Mkudsk

Bryllupskage

11 posts in this topic

Har været inde at læse tidligere opslag men det er efterhanden af ældre dato (hvad jeg lige fandt)

Så nu vil jeg lige høre ad hvad i skal give for kuvert for bryllupskage? Skal giftes i Haderslev næste år....

Jeg har undersøgt forskellige steder lagkagehuset er ca 55 kr Føtex 40 kr. Nogle der har fået bryllupskage fra Føtex?

Nogle der kender en super konditor til billige penge?

0

Annonce ♥

Jeg har prøvesmagt bryllupskage fra Bilka, og det var altså ikke lige sagen... Den smagte mest af fløde og ikke af jordbær og chokolade som moussen skulle forestille at være... Men det var selvfølgelig til et stort arrangement, så jeg ved ikke om det var standarden normalt, og så kan jeg jo ikke sige noget om, hvorvidt det er det samme som Føtex.. Men det har jeg af en eller anden grund en fordom for, at "det er da det samme om det er Føtex eller Bilka eller Kvickly".

Ved ikke om det overhovedet kunne bruges til noget... :wink:

Du kan jo også gå ned i din lokale bager og høre om de laver bryllupskager, og hvad de skal have for det.. Og måske kan du være heldig at du kan komme til at prøvesmage også...

0

Alternativet kan være dem som laver kager til hobby-brug. Vi havde en veninde som har lavet en del kager til fritidsbehov og vi spurgte om hun havde mod på det, hvilket hun heldigvis havde.

Men jeg ved at der er nogle som tilbyder at lave det. Vi gav 2500kr for en kage til 83 personer og der var riiiiigeligt. Det var incl leje af et 5 etagers stativ. KAgen bestod af browniebund, hvide chokolade mousse, drømmekagebund, hindbærmousse, drømmekagebund og fondant.

0

Har været inde at læse tidligere opslag men det er efterhanden af ældre dato (hvad jeg lige fandt)

Så nu vil jeg lige høre ad hvad i skal give for kuvert for bryllupskage? Skal giftes i Haderslev næste år....

Jeg har undersøgt forskellige steder lagkagehuset er ca 55 kr Føtex 40 kr. Nogle der har fået bryllupskage fra Føtex?

Nogle der kender en super konditor til billige penge?

Altså, nu siger du Lagkagehuset, er det dén Lagkagehuset? Den kage som vi skal have fra Lagkagehuset(Chr.havn) koster 89(!!) kr på kuvert..... Så 55 lyder ekstremt billigt i mine ører. Hvis det altså er den samme vi snakker om :)

0

Annonce ♥

Mange tak for input.

Jeg har det lidt på samme måde med Føtex. Kan de nu finde ud af det for synes der er stor forskel på deres almindelige kager og dem fra bageren.

Ja det er lagkagehuset. Det er bare billigere her :-) men 89!!! Hold da op. Har lige været i Kbh og blev overrasket over prisen på deres sandwich. Mener de koster lige omk. 40 kr. Her. Så dem til 53 kr i Kbh! Så der er stor forskel. Vi så lige sige at prisen starter ved 55 kr og stiger i takt med pynt osv...

0

Okay, her der er alt pynt inkluderet bortset fra topfigurer. De koster så 500(!!) men de er bare så søde! H2B faldt totalt for dem. Kunne da godt overveje at holde brylluppet i Jylland istedet. Til gengæld, så tror jeg vores kage bliver SÅ lækker. Jeg glæder mig.... :cheerleader3:

0

Vi har også valgt løsningen med en hobbybager og vi giver 28 kr/person og så låner hendes stativ mod et depositum på 250 kr.

0

Så vi snakker Lagkagehuset, som flere gange har fået sure smileys?.....

Ved i hvert fald de har fået det her i Kbh, men hvis det var mig ville jeg tjekke den i Haderslev inden jeg besluttede mig :huh:

0

Annonce ♥

Bageren i Haderslev er rigtig god, har godt hørt om dem på Sjælland men her er der ingenting, den er rigtig populær.

Men har også snakket med Xocolatl som er en lille lækker special butik og de laver til 50-60 kr... :-).

0

Jeg vil også holde mig fra Bilka og Føtex...

Jeg har fundet en lokal bager i Toftlund som gør det for 35 kr og det er en bage med et godt ry...

Han jeg oprindeligt havde fundet var for useriøs... Første da jeg ringede var han på vej ud af døren så jeg skulle ringe dagen efter... Og da jeg gjorde det var hans ansatte så uprofessionelle og han sagde han havde fortrudt jeg skulle ringe igen i januar for han havde ikke en kalender for 2013. Desuden så frøs man altså ikke kage ned det var en engelsk tradition og han sagde det som om jeg var et fjols t jeg troede det... Øh... Nå men det ville jeg altså gerne for det synes jeg er en tradition... Han kunne ikke garantere hvor pænt og godt det blev (optøet kage)... Så ja har valgt en anden :-)

0

Jeg har en veninde på Sjælland som er 'hobbybager' og hun er super god! Hun tager ca 40,- pr person.. Har ikke hørt så godt om Føtex og Kvickly..:(

0