Sign in to follow this  
Followers 0
D&SHoffgaard

D&S' december rådhusbryllup <3 - aflystning :(

58 posts in this topic

Velkommen til min nye planlægningstråd.

:iloveyou:

Jeg har jo haft lavet en bryllupstråd før herinde om planlægningen af vores kirkelige velsingelse, som fandt sted d. 07-07-12.

Ja, valgt at gøre tingene på en lidt anderledes måde, og bliver kirkeligt velsinget FØR vi egentlig officielt er jurisk gift.

Vores økonomiske forhold, har desværre gjort, at det var meget udpraktisk for at blive jurisk gift for os denne dag som planlagt, og da I allerede havde udsat vores bryllup en gang allerede, besluttede vi os for at høre vores præst om vi kunne gøre det på denne måde i stedet, hvilket hun sagde god for.

Istedet for den almindelige tilspørgelse, fik i lov til at lave vores egne løfter i stedet. Hvilket varmt kan anbefaldes! Det gjorde det hele meget intenst og intimt og har gjort, at vi føler os knyttet til hinanden på en helt anden måde end før.

Vores løfter lød sådan:

Sannies:

"Da vi blev kærester, lovede vi hinanden, at hvis vi nogensinde skulle gå fra hinanden, skulle vi skilles som venner.

I dag lover jeg at være din.

Din ven, din legekammerat, din søtte og din partner for livet.

Jeg lover at gribe dig, når du falder.

At få dig til at grine, når du er trist og kysse dine tårre væk, når du er ked.

Jeg lover, at elske dig hver dag.

Glæder mig til at dele livet sammen med min bedste ven og eneste ene."

Dennis':

"Jeg lover dig, at jeg vil fortælle dig jo meget jeg elsker dig hver dag vi har sammen.

Jeg lover, at du altid vil have en skulder du kan græde ud ved.

Jeg lover, at miave til dig og med dig (internt kattesporg).

Jeg lover dig, at jeg vil være lidt mere forelsket i dig i morgen end i dag.

Jeg vil love dig, at vi altid skal lege sammen og være de bedste legekammerater.

Jeg lover, at jeg vil støttet dig og hjælpe dig gennem livet.

Jeg lover dig en lykkelig slutning på vores eventyr."

post-53781-0-93589800-1344841987.jpg

Vores Situation er heldigvis blevet hurtigere bedre end vi havde forstillet os og har besluttet os for at få papirerne på plads, når min H2B har overstået hans prøvetid i hans nye lærerplads.

Derfor har vi valgt, at blive viet på rådhuset d. 13-12-12. Det er nemlig 3 års dagen for H2B frieri til mig.

I kan læse mere om frieriet og planlægningen af vores kirkelige velsignelse HER

Edited by D&SHoffgaard
0

Annonce ♥

Vielse:

Vielsen kommer til at foregå på slagelse rådhus.

post-53781-0-34514200-1344841231.jpg

post-53781-0-38079000-1344841405.jpg

Vi har endnu ikke fået bestilt tid, men har snakket om, så tidligt som muligt (10 eller 11). så vi har dagen for os.

Da vi har holdt stor fest med over 70 mennesker, så bliver det bare os to, som tager der op i hemmelighed, da vi gerne vil have at folk betragter vores kirkelige velsignelse, som vores egentlige bryllup og vores egentlige bryllupsdag.

Vi har dog ikke besluttet i forhold til vidner, om vi får rådhuset til at stå for det eller om vi spørger nogle vi kender, som kan finde ud af at holde mund, omkring det i stedet.

Vi regner ikke at gøre så meget ud af selve vielsen, eftersom det primært er en formalitet for os.

Edited by D&SHoffgaard
0

Ringene:

Dennis har selv designet disse ringe, med blomsten og bien, som symbolisere frugtbarhed. Ringene bliver lavet af vores fælles veninde, som er guldsmed. Er super glad for hun vil lave dem til os, for det er da lidt specielt, når det er en man kender og at vi kun skal betale materialerne, da vi fik arbejdstiden, som bryllupsgave.

Min ring, er i hvidhuld med en diamant og H2B er i almindelig guld og med en rubin, som biens øje.

Inden i står der "jeg er din og du er min" , men vi overvejer at tilføje vores nye dato eller et hjerte eller et andet symbol.

Vi har allede taget ringene i brug til en den kirkelige velsignelse, så regner ikke med at vi skal udvekse ringe igen.

post-53781-0-08032300-1344847450.jpg

Ringenes tilblivelse:

post-53781-0-13694700-1344966042.jpg

post-53781-0-67865200-1344966084.jpg

post-53781-0-13225100-1344966114.jpg

post-53781-0-14634900-1344966136.jpg

post-53781-0-41686300-1344966198.jpg

Edited by D&SHoffgaard
0

Annonce ♥

Gommens outfit:

Dennis regner med, at tage det samme tøj på, som han havde på til en kirkelige velsignelse, enten på samme måde eller dresset en smule ned, an på hvad jeg vælger at tage på.

post-53781-0-70935600-1344925460.jpg

Edited by D&SHoffgaard
0

Kjoledilemma!

argh, hvor synes jeg det er svært, at blive enig med mig selv, om hvad jeg skal have på af kjole! :blink:

Jeg købte for nogle år siden, denne hvide galla kjole med henblik på at bruge den, som brudekjole, da vi dengang snakkede om at holde bryllup for kun de nærmeste

post-53781-0-34862400-1344965021.jpg

post-53781-0-86983500-1344965058.jpg

post-53781-0-35150700-1344965115.jpg

Men er nu alligevel blevet i tvivl om, om den er for pæn og for brudeagtig, når jeg nu har været hvid brud én gang til vores kirkelige velsignelse og at det på rådhuset kommer til at foregå i hemmelighed. Fordelen ved den er jo, at jeg kan lægge den op og forandre den lidt, som jeg vil. Jeg har gået lidt og tænkt på at lægge den op til knæet eller til midt på skindebenet, men det kan godt være, at det bliver for koldt midt i december.

På den anden side, har jeg også fundet dette outfit, som jo er mere afslappet og knapt så bryllupsagtigt, men måske også lidt koldt.

post-53781-0-54556700-1344971250.jpg

* flere billeder i næste indlæg

Kjolerne er jo meget forskellige og kan virkelig godt lide begge ting på hver deres måde. Så synes virkeligt, at det er svært! :help:

Edited by D&SHoffgaard
0

Annonce ♥

Jeg synes helt klart den første kjole, bare lidt kortere. Den er super fin. Og det der med kulden det kommer du nok over. Så må du få manden til at varme dig eller finde en smuk jakke/frakke/bolero/sjal/dims/noget!!! som du kan sætte til. :wink:

0

Jeg synes helt klart den første kjole, bare lidt kortere. Den er super fin. Og det der med kulden det kommer du nok over. Så må du få manden til at varme dig eller finde en smuk jakke/frakke/bolero/sjal/dims/noget!!! som du kan sætte til. :wink:

Hehe.. ja det er jo det. Og er sikker på han med glæde, vil varme mig. :happy:

0

Annonce ♥

Havde slet ikke opdaget du var startet på en ny tråd :) men det er vel meget passende. Synes jeres ringe er så smukke og personlige og er vild med blomsten og bien :thumbsupsmileyanim:

Synes den hvide er et godt valg :) du kan jo starte med at overveje om den skal være over eller under knæet.

0

Havde slet ikke opdaget du var startet på en ny tråd :) men det er vel meget passende. Synes jeres ringe er så smukke og personlige og er vild med blomsten og bien :thumbsupsmileyanim:

Synes den hvide er et godt valg :) du kan jo starte med at overveje om den skal være over eller under knæet.

Ja, jeg synes ligesom, at det hørte sig til med en ny tråd. Jeg var så stresset op til den kirkelige velsingelse, at jeg ikke fik opdateret den gamle og nu er jeg kørt lidt død i den. Så ville starte på en frisk :biggrin: Det er faktisk rigtig dejligt, at være tilbage i inspiration/hyggefasen og denne gang er der ikke lige så meget der skal planlægges, så det er meget mere afslappende.

hehe tak. Ja, det er blevet et ret godt resultat. Min ring er dog til "doktor" lige pt. da kronbladene på min blomst, var så skrape, at jeg fik rifter af den :( Så den skal lige files lidt til.

Edited by D&SHoffgaard
0

Overnatning:

Vi har besluttet os for at leje en suite på sorø storkro, som overnatning til bryllupsnatten.

Til den kirkelige velsignelse tog vi bare hjem og så, fordi vi skulle tidligt op og rydde på i forsamlingshuset dagen efter og vi ikke ville have tid eller overskud til at nyde at man sov ude. Heldigvis var der ingen, der havde fået fat i en nøgle til at lave ballade i vores lejlighed :thumbsupsmileyanim:

:back2topic:

Denne gang har vi tiden til at kunne nyde hinanden og de faciliteter, som er på hotellet og vi glæder os meget, Der er både indendør pool til fri afbenyttelse og boblebad på værelset. :bed:

post-53781-0-04765900-1345452721.jpg

post-53781-0-70831100-1345452741.jpg

post-53781-0-48156800-1345452785.jpg

post-53781-0-79946300-1345452809.jpg

0

Tillykke med den kommende juridiske vielse. Vi har været på Hotellet og der er så dejligt. Det eneste som vi syntes er minus er at vi biver ikke mætte af deres aftensmad. Morgenbuffen er rigtig god. Atmosfæren på hotellet er også rigtig god. Jeg kan godt forstå hvis I glæder jer.

0

Annonce ♥

Tillykke med den kommende juridiske vielse. Vi har været på Hotellet og der er så dejligt. Det eneste som vi syntes er minus er at vi biver ikke mætte af deres aftensmad. Morgenbuffen er rigtig god. Atmosfæren på hotellet er også rigtig god. Jeg kan godt forstå hvis I glæder jer.

Mange tak. :wink: Dejligt at høre, at I godt kan anbefalde stedet, det bekræfter mig bare i, at vi har valg det rigtige. Men vi har faktisk også været der til min morbrors 60 års fødselsdag i januar i år. Vi gik dog propmætte i seng, men vi havde også fået 4 retter + natmad :lol: . Man behøver vel heller ikke spise på hotellet, men det må vi lige se på, hvad vi gør.

0

Ja, jeg synes ligesom, at det hørte sig til med en ny tråd. Jeg var så stresset op til den kirkelige velsingelse, at jeg ikke fik opdateret den gamle og nu er jeg kørt lidt død i den. Så ville starte på en frisk :biggrin: Det er faktisk rigtig dejligt, at være tilbage i inspiration/hyggefasen og denne gang er der ikke lige så meget der skal planlægges, så det er meget mere afslappende.

hehe tak. Ja, det er blevet et ret godt resultat. Min ring er dog til "doktor" lige pt. da kronbladene på min blomst, var så skrape, at jeg fik rifter af den :( Så den skal lige files lidt til.

Ja jeg ved godt hvad du mener, jeg glæder mig til bryllupet, men jeg glæder mig også til stresseriet er overstået. Elskede hygge inspirationsfasen, selvom jeg nok ikke nød den så meget som jeg burde have (set i bakspejlet).

Ehrgh det er så irriterende når man har en ring der er ubehagelig at have på, især når det er en man skal gå med hver dag. :)

0

We.. så er det første vidne i hus! :loveshower:

Deværre ser vores kommune meget nødigt, at man selv ikke kommer med vidner, så vi er lidt tvunget til at finde nogen selv. Det skulle jo gerne være nogen, som ville kunne holde sin mund omkring datoen, da vi helst bare vil være så selv og vi allerede føler, at vi har holdt vores bryllup.

Jeg har derfor lige haft ringet til vores fælles veninde, som i sin tid introducerede os for hinanden. Hun har været en kæmpe hjælp under planlægningen af den kirkelige velsignelse og kan sagent respektere, at vi ikke vil have at folk skal vide noget og hun sagde ja. :biggrin:

Vi regner også med at spørge hende, som var toastmaster for os, for hun kan også godt forstå vores valg.

Edited by D&SHoffgaard
0

Ja jeg ved godt hvad du mener, jeg glæder mig til bryllupet, men jeg glæder mig også til stresseriet er overstået. Elskede hygge inspirationsfasen, selvom jeg nok ikke nød den så meget som jeg burde have (set i bakspejlet).

Ehrgh det er så irriterende når man har en ring der er ubehagelig at have på, især når det er en man skal gå med hver dag. :)

Du er simpelthen også bare så gennemført, og jeg har den dybeste respekt for alt det du har kunne overkommet at lave. :respekt: Selvom om der var mange af vores gæster, som synes vores var super gennemført og detaljeret, så når jeg ikke dig til sokkeholderne :biggrin: Så kan godt forstå at du er lidt stresset.

Ja, det var rigtig irriterende med ringen, men savner den nu også lidt. Er gået tilbage til min forlovelsesring til jeg får den anden hjem igen, da jeg ikke kan holde ud, ikke at have ring på mere :lol:

Edited by D&SHoffgaard
0

Annonce ♥

Aktiviteter på selve dagen, samt dagen efter:

I øjeblikket går vi og tænker over ideer til hvad vi kan lave i løbet af vores bryllupsdag efter vielsen. Indtil videre har vi snakket om:

foreslag

valgte idéer

bookede og arrangerede idéer

Torsdag:

• Brunch/frokost/varm kakao på cafe sammen med vores vidne
  • bryllupskage og champange sammen med vores vidne
  • en fælles boudoir-fotografering
  • bryllups fotografering
  • se en teater forestilling
  • nissehue cermoni ved odense å
  • bryllupsmiddag på Olivia Brasserie
  • par massage
  • Overnatning på hotel Radisson i odense

• Fredag:
  • Overnatning på hotel kundsens gård i odense
  • skøjtetur i odense skøjtehal
  • julemarked i odense
  • tage til open by night i odense
  • spise på flammen

Edited by D&SHoffgaard
0

Det er nogle gode forslag. Et kroophold er også dejligt. Jeg havde nu nok også stemt på Boudoirbillederne. :fløjt: Men hvem sigerm na ikke kan begge dele?! :biggrin:

Og den er rigtig sød den bolero. Så blir der da ingen problemer med at holde varmen. :wink:

0

Det er nogle gode forslag. Et kroophold er også dejligt. Jeg havde nu nok også stemt på Boudoirbillederne. :fløjt: Men hvem sigerm na ikke kan begge dele?! :biggrin:

Og den er rigtig sød den bolero. Så blir der da ingen problemer med at holde varmen. :wink:

Ja, overvejer også at gøre begge dele, men kan ikke rigtig finde ud af om det bliver forbøvlet, eftersom vi nok skal have tøj og rekvisitter med til fotografen og hvis vi så også skal på overnatning, bliver det mange ting at slæbe rundt med. :unsure: Men det kunne være ret fedt at få lavet sådan nogle billedere sammen. Kunne jo også være det gav lidt inspiration til senere på aftenen. :wink:

0

Corsage til bryllupsnatten:

Jeg var egentligt ude at invistere i denne corsage til vores "første" bryllupsnat, men var alt for træt og udmattet til at få den brugt. Så tænkte på, at den ville passe perfekt til hvis vi skal på overnatning ude denne gang:

post-53781-0-78093000-1345654357.jpg

post-53781-0-91572100-1345654405.jpg

0