Sign in to follow this  
Followers 0
September12

Låsesmed

20 posts in this topic

Nu nærmer dagen sig med hastige skridt og vores venner er gået i gang med "operation få fat i vores husnøgler". Så vi vogter over nøglerne dag og nat :)

Men har lige fundet ud af at nogle af vores venner, har bestemt sig for ,at hvis ingen får fat i vores nøgler, så ringer de til en låsesmed på lørdag :o

Har lige brug for at vide om det er helt lovligt??

0

Annonce ♥

Det er jeg ret overbevist om at det ikke er..

Og jeg er også ret overbevist om, at de ikke kan få en låsesmed til at lukke dem ind i jeres hjem. Man skal vise legitimation på at man er den man påstår, samt at man altså bor på den adresse der skal låses op ved. Eller de skal have en fuldmagt på at det er ok fra dem der bor der..

Jeg er ikke jurist eller noget, og jeg har heller ikke prøvet det før, men jeg føler mig nu rimelig sikker på at de altså ikke kan komme ind hos jer på den måde.

Hvorfor er det nu de gerne vil ind hos jer? Kan ikke huske traditionen... er det noget med en æresport?

Og har I noget i mod det?

Bare lidt nysgerrige spørgsmål....

0

Åhhh hvor er jeg bare glad for at høre det :)

De vil ind for at smide ris, gemme forskellige sager (knive, gafler, skeer, underbukser, bh osv) flytte rundt på møbler og hvad de ellers kan finde på. Ved godt at det "bare" er for sjov, men har bare slet ikke lyst til at de skal ind i og rode rundt i vores sager.

Håber på de IKKE kommer ind

Tak for de hurtige svar :kiss:

0

Annonce ♥

Øv det kan jeg da godt forstå du ikke vil have.. det er da en total åndsvag "tradition"... Det kan være du skal prøve at stikke lidt til dem og sige, at hvis de gerne vil GLÆDE jer, så skal de hellere lægge krafterne i at lave en æresport ved feststedet..... Det er da langt bedre... :wink: Så er de optaget af det.. :lol:

0

Jeg tror heller ikke at en låsesmed bare må åbne en lås uden id. Ellers er det jo verdens nemmeste måde at begå indbrud på... Og han gør det nok slet ikke, hvis der står 8 gutter udenfor, med en æresport på døren ;)

Jeg kan godt forstå, at du ikke vil have det. I vores omgangskreds grænser det til hærværk, og kan de ikke få nøglerne, så tager de en rude ud, og en har sågar en dims til at bore en lås ud med. Vi får enten nogen til at sidde her, ellers også bestiller vi et vagtfirma, hvis nogen ikke skulle kunne fatte, at vi ikke ønsker det.

0

Victorias secret ... seriøst ? Kan jeres omgangskreds virkelig finde på det ? Jeg er godt nok forundret over at venner vil byde andre venner den slags. Også det med låsesmeden. Jeg synes den slags er helt uacceptabelt. Hvordan har I det med at skulle hyre et vagtselskab ? Jeg ville bliver stik tosset hvis det skete for os. Synes ikke venner byder hinanden den slags.

0

Vi har også sagt, at kan de ikke efterkomme vores ønske, så er de ikke vores venner mere. Og ja, jeg tror seriøst godt at de kunne finde på det. Nu er det kun få af den "gruppe" der skal med til vores bryllup (den ene er min bror, så lidt svær at komme udenom), så der er da gode chancer for at de IKKE gør det, men havde det været en af deres gode venner (altså hele gruppens), så havde de 100 gjort det, hvis de ikke fik fat i en nøgle.

- vi har hårdt og kontant meldt ud, at alle der prøver at "bryde ind" i vores hjem promte bliver meldt til politiet - og så er jeg ligeglad med om det er familie. Vi satser på, at alle fatter det, og er normale, for se al den ballade der kan komme, pga. så lidt.

0

Annonce ♥

Jeg kan simpelthen ikke forstå de der finder på den slags og slet ikke at de synes det er sjovt. Hvad sjovt er der for brudeparret at der kastes ris over det hele, sås karse i gulvtæpperne ( ja det kender jeg en der oplevede ), slukker for alt det varme vand ( også det kender jeg nogle der oplevede og endda med små babyer ) dog var det ikke nogle af mine venner der gjorde det.

Og flytte rundt på møblerne og grus i indkørslen. Ej forstår det virkelig ikke. Det er jo kun sjovt for dem der gør det og dem som bagefter kan sidde og grine af at brudeparret skal knokle på deres første honeymoon dage fremfor blot at nyde. Og med låsesmed og at tage vinduer ud.. det er ikke lovligt uden tilladelse fra dem der bor på adressen. Jeg har haft låsesmed nogle gange ( ja er en ged til at huske mine nøgler ) og hver gang skulle jeg vise id... Han låste kun op til min lejlighed var det godt nok fordi jeg allerede var inde i opgangen.

Hvorfor kan man ikke, hvis man endelig skal lave noget i brudeparrets hus, fylde det med blomster og chokolade og vin og lækker mad i køleskabet....det andet er hærværk.

0

Self. er det ikke lovligt.. jeg ville ringe til alle låsesmede i området (hvilket højst sandsynligt ikke er særligt mange) og oplyse om problemet, og så sende en sur sms til alle venner om at I virkelig ikke ønsker det.. slut.

0

Annonce ♥

Den tradition forstår jeg bare heller ikke :td: hvad er der ved at hærge venners hjem?! Og kan dem som gør sådan noget overhovedet kaldes venner?!

Har hørt mange skræk historier om hvordan hjem er blevet ødelagt... sågar hvordan en hund måtte aflives fordi "vennerne" havde været inde i huset og tændt for musikken og skruet helt vildt op - jeg ved ikke hvad jeg ville gøre hvis vores venner kunne finde på det, men det ville ikke blive rart for dem!

Vi har talt om at skifte låsen ud (har en kammerat som har nøgle til vores hus nu) for selvfølgelig må en låsesmed ikke bare låse op for nogen der ikke bor på adressen og så har vi talt lidt om at få fat i en vagtmand - kender vi andre som har benyttet sig af. Bare træls at det kan blive nødvendigt.

Håber at jeres venner kommer på bedre tanker og at I får en fantastisk dage uden at skulle bekymre jer om der nu kommer nogen ind i huset :)

0

ej hvor forfærdeligt og absolut ikke en vennehandling at gøre det og stakkels hund mens det stod på og stakkels brudepar der måtte aflive deres hund :( :( . Øv hvor er det en træls tradition og bare helt igennem barnagtig og latterlig og respektløs.

0

Annonce ♥

Min svorger er låsesmed og det er ikke lovligt. Der skal fremvises ID/bevis på at det er dem der bor der, der skal have låst op. Så hvis de gør det er det bare en politi anmeldelse.

0

Er et sygesikringsbevis mon nok eller skal det være billedid? Ja, undskyld, jeg spørger, men er er jo forskel på, om det er med eller uden billede sådan et ID :)

billede id er det eneste gyldige id bevis

0

Er et sygesikringsbevis mon nok eller skal det være billedid? Ja, undskyld, jeg spørger, men er er jo forskel på, om det er med eller uden billede sådan et ID :)

billede id er det eneste gyldige id bevis

Så er der jo ingen ko på isen, når der skal være gyldigt billedelegitimation :)

0

Annonce ♥