GettingMarried

Bryllupsweekend 13.04.2013 - Kagesmagning og 1 uge tilbage

195 posts in this topic

Annonce ♥

Er der nogen der har gode foreslag til salmer?

Havde selv tænkt:

http://www.dendanske....dk/salmertil/3

http://www.dendanskesalmebogonline.dk/salmertil/3

Nr. 706 - I blev skabt som mand og kvinde

Nr. 699 - Glæderig og underfuld

Nr. 703 - Det er så yndigt at følges ad for to

Skønne skønne salmer, I har valgt :)

Har I overvejet 705 - Vi beder, Herre, for de to (med Carl Nielsens melodi til 217 - Min Jesus, lad mit hjerte få)?

Eller 700 - Jeg ved en blomst på Berggreens melodi

Eller 704 - Jert hus skal I bygge

Ind- og udgangsmusik??

Er I til det traditionelle, som Wagners brudekor fra "Lohengrin" (bedre kendt som "Here comes the bride) og Mendelssohn-Bartholdys

?

Eller til det kongelige: Widors "Toccata"? (kan dog koste ekstra, da organisten måske skal øve den?)

0

Synes rigtig godt om teksten i salme 705 - den er lige kommet på listen :rolleyes:

Tænker det ender med det traditionelle - men synes bare en yndefuld melodi ville være ligeså godt.. Ved bare ikke hvilken og hvor jeg skal søge.. :huh:??

Edited by GettingMarried
0

Annonce ♥

Tænker det ender med det traditionelle - men synes bare en yndefuld melodi ville være ligeså godt.. Ved bare ikke hvilken og hvor jeg skal søge.. :huh:/>

Hmm, du kunne vælge at komme ind til Pachelbels "Canon in D".

Der findes helt sikkert en amerikansk side, hvor der er forslag til ind/udmusik. Jeg kender den bare ikke :)

0

Dejligt at i er blevet enige om navnene og så skal hedde det samme :) Hvad blev det til?

Bliver godt nok spændende med møde med præsten :)

Skal i selv pynte kirken op?

Christian og Katja Dahl Damsted ❤ - Vores eget familie-navn - LOVE IT ❤

Ja glæder mig bestemt osse til mødet med præsten.. Vil gerne selv pynte kirken, men ved at vi samtidigt for travlt med at pynte gården (feststedet) op til fest mv.. Samt gøre værelser klar etc. Så håber måske mor eller svigermor vil klare den del.. Ved ikke hvad der er mest typisk? At man selv pynter eller om kirken gør det? Ved du?

0

Annonce ♥

Ved ikke hvad der er mest typisk? At man selv pynter eller om kirken gør det? Ved du?

Det er meget forskelligt fra kirke til kirke. Nogen steder må man ikke selv, andre steder må man levere pynten og så pynter kirketjeneren. Helt tredje må man både komme med pynten og selv pynte. Så der er det bedst, hvis I tager den med præsten :)

0

Dejligt at i er blevet enige om navnene og så skal hedde det samme :) Hvad blev det til?

Bliver godt nok spændende med møde med præsten :)

Ja glæder mig bestemt osse til mødet med præsten.. Vil gerne selv pynte kirken, men ved at vi samtidigt for travlt med at pynte gården (feststedet) op til fest mv.. Samt gøre værelser klar etc. Så håber måske mor eller svigermor vil klare den del.. Ved ikke hvad der er mest typisk? At man selv pynter eller om kirken gør det? Ved du?

Yay det var det navn du helst ville, ikke? Den lyder rigtig fint :) Tillykke med det :)

Jeg har lige snakket med vores kirke, men der var det ikke en mulighed at de gjorde det, der skal vi selv gøre det, men hvis der er flere der skal giftes den dag, kan vi først komme til en time før brylluppet :o og det kan jeg slet ikke overskue, men jeg regner også med hjælp fra familie, ellers ved jeg ikke hvad vi gør.

Edited by LiseMM
0

Dejligt at i er blevet enige om navnene og så skal hedde det samme :)/> Hvad blev det til?

Bliver godt nok spændende med møde med præsten :)/>

Yay det var det navn du helst ville, ikke? Den lyder rigtig fint :)/> Tillykke med det :)/>

Jeg har lige snakket med vores kirke, men der var det ikke en mulighed at de gjorde det, der skal vi selv gøre det, men hvis der er flere der skal giftes den dag, kan vi først komme til en time før brylluppet :o/> og det kan jeg slet ikke overskue, men jeg regner også med hjælp fra familie, ellers ved jeg ikke hvad vi gør.

Det var det nemlig.. Og H2B er allerede begyndt at vænne sig til det.. Så varmer mit hjerte!

Flere bryllupper på en og samme dag.. Havde jeg slet ikke tænkt kunne lade sig gøre.. Men vi er meget enige om at kirken, hvor vi kun skal tilbringe en brøkdel af dagen ikke må give anledning til stress og jag.. Tænker alligevel det "bare" skal være små buketter brudeslør.. Ved ikke hvad folk ellers gør.. Hvad er din tanke?

0

Annonce ♥

Fedt i er blevet enige :)/> Det lyder også rigtig flot sammen :)/>
Hvor er det dejligt, at I er blevet enige om navnet - det er altså også bare SÅ vigtigt :thumbsupsmileyanim:/>

Det er nemlig bare så vigtigt!! Er også bare lykkelig over det er på plads!

0

Nedtælling og status...

Hej BK-damer..

Så er der mindre end 4 uger til den store dag..

Vi fik i sidste uge styr på

- brudebuket, knapnålsbuketter, blomster i kirke, blomster til bordene mv.

- møde med præst (organisten kan spille vores ønsker om indgangs- og udgangsmusik)

- bestilt vores ringe (får dem i denne uge)

- bordplan på plads

- fordeling af værelser til ovenrnattende gæster

- styr på den sidste nat (som skal tilbringes med min søster og dejlige veninder - som tillige er mine hjælpere på dagen)

Denne uge står den på fridag torsdag hvor jeg skal med min mor, far og søster til Tønder for at hente KJOLEN!! Ihh hvor jeg glæder mig...

Edited by GettingMarried
0

Annonce ♥

Brudebuketten bliver i stil med disse.. Elsker at plukke blomster når vi går tur med hunden så synes det skal være i den stil.. En "vild" buket men satdig med noget sødme..

Er dog lidt grænseoverskridende for mig ikke at kunne se det endelige resultat før på dagen.. Er desværre lidt af en kontrolfreak hvad angår mit bryllup - vil jo bare det er perfekt, smil..

post-58882-0-53005100-1363616533.jpg

0

Mødet med præsten

Var så dejligt at få styr på den del osse..

Vi havde forinden (eller jeg havde forinden) lavet en del research på salmer og indgangs- og udgangsmusik.. Så var meget afklaret med hvad vi ville.. H2B syntes det var dejligt jeg gik så meget op i det..

Indgangsmusik:

Udgangsmusik:

Af salmer valgte vi:

- Vi beder, Herre, for de to

- Det er så yndigt at følges ad

- Vi blev skabt som mand og kvinde

Edited by GettingMarried
0

I går søndag havde jeg aftalt med min "brudepige" (min veninde) at vi skulle lave risposer...

Havde forinden skyllet 2 poser løse ris fra REMA1000

Det blev til 68 stk - så der skulle være nok til alle.. :lol:

0

Annonce ♥

Reception

Min mor er i fuld gang med forberedelserne til de små udgaver af jorbærtærterne der skal stå klar når alle vores gæster ankommer til gården, idet vi skal have taget billeder direkte fra kirken. Skulle jo nødig ha´ at de blev sultne..

Min veninde og jeg har lavet 120 små cake flags - billede skal nok komme senere..

Der vil tillige være peanuts, saltstænger og salte chips - hører sig til når der er øl/vand/kaffe/te..

Synes efterhånden vi har godt styr på det hele..

Edited by GettingMarried
0

Ih, så er det jo lige om lidt... synes du er godt med i alle gøremålene :wink:

Og fedt at organisten kan jeres valgte sange... :thumbsupsmileyanim:

Ja det er bare så fantastisk.. Giver en dejlig ro når tingene begynder at falde på plads og vi nu bare skal gå og glæde os... :heart:

0

Det er jo ved at være snart :) Det ser ud til i har rigtig godt styr på det hele :)

Rigtig flotte buketter du har fundet. Det er rigtig sødt at de passer til dig :)

Dejligt at have styr på musik og salmer :) Jeg overvejerfaktisk også samme indgangsmusik og salmer som jer :)

Der bliver da ikke et øje tørt når hun skal synge i kirken :) Det er virkelig en smuk sang :)

mm, lyder lækkert med jordbærtærte :metteholm

0

Indgravering i H2B ring...

Ringene er som tidligere nævnt bestilt og skulle gerne komme i løbet af ugen..

Vi har aftalt at vi skal stå for indgraveringen i hinandens ringe.. Jeg er derfor nysgerrig omkring hvad I søde BK-piger gør i denne forbindelse..

Synes navn og dato er "No Go" - mener det andet er mere personligt og sødt.. Og at vælge en sød lille sætning eller blot 2-3 ord på hvad der beskriver mine følelser for ham/eller hvad jeg går ind i ægteskabet med...

HJÆLP...

Edited by GettingMarried
0

Indgravering i H2B ring...

Ringene er som tidligere nævnt bestilt og skulle gerne komme i løbet af ugen..

Vi har aftalt at vi skal stå for indgraveringen i hinandens ringe.. Jeg er derfor nysgerrig omkring hvad I søde BK-piger gør i denne forbindelse..

Synes navn og dato er "No Go" - mener det andet er mere personligt og sødt.. Og at vælge en sød lille sætning eller blot 2-3 ord på hvad der beskriver mine følelser for ham/eller hvad jeg går ind i ægteskabet med...

HJÆLP...

Jeg elsker dig ?

Din for altid ?

0