Sign in to follow this  
Followers 0
MyLittlePony

Bryllupsgave idé fra Ude&Hjemme

9 posts in this topic

Jeg har lige fået en stak Ude&Hjemme fra min kære svigermor, hvor jeg faldt over en læser historie i nummer 28 2012.

den handler om en ung pige på SU der bliver inviteret til sin venindes dyre herregårds bryllup med dresscode på en kirke kjole og en galla kjole til om aftenen. Historien handler om, hvordan hun finder genbrugs tøj som hun syr om, for at have råd til at komme med til brylluppet. Gaven hun laver synes jeg bare er en RIGTIG god gave, som jeg også selv ville blive glad for at give eller få!

Hun skriver at hun ved veninden og manden har meget travlt i deres hverdag, så hun laver 12 sedler, én til hver månede i deres første ægteskabs år, med forskellige opgaver hun vil lave for dem den pågældende månede... Eks. komme med hjemmebag, rive blade sammen i haven, rengøring, vinduespudsning, middag og lufte hund... Hun bandt sedlerne på en troldegren og pakkede den ind i cellofan.

VUPTI! en gave der ikke koster noget, men vil give meget glæde!

Ville bare lige dele historien med jer, da jeg synes det var en rigtig god idé fra en bryllups gæst, der også havde et budget at overholde :)

0

Annonce ♥

Hvor er det en sød tanke og en rigtig fin gave!

Det viser også at man godt kan deltage i et bryllup selvom man er på SU og ikke har råd til en super dyr og fancy gave. Meget kreativt og personligt :)

0

Elsker sådanne kreative personligheder!

Synes man som brudepar skal passe sådan på med at sætte sine gæster i en økonomisk svær situation.... Men super at kvinden her klarede det så godt!

0

Fik tilsvarende af mine veninder til min 40 års fødselsdag .... Vakte STOR glæde og varmede hjertet :loveflag:

0

Annonce ♥

Ja, jeg synes bare hendes idé var så god at jeg ville dele den! En gave behøver jo ikke koste noget når den bare kommer fra hjertet! :)

0

Meget god gaveide, tror bare at jeg helt personligt ville have det rigtig svært ved at acceptere, at en af mine veninder fx kom hjem og rev blade sammen i min have .... Det ville jeg ikke kunne li ... Heller ikke selvom det var en gave .... Ville på en el anden måde føle, at jeg udnyttede hende.

0

Jeg synes også det er en dejlig ide, har tænkt på mine kusiner som ikke har så mange penge, om hvad jeg fx kunne ønske mig af dem, for jeg har ikke lyst til at skrive dyrt porcelæn m.m. til dem

0

Meget god gaveide, tror bare at jeg helt personligt ville have det rigtig svært ved at acceptere, at en af mine veninder fx kom hjem og rev blade sammen i min have .... Det ville jeg ikke kunne li ... Heller ikke selvom det var en gave .... Ville på en el anden måde føle, at jeg udnyttede hende.

Hvis ikke man bryder som om "arbejde" - kan godt følge dig, så kunne det være oplevelser sammen fx kage som er nævnt, cafe tur, middag hjemme, passe børn en weekend eller andet :) Synes det er en sød ide

0

Annonce ♥

Det er en virkelig sød ide. jeg ville elske at få en omgang vinduespudsning :) - med 3 etager har vi også virkelig mange vinduer :)

Det der kan gå galt med en sådan gave er, at selvom meningen med den er utrolig smuk, så har jeg nogle gange oplevet/hørt om at giveren (Læs: ja også undertegnede) glemmer det . - og så kunne tanken jo være nok så sød, men gaven er så ligepludselig "ligegyldig"

Jeg købte engang sådan en lille blok med 10-15 "gaver" min kæreste kunne indløse. synes den var såååå sød, men han har da aldrig fået den hele times massage der stod på en af dem, og så var tanken ligepludselig ikke en s**d værd :td: (Han har dog fået en masse massage i tidens løb, bare ikke en time sammenhængende :( )

0