miss mia-maja

miss mia-maja på eventyr - beretning fra den skønne dag

242 posts in this topic

Det vigtigste for mig ifm bryllupsplanlægning er at huske på at vi vil giftes fordi vi elsker hinanden :heart:
Jeg bliver nemt distraheret af traditioner, andres meninger og mine egne forventninger, så det er vigtigt for mig at stoppe lidt op til tider og huske mig selv på formålet :a1221:

Lidt om os:
Min forlovede og jeg mødtes da vi var henholdvis 15 og 17 :o unge og uerfarne vil nogen mene, men ikke desto mindre har vi modstået en del og kommet helskindet igennem 9 år.
Vi skal giftes d. 29.06.2013 da det er vores 10 års dag. Det var min forlovedes ønske og jeg var straks med på ideen :biggrin:
Det kan til tider føles lidt underligt at vi har været sammen siden vi var så unge og jeg hader faktisk når man møder nye mennesker og man når til spørgsmålet "hvor lang tid har I så været sammen?"... det virker som om man bliver stemplet :blush: nå men i det her forum ville jeg lige nævne det for som jeg skrev foroven, skal det handle om at vi elsker hinanden :heart:

Som det ser ud nu (ja, jeg kan godt nå at ændre mening et par gange endnu :rolleyes: ):

• kl 13 Kirke
  • kl 14 Reception hos min mor (tæt ved kirken)
  • kl 17.30 Fest (45 min kørsel fra receptionen)

Vi vil invitere ca. 60 (måske lidt færre) til festen og lidt flere til kirken og receptionen.

Festen bliver på Tyrstrup Kro med fin middag
Intet tema men frie hænder til den kreative hjerne - dog ender det nok med at blive et rigtigt eventyr :wink:

Nu til sagen (de ting der skal planlægges i løbet af det næste år):

• Kirken - Løjt Kirke
  • Receptionen - Min mors have inkl. festtelt, musselmalet service i pap
  • Kagen - kan jeg mon lave den selv?
  • Festen - Tyrstrup Kro
  • Musik til festen - A Celebration (efter middagen)
  • Fotograf - Michael Nguyen fra Odense
  • Toastmaster - 2 af mine mostre
  • Flaskepost Invitationer - inspiration - det færdige resultat
  • Bordkort og andet tingel tangel
  • Brudebuket - en opgave for svigermor - inspiration
  • The dress (købt brugt - uh jeg elsker at spare)
  • Sko - kan de gamle mon bruges? - nej det kunne de altså ikke!
  • Smykker - noget med perler... øreringe, halskæde, taske
  • Hårinspiration, hårsmykke
  • Makeup, negle mm - min skønne kusine er ved at uddanne sig til kosmetolog og hun skal være min brudepige - jubii
  • Ringene - bestilt hos Guldsmed Keld Olsen på bryllupsmessen i Odense

Jeg glæder mig rigtig meget til at planlægge det hele! Forventningens glæde er altså den største og derfor vil jeg være sikker på at jeg nyder planlægningen :biggrin:

Edited by miss mia-maja
0

Annonce ♥

Velkommen. Dejlig dato i har ;) er nemlig min fødselsdag. Det er helt sikkert en god ide som du nævner at huske hvorfor det er man bliver gift, tror især det er vigtigt når man sidder i alle sine bryllupsdrømme og planer.

0

Velkommen til. God fornøjelse med planlægningen! Det er da også på tide at blive gift når i har været sammen så længe(o; skønt med endnu en 2013 sommerbrud! Hvor har du ret med at huske på at man vil giftes fordi man elsker hinanden. Man bliver så let forvirret af alle mulighederne og drømmene!

0

Annonce ♥

Ih tak for den varme velkomst :hug:

phsa: Du er nu sat på opgaven at skaffe det gode vejr på dagen :wink:

Jeg vil lige lufte lidt tanker omkring vores gæsteliste, da det er noget af det jeg er blevet mest overrasket over at høre om herinde.

Jeg ved godt at vi alle er forskellige, men jeg havde aldrig troet at så mange mener at man ikke kan undlade at invitere en ukendt partner til en bryllupsgæst. Det er jo så en holdning man kan have og det er også ok for jeg mener at brudeparret bestemmer hvem de vil invitere.

Derimod blev jeg lidt forarget over at nogle ville vælge slet ikke at deltage hvis deres partner ikke var inviteret. Det synes jeg er lidt underligt, for gæsterne bestemmer jo ikke gæstelisten. Men måske det også er bedre at de bliver hjemme hvis de alligevel er sådan nogle der bare vil være fornærmet...?

Nå men altså mine meninger er heller ikke for sarte sjæle :pokey:

Dem vi gerne vil fejre vores bryllup med er dem vi kender og altså ikke alle mulige fremmede som vi ikke har mødt eller har noget forhold til.

Jeg taler altså om festen og ikke receptionen.

Når det er sagt, så er jeg spændt på om jeg vil ændre holdning inden invitationerne bliver sendt ud til vinter, men det tror jeg ikke der er stor chance for :rolleyes:

0

Annonce ♥

Velkommen... :thumbsupsmileyanim:

Åh ja, gæsteliste-dilemmaet... Jeg tror vores holdninger her på BK er så forskellige, fordi vi har forskellige forhold til de mennesker vi omtaler... Jeg ville også blive rigtig skuffet hvis min kæreste blev inviteret til bryllup uden mig, men det er fordi jeg ved at jeg kender de af hans venner, som er tætte nok til evt. at sende en bryllupsinvitation en dag... Og det samme gælder den omvendte version med mine veninder...

Men når det kommer til min egen gæsteliste, er jeg da også i tvivl... Hehe...

0

Annonce ♥

Halløj, og velkommen til :balloons:

Ja, der er mange meninger at hente herinde :toot: Mht gæstelisten er jeg enig i, at brudeparret selv bestemmer, hvem de vil invitere. I vores tilfælde er det bare relativt få venner, hvor vi ikke føler vi kender kæresten - og vi synes det er mærkeligt at kun 4 % af gæsterne bliver inviteret uden kæreste. Så de bliver inviteret allesammen.

0

Annonce ♥

Ih tak :biggrin:

Det var virkelig en lettelse at få det afleveret! Nu skal der søges job, forberedes forsvar af specialet og planlægges bryllup jubii :lol:

Så er der vist også nok at se til :biggrin:

Nu kom jeg også lige forbi din side og lurer :)

Edited by Malene uden R
0

Jubii når H2B kommer hjem næste uge skal der laves invitationer :biggrin:

Vi har købt lidt ind og indsamlet flasker i hele december måned så nu bliver det spændende endelig at skulle færdiggøre invitationerne. Vi mangler kun at bestille prop og evt. krympehætte til flaskerne.

Vi har holdt flaskeposten hemmelig for alle gæster fordi vi gerne vil overraske dem med den lidt alternative form for invitation.

post-61093-0-05813500-1357586019.jpg

0

Så fik jeg købt kjolen :biggrin:

Jeg havde forelsket mig i en kjole fra sweethearts som jeg havde set på nettet og gerne ville prøve, men de havde den ikke i butikkerne i Odense, men jeg har gået og drømt lidt om den og tænkt at jeg måtte til Aarhus (Kenndys) og prøve den en gang.

men men men

Så fandt jeg den tilfældigvis på DBA som brugt. Jeg svarede på annoncen og fik aftalt at jeg skulle komme til Jylland for at prøve den.

Jeg tænkte at det ville være for godt til at være sandt hvis den rent faktisk passede og prøvede at overbevise mig selv om, at jeg nok ikke ville kunne komme i kjolen da den sikkert var for lille og ville sidde totalt dårligt på mig. Ville nemlig ikke have for høje forventninger.

men men men

I dag var jeg så i Jylland for at prøve kjolen og den sad perfekt! Det var helt magisk og jeg kan stadig ikke forstå at jeg var så heldig at finde den brugt til billige penge og så passer den perfekt :loveshower:

ville lige dele min glæde :heart:

0

Annonce ♥

Hejsa. Her har jeg ikke været forbi før :)

Tillykke med det kommende bryllup og sikke nogle spændende invitationer i er igang med, bliver spændende at se resultatet :)

Hvor heldig har man lov til at være? :) Skønt den bare passede og var den helt rigtige, så kan tingene ikke være bedre :) Fik du den så med hjem i dag og må vi ikke se billeder? :)

0