Heshe/kristiansen

Kan man have en sort brudekjole på?

35 indlæg i dette emne

Hej i søde mennesker

Vi er 2 piger Girl%20Power.gifsom skal giftes næste år,

mit dilemma er at jeg har forelsket mig i ideen om at have en sort kjole på,

da min kæreste helst vil have bukser, skjorte og vest på i hvid.

jeg tænkte, at det gav et godt match, da heteroseksuelle ()()ofte har sort og hvidt tøj på...

Er det helt uhørt eller en okay Ide jeg har fået..?? :help:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Umiddelbart ville jeg jo sige nej. Ikke mindst fordi mange kvindelige gæster ofte kommer i sort kjole (uanset om folk så kan lide det eller ej). Men jeg vil heller ikke sige at det er uhørt for man kan jo gøre som man vil. Jeg syntes din tankegang i forhold til heteroseksuelle lyder rigtig. Ligestilling vil jeg ikke kalde det men nu har I fået muligheden og så kan der være god ide i at lade det skinne igennem i påklædningen. Men der er jo rigtig mange brudepar i dag hvor begge er i hvidt eller hvor han er i gråt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja sagtens,

I 1800 og starten af 1900 tallet var brudekjolerne for det meste sorte, fordi det var praktisk og så kunne kjolen bruges igen til pænt brug. Det var en eller anden engelsk dronning, som startede den hvide brudekjoletrendt.

Og se bl.a. Lollebergs beretningstråd, hun blev gift i 08, hun bar også en sort kjole med tilhørende sort slør til.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syns jeg også sagtens, du kan! :) Har en veninde hvis mor var i sort, da hun blev gift ... og som en rigtig nok siger .... i gamle dage var bruden altså i sort :) Jeg syns ikke nødvendigvis, at en brudekjole behøver være hvid ... der er jo også en del, som blir gift i en rød fx .... og tager man på rådhuset, så kommer der jo virkelig farve på :) tror årsagen til at de fleste ender med en hvid kjole er, at det er lissom den eneste gang, man kan få lov til at have sådan et hvidt skrud på, hehe .... om man så skal til galla med stor kjole, så vil man aldrig dukke op i hvid, da det vil symbolisere en brudekjole :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis hun skal have hvidt "suit" på, så tror jeg det vil se sk... godt ud... Og du får den fordel, at du kan købe en lækker dyr kjole, og så bruge den igen.. din kæreste vil jo stadig være hvid brud, om så det er suit eller kjole, det synes jeg er rigtig fint :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så er jeg enig i at man også kan skrive klart og tydeligt i indbydelserne, at kvinderne ikke ønskes i sort eller hvidt :) Dog, kommer det nok lidt an på hvilke mennesker i omgås til dagligt, da mange har pæne sorte kjole til fester, og det ikke at alle der har råd til (eller lyst) til at gå ud og købe en ny kjole...

Alternativt kunne man også holde helt sort/hvidt bryllup, det har min søster snakket om engang at hun i hvertfald ville, så kan man skrive i indbydelserne at alle mænd og kvinder skal komme i sort og hvidt :)

Black+and+White+Wedding.jpg

Redigeret af 0Tine0
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I 1800 og starten af 1900 tallet var brudekjolerne for det meste sorte, fordi det var praktisk og så kunne kjolen bruges igen til pænt brug. Det var en eller anden engelsk dronning, som startede den hvide brudekjoletrendt.

Så hut jeg visker, så var det Dronning Victoria af England :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer