Lotusblomst

Åh må have hjælp... Er i tvivl om fotograf.... HJÆLP...

13 posts in this topic

Har virkelig brug for hjælp fra jer tøser herinde, da i nok er dem som forstår mig bedst på dette punkt;)

Har en der kan tage "amatør" billeder for 3500 kr for en hel dag. Det er vildt billigt, men billederne er også herefter. Altså noget svigerfar kunne tage.

Så har jeg haft kontakt til en fantastisk fotograf som er noget dyre, altså 10000 kr for det samme som ovenstående, dog meget meget meget bedre billeder.

http://www.svanberggrath.dk/bryllup.html

Og NU har jeg så fundet en helt 3. fotograf, nemlig vores store dag fotograf. De billeder da tager jeg LIGE hvad jeg gerne vil have! Men de koster så lige 14000 plus 1000 i transport...

http://www.voresstoredag.dk/

Hvad skal jeg stille op??? Gode billeder er vigtig for mig og vil meget gerne have billeder fra forberedelserne til brudevalsen.

Andre som har fået taget af forberedelserne eller som har fravalgt det? Hvorfor?

Please hjælp mig... Hvad tænker i om dette....

0

Annonce ♥

Billederne er også rigtig vigtige for os, så vi har også en heldagsfotograf. Jeg ville aldrig spare på den post.

Vores er der dog ikke til forberedelserne, men vi overvejer at spørge en kammerat, om han vil - han er også super dygtig med et kamera, dog ikke nok til at vi tør lade ham stå for hele brylluppet.

Du vil aldrig blive tilfreds med ham der tager billeder som svigerfar kunne tage, så jeg syntes du skal vælge den af de 2 andre der passer bedst ind i jeres stil.

0

Jeg vil også sige at I ska ta en af de fotografer som I faktisk ønsker, nærmest uanset prisen.

Vi har selv booket Thorbjørn Fessel, da billederne er meget vigtige for os :-) Han er med hele dagen.

0

Billederne betyder rigtig meget for mig.. mere end for min H2B. Han er alligevel gået med til en heldagsfotograf efter han forstod hvor vigtigt det var for mig og vigtigt det var at det ikke bare var en amatør fotograf.

Vores fotograf tager ikke billeder af forberedelserne men starter ved kirken. Det har jeg det helt fint med, jeg får en veninde til at tage et par billeder :)

Jeg synes at hvis I kan finde pengene til det, så ville jeg klart prioritere fotografen. Tænk hvis du fortryder bagefter.. :unsure:

0

Annonce ♥

Jeg ville vælge en mellemting. Der findes gode, prof. fotografer, der tager mindre end 10.000 kr. Jeg kan varmt anbefale Mørkøv Foto, som var fotograf til mit bryllup. Vi gav 5.500 kr. for billeder fra vielse til brudevals, og vi er så glade for, at vi valgte ham. Man kan sikkert godt lave en aftale om, at han kommer tidligere. Han kom 20 minutter før brylluppet, og han begyndte straks at tage billeder, så vi fik et par gode ventebilleder med i puljen. Næsten alle billeder i min beretning er taget af ham....

Edited by sommer2012
0

Vi har fravalg fototgraf under forberedelserne og dét er med den simple begrundelse, at jeg gerne vil ha´ det for "os/mig selv" ... Min søster er med hele dagen og vil godt nok ta´billeder - kvaliteten er uden tvivl også derefter :lol:

Men dét betyder mere for mig, at vores "små" piger, søster og mig har en "hyggedag" SAMMEN, end super duper kvali´billeder ... Så er der plads til, at rende nøgen rundt og fnise, slå en prut eller ....... hvis vi skulle få lyst til dét - uden én udeforstående skal være en del af dét !

Men sådan er vi jo så forskellige ... Men syntes bestemt ikke du skal bestille en fotograf, hvor du i forvejen har et anstrengt forhold til hans billeder - Spild af penge og er de andre over budget, så søg videre ... du skal nok hitte en anden på et tidspunkt :)

0

Du skal naturligvis ikke vælge en fotograf hvis billeder du selv syntes svigerfar kunne have taget. Men hvem siger at de dyre fotografer lever op til forventningerne. og hvad bygger du det på. Den ene som bliver nævnt har jeg aldrig hørt om og der står at hjemmesiden er under opbygning. Den anden fotograferer i hele landet men det fremgår ikke hvem og hvilke fotografer de bruger. En ting er billeder på en hjemmeside som man i bund og grund ikke ved hvem der har taget men der er også noget som hedder kemi. Jeg ville i stedet lytte til andres anbefalinger, herunder Gry's.

0

Den ene hjemmeside som jeg linker til en en venindes veninde så flere i min omgangskreds kender hende rigtig godt og er helt solgt i hedes billeder:)

Må lige overveje det nærmere og det bliver ihvertfald ikke "amatør" fotografen":)

0

Annonce ♥

Jeg vil sige, at det er en mellemting mellem anbefalinger og så det færdige produkt man kan se.

Mennekser er jo forskellige, og dermed også forskellige meninger om hvad en god fotograf er, billedernes stil osv. Vi fik anbefalet en "traditionel" fotograf som bare var sååå dygtigt. Joh.. så siger vi det. Verdens kedeligste billeder, efter min mening haha. Vi havde møde med vores meget hurtigt efter booking, og der bad jeg om at se flere billeder, for alle har da deres bedste billeder liggende på hjemmesiden. Vi så 100 billeder og de fald i vores smag, så vi blev helt sikre.

0

Jeg synes der er et rimeligt stort spænd fra 3500 til 15000, så jeg tænker at i først skal sætte jer ned sammen og finde ud af hvad i hver synes er ok at bruge på en fotograf. Og udfra det blive enige om en pris, og finde en fotograf deres passer til jeres budget og smag.

Hvis i allerede i jeres budget har afsat 15000 til en fotograf, kan jeg ikke helt forstå hvad problemet reelt er? :wink:

Vi fik taget billeder af voresstoredag.dk og var overordentlig tilfredse (du kan se billeder i min beretning :happy: ), at der er flere forskellige fotografer tilknyttet firmaet er jo så en anden side af sagen. Vi var ihvertfald rigtig rigtig glad for vores fotograf. Vi havde kun bestilt den lille pakke, og jeg har derfor ingen erfaring med forberedelsesbilleder.

0

Du kunne også prøve at tage fat i Gokke fra Fotograferne.com

0

Spar aldrig på de poster der gælder for resten af livet.

Fotograf og ringe er noget vi selv prioterer højt, for de ting skal vi se resten af livet.. :-)

0

Annonce ♥

Tak for svar:) billederne er MEGET vigtig for os og derfor tager vi det som vi finder som det bedste:)

Problemet er at vi har pengene men at de jo så går fra den kommende "bryllupsrejse". Men nu er fotograf hos vores store dag bestilt og glæder mig til ar vi skal fotograferes:)

0