Centenary

Traditionel bordplan - ja/nej

41 indlæg i dette emne

Hej piger,

Er der nogle af jer, der IKKE har fulgt den traditionelle bordplan...? Altså den med at brudens far sidder ved siden af bruden, og brudens mor ved siden af gommen osv...

Hvis ja, hvordan har I så gjort, og hvordan er det evt. blevet modtaget...?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja... Os :)

Vi har skilsmisse forældre, og 3 af dem er blevet gift igen.. Sååååå.....

Jeg skal sidde ved siden af min svigerfar, og min kæreste skal sidde ved siden af hans fars kone.

De eneste der ikke ved det er de 2, men de andre sæt forældre har taget fint imod det... :rolleyes:

De har allesammen sagt (inkl svigerfar) at de godt ved det er et værre puslespil - og min mor har sågar sagt at hun bare kunne få en skammel i hjørnet hvis det var det der løste puslespillet :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har forøvrigt selv valgt at det er svigerfar jeg skal sidde med.

Han er den eneste af alle vores forældre som forventer at være sidst i køen mht til at sidde tæt på os (dvs han VED at han ikke kommer helt op til os, fordi vi vil priotere de andre højere, grundet en lidt broget fortid før min tid)

Samtidigt er han også den eneste som ville blive rørt til tåre over at få prinsessen til bords..

Og så har jeg fra dag 1 sagt at jeg ikke ville have hverken min mor eller far til bords :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min mor døde sidste år i marts, så vi besluttede os at lave det lidt utraditionel. Vi satte min farmor og farfar, som er de eneste bedsteforældre vi har tilbage, ved siden af os. På min farfars anden side, sad min reservebedste mor (mine forældres nabo), og så min svigerfar og H2B' reserve bedstemor. På min farmors side sad så min far og derefter min svigermor.

Det fungerede rigtig godt for de ældre mennesker kunne bedre høre hvad der foregik og min farmor var så beæret, at hun nærmst fælede en lille tåre. De er alle højt op i årene og det sikkert det sidste bryllup de når at være med til.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja vi planligger at lave et hovedbord med vores venner

og øvrige gæster incl forældre mv skal sidde i mindre grupper - men forløbig uden bordplan -

bordplaner er brudetparrets evige forbandelse - så folk må sidde hvor de vil -HAHA-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi sad sammen med min mands søster + mand, forlover + kæreste og min bedste veninde + kæreste. Og det er jeg rigtig glad for! Vi havde det rigtig hyggeligt under middagen - ligesom vores forældre, der var blevet placeret, så de sad ved nogen, som DE gerne ville snakke med. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil gerne have det utraditionelt men min kære H2B vil gerne sidde med sine brødre og mor, så synes det vil være underligt, hvis min side er fyldt med veninder ;)

Men jeg synes man skal gøre som man har lyst. Det er trods alt mange timer man skal sidde og så skal man da også have lov til at sidde med dem man helst vil.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man skal gøre som man vil og det gør folk også generelt. Nogle steder sidder den nærmeste familie ved samme bord som brudeparret. Andre steder ikke. Men der er én ting jeg syntes man skal tænke på og det er at man skal passe på med at foretage detaljeret opdeling af selskabet i kategorier (udover et børnebord hvis der er børn med). Lader man alle de ældre sidde sammen og alle vennerne sidde sammen i grupper efter hvem der kender hvem bedst risikerer man at få et meget delt selskab

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det super at høre jeres planer... Jeg kunne nemlig godt tænke mig selv at vælge, hvem jeg sidder ved siden af, da det netop er riiiiiigtig mange timer... Men er bange for min kæreste vil tale for traditionerne, så jeg skal lige have noget at smide i hovedet på ham: At det altså er helt normalt at folk vælger anderledes!!

Diskobil: Jeg er helt enig... Er meget opmærksom på den med ikke at dele selskabet op i forskellige kategorier... Især vennerne skal nok spredes lidt, så der ikke går druk i bord 8 under forretten... :wink: Er samtidig også meget opmærksom på at folk stadig skal sidde så de kan hygge sig...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har forøvrigt selv valgt at det er svigerfar jeg skal sidde med.

Han er den eneste af alle vores forældre som forventer at være sidst i køen mht til at sidde tæt på os (dvs han VED at han ikke kommer helt op til os, fordi vi vil priotere de andre højere, grundet en lidt broget fortid før min tid)

Samtidigt er han også den eneste som ville blive rørt til tåre over at få prinsessen til bords..

Og så har jeg fra dag 1 sagt at jeg ikke ville have hverken min mor eller far til bords :)

Åhhhh det er virkelig en kærlig handling :heart: Er spændt på at høre beretningen om hvor rørt han bliver :)

Man kan lave bordplanen som man vil...Det er jo kun de traditioner der betyder noget man skal tage til sig synes jeg :lol: . Selv laver vi en delvis traditionel bordplan... dvs.. jeg og H2B sidder selvfølgelig ved siden af hinanden... jeg sidder ved siden af min far og H2B ved siden af min mor. Ved siden af min far sidder også min svigerfar og ved siden af min mor min svigermor. I mellem dem sidder min farfar. Vores fædre snakker rigtigt godt sammen og det samme med vores mødre. Min farfar er det lidt usikkert om han er med til festen.. han kommer i kirken.. men han er snart 93 så hvis han kan deltage i middagen er det blot endnu en glæde ved dagen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi overvejede ikke engang den traditionelle bordplan, men gik straks igang med at finde på noget helt andet. Vi endte med at have lange borde med 7-12 gæster på hvert, og så havde vi ellers vores eget lille halvcirkelformede bord med hjul under, så vi kunne flytte rundt ca. hvert 20. minut. Det virkede rigtig godt, men da det trak ud ved ét af bordene, nåede vi aldrig hen til det sidste. Vi fik dog alligevel snakket med dem ved desserten, der blev serveret udenfor, og alle syntes det var en succes. Det kan klart anbefales, hvis man gerne vil sidde ved siden af flere forskellige i løbet af dagen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mine forældre skal sidde på min side, min mands forældre på hans side. Derudover skal der ved bordet også sidde min mand bror og dennes kæreste. Bordplanen er blevet sådan, fordi det var et tydeligt ønske fra især min kommende mand forældre (læs: mor). Hans bror og kæreste skal også sidde sammen med os, fordi hun er rigtigt god til at få en samtale igang mellem vores forældre (de er ikke så gode til det selv).

Vi overvejer om vi skal flytte rundt mellem bordene i løbet af festen. Så vi spiser forretten ved "det traditionelle bord" og derefter rykker videre til vennerne og andre familie medlemmer, som vi også gerne vil tilbringe tid med.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Behøver vel ikke at være et enten eller !?

Her har vi lavet et mix :)

Synes det ville være perfekt med et mix... Er bare glad for at høre at mange gør som DE vil...

Jeg har SLET ikke lyst til den traditionelle, men ved også bare hvor meget folk holder fast i traditioner, og det kan sikkert skabe lidt splid... Men alle vores forældre er også skilt, og selv har jeg boet hele mit liv hos min mormor og morfar, så der er intet traditionelt over vores familieforhold...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er ikke engang tæt på at overveje at sidde med vores forældre. Det kommer på ingen måde til at ske.

Vi skal sidde ved et bord med en masse venner :toot:

Resten af bordplanen ska tilgengæld nok blive e mareridt at få lavet, men det er så en anden sag :fløjt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også fuldstændig i vildrede over den skide bordplan..:/

Mine forældre er skilt, og hvis jeg sætter min mor ved siden af mig, skal jeg høre på hendes kommentarer hele aftenen.. Og sætter jeg min far ved mig, vil min mor føle sig overset. Kunne vælge at sætte min lillebror på 12 ved mig (han er meget efternøler, og er derfor den eneste i den aldersgruppe, og så vil han føle sig knapt så overset), men så vil min søster bare føle sig overset.

Kan man ikke bare hyre nogen til at lave den for een? Er gået så langt som til at overveje en stående buffet.. Det vil hobbie bare ikke være med til;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er også fuldstændig i vildrede over den skide bordplan..:/

Mine forældre er skilt, og hvis jeg sætter min mor ved siden af mig, skal jeg høre på hendes kommentarer hele aftenen.. Og sætter jeg min far ved mig, vil min mor føle sig overset. Kunne vælge at sætte min lillebror på 12 ved mig (han er meget efternøler, og er derfor den eneste i den aldersgruppe, og så vil han føle sig knapt så overset), men så vil min søster bare føle sig overset.

Kan man ikke bare hyre nogen til at lave den for een? Er gået så langt som til at overveje en stående buffet.. Det vil hobbie bare ikke være med til;)

Det er også bare et latterligt problem med den skide bordplan... Min kæreste har 4 søskende, alle vores forældre er skilt, jeg er vokset op hos min mormor og morfar (som så egentlig er mine forældre)... Hvordan fanden skal man så kunne lave en bordplan der tilgodeser alle... Og kan jeg overhoved tænke på hvad JEG vil...

Jeg synes det ville være en fin idé med din lillebror ved siden af dig... Og så måske din søster ved siden af lillebror...?! Så vil hun jo stadig være tæt på dig, og kunne snakke med dig på samme måde som lillebror...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ååååh, jeg stresser allerede over den sk*** bordplan, altså!! Jeg ved ikke engang hvordan bordene skal stå endnu!! :blink:

Ideelt set ville jeg gerne have ét samlet bord uden bordplan (måske lige med undtagelse af brudeparrets pladser så man er sikker på at sidde sammen :wink: ), men det er bare ikke rigtig muligt med det antal gæster vil vil invitere...

Lige meget hvad ender vi nok ikke med en helt traditionel bordplan: mine forældre kommer nok til at sidde ved siden af mig og H2B forældre ved siden af ham. Ellers er vi ikke nået videre...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er også fuldstændig i vildrede over den skide bordplan..:/

Mine forældre er skilt, og hvis jeg sætter min mor ved siden af mig, skal jeg høre på hendes kommentarer hele aftenen.. Og sætter jeg min far ved mig, vil min mor føle sig overset. Kunne vælge at sætte min lillebror på 12 ved mig (han er meget efternøler, og er derfor den eneste i den aldersgruppe, og så vil han føle sig knapt så overset), men så vil min søster bare føle sig overset.

Kan man ikke bare hyre nogen til at lave den for een? Er gået så langt som til at overveje en stående buffet.. Det vil hobbie bare ikke være med til;)

Det er også bare et latterligt problem med den skide bordplan... Min kæreste har 4 søskende, alle vores forældre er skilt, jeg er vokset op hos min mormor og morfar (som så egentlig er mine forældre)... Hvordan fanden skal man så kunne lave en bordplan der tilgodeser alle... Og kan jeg overhoved tænke på hvad JEG vil...

Jeg synes det ville være en fin idé med din lillebror ved siden af dig... Og så måske din søster ved siden af lillebror...?! Så vil hun jo stadig være tæt på dig, og kunne snakke med dig på samme måde som lillebror...

Det med søster ved siden af bror lyder som en meget god idé, egentlig.. Og så kan mor og far sidde på den anden side af bordet.

Men ja, det er svært det der med at skulle tage hensyn til andre. Føler mig lidt som en forkælet unge, men tænker lidt at det er sgu min dag, så kan de ikke bare holde det ud? Synes godt vi må tænke på hvad VI vil have.. "En god dag" er bare ikke lige "bare"..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ååååh, jeg stresser allerede over den sk*** bordplan, altså!! Jeg ved ikke engang hvordan bordene skal stå endnu!! :blink:

Ideelt set ville jeg gerne have ét samlet bord uden bordplan (måske lige med undtagelse af brudeparrets pladser så man er sikker på at sidde sammen :wink: ), men det er bare ikke rigtig muligt med det antal gæster vil vil invitere...

Lige meget hvad ender vi nok ikke med en helt traditionel bordplan: mine forældre kommer nok til at sidde ved siden af mig og H2B forældre ved siden af ham. Ellers er vi ikke nået videre...

Det er også det udgangspunkt jeg helst vil tage: forældrene ved siden af brudeparret. Overvejer lidt at lade være med at lave bordplan så resten bare kan sætte sig hvor de vil:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt at sidde med H2B's brødre, mine nærmeste veninder (jeg er enebarn) og deres partnere, mens vores forældre, bedsteforældre osv. sidder ved et rundt bord sammen.

Vi overvejde heller aldrig den traditionelle bordplan, det var bare ikke os.

Og jeg kan kun være enig i at bordplanlægning giver urimeligt mange frustrationer :huh:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ååååh, jeg stresser allerede over den sk*** bordplan, altså!! Jeg ved ikke engang hvordan bordene skal stå endnu!! :blink:

Ideelt set ville jeg gerne have ét samlet bord uden bordplan (måske lige med undtagelse af brudeparrets pladser så man er sikker på at sidde sammen :wink: ), men det er bare ikke rigtig muligt med det antal gæster vil vil invitere...

Lige meget hvad ender vi nok ikke med en helt traditionel bordplan: mine forældre kommer nok til at sidde ved siden af mig og H2B forældre ved siden af ham. Ellers er vi ikke nået videre...

Det er også det udgangspunkt jeg helst vil tage: forældrene ved siden af brudeparret. Overvejer lidt at lade være med at lave bordplan så resten bare kan sætte sig hvor de vil:)

Det overvejer jeg også... Ved bare ikke om det kan fungere i praksis i vores tilfælde, da vi bl.a. får gæster fra USA og det er ret vigtigt de ender med at sidde ved siden af nogen, der kan oversætte for dem i løbet af aftenen (både sprog, men også traditioner), så de ikke er lost...

Hmm... Må overveje mere...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde lavet borde hvor der ku sidde 10 ved hver bord. Ingen af os havde vores fædre med og vi var enige om at vi ikke ville sidde sammen med vores mødre. Så min mand valgte et par fra hans familie han ville sidde sammen med og jeg valgte en par fra min familie og et vennepar. Så vi sad kun 8 ved vores bord, men det var perfekt. Vi havde dog i forvejen fortalt vores mødre det så de vidste det, og der var ingen sure miner nogen steder fra :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ååååh, jeg stresser allerede over den sk*** bordplan, altså!! Jeg ved ikke engang hvordan bordene skal stå endnu!! :blink:

Ideelt set ville jeg gerne have ét samlet bord uden bordplan (måske lige med undtagelse af brudeparrets pladser så man er sikker på at sidde sammen :wink: ), men det er bare ikke rigtig muligt med det antal gæster vil vil invitere...

Lige meget hvad ender vi nok ikke med en helt traditionel bordplan: mine forældre kommer nok til at sidde ved siden af mig og H2B forældre ved siden af ham. Ellers er vi ikke nået videre...

Det er også det udgangspunkt jeg helst vil tage: forældrene ved siden af brudeparret. Overvejer lidt at lade være med at lave bordplan så resten bare kan sætte sig hvor de vil:)

Det overvejer jeg også... Ved bare ikke om det kan fungere i praksis i vores tilfælde, da vi bl.a. får gæster fra USA og det er ret vigtigt de ender med at sidde ved siden af nogen, der kan oversætte for dem i løbet af aftenen (både sprog, men også traditioner), så de ikke er lost...

Hmm... Må overveje mere...

Ja, det kan jeg godt se så.. Vi endte med at ingen sidder ved siden af os;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer