Sign in to follow this  
Followers 0
FrkAug

Påsætning af slør - hvordan, hvornår...?

7 posts in this topic

Så blev det min tur til at lave et indlæg herinde :)

Jeg skal giftes næste lørdag, hvilket jo er lige om lidt :loveshower:

I den forbindelse skal jeg have sat hår med en lav "knold", og under knolden skal sløret monteres. Nu er sagen den, at jeg er færdig ved frisøren kl 10, og kan ikke lige overskue at skulle rende rundt med mit 2,5m lange slør indtil kl 13 hvor vi bliver viet.

På sløret sidder en klar plastkam, men er i tvivl om hvorvidt den er til at sætte i frisøren bagefter?

Skal jeg i stedet montere spænder, bånd eller?

Forslag modtages med kyshånd :c166:

0

Annonce ♥

De fleste frisøre tager sløret af kammen da det sidder meget bedre uden. Mit blev sat fast med hårnåle.

Jeg fik selv sat mit 2,5 meter lange slør på ved frisøren, men puttede det i en pose som jeg så kunne bære på armen eller skulderen indtil jeg skulle til kirken... det er ikke nær så besværligt eller upraktisk som man tror.

0

Min frisør skal sætte sløret i håret om formiddagen når hun har sat mit hår. Der sidder også en lille kam på mit slør. Jeg er ikke nervøs for om det nok skal komme til at sidde godt fast. Men nu hvor jeg har fået sløret med hjem fra butikken er det også for alvor gået op for mig at jeg skal rende rundt med mit lange slør mens jeg netter mig og skifter til kjole mv. - det skal nok blive festligt ;)

Man har som brud nok brug for en mindst én hjælper når man skal gøre sig klar....

0

Annonce ♥

Jeg havde også mit i en pose

Om det skal sidde med kam eller nåle er afhængig af hvordan sløret skal være. Er det meget fyldigt, sidder det bedre med kam. Skal det være fladt som mit, går det fint med nåle

0

Har du et billed af noget der minder om den frisure du skal have? En knold kan være mange ting :-)

og også gerne et billed af kanten af kammen hvor sløret sidder fast. Når din slør vender nedad kommer det meget an på fastsætningen om hvorvidt der bare kan sidde nedenunder frisuren eller om det lige skal skubbes den der cm. længere op.

Skal du have en stram frisure skal du tænke på at hvis ikke du får sat kammen helt rigtigt i første hug risikere du at trække lidt i håret og løsne det.

Uanset hvordan det er og hvordan frisuren er ville jeg dog ikke råde dig til selv at sætte det fast medmindre du eller en hjælper har forstand på at give frisuen en 1. hjælp bagefter. Der er trods alt iike bare hvilken som helst dag så det skal jo gerne være helt perfekt, og selvom det sikkert nemt lige kan sættes i så skal man nok tænke worst case senario. Et par hårnåle kan redde alt men har man ti tommelfingre skal man nok ikke kaste sig ud i det.

0