Lotus

Mit Vintage Bryllup

1,492 posts in this topic

♥ Mit Vintage Bryllup ♥

Jeg elsker DIY-projekter, og den stil jeg er faldet for er en fransk vintage stil med blonder, perler og fine detaljer.
Farverne er primært hvid, beige, brun og støvet rosa.

Mit eventyr - Første møde
Vi mødtes i Forsvaret, jeg var værnepligtig og han var min sergent (næstkommanderende i min deling). Jeg blev med det samme små lun på han, havde aldrig mødt et så sødt og sympatisk menneske. Selvom jeg kun observerede ham fra siden, så jeg var facineret af hans personlighed og så gjorde det ikke noget at han var så dejlig at se på og havde det bedste grin. Hen mod slutningen skulle alle værnepligtige sidde på vagt 24 timer sammen med en sergent. Til mit held og vist ikke helt tilfældigt, så havde min H2B sat os sammen, da det var ham, der stod for planlægningen. Det var en rigtig hyggeligt vagt og vi fik snakket en masse sammen, hvilket var lidt af et chok for mig, da jeg normalt har svært ved at snakke med nye mennesker (er lidt genert :blush:), men ikke min fremtidige H2B. Nåh men tiden gik og da afslutningsfesten kom, da sørgede jeg for at være i nærheden af ham hele aftenen og vi snakkede og krammede, ikke mere end det og da aftenen var ved at ende spurgte jeg efter hans nummer, han tøvede men gav mig det alligevel. En "mindre" detalje i det hele er at vi begge havde en kæreste på daværende tidspunkt, men når det er ægte kærlighed, så ender det lykkeligt i sidste ende.

Frieri 28. juni 2012
Den 28. juni 2012 friede min dejlige kæreste Dennis på den mest romantiske og intime måde. Men hvor blev jeg bare overrasket, da han faldt ned på knæ. Chokket gjorde, at i stedet for at smile, da han spurgte om jeg ville være hans for evigt, så lavede jeg et underligt forvirret ansigt.. ups..
Nåh men vi kunne i hvert fald grine af det bagefter, og selvfølgelig blev jeg lykkelig over, at vi skulle giftes.

To bryllupper 8. september 2012 & 7. september 2013
Vi holder både et borgerlig og et kirkeligt bryllup, fordi min kæreste er soldat og skal udsendes til Afghanistan til februar 2013. Han kommer selvfølgelig uskadt hjem et halvt år efter og er klar til at blive gift (igen) :lol: .
Første bryllup bliver et lille intimt bryllup for nærmeste familie og venner, og holdt 8. september 2012 ved et gadekær nær os.
Det andet bliver et kirkebryllup i Holmens Kirke d. 7. september 2013 (7-9-13).

Udsendelsen betyder, at jeg vil have en masse frie aftener, hvor jeg kan planlægge og lave DIY projekter, som jeg elsker.

Budget og antal gæster
Vores budget er på 50.000 kr. til ca. 50-60 spisende gæster og ca. 70-80 personer til reception.
Det er ikke alverdens budget, men hvor pengene ikke rækker, så gør tiden.

Alle mine diy projekter samlet i en tråd HER

Do it yourself-projekter -
Færdige

Festinvitationer - Her - DIY guide
Receptionsinvitation - Her
Drinksparasoller Her
I do skilte til cupcakes -Her
Gæstebog og skilt - Her og Her
Perlebuket - Her

Organza blomster - Her
Chokolade wrapping - Her
Logo/monogram . Her

Brocher Her - DIY guide

Sugerør med hjerter Her

I gang

Sukkerhjerter til Irish Coffee

Favourpose - Digt - Her
Bordopdækning - Her

Sæbebobleskilte - Her

Mercury glas

Chokoladeovertrukket saltkringler Her

Menukort

Mangler

Satin servietter
Hjertesæbe til favourposer

Stolecovers
Bordnumre
Skilte til mad
Perlebrystbuketer (fire stykker)

Slør

Inspiration

Slikbuffet - Glas - Indhold - prøveopstilling
Kagebuffet - Indhold
Glas til bordet
Bordnummer
Bryllupskage - 8. september 2012
Skilt til slikbuffet

Bruden og gommen

Ringene
Hårkam
Clutch

Brudekjole - 8. september 2012
Kjolen - Her

Det Praktiske

Kirke: Holmens Kirke 7. september 2013 kl. 15
Feststed: Herstedvester Forsamlingshus
Musik: Jukebox fra Darkmoon

Fotograf: En bekendt, der tog billeder til min venindes bryllup
Kørsel: Måske ven/venindes bil
Brudepiger: Tre veninder min ældste, min bedste og min tætteste (min søster)
Forlover: To bedstevenner
Toastmaster: Vores god ven, som samtidig også er forlover

post-61018-0-95561300-1353743966.png

Edited by Lotus
0

Annonce ♥

Invitationer

Første skridt er invitationerne til kirkebrylluppet og jeg tror endelig, at jeg nu har fundet frem til, hvordan de skal se ud.

Lakstemplet og elfenbens lak er allerede købt hjem fra England med monogram af HD, så fint. I alt 621 kr. for to pk. lak, lakstempel og limpistol samt fragt. Brunt satinbånd fandt jeg utrolig billigt i Pandurohobby (2 kr. pr. m). Så det eneste jeg mangler for at kunne gå i gang, er sandfarvet A2 karton og elfenben A4 karton til bladene i invitationen, som jeg køber billigt på creativehobbyart.dk.

Teksten og designet i invitationerne er også næsten på plads. Der er selvfølgelig selve invitationen med tid osv., derudover vil der være et blad med Dagens program (fra kirke til fest), Praktiske informationer (overnatning og transport),Godt at vide (riskastning, toastmaster og dresscode) og Adresser (Kirke, overnatning, forsamlingshus).

Frimærkerne bliver mobile frimærker, hvor man får et nummer fra PostDanmark man skriver på hver enkelt brev og så kommer vores monogram til at være ved siden af.

Edited by Lotus
0

Lokation og bordopdækning

Festen skal holdes i et forsamlingshus og der er jeg også allerede gået i gang med at finde ud af, hvordan det hele skal se ud. Da der var tilbud på lagner i Ikea købte jeg 25, så der er til at beklæde stolene og væggene.

Da jeg er helt vild med Calla lijler har jeg valgt at holde borddekorationerne meget enkle med runde glas med et par calla liljer i og fyldt op med vand.

Derudover skal der være martiniglas fyldt med vand og flydelys for at give lidt hyggestemning.

Dugen skal være hvid med beige bordløber (også allerede købt). Til hver kuvert sammen med navneskilt skal der være en favoræske og en pose med fem mandler hver med et digt.

post-61018-0-31620500-1348745169.jpg

post-61018-0-80830100-1348745183.jpg

post-61018-0-98647200-1348745198.jpg

post-61018-0-62683300-1348745212.jpg

post-61018-0-54477400-1348745236.jpg

Edited by Lotus
0

Bryllupskage

Indtil videre har jeg har tænkt mig at lave bryllupskagen til begge bryllupper første gang til 15 personer og anden gang til 80.

Til det første bryllup laver jeg selv al mad, som indtil videre består af tre lasagner med salat og flütes, bryllupskage og fire pizzaer, hvordan jeg kommer til at kunne nå det ved jeg ikke helt, eftersom jeg begynder på min kandidatuddannelse ugen før brylluppet og mit skema viser 3 dage fra 8-18 og to dage 8-16, min kære kæreste er heller ikke engang hjemme til at hjælpe til, da han er på kursus.

Hvordan det kommer til at gå og om det kommer til gå ved jeg endnu ikke.. Det må blive en fortsættelse følger..

post-61018-0-79768300-1348745308.jpg

Edited by Lotus
0

Annonce ♥

Brudebuketten til brylluppet ved Gadekæret

I jagten på at spare penge har jeg allerede købt min brudebuket til det første bryllup selvfølgelig med rod.

I Netto kunne man i sidste ud købe calla liljer til 30 kr., så sådan en købte jeg og så når dagen kommer, så klipper jeg roden af og sætter et hvidt silkebånd rundt om stilkene.

For over 10 år siden mistede jeg min morfar, men tænker stadig rigtig meget på ham, så for at få ham med på min store dag, så har jeg lånt en medaljon, hvor jeg vil putte et billede af ham i og binde det rundt om buketten. På den måde kan jeg mindes ham, når jeg holder buketten.

post-61018-0-04164600-1345117412.jpg

Edited by Lotus
0

1. Kjole til det lille bryllup 8. september 2012

For et par weekender siden var jeg ude at kigge på på brudekjoler både til det lille og det store bryllup. Jeg havde selvfølgelig bestilt tid, forkælet mig hele morgen og lagt en flot makeup inden jeg tog afsted sammen med min storesøster, veninde og mor. Jeg havde bare glædet mig så meget og hold da op en skuffelse :-(

Damen i butikken var helt vildt stressende og jeg nåede slet ikke at nyde øjeblikkene med mig selv i en brudekjole. Det var bare af og på. Formålet med dagen skulle have været at finde ud af hvilken form og stil jeg kunne lide, men damen ville bare have at vide fra starten af, hvordan kjolen skulle være, hvilket jeg selvfølgelig ikke kunne svare på..

Det enten desværre også med, at jeg kom til at købe en kjole til det lille brylluppet som sat godt, men slet ikke var i stil med det jeg havde forestillet mig, nemlig en helt enkelt model som jeg muligvis kunne farve og bruge bagefter.

Mit problem er lidt at jeg føler at den minder for meget om den stil, jeg gerne vil have brudekjolen skal være til kirkebrylluppet og derfor kan det være, at H2B ikke bliver lige så overrasket over at se mig næste år, fordi han jo allerede har set mig i en rigtig brudekjole :(

Og der er selvfølgelig ikke returret på den kjole jeg allerede har købt, øv..

post-61018-0-49175600-1345101718.jpg

Edited by Lotus
0

Annonce ♥

Hår og makeup

Til det lille bryllup lægger jeg selv makeup og sætter hår. Min søster hjælper mig på dagen med at krølle håret lidt og ellers skal det bare sættes op med nogle hårnåle i hver side.

Til det store bryllup overvejen jeg lidt at få sat mit hår og lagt makeup hos Dennis Knudsen, da jeg nemlig får 20%, så det bliver "kun" 2400 kr. inkl. prøvesætning. Det er selvfølgelig rigtig mange penge, men jeg har aldrig fået lagt makeup eller sat hår, så hvis det endelig skal gøres skal det gøres ordentligt. Plus at jeg sparer en masse penge på mange andre områder, så der er økonomi til det.

Jeg havde tænkt nogenlunde sådan her til kirkebrylluppet, bare med en hårkam og slør i stedet for en blomst.

post-61018-0-90204800-1345102348.jpg

post-61018-0-62731200-1345117983.jpg

post-61018-0-55672300-1345118001.jpg

Edited by Lotus
0

Ringene

Lige da min kæreste friede var vi ude og kigge på ringe og HOLD DA MAGLE, hvor koster det meget. Jeg havde selvfølgelig forelsket mig i en ring til over 6500 kr. en alliancering med 5 brillianter. Med et stramt budget indså vi hurtigt, at hvis min ring skulle koste så meget, så skulle min kærestes i hvert fald ikke koste mere end 1000 kr. Men det var så også 4500 kr. mere end vi havde forventet..

Men så gik vi på nettet og der fandt jeg en 3 mm alliancering i hvidguld dog med zirkoner til 1300 kr. inkl. garderringe også i hvidguld. Det var lidt mere en pris jeg kunne have med at gøre :-)

Min kæreste endte med en ring i Tungsten, som er et sindssygt hårdt materiale, der kun kan ridses af diamanter. Hvilket jo er utrolig praktisk, da H2B arbejder i forsvaret - prisen for ringen 500 kr.

Derfor endte vi med at give 1800 kr. for to rigtig smukke vielsesring i stedet for 7500 kr.

post-61018-0-12309600-1345102924.jpg

post-61018-0-24306200-1345103000.jpg

Edited by Lotus
0

Hvor er det nogle fine inspirationsbilleder du har og er vild med de ideer du har fundet til hvordan tingene skal se ud. Glæder mig til at følge din tråd :-)

Har du billeder af det stof du vil bruge på vægge og loft i forsamlingshuset....eller noget der ligner (inspirationsbillede)? Jeg vil helst undgå forsamlingshus (de fleste der er i området her, er gamle, ikk særlig pæne nemlig), men for at spare nogle penge kunne det være en fin mulighed hvis man kunne gøre det rigtig flot og hyggeligt :tunge:

0

Ringene Lige da min kæreste friede var vi ude og kigge på ringe og HOLD DA MAGLE, hvor koster det meget. Jeg havde selvfølgelig forelsket mig i en ring til over 6500 kr. en alliancering med 5 brillianter. Med et stramt budget indså vi hurtigt, at hvis min ring skulle koste så meget, så skulle min kærestes i hvert fald ikke koste mere end 1000 kr. Men det var så også 4500 kr. mere end vi havde forventet.. Men så gik vi på nettet og der fandt jeg en 3 mm alliancering i hvidguld dog med zirkoner til 1300 kr. inkl. garderringe også i hvidguld. Det var lidt mere en pris jeg kunne have med at gøre :-) Min kæreste endte med en ring i Tungsten, som er et sindssygt hårdt materiale, der kun kan ridses af diamanter. Hvilket jo er utrolig praktisk, da H2B arbejder i forsvaret - prisen for ringen 500 kr. Derfor endte vi med at give 1800 kr. for to rigtig smukke vielsesring i stedet for 7500 kr.

ihh hvor dejligt for jer I fandt nogle ringe så billigt. Må man se billede?? :biggrin: Det er faktisk utroligt hvor mange penge man kan spare 'bare' ved at vælge hvidguld og zirkoner fremfor guld og diamanter....og det kan være minst lige så flot, hvis ikke mere :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Hvor er det nogle fine inspirationsbilleder du har og er vild med de ideer du har fundet til hvordan tingene skal se ud. Glæder mig til at følge din tråd :-)

Har du billeder af det stof du vil bruge på vægge og loft i forsamlingshuset....eller noget der ligner (inspirationsbillede)? Jeg vil helst undgå forsamlingshus (de fleste der er i området her, er gamle, ikk særlig pæne nemlig), men for at spare nogle penge kunne det være en fin mulighed hvis man kunne gøre det rigtig flot og hyggeligt :tunge:

Tusind tak.. Og du skal være hjertelig velkommen til at følge med i det hele :-)

Da jeg startede med at planlægge tænkte jeg heller ikke, at det skulle være i et forsamlingshus, men synes at den færdige løsning er sååå dyr plus at man ikke kan pynte op på sin egen måde. Jeg har været heldig at finde et forsamlingslokale som faktisk er rigtig hyggelig, så det egentlig bare er panelerne og stole, der skal gøre noget ved.

Stoffet jeg har købt er dette: http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/00142740/ det er mega billigt. Jeg skal lige se hvordan det ser ud som dug for så kan det være jeg bruger nogle af lagnerne til det.

0

Ringene Lige da min kæreste friede var vi ude og kigge på ringe og HOLD DA MAGLE, hvor koster det meget. Jeg havde selvfølgelig forelsket mig i en ring til over 6500 kr. en alliancering med 5 brillianter. Med et stramt budget indså vi hurtigt, at hvis min ring skulle koste så meget, så skulle min kærestes i hvert fald ikke koste mere end 1000 kr. Men det var så også 4500 kr. mere end vi havde forventet.. Men så gik vi på nettet og der fandt jeg en 3 mm alliancering i hvidguld dog med zirkoner til 1300 kr. inkl. garderringe også i hvidguld. Det var lidt mere en pris jeg kunne have med at gøre :-) Min kæreste endte med en ring i Tungsten, som er et sindssygt hårdt materiale, der kun kan ridses af diamanter. Hvilket jo er utrolig praktisk, da H2B arbejder i forsvaret - prisen for ringen 500 kr. Derfor endte vi med at give 1800 kr. for to rigtig smukke vielsesring i stedet for 7500 kr.

ihh hvor dejligt for jer I fandt nogle ringe så billigt. Må man se billede?? :biggrin: Det er faktisk utroligt hvor mange penge man kan spare 'bare' ved at vælge hvidguld og zirkoner fremfor guld og diamanter....og det kan være minst lige så flot, hvis ikke mere :thumbsupsmileyanim:

Jeg har kun de billeder jeg allerede har uploadet lige nu, men kan uploade nogle i weekenden, når jeg er kommet hjem (den ligger nemlig derhjemme), men de er rigtig flotte.. Jeg synes det er så meget federe, at det er zirkoner... Heh har en veninde, der tror det er brillianter, der er i og jeg har ikke rettet hende :fløjt:

0

Annonce ♥

Tusind tak.. Og du skal være hjertelig velkommen til at følge med i det hele :-)

Da jeg startede med at planlægge tænkte jeg heller ikke, at det skulle være i et forsamlingshus, men synes at den færdige løsning er sååå dyr plus at man ikke kan pynte op på sin egen måde. Jeg har været heldig at finde et forsamlingslokale som faktisk er rigtig hyggelig, så det egentlig bare er panelerne og stole, der skal gøre noget ved.

Stoffet jeg har købt er dette: http://www.ikea.com/...ducts/00142740/ det er mega billigt. Jeg skal lige se hvordan det ser ud som dug for så kan det være jeg bruger nogle af lagnerne til det.

Ja de var da billigt, så kan man bruge en masse af dem til at dække væggene hvis de er knap så kønne....smart nok! Ikea er nu fantastisk :thumbsupsmileyanim:

Jeg har kun de billeder jeg allerede har uploadet lige nu, men kan uploade nogle i weekenden, når jeg er kommet hjem (den ligger nemlig derhjemme), men de er rigtig flotte.. Jeg synes det er så meget federe, at det er zirkoner... Heh har en veninde, der tror det er brillianter, der er i og jeg har ikke rettet hende :fløjt:

har ikke lige set at du har uploadet billeder allerede.....kigger lige grundigere efter :wink:

0

Ringene

Lige da min kæreste friede var vi ude og kigge på ringe og HOLD DA MAGLE, hvor koster det meget. Jeg havde selvfølgelig forelsket mig i en ring til over 6500 kr. en alliancering med 5 brillianter. Med et stramt budget indså vi hurtigt, at hvis min ring skulle koste så meget, så skulle min kærestes i hvert fald ikke koste mere end 1000 kr. Men det var så også 4500 kr. mere end vi havde forventet..

Men så gik vi på nettet og der fandt jeg en 3 mm alliancering i hvidguld dog med zirkoner til 1300 kr. inkl. garderringe også i hvidguld. Det var lidt mere en pris jeg kunne have med at gøre :-)

Min kæreste endte med en ring i Tungsten, som er et sindssygt hårdt materiale, der kun kan ridses af diamanter. Hvilket jo er utrolig praktisk, da H2B arbejder i forsvaret - prisen for ringen 500 kr.

Derfor endte vi med at give 1800 kr. for to rigtig smukke vielsesring i stedet for 7500 kr.

Ihh der var de jo.....hvor er de flotte!! :thumbsupsmileyanim: Dem havde jeg godt siddet og luret lidt på derinde (tror godt jeg ved hvor i har købt dem :wink: ). Er selv enormt fristet til at købe vores ringe allerede nu med det kæmpe udsalg de kører :biggrin:

EDIT: opdager nu at du havde uploadet dem i det indlæg jeg svarede på først....men de var altså ikke vist da jeg svarede på det, så altså ikke fordi jeg er totalt blind jeg ikke så dem i første omgang, hehe

Edited by Inlove4ever
0

Ringene

Ihh der var de jo.....hvor er de flotte!! :thumbsupsmileyanim: Dem havde jeg godt siddet og luret lidt på derinde (tror godt jeg ved hvor i har købt dem :wink: ). Er selv enormt fristet til at købe vores ringe allerede nu med det kæmpe udsalg de kører :biggrin:

Jeg er også helt vilde med dem.. Min ring er købt på chanti og min kærestes er købt i England.. Jeg har allerede købt en masse til brylluppet næste år, selvom der er så lang tid til.. meeen hvis man kan spare penge og man er sikker på, at det er de rigtige ting, så synes jeg bare man skal gøre det..

Min kæreste synes heldigvis, at det er skønt, at jeg går så meget op i det. Han får lov til at spille computer og jeg får lov til at planlægge bryllup.. Dejlig fordeling..

0

Menu 7-9-13

Reception

Bryllupskage

Frugt – blåbær, blommer, æbler, hindbær, netmelon, pærer

Grøntsager: Gulerødder, agurk, peberfrugt, cherrytomater

Nødder – peanuts, pistacie, mandler (salt og brændte)

Drikke – Øl, champagne og sodavand

Aften

Tre-rettersmenu (helt præcis hvad kommer senere)

Til kaffe

Franske makroner i forskellige farver

...og nok også lidt mere

post-61018-0-55030400-1345118480.jpg

0

Annonce ♥

Menu 8-9-12

Frokost:

Bestilt mad hos madkastellet udefra på grund af tidspres. Fik det til halv pris gennem "dagensbedste.dk"

Hertil brød og hvidløgsbecel samt salat

Eftermiddag

Bryllupskage

Aftensmad/skrub-af-mad

Vegansk lasagne med tofu og masser af lækre grøntsager

En vegetarisk udgave af den traditionelle lasagne med oksekød (bruger i stedet quorn)

Spinatlasagne måske med laks

Ja som menuen antyder, så er jeg vegetar og grunden til jeg ikke kaster mig ud i at lave kødretter er, fordi jeg er utrolig ringe til at håndtere kød. Så for at spare penge, så gør jeg det på denne her måde :rolleyes: Men er da lidt spændte på, hvad mine jyske svigerforældre siger til det...

Edited by Lotus
0

Hej og tillykke med din egen planlægningstråd :balloons:

Og hvor er du allerede godt kørende... :thumbsupsmileyanim: Du har købt langt flere ting end jeg har (læs: jeg har ikke købt noget endnu) og jeg skal endda giftes før dig.. :wink:

Men sikke mange dejlige inspirations billeder du har. Og flotte ringe i har fundet. Det er jo bare super når man finder noget man synes er lige så godt som noget andet - det er bare billigere... :thumbsupsmileyanim:

0

Velkommen til... :7himmel:

Rigtig smuk tanke omkring din morfar... Og hvide calla er bare så flotte - jeg har samme plan som dig!

Spændende med to bryllupper, det glæder jeg mig til at følge... Er budgettet for begge bryllupper, eller kun det store..?

0

Ringene

Jeg er også helt vilde med dem.. Min ring er købt på chanti og min kærestes er købt i England.. Jeg har allerede købt en masse til brylluppet næste år, selvom der er så lang tid til.. meeen hvis man kan spare penge og man er sikker på, at det er de rigtige ting, så synes jeg bare man skal gøre det..

Min kæreste synes heldigvis, at det er skønt, at jeg går så meget op i det. Han får lov til at spille computer og jeg får lov til at planlægge bryllup.. Dejlig fordeling..

Jep, netop der jeg havde gættet at du havde købt ringen....de har virkelig mange flotte og sindssyge gode tilbud lige nu :thumbsupsmileyanim:

Er helt enig i det med at når man starter tidlit med planlægning, så er der bare flere muligheder for at finde gode tilbud og derigennem sparer nogle penge. Der er lige under 2 år til vi skal giftes, og jeg er allerede igang, så ja jeg er MEGET tidligt ude...men så har jeg også muligheden for at gøre nogle gode kup undervejs (håber jeg :lol: ).

Min kæreste syns dog også det er hyggeligt at jeg kan li at gå så meget op i det,men som han sagde en dag: 'skal du så bruge 2 timer hver dag på bryllupsklar indtil vores bryllup??' Øhhh.......JA hva regner han med :pokey::lol:

0