Dorte Larsen

Tør, tør-ikke lægge makeup selv til brylluppet...

14 posts in this topic

Jeg er blevet lidt i tvivl om hvad jeg vil med makeup til mit bryllup.

I første omgang havde jeg tænkt, at det var der nok en af mine veninder der ville klare, men jeg kan godt fornemme at de ikke står i kø for at hjælpe med den opgave. Ingen af dem er de store makeup-duller...

Jeg har ikke selv særlig meget erfaring med makeup, det plejer max. at dreje sig om pudder, mascara og lidt øjenskygge. Eftersom jeg normalt ikke går med makeup, skal min brudemakeup også være rimelig neutral, så jeg ikke føler jeg ser kunstig ud. Den skal sådan set bar fremhæve min naturlige skønhed ;) For at udvidde min horisont gik jeg derfor en tur i Bodyshop i går og fik en rigtig god betjening. Jeg fortalte det som det er, at min erfaring med makeup kan ligge på et lille sted, men at jeg ønsker en pæn enkel makeup til mit bryllup. Ekspedienten tog sig god tid til at lægge makeup på mig og fortælle hvad hun gjorde. Hun fik lagt en rigtig fin enkel makeup på mig, som jeg synes rigtig godt om. Og det virkede ikke særlig svært... det var jo sådan set bare foundation, pudder, streg, øjenskygge, mascara og lipgloss... Hun lavede en liste til mig med de produkter hun brugte, så jeg ved hvad jeg skal købe, hvis jeg kan bestemme mig.

Vi har ikke så stort et budget til brylluppet, så jeg vil gerne undgå at bruge alt for mange penge på makeup. Jeg er i forvejen så heldig at en af mine veninder vil sætte mit hår (vi laver en prøveopsætning i næste uge, krydser fingre for at det går an).

Hvis jeg skal købe de produkter og børster som ekspedienten brugte (jeg ejer jo ikke engang en pudder børste selv), løber det op på ca. 900 kr, men så har jeg jo til gengæld makeup til meget lang tid (pudder+børste, skal jeg under alle omstændigheder have invisteret i). Jeg er egentlig ret tændt på ideen med at købe de produkter og lægge den makeup selv, for så svært kan det vel heller ikke være, jeg har jo 3 uger til at øve mig ... men tør jeg ...

Er der nogle af Jer derude, der har erfaringer med makeup fra Bodyshop? Den øjenskygge hun lagde på mig igår (uden at min hud var renset, eller der var primer under), sad stadig rimelig pænt efter 7 timer.

Jeg har lidt uren hud, med tildens til at skinne lidt på kinder, næse og pande.

Er der nogen derude der har erfaring med at lægge makeup selv, uden at være ekspert fra starten?

0

Annonce ♥

Hejsa, jeg har en veninde som er pisse god til at ligge make-up. Hvor bor du og hvad er dit budget? Hun bor i københavn, og kommer gerne ud. Jeg vil tro at hun tager omkring 500,-.. og hun bruger kun professionel makeup, som man bruger som make-up artist.

0

Annonce ♥

Jeg (min veninde) lægger min makeup - og ja, det er meget dyrere end at få en proff til det.. Altså på dagen.. Men til gengæld har man alle de lækre produkter bagefter.

Jeg har ikke erfaring med bodyshops makeup. Mit er fra tromborg, Youngblod og Mac. (mærker jeg kendte og brugte i forvejen :) )

Nu er jeg på mobilen, så kan ikke se, hvornår du skal giftes, men kan du ikke nå at øve en masse gange inden? :) og så smide et par billeder herop - så kommer vi gerne med ros og gode råd :)

0

Jeg havde købt en del produkter så det løb op! Ville du bruge det indkøbte bagefter?

Når du ikke har verdens største budget ville jeg klart overveje en makeup session i MAC i magasin Odense. Det koster 400.- og så får du gavekort på beløbet.

0

Jeg lægger selv min makeup, med assistance fra en veninde... Jeg hader at andre "piller" ved mig, og jeg ville helt sikkert ikke blive tilfreds... Jeg er ikke prof til at lægge makeup, men jeg er nok mere vant til det end dig, så det er lidt svært at sige hvad du skal gøre... Men hvis du synes at det virkede overkommeligt, så vil jeg egentlig sige at du skal kaste dig ud i det... Så har du produkterne og bliver måske glad for at bruge lidt mere fremover! :)

0

Jeg lagde makeuppen på min veninde, da hun skulle giftes og den holdt da de første 10 timer... :wink:

Faktisk skal der ikke så meget til, for at det bliver godt, når du i forvejen ikke går med så meget makeup... Men det kan også være svært at få det til at ligne "neutral look"... Det er bare at øve dig derudaf og lytte til ekspedienterne... Nu kan jeg se, at du også er fra Odense og jeg vil anbefale at tage ind i Magasin og lytte til dem fra MAC eller dem fra Clinique eventuelt få råd og købe makeup dér? :biggrin:

0

Annonce ♥

MayBelieve,

Sætter din veninde også hår?

Jeg bor i Bagsværd, så din veninde kunne godt være aktuel:-)

Hejsa - min veninde sætter også hår, hvilket hun også er rigtig god til! Du vil på ingen måde fortryde at bruge hende, på din store dag, da hun er så sej til make-up! Kan de der små fif, der bare gør, at makeuppen stråler! Du kan skrive til hende på mariebiegel@hotmail.com

Kh. Marianne

0

MayBelieve,

Sætter din veninde også hår?

Jeg bor i Bagsværd, så din veninde kunne godt være aktuel:-)

Hejsa - min veninde sætter også hår, hvilket hun også er rigtig god til! Du vil på ingen måde fortryde at bruge hende, på din store dag, da hun er så sej til make-up! Kan de der små fif, der bare gør, at makeuppen stråler! Du kan skrive til hende på mariebiegel@hotmail.com

Kh. Marianne

Jeg siger thumbs up for Marie! :) Hun er vildt dygtig... Glæder mig til at hun skal fikse mig på lørdag :cheerleader3:

1

Annonce ♥

iiihhh .. jeg vil også høre fra Marie..

Har skrevet til hende i torsdags - og har endnu ikke hørt fra hende :(

HEj Elise, jeg har lige skrevet til Marie, og hun mener ikke at have modtaget en mail... Har du mailet på: mariebiegel@hotmail.com - endelig skriv til hende, for hun vil rigtig gerne ligge make-up på brude. Vi er jo så glade :-)

Kh. Marianne

0