Pleazure

P&C's romantiske bryllup - gang i planlægningen igen :)

208 posts in this topic

:pokey::shooter: KOM IGANG!!!! :sm:

:sm: :sm: :sm: :sm: :sm: :sm: :sm:

I GANG MED DIG

Ha ha, tak!

Arh, en syg søn og en deadline på arbejdet har jo så indtil videre bevirket, at jeg det de sidste par dage har været ren overlevelse :( Trøste, tage temperatur, arbejde så snart der var en pause, trøste igen.... Hold nu op, jeg kommer til at sove godt i nat! Og så starter jeg med planlægning af vielse på rådhuset I MORGEN! :toot:

0

Annonce ♥

Hmm... vi er da kommet en smule videre (når jeg siger vi, mener jeg faktisk jeg, for H2B overlader det trygt til mig... Hmm, lugter lidt af en dårlig undskylding, gør det ikke? :wink:).

Jeg har nu mit tøj på plads, sko er på plads, mangler kun at tænke på smykker, hår og makeup, men det bliver med noget af det jeg har.

H2B har fået en ny, hvid skjorte, og bruger ellers hans habit fra skabet. Jeg overvejer lidt, om ikke bare han skal have et par pæne jeans på (jeg er faktisk ret vild med jeans/skjorte/jakke-kombi :super: ), og så skal han måske have et nyt slips?

Jeg har købt sexy natkjole :fløjt: og nyt sengetøj.

Advokaten er i gang med at skrive.

Vielsen er kl. 11, så vi tager en frokost sammen bagefter. Aftenen - jeg tror altså det bliver hjemme! Måske ikke super romantisk med 3 børn, men vi skal simpelt hen så meget den kommende tid, og børnene skal passes rigeligt. Så... vi kan da hygge når de er kommet i seng?

Så... hvad mangler jeg?

- slips?

- jakke til mig?

- nye jeans til H2B?

- overvejelse om vidner (okay, det skal vi vist også snart have besluttet!)

- overvejelse om fotograf (relativ dyr post når dette er hemmeligt for alle og det for os ikke er vores "rigtige" bryllup - men måske alligevel rart at have et par gode fotos?)

Mangler vi mere? :help:

0

Så er det i morgen! :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower:

Tøj til H2B - tjek!

Tøj til mig - tjek!

Ringe pakket og klar - tjek!

Ægtepagt - tjek!

Kamera opladet, pakket og klar - tjek!

Åhhhhrrrr, jeg glæder mig!!!!

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi blev gift i fredags!!!

I fredags blev vi gift ()()

For de af jer som har fulgt med i min tråd ved i, at vi valgte at blive gift i al hemmelighed på rådhuset i fredags. Vi havde flere gode grunde til at blive gift nu, men samtidig ønskede vi, at ingen skulle vide det. Ikke fordi vi ikke gerne vil fejre det/fejres, og ikke fordi vi kunne forestille os at nogen havde noget imod det - men fordi vi gerne vil holde kirkebryllup senere med dertilhørende stor fest - og denne dag bliver vores store dag. Vi ønskede ikke, at nogen skulle komme med gaver i fredags, skulle vi invitere nogle få med, måske give frokost bagefter - vi synes det ville blive et mini bryllup, og det havde vi ikke lyst til. Ikke noget halvt.

Vi blev viet kl. 11.00 på det lokale rådhus. Foruden hende der foretog selve vielsen havde kommunen stillet med to vidner, så vi var i alt 5 mennesker i et stort og romantisk lokale i gammel stil. Rådhuset er gammelt og nyrenoveret, så smukkere omgivelser kunne vi ikke ønske os.

Det var faktisk væsentligt anderledes end jeg havde forestillet mig. Jeg havde tænkt det som værende meget praktisk, meget formelt og sådan meget svingdørsagtigt: sig ja her, skriv under her, tillykke og udgangen er dér. Det var slet ikke tilfældet. Slet, slet ikke.

Det hele var meget intimt. Selve vielsen tog ca 15 minutter, og det var på alle måder helt vildt romantisk. Romantisk, intimt og stille og roligt. Bare os to, 3 fra kommunen og ikke flere. Der var godt tid. Vi udstyrede det ene af vidnerne med vores kamera, og hun lovede at blitze løs undervejs. Hun tog rigtig mange billeder, og det er vi glade for. Det er indtil kirkebrylluppet vores helt private fotos af en helt speciel dag :heart:

Da H2B blev spurgt om han ville ægte mig, fik jeg det vildeste sus i maven. Jeg var selvfølgelig ikke nervøs for hans svar; men alligevel det at spørgsmålet blev sagt højt og hans "ja", det var bare... ja, helt vildt dejligt. Sådan nyforelsket x 10-følelsen. Nogenlunde samme sus fik jeg, da jeg blev spurgt om det samme. JA! Nu var det sådan rigtig for real; nu var det alvor: vi skal være sammen resten af livet. Ganske simpelt. Fantastisk tanke! :heart:

Foruden vielsesritualet blev der læst et digt op. Vi gav hinanden ringe på og kyssede. Mange gange :biggrin: Vidnet skulle jo være sikker på, at dette blev blitzet ordentlig :lol:

Vi småsludrede lidt med de 3 fra kommunen, inden vi gik derfra igen. Da vi kom ud på gaden, var det som om at vi trådte ud af den helt intime og romantiske boble, vi lige havde været i. Tilbage til virkeligheden og hverdagen; udenfor gik folk på gågaden som på en helt almindelig dag og ikke en eneste vidste, at vi var nygifte. Jeg tænkte: nej nej, jeg vil tilbage, jeg vil havde mer' af den romantiske stemning, vi lige havde haft.

FORTSÆTTES...

Edited by Pleazure
0

Årh jeg missede dagen! Undskyld mange gange. Kæmpe stort tillykke - endelig :) Wee beretning, selvom den nok ikke bliver kæmpe lang, men alligevel weee :)

Ih, tusinde tak! :)

Ei, det gør altså ikke noget du ikke lige huskede det - der er jo så mange herinde, så man kan jo umuligt holde øje med alle :)

0

Annonce ♥

Årh jeg missede dagen! Undskyld mange gange. Kæmpe stort tillykke - endelig :) Wee beretning, selvom den nok ikke bliver kæmpe lang, men alligevel weee :)

Ih, tusinde tak! :)

Ei, det gør altså ikke noget du ikke lige huskede det - der er jo så mange herinde, så man kan jo umuligt holde øje med alle :)

Nej nej, men din er jo en af de få jeg læser i, så jeg burde altså have husket det. Jeg er så distræt.

0

fortsættelse af beretning...

Ude på gaden igen havde vi faktisk mest travlt med at komme væk fra rådhuset. Vi skulle jo helst ikke risikere at nogen genkendte os, for så ville vi være afsløret med det samme! Vi gik en lille tur ned ad gaden, og fandt en cafe hvor vi bestilte frokost og vin. Til trods for at det var fredag og næsten middag, var cafeen faktisk lidt tyndt befolket, og det passede os fint. Vi fandt et bord hvor vi kunne sidde lidt for os selv, og nyde, at vi var nygifte :kiss: Tilbage var den romantiske stemning, og igen den der følelse af, at vi var lidt i vores egen boble. Fantastisk! Vi spise, kiggede hinanden i øjnene, skålede sagte, talte om alt og intet.

Og nu var han min! Ikke bare kæreste, ikke bare far til mine børn, men min ægtemand med alt, hvad der dermed følger. WAUW! Jeg følte mig med et mega stolt! Ham der den lækre mand som sad overfor mig, han havde simpelt hen valgt mig. Det er da vanvittigt godt scoret :griner:-

Vi havde nu lovet at elske hinanden i medgang og modgang, indtil døden skiller os ad. Det er sådan ca og forhåbentlig næsten 60 år mere. Det er faktisk ret lang tid! Og jeg, som synes vi har været kærester i evigheder :biggrin: 9 år, det er jo pludselig ingenting :biggrin:

Det løfte er jo enormt stort, men jeg synes at det var virkelig rigtigt at sige ja til det. Jeg vil jo intet andet end at blive være sammen med ham resten af livet! De 9 år vi har haft sammen, har været særdeles indholdsrigt. Der har været lykkelige stunder, og selvfølgelig også nogle gange mindre gode oplevelser. Men med en afgjort størst vægt på de gode oplevelser. Tænk sig, hvor mange gode oplevelser vi kan nå at støve sammen på de næste 60 år. Jeg glæder mig!

Efter en hyggelig frokost og en gåtur, kørte vi hjem. Manden havde et par småting erhvervsmæssigt han lige skulle have styr på, og jeg hentede børnene imens. Nogle vil sige uromantisk, men vi er begge meget familiemennesker, og ville gerne være sammen med vores børn :heart:

Vi bestilte lækker mad udefra, og spiste den hjemme. Da børnene kom i seng, trak jeg i den sexy natkjole jeg havde købt, og iført den serverede jeg kaffe og chokolade. Havde faktisk også is i fryseren, men vi var begge propfyldte fra middagen, så den sprang vi over.

Detaljerne fra bryllupsnatten vil jeg spare jer for :lol: , men måske netop fordi vi ikke havde holdt stor fest var der en smule energi tilbage til at nyde hinanden også :fløjt:

Alt i alt en virkelig skøn dag, som vil have en helt speciel dag i vore hjerter :heart: Det er meget specielt at vi nu er ægtefolk uden at nogen er vidende om det, og det er da lidt svært at lade være med at fortælle det til nogen. Jeg fortsætter med at planlægge vores kirkebryllup, og bruger tiden på det når trangen til at ringe til en veninde presser sig på :)

Vi er glade for at vi har gjort det. Dels for at sikre vores børn i tilfælde af at en af os skulle komme noget til, dels fordi vi gerne vil, og dels fordi vi har skattemæssige fordele af det. Den sparede skat ryger ind på bryllupsopsparingen :cheerleader3:

At have det formelle på plads giver ro i maven. Nu kan vi fokusere på at få huset færdigt og flytte, og dernæst vores kirkebryllup. Det glæder jeg mig faktisk allerede til ()()

Edited by Pleazure
1

Annonce ♥

Annonce ♥

Åh tillykke :heart:

Hvad med nogen billeder...

Tak Naja!

Billeder må i undvære - jeg tør simpelt hen ikke ikke lægge dem herind, i frygt for at nogen vi kender spotter os. Der er i hvert fald andre i familie og vennekredsen som også skal giftes, så hvem ved hvem der lurer med? :wink:

0

Åh tillykke :heart:

Hvad med nogen billeder...

Tak Naja!

Billeder må i undvære - jeg tør simpelt hen ikke ikke lægge dem herind, i frygt for at nogen vi kender spotter os. Der er i hvert fald andre i familie og vennekredsen som også skal giftes, så hvem ved hvem der lurer med? :wink:

Ok.. det forstår jeg godt :-)

0

Nu er den kommet! - min kjole!

Er jeg tilfreds? Måske! Og allerede her lyder det negativt, men det er det faktisk ikke!

Jeg har bestilt en tyldrøm, og har gjort meget ud af at fortælle, at kjolen skulle have mange tyllag. Det har jeg bestemt fået - men fordi kjolen er så stor, er den faktisk ret svær at komme i når man kun har sig selv som hjælper! Overdelen skal jo sidde helt stramt til, og det er altså næsten umuligt at gøre dette selv - og først når den sidder helt perfekt på kan jeg se, om kjolen som en helhed er perfekt... Al det tyl virker lidt overkill, når toppen ikke sidder ordentlig til.

Den aften jeg fik kjolen hjem, var jeg selvfølgelig mega spændt, og ville gerne pakke den ud med det samme. Men argh, H2B var jo hjemme! Han kørte så senere, men så var jeg alene med børnene (3 små stk), så der var det altså heller ikke nemt. Og så kom H2B hjem igen... Så jeg har ikke prøvet ordentligt endnu.

Men jeg tror den er fin :biggrin: Jeg er bare ultra kritisk helt fra start af :)

Længden ser vist ud til at være ok. Overdelen virker også umiddelbart "rigtig" i størrelse mv. Syninger mv. ser ud til at være fine. Tyllet virkede som meget - men igen tror jeg det betyder meget, at man får kjolen rigtigt på. Hvis det bliver for meget, kan det vel også lade sig gøre at tage et inderste lag af?

Jeg må have fat i en hjælper, som kan iklæde mig kjolen - og så skal i nok få billeder :) (Lige nu er det eneste jeg har, billeder af kjolen som ligger på gulvet)

Foreløbig konklusion: :thumbsupsmileyanim: :biggrin: :thumbsupsmileyanim: :biggrin: :thumbsupsmileyanim:

0