Guest Anita2000

Bryllupskagen - Må jeg ikke lave den selv?

13 indlæg i dette emne

Hejsa

Jeg vil høre ang. Bryllupskagen, Jeg har et brændende ønske om at lave vores Bryllupskage selv, Men både min Faster & Svigermor siger at det bringer uheld at lave sin egen Bryllupskage.

Er der andre her inde der har hørt om dette??? Må jeg ikke lave den selv.

Venlig Hilsen

Anita

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bringer uheld (hvis man tror på den slags) at sy sin egen kjole, da hver et sting bruden selv syr vil betyde en tåre i ægteskabet. Men jeg har dog aldrig hørt at det skulle bringe uheld at bage sin egen bryllupskage...

Der er andre brude herinde, der selv har stået for deres (under DIY-tråden er der endda en opskrift :) ), så det skal du da bare gøre!

Redigeret af CilleTX
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo bare gammel overtro. Det er noget pjat. Det er da flintrende ligegyldigt, hvis du vil lave kagen selv, så gør det. Hvis du vil sy kjolen selv, så gør også det. Jeg ved ikke hvem der har fundett på det pjat med at det bringer uheld. Formentlig dem, der skal tjene penge på det. Hvem ellers kunne have interesse i det.

Kh Anell

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg aldrig hørt om! - Og jeg laver også selv vores bryllupskage :wink:

Desuden man vælger jo selv hvilke gamle traditioner eller hvilken "overtro" man vil hæfte sig, tag det du har lyst til at bruge/efterkomme - og smid resten overbord! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg aldrig hørt om.. jeg kan huske at jeg efter at have født vores datter, fik at vide at det ville bringe uheld hvis sengen var redt til hende inden hun var født - tjaaa, min datter er sund og rask og hendes seng stod klar 2 mdr. før hun besluttede sig for at komme ud.. der er SÅ mange ting der i følge gammel overtro bringer ulykke og du skal uden tvivl nok komme til at få en masse uheld på den konto livet igennem, fordi du ikke kender dem alle, men du vælger selv hvilke du vil efterleve :)

PS - Jeg ender nok med at bage min egen kage - for prisens skyld :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer