LEAntropisk

Dessert forslag søges

30 indlæg i dette emne

Hej BK'er

Vi kan simpelthen ikke finde ud af, hvad vi skal have til dessert til brylluppet og tænkte at i måske havde nogle gode ideer!

Vi skal have cupcakes som bryllupskage, så det skal det nok ikke være.

Hovedretten skal være helstegt pattegris og hele festen skal gerne være hyggelig, afslappet havefest.

Det må meget gerne være noget der er forholdsvis billigt.

Håber nogle af jer har nogle gode ideer!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min første tanke var lav-selv bananasplit. uhmm... :wink:

hm, jeg troede jeg kunne kommer i tanke´om mange flere forslag, men jeg er nok gået helt i selvsving over den bananasplit. Det tror jeg jeg vil lave når vi skal holde en fest næste gang. :biggrin: haha, håber der kommer en masse lækre forslag, jeg elsker dessert.. :blush:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad med "lav selv" isvafler med forskellig hjemmelavet is/købt is, hjemmelavet guf, marmelade og sådan?

Eller hjemmelavede lemonadeis, frugtis osv? på pind (IKEA har billige forme til sådan noget :) (Jeg overvejer denne model til en reception som en surprise) - h2b vil blive ellevild - især hvis vejret er godt :)

den klassiske med et eller andet kage, is og coulis?

Slå desserten sammen med kaffen og lave et kæmpe kage/dessert bord?

Eller som LaH skriver: bananasplit (For DET er da festligt :) )

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med en ismontre fra paradis is? Vi var til et bryllup i sidste månede hvor desserten var sådan en men fire forskellige slags is man bare kunne tá af og den stod der hele aftenen. Total lækkert.

det lyder da helt vildt lækkert :7himmel:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for svarene.

Har undersøgt paradis is, men det bliver for dyrt desværre. Det havde ellers passet perfekt.

Min kæreste synes candyfloss vil være en god

Ide :D men synes måske det bliver lidt tamt alene.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Chocoladekage (sådan en der ikke er tør) med en hindbær sorbet kugle og et par friske hindbærbær... Det er ikke så avanceret og sterilt, og passer super godt ind i jeres tema med havefest :)

Og så tror jeg det er forholdsvis billigt, nemt at lave, og det er dessert som 99% af alle mennesker kan lide :)

Ellers er der applecrumpie. Det er en eller anden crispy kage med æblestykker i, som er varm. Og så med vanilie is på :)

Vi skal selv have creme brulee, is og en lille mousse-ting med rabarber smag - hvis feststedet kan lave det. Det er noget vi selv er vilde med, og det smager skønt. Men synes ikke det ville passe så godt til helstegt pattegris :)

Redigeret af Babyrex
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi skal have æbletærte med rosencreme, mums :happy: frugttærter er lidt friske. Vi havde overvejet jordbærtærter. :heart:

ellers så fugtspyd :) eller små amerikanske pandekager med frugt og flødeskum - nøj jeg er lækkersulten :blink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en opskrift på brownie der smager fuldstændigt fantastisk og er den nemmeste kage jeg nogensinde har bagt. Alle kan lave den og du bare en bradepande ad gangen. Jeg lavede den til nytår og folk var vilde med den. Og den kan du jo uden problemer lave dagen før så den kun lige skal anrettes :-):-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg siger også evt en rigtig tung chokoladekage ..... Lavede een for et års tid siden, hvor den blev serveret med is og friske jordbær osv .... Smagte super godt og kan nemt laves dagen i forvejen i hobetal :) ellers ja ... Brownies :)

Bananasplit er jeg ikke så meget til, da jeg prøvede den i januar. Der kom tag selv is ind som buffet og så kvarte bananer med skræl på og så en tube chokolade sovs ... Og no need to say, at bananerne kke var overdrevet lækre .....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal have vores bryllupskage som består af en mindre kage og en masse cupcakes - vi bliver 74. Dertil skal vi have et kæmpe frugt ord med årstidens frugt og bær.. Vi skal først giftes kl.14, og vi syns det er synd at folk først kommer til feststedet 15.30-16 også skal spise kag, for derefter at blive budt til bordet 17.15-17.30 og ikk have plads i maven til alt vores lækre mad. Folk bliver budt på chips, agurk, gulerød, peanuts, dip og andre små snacks sammen med velkomstdrink når de kommer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har svært ved at bestemme mig for en slags, så vi har (næsten) valgt en tallerken med tre slags på. En rabarbertrifli, cremet chokoladekage og en sorbet. Selvfølgelig små portioner af hver :)

Håber du kommer frem til en løsning :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

En god tung brownie med en god vanillieis og lidt bær eller bær-coulis til er bare noget af det mest lækre synes jeg :smiley-eatdrink026:

En tung brownie er rigtig drøj, så der skal heller ikke bages mange bradepandefulde! Og den kan både laves god tid i forvejen og fryses ned :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer