Sign in to follow this  
Followers 0
Guest SigneFlor

Ris og Ros ønskes

11 posts in this topic

Som I alle ved er jeg lykkeligt gift med min dejlig Heidi, og indtil nu har brylluppet på mange måder vendt op og ned på mit liv.

Fra begyndelsen:

I starten af januar (blev gift d. 30/6), havde jeg faktisk betalt mig fra underholding fordi jeg ikke selv turde stille mig op foran 80 mennesker og udtrykke min kærlighed igennem en tale.

Tænk hvis jeg gik i sort ?! Faldt over ordene!.... Stammede ?! Osv.. Mange tanker og forestillinger gik gennem mit hovede, og afholdte mig fra at ''rejse mig fra stolen''...

Lige indtil en dag, hvor jeg sad ude på terrassen, med min Coca cola ZERO (ja man var jo på skrump inden det bryllup), og spejdede udover haven.

Jeg kom til at tænke på: ''Hvad hvis du IKKE gør det ? Vil du fortryde det resten af dit liv, at du ikke greb chancen og slog til på den vigtigste dag i dit liv ??''...

Straks fik jeg mod og selvtillid. ''JEG GØR DET SGU!''

Længere nåede jeg ikke før min realiteterne bremsede mig... Jeg kom frem til at stå og holde en så vigtig tale, var og blev for svært for mig, da jeg er den generte type som ALDRIG taler i forsamlinger.

Jeg ville simpelthen blive for nervøs og det ville formentlig ødelægge meget af dagen.

Så jeg spurgte mig selv: ''Hvad er du god til og kan du bruge det til noget ?''

Så kort fortalt kom jeg frem til at min styrke ligger i formuleringen på skrift, og det har det altid gjort, både i noveller, sange og historier...

At skrive et EVENTYR og derved kombinere min styrke, sammen med mit mod (at rejse sig op), men alligevel med en god støtte i form af en tekst.

Det blev mit kald!

Jeg skrev et eventyr til kvinde i mit liv på 7 sider, og læste op foran alle gæsterne, og det blev en kæmpe kæmpe kæmpe succes....

Alle grinede, lyttede og kunne jo genkende en hel masse. Heidi var både rørt og glad, og ingen kedede sig i de 10 min. det tog at læse op.

Forinden havde jeg øvet mig i ''at komme ud til folk'', ''at holde pauser'' og ''tale højt og tydeligt''.

Nogle af gæsterne ville sågar have en kopi af eventyret for at læse det igen :)

Fantastisk følelse...!

Nu til sagen:

Jeg er gået igang med en lille biks, hvor jeg skriver taler til f.eks bryllup formet som netop eventyr, men jeg har bestemt ingen erfaring indenfor hjemmesider, reklame osv.

Nu bliver jeg annoncør på BK. så jeg ''tør'' godt skrive adressen til min hjemmeside: anderledes-festtaler.dk

Hvis I har tid må I meget gerne komme med ris og ros til siden... Fanger den ? Er den for uoverskuelig ? Hvad kan jeg gøre bedre ?

Venlig hilsen

Signe

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Det lyder som sød idé du har fået startet op :)

Jeg kiggede kun lige hurtigt på hjemmesiden, da jeg kun lige er et smut på BK som overspringshandling, men det første der slog mig, var musikken der pludselig spillede. Personligt kan jeg ikke lide, når hjemmesider spiller musik, uden at man selv har valgt det, og jeg kunne heller ikke se nogle steder at slå det fra. Jeg er sikker på at der er andre end mig, der har det på samme måde, så måske musikken skulle genovervejes?

Ellers fik jeg kun lige et hurtigt kig, men jeg synes det er nogle gode farver du har valgt.

0

Så har jeg også været inde og kigge lidt :wink: Syntes dén er indbydende og MEGET overskulig ... Ét stort plus, i hvertfald for mig :)

Dejlige varme farver, som passer rigtig godt til dit "tema" :heart: Jeg må dog tilslutte mig tabiw ... Musikken forstyrrede også mig og syntes egentlig slet ikke lyd er nødvendigt :)

Man alt i alt ... Skøn hjemmeside - kan du godt være stolt af :)

0

Annonce ♥

Jeg er meget enig med de øvrige. Musik er et irritationsmoment for mange når de åbner en hjemmeside (og udover bands musikere der lægger egen musik ud kan der være noget med copyright da det er kunstnerne der har rettighederne). Bare tænk på dem som sidder på en arbejdsplads og lige skal ind og kigge. :) Jeg er heller ikke ekspert i at lave hjemmesider men jeg synes den virker overskuelig og nem at finde rundt i.

0