Chrisi01

Fotograf, hvad betaler I?

24 posts in this topic

Hej Zillaer,

Jeg vil have fotograf til vores Vielse (VIL ha profesionelle billeder fra den), men vi er enig om ikke at bruge alt for mange penge på én dag :wink:

Derfor skal vi kun have en professionel fotograf fra kl. 14.00 (i kirken) og på location til maks kl. 17.00.

Via mit arbejde kender jeg en yderst dygtig og professionel fotograf og jeg har aftalt med ham at kan tager billeder i de pågældende timer, han redigerer halvdelen af billederne og at jeg får en cd med alle billederne.

For dette skal jeg give 4.000,

Han siger at han normalt tager 5.000,- men at han giver mig det lidt billigere. Han ville på ingen måde snyde mig.

Men jeg synes det lyder lidt dyrt. :td:

Så jeg vil gerne vide:

Hvad betaler I for fotograf?

Vælger i prof eller amatør og hvorfor?

Hvor længe har i fotograf?

Mange tak! :lol:

Edited by Chrisi01
0

Annonce ♥

Det er jo lidt svært at forholde sig til, når du ikke nævner antal billeder. Men det tager lang tid at redigere billeder, hvis man vel og mærke gør det grundigt (ellers kan enhver jo tage de billeder), og det er oftest de timer man betaler for, ved en fotograf.

Får du feks. 100 fuldredigeret billeder, og han er dygtig, så syntes jeg det er meget billigt. Får du kun 20 redigeret billeder, ja så er det lidt dyrt.

Men han kommer vel også noget tid før, og tager billeder af gommen der tager imod gæster osv?

0

Nåe ja, vi giver 10.000 for en heldagsfotograf. Han er proff. og meget dygtig, både til komposition og redigering, og det har vi valgt, fordi ellers kun en gæst lige så godt gå rundt og tage de billeder. Han er der fra kl. 13-01.

Vi har så lige booket en mere der kan følge mig fra morgenstunden af. Han er ganske gratis, fordi vi får råbillederne og selv redigerer dem. Han er amatør, men også rigtig dygtig.

0

Hej Chrisi01

Hvis han er prof fotograf så er det en billig pris. Der skal jo betales moms af det og det vil sige at han tjener 3200kr for sådan et shoot. hvor han alt i alt nok arbejder 8 timer med redigere og kørsel osv. Så det er en meget fair pris.

Ang. dine andre spørgsmål er det meget forskelligt hvad folk vil have. ( Nok et temp. spørgsmål)

Men det kommer jo også an på hvad jeres budget er på (En heldags fotograf er en dyr post)

Husk denne dag kan ikke tages om, så er det værd at spare på sådan en dag og få moster gertrud til at tage dem. Hvad hvis et kamera gik i stykker ? eller okjektiverne bliver tabt ? hvordan er lyset osv. osv. det er det man betaler en proff fotograf for. Netop at du på din dag IKKE skal tænke på foto for det har du hyret en prof til :-) (Du skal bare nyde din dag ikke tænke på hvordan bliver billeder nu)

Det er en god pris :-)

Du er meget velkommen til at se vores side www.nordic-productions.com og sammenligne med ham du har bestilt nu.

Håber i får nogle fantastiske billeder.

Mvh Martin

0

Annonce ♥

Vi gav 4000,- for 4 timer i Las Vegas .... og det includerer dunno hvor mange billeder, men ihvertfald 150 redigerede billeder. Var den billigste, jeg kunne finde derovre, der tog flotte billeder. Syns meget det kommer an på det, må jeg indrømme .... om det er noget, der falder i ens smag. Syns ikke 4000,- er så voldsomt igen .... skal du ha en heldagsfotograf, een af de gode af slagsen der annoncerer herinde på forummet, så kan du sagtens komme af med 15.000,- :) Der følger self også minimum 500 redigerede billeder med så.

0

Jeg går for meget op i billeder (jeg tager selv billeder) til at jeg vil have en ikke professionel til at tage billeder til vores bryllup. Vi har nogle gæster som godt kunne tage billeder, men jeg vil også gerne at vores gæster er med som gæster og ikke skal tænke på at tage billeder - de skal nyde dagen sammen med os.

Derudover skal jeg have hele pakken - det er kun den ene dag, og så skal minderne også bare være på plads. Jeg glæder mig til at Tina Liv og hendes mand skal tage billeder til vores bryllup. Og så må der prioriteres andre - fotografen er næsten det vigtigste.

Vi skal give 20.000 for fotografering fra forberedelse til og med brudevals (cirka. 600 billeder). To fotografer, et lækkert album med udvalgte billeder fra hele dagen + 2 forældre album. Derudover er det også inkl. nightshots med brudeparret, og så må vi vælge imellem en "TTD" session eller en "Dagen Efter" fotografering.

0

Vi valgte Albrechtsen Foto herinde fra. Vi ville gerne give ekstra for at få taget nogle ordentlige billeder, da det jo er en speciel dag, og billeder betyder bare meget.

Vi fik et tilbud på 2500 kr., hvilket inkluderede:

billeder før, under og efter vielsen samt "on location"

+ En DVD med billeder. Vi fik 204 billeder i farve, og dem alle sammen i sort/hvid også, hvilket var mere end jeg havde forventet, og det er bare skønt!

Kan varmt anbefale Albrechtsen i hvert fald. Han tager gode billeder og er rigtig venlig og behagelig.

0

Vi valgte også Tina livs store pakke til 20.000. Og det er vi bare så fantastisk glade for!

Hun kan virkelig anbefales!

0

Annonce ♥

Vi giver 6700 for fotograf fra kirke til brudevals. Han er prof og tager fantastiske billeder :) (og så skal han i øvrigt køre fra Sjælland til Nordjylland. Det er med i prisen)

0

Vi valgte også Tina livs store pakke til 20.000. Og det er vi bare så fantastisk glade for!

Hun kan virkelig anbefales!

Dejligt at høre at vi ikke er de eneste der vælger den store pakke - har hørt fra flere at de synes at det er umenneskeligt mange penge. ;)

Men det kan jeg ikke hænge mig i - jeg er sikker på at det er hver i øre værd ! :D

Edited by BachL
0

Vi skal give 3.000 for ca. 30 redigerede fotos som vi får digitalt og selv har råderet over. Pakken omfatter fotografering ved kirken og "on location" i naturen i lokalområdet, desuden gruppebilleder (kongebillede) ved feststedet. Vi får derudover print af alle fotos i 10x15 + 3 udvalgte fotos i større format.

Jeg synes at det er en rigtig god aftale vi har fået med vores fotograf :)

Jeg synes ikke at 4.000 er dyrt for det trådstarter beskriver, naturligvis afhængig af hvor mange fotos de får ud af det.... men alt efter hvad jeg har googlet mig til og har endda ringet til et par fotografer for at høre om priser, så er 3-4.000 kr. for bryllupsfotografering ikke dyrt :wink:

0

4000,- virker som en rimelig fair pris, og når du samtidig kender fotografen, og er tryg ved hans arbejde, synes jeg helt sikkert i skal tage imod tilbuddet.

I kan sikkert nok finde en der er villig til at gøre det for 1000, men i langt de fleste tilfælde, vil i nok ende op med et dårligere resultat. Og man får ikke en chance til :)

0

Annonce ♥

Har desuden set mange fotografer, der tager 4500 kr. for kirke og lokation, så 4000 er ganske normalt

0

Jeg skrev lige med fotografen de 4000,- er for alle de"rå" billeder han tager på dagen. Så vil han redigere ca. 10 billeder helt færdigt og så redigere nogle "løst" som han skriver. Dyrt/billigt??

0

Jeg skrev lige med fotografen de 4000,- er for alle de"rå" billeder han tager på dagen. Så vil han redigere ca. 10 billeder helt færdigt og så redigere nogle "løst" som han skriver. Dyrt/billigt??

Nej det er ikke dyrt :-)

Men synes at i skal have en præcis aftale på plads inden i begynder. For 10 plus det løse. Bliver du så skuffet hvis han aflevere 12 stk ?

Så hvis han laver fuld redigerer på 10 stk. og giver resten så er det en fair pris :-)

0

Ja så syntes jeg altså det er smådyrt.. 10 billeder, det kommer man jo ingen vegne med! Jeg er på ingen måde tilhænger af 100vis af billeder, men 10 syntes jeg er for få. Jeg vil nok sige min. 30 fuldredigeret billeder.

Men udleverer han råbillederne? det har jeg godt nok aldrig oplevet en proff. fotograf gøre. Råbilleder kan da også være gode, men de bliver flottest når de er redigeret.

0

Annonce ♥

Vi har ikke besluttet os endnu. Men kan enten vælge (før efter og under vielse, ón location + reception) til 3700. Eller fra vielse til nat til 4700. Og det hele er med transport , køre langt fra, vi får cd med Redigeret billeder, det er en prof fotograf

Edited by hessellund
0

Vi har også valgt Tina Liv. Vi har booket den lille pakke til 8.000, men overvejer at gå efter pakke nr. 2 til 12.000, lige meget hvilken pakke vi vælger bliver det den største post på vores budget, men det er også den vigtigste for mig. pakke nr. 1 indeholder 200 billeder. Havde jeg råd til det, have jeg valgt den største pakke, men vi har et budget på 35.000-40.000, så det er lidt vært at rive 20.000 ud til fotografering.

0

Vi har også valgt Tina Liv. Vi har booket den lille pakke til 8.000, men overvejer at gå efter pakke nr. 2 til 12.000, lige meget hvilken pakke vi vælger bliver det den største post på vores budget, men det er også den vigtigste for mig. pakke nr. 1 indeholder 200 billeder. Havde jeg råd til det, have jeg valgt den største pakke, men vi har et budget på 35.000-40.000, så det er lidt vært at rive 20.000 ud til fotografering.

Hihi så skal i da leje en pølsevogn hvis det er :)

0

En pølsevogn? jeg er ikke helt med.

0

Annonce ♥

Vi havde en amatør fotograf fra morgen til brudevalsen. Vi fik 562 billeder og det kostede 7000kr

0

Af hensyn til budgettet hvis i nu bookede Tina til de 20.000 :)

0

Af hensyn til budgettet hvis i nu bookede Tina til de 20.000 :)

Arh ja.. men der skulle jo også gerne være noget at tage billeder af :)

0

Vi skal give ca 14000 kr hos "vores store dag" fotograf:)

0