Heshe/kristiansen

Kan man have en sort brudekjole på?

35 posts in this topic

Hej i søde mennesker

Vi er 2 piger Girl%20Power.gifsom skal giftes næste år,

mit dilemma er at jeg har forelsket mig i ideen om at have en sort kjole på,

da min kæreste helst vil have bukser, skjorte og vest på i hvid.

jeg tænkte, at det gav et godt match, da heteroseksuelle ()()ofte har sort og hvidt tøj på...

Er det helt uhørt eller en okay Ide jeg har fået..?? :help:

0

Annonce ♥

Synes det er en rigtig fin ide og i kan og skal gøre præcis hvad i føler for. :)

0

Det kan man da godt... Er sikker på mange vil blive overraskede, men det er jo ikke nødvendigvis en dårlig ting

0

Se Lollerberg herinde fra, hun er i sort

0

Annonce ♥

Jeg havde ogå selv en drøm om at være i sort, så det synes jeg sagtens man kan... :)

Min kæreste har dog nedlagt veto mod den sorte kjole, så jeg bliver en "traditionel" brud...

0

Selvfølgelig kan man have en sort kjole på, min er blå og sort, så jeg vil sige kun fantasien sætter grænsen, men ok jeg er ikke så traditionsbunden altid.

0

Umiddelbart ville jeg jo sige nej. Ikke mindst fordi mange kvindelige gæster ofte kommer i sort kjole (uanset om folk så kan lide det eller ej). Men jeg vil heller ikke sige at det er uhørt for man kan jo gøre som man vil. Jeg syntes din tankegang i forhold til heteroseksuelle lyder rigtig. Ligestilling vil jeg ikke kalde det men nu har I fået muligheden og så kan der være god ide i at lade det skinne igennem i påklædningen. Men der er jo rigtig mange brudepar i dag hvor begge er i hvidt eller hvor han er i gråt.

0

Sagtens..

Jeg synes disse er gudesmukke!!!!.. :loveshower:

post-55246-0-24281900-1344768284.jpg

post-55246-0-58945000-1344768588.jpg

post-55246-0-14569500-1344768594.jpg

post-55246-0-39925700-1344768709.png

0

Annonce ♥

Sagtens..

Hvor har du fundet den sidste kjole?????

0

ja det kan du godt :) Det vil da blive helt vildt flot.... Og hvis I vil undgå at gæsterne kommer i sorte kjoler skriver I bare i invitationerne at sort er forbeholdt brudeparret :)

0

Sagtens..

Hvor har du fundet den sidste kjole?????

Det sidste billede er fundet via google, de andre fra net-a-porter.com :biggrin:

Edited by Sens
0

ja sagtens,

I 1800 og starten af 1900 tallet var brudekjolerne for det meste sorte, fordi det var praktisk og så kunne kjolen bruges igen til pænt brug. Det var en eller anden engelsk dronning, som startede den hvide brudekjoletrendt.

Og se bl.a. Lollebergs beretningstråd, hun blev gift i 08, hun bar også en sort kjole med tilhørende sort slør til.

0

Annonce ♥

tak for alle de gode svar, det vil være med i min overvejelse når tiden nærmer sig tøjet..

0

Syns jeg også sagtens, du kan! :) Har en veninde hvis mor var i sort, da hun blev gift ... og som en rigtig nok siger .... i gamle dage var bruden altså i sort :) Jeg syns ikke nødvendigvis, at en brudekjole behøver være hvid ... der er jo også en del, som blir gift i en rød fx .... og tager man på rådhuset, så kommer der jo virkelig farve på :) tror årsagen til at de fleste ender med en hvid kjole er, at det er lissom den eneste gang, man kan få lov til at have sådan et hvidt skrud på, hehe .... om man så skal til galla med stor kjole, så vil man aldrig dukke op i hvid, da det vil symbolisere en brudekjole :)

0

Jeg ved godt den ikke er sort, men alligevel. Og hendes make up var MEGET markeret

164372_499568884235_1823951_n.jpg

0

Hvis hun skal have hvidt "suit" på, så tror jeg det vil se sk... godt ud... Og du får den fordel, at du kan købe en lækker dyr kjole, og så bruge den igen.. din kæreste vil jo stadig være hvid brud, om så det er suit eller kjole, det synes jeg er rigtig fint :)

0

Annonce ♥

Og så er jeg enig i at man også kan skrive klart og tydeligt i indbydelserne, at kvinderne ikke ønskes i sort eller hvidt :) Dog, kommer det nok lidt an på hvilke mennesker i omgås til dagligt, da mange har pæne sorte kjole til fester, og det ikke at alle der har råd til (eller lyst) til at gå ud og købe en ny kjole...

Alternativt kunne man også holde helt sort/hvidt bryllup, det har min søster snakket om engang at hun i hvertfald ville, så kan man skrive i indbydelserne at alle mænd og kvinder skal komme i sort og hvidt :)

Black+and+White+Wedding.jpg

Edited by 0Tine0
0

Skal vi ikke næsten se den kjole fra butikken, bliver da helt nysgerrig :)

0

I 1800 og starten af 1900 tallet var brudekjolerne for det meste sorte, fordi det var praktisk og så kunne kjolen bruges igen til pænt brug. Det var en eller anden engelsk dronning, som startede den hvide brudekjoletrendt.

Så hut jeg visker, så var det Dronning Victoria af England :)

1

DO IT!! Jeg elsker utraditionelt, og det lyder vanvittigt lækkert med hvidt jakkesæt og sort kjole :respekt:

0

Annonce ♥

Jeg synes det lyder som en kanon idé. I bliver sort/hvid, ligesom mange 'traditionelle' brudepar - men så alligevel på jeres HELT egen måde. Tror det kommer til at virke super godt!

strapless-black-wedding-dresses.jpg

0

det er super fedt - gør det :thumbsupsmileyanim::cheerleader3:

fedt at han er i hvidt og du i en sort/mørk kjole...

0

Du ka sagtens bære en sort kjole! Så længe det er hva DU ønsker, kan du såmænd bære alt :-)

Og stort tillykke med det kommende bryllup :-D

0

Jeg ved godt den ikke er sort, men alligevel. Og hendes make up var MEGET markeret

164372_499568884235_1823951_n.jpg

Ikke for at støde nogen,men jeg synes nu mest kjolen ligner sorte affaldssække. Der er krøllet et par steder, så de danner en kjole.

Er det kun mig der har tænkt det?

0

Nope :rolleyes: Fik præcis samme tanke men den vækker opsigt og det matcher jo meget godt til det der bliver skrevet om makeup'en. :lol:

0