Menona

Hvad gik galt under jeres planlægning?

11 posts in this topic

Hvad har i løbet af jeres planlængning fået jeres stressniveau helt op i det rødefelt?

Jeg planlægger et rådhus bryllup med omkring 20 gæster. Planen har været at holde det helt simpelt og uden stressfrit. Men sjovt nok synes jeg det er blevet aaaaalt andet end det. :)

Indtil videre ser listen således ud.

• Datoen som alt var bestilt efter, måtte ændres fordi svigerforældrene ikke havde mulighed for at deltage.

• Da vi ringede til vielseskontoret for at ændre datoen kunne de ikke finde ægteskabserklæringen, og fandt den først over en uge senere. Imens var datoen faretruene tæt på at blive booket op.
  • De første sko jeg bestilte passede ikke. Det næste par fik jeg en pakkeseddel på da jeg ikke var hjemme på leveringstidspunktet, og da jeg ville hente dem på posthuset var de blevet væk imellemtiden. Har lige modtaget et opkald om at de måske er fundet, men skal have en tekniker ud og åbne det døgnpostskab de ligger i da det sidder fast.

• Min mands ring var hele tre numre for stor da vi var nede for at hente den. Nu skal jeg hente ring vol.2 i dag, og håber den passer lidt bedre.

Det skal nok gå det hele og det behøver ikke være perfekt, men synes godt nok jeg skal trække nogle dybe indåndinger løbende. :)

Hvad var jeres kriser?

0

Annonce ♥

Uha sjov tråd!

Indtil videre har det også være ringene - første gang skrev glemte de indgraveringen, da vi så fik dem stod der Alex og ikke Axel i min ring..Så fik min ring ugen før det første bryllup!!!

Der har været en del ged i brudepigekjoler da de har tabt sig en del allesammen og en brudepige røg i svinget. Jeg er stadig usikker på de brudepigekjoler!

0

Ikke så meget indtil nu, men...

Den veteranbil vi gerne ville leje til bryllupskørsel kan desværre ikke lade sig gøre idet ejeren er på ferie i den uge, og han lejer den kun ud såfremt han selv er chauffør i bilen (forståeligt nok) - Så nu bliver det istedet nok en nyere bil vi skal køre i, lidt ærgerligt, men vi har ikke lyst til at leje en fuldkommen fremmed "uvedkommen" bil...

Jeg håber ikke at ups-erne begynder at strømme ind nu... :unsure:

0

Hmm.. Der er ikke så meget der er gået direkte galt...

Jeg havde meget bøvl med at få lavet bordplanen, tog mig faktisk over en måned inden det hele faldt på plads... Og jeg skyndte mig så at få lavet bordplansoversigten færdig...

3 dage efter bliver vi begge hevet på polterabend, hvor min fantatiske H2B i sin brandert lige vælger at invitere 2 ekstra gutter med til brylluppet!!!!

Der ramlede min verden lige sammen i en times tid.... Så nu er 6 borde blevet til 7 borde og stort set alle, undtagen hovedbordet og et enkelt familie bord, har fået nye pladser...

Og H2B har fået af vide han ikke må drikke igen inden brylluppet ;)

1

Annonce ♥

Hmm.. Der er ikke så meget der er gået direkte galt...

Jeg havde meget bøvl med at få lavet bordplanen, tog mig faktisk over en måned inden det hele faldt på plads... Og jeg skyndte mig så at få lavet bordplansoversigten færdig...

3 dage efter bliver vi begge hevet på polterabend, hvor min fantatiske H2B i sin brandert lige vælger at invitere 2 ekstra gutter med til brylluppet!!!!

Der ramlede min verden lige sammen i en times tid.... Så nu er 6 borde blevet til 7 borde og stort set alle, undtagen hovedbordet og et enkelt familie bord, har fået nye pladser...

Og H2B har fået af vide han ikke må drikke igen inden brylluppet ;)

Hahaha ååååh hvor irriterende... :sm:

0

Vi er stadig i fuld gang, men pt er status følgende:

- en (meget og længe ønsket) graviditet efter køb af drømmekjolen. Drømmekjolen skal nu sys om, så den kan rumme en 4 mdr. gravid brud med alt hvad der er vokset i mellemtiden... Er meget spændt på resultatet, som jeg først ser få dage før brylluppet.

- DJ'en aflyste en lille måned før brylluppet. Så nu er vi endt med en dyrere, men højst sandsynligt også bedre løsning.

- tre vennepar er gået fra hinanden efter bordplanen er lavet. Den skal nu revideres, så vi ikke ender med rene herreborde og rene kvindeborde.

- har selv syet slør. Kammen har været af og på et par gange, da den tilsyneladende skal vende forskelligt afhængigt af hvilken frisure man vælger, og om sløret skal sidde langt nede eller højt oppe.

Derudover er alt andet vist (forhåbenligt) gået efter planen :-)

0

ingenting her endnu. men har osse 4 måneder til noget kan gå galt endnu

0

Sjov tråd :wink:

Vi skal også giftes på rådhuset. Vores bryllup er hemmeligt og vi vil efter vielsen lade som om, at vi "bare" har forlovet os. Vi planlægger kirkebryllup om ca 2 år.

Så et hemmeligt bryllup, hvor svært kan det være?

Vi ville gerne på weekendophold på en herregård i forbindelse med vielsen. Det viste sig at være næsten umuligt, da alle steder var booket fuldt op. Det var lige før jeg var tæt på at give op, før en venlig sjæl herinde viste mig en "finte" - og så fik jeg endelig booket vores ophold!

For 2 dage siden, hvor vi synes vi har rimelig fod på det (rådhus booket, weekendophold booket, børnepasning i orden, ringene bestilt og lovet leveret i god tid), støder vi så på en større udfordring. En god investeringsmulighed dukker op (hvilket jo er godt), men... for at det skal glide nemt og hurtigt igennem, skal vi først gifte os efter denne handel. Og handlen kommer til at foregå 14 dage efter vores planlagte vielse!

Så here we go: bestemme ny dato, ændre tidspunkt på rådhus, ændre børnepasning, ændre det weekendophold som var så svært at få fat på.

Så... jeg synes også der er lidt udfordringer omkring vores vielse, til trods for at den er hemmelig :unsure:

(Heldigvis nåede guldsmeden ikke at gravere i ringene :thumbsupsmileyanim: )

0

Annonce ♥

Overraskende nok er intet gået galt endnu... Alting har faldet ud til vores fordel og alt flasker sig bare. Har planlagt i et halvt år nu og alle de store beslutninger bliver som vi vil have det. :-)

0

Tror alle brude vil blive overrasket over hvor mange ting der faktisk kan gå galt når man nu planlægger den store dag ..

Jeg er til mit held rigtig hurtigt ude , vi skal først giftes til marts så det har jeg gjort jeg har kunne få det lokale jeg ønskede , kirken og min drømmekjole som ligger og venter på mig :)

Det eneste der var ved at gå galt for os var jeg sad på nettet og lavede vores invitationer , da de var færdige blev jeg så ivrig efter at få dem hjem at jeg bare bestilte dem.. min kære forlovede kunne så tilføje efter jeg glad fortæller jeg har købt dem at det nok ikke var særlig smart fordi vi ikke rigtigt havde snakket med præsten om tid og dato :( til vores held kunne præsten godt så invitationerne passer men hold da op jeg havde mange tanker indtil jeg fik snakket med præsten :)

0

Tror alle brude vil blive overrasket over hvor mange ting der faktisk kan gå galt når man nu planlægger den store dag ..

Jeg er til mit held rigtig hurtigt ude , vi skal først giftes til marts så det har jeg gjort jeg har kunne få det lokale jeg ønskede , kirken og min drømmekjole som ligger og venter på mig :)

Det eneste der var ved at gå galt for os var jeg sad på nettet og lavede vores invitationer , da de var færdige blev jeg så ivrig efter at få dem hjem at jeg bare bestilte dem.. min kære forlovede kunne så tilføje efter jeg glad fortæller jeg har købt dem at det nok ikke var særlig smart fordi vi ikke rigtigt havde snakket med præsten om tid og dato :( til vores held kunne præsten godt så invitationerne passer men hold da op jeg havde mange tanker indtil jeg fik snakket med præsten :)

He he - den fejl tror jeg også jeg kunne lave :lol: Godt det flaskede sig.

0