Bonnie74

Ville du købe en brugt brudekjole?

25 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Jeg har været ude og prøve flere brugte brudekjoler, og hvis jeg havde fundet den rette, ville jeg ikke have tøvet med at købe den brugt.

Jeg var især opmærksom på, om den var blevet renset. Hvis ikke den er blevet renset synes jeg, at man skal have et afslag i prisen (og måske lige tjekke først, at kjolen overhovedet kan renses, og pletterne kan gå af).

Jeg er ikke overtroisk, men mange vil kun købe en brugt kjole, hvis den kommer fra et lykkeligt ægteskab.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ja det kunne bestemt godt ha blevet aktuelt her - med en brugt kjole - men det blev en ny fra butik - fordi svigermor gerne ville spytte i kassen

men jeg er ikke overtroisk på det punkt

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

For mig betyder det intet, om kjolen er brugt eller ny. Hvis man finder den rette kjole, og den er brugt - hvad så? Det kan jo stadig godt være den rette for mig. Kjolen er som regel renset, og den er ikke blevet brugt særlig meget (kun 1 dag!). Og så kan man tit spare en masse penge

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville helt klart have gjort det, havde jeg fundet sådan en. Jeg fandt i stedet en 'gammel' model, der havde hængt i butikken så længe, og var blevet prøvet af så mange, at den næsten kunne siges at være brugt :) Jeg er bestemt ikke overtroisk, og er generelt meget glad for genbrug, så jeg ville slet ikke have betænkeligeheder ved det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja uden problemer. Min er købt brugt og jeg gav 1200 kr for en kjole som har kostet 10.000 kr og du kan overhovedet ikke se den er brugt. Så kan jeg med god samvittighed gemme den væk bagefter, da der ikke lige ligger 10.000 kr i skabet eller jeg kan sælge den så en anden bliver super glad. Det er jo ikke brugte trusser, men en kjole som har været brugt 12 timer EN dag:)

Det gav lige lidt luft et andet setd for vi budgetteret med en dyre kjole, men i stedet har vi købt lidt dyre vin (3 forskellige slags til hovedretten), lidt dyre mad osv. Jeg har gjort et super kup.

Tjek den blå avis, trendsales, gul og gratis og herinde i salgsforumet- måske den pludselig er der og så kan du evt. prøve den og mærke efter:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som udgangspunkt nej, men så igen.. hvis det nu lige er KJOLEN man ser sat til salg brugt... Jeg ved det faktisk ikke helt for det var aldrig på tale. Men køber ellers meget genbrug, både tøj, tasker osv. Jeg synes ikke der er noget som helst i vejen med en brugt brudekjole. Synes det er en rigtig fin måde at købe en kjole man kun bruger 1 dag trods alt. Jeg vil nu aldrig selv sælge min kjole :).

Men festkjoler ville jeg gerne købe brugt. Hold op der er mange flotte brugte kjoler, også brudekjoler på DBA.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte min fantastiske kjole brugt - ville aldrig have haft råd til den fra ny, og jeg havde det super godt med ikke at bruge en masse penge på en kjole der kun bliver brugt en enkel gang eftersom vi arbejdede med et relativt lille budget..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til enhver tid! :) Har købt den smukkeste kjole brugt, faldt helt tilfældigt over lige præcis det jeg havde i tankerne - som ikke var muligt at finde andre steder! Men synes også det er lidt svært med brudekjoler, de er jo smukke, men mange ligner altså også bare hinanden.. Men så faldt jeg over denne her pragtfulde kjole og måtte bare slå til. Den var så særlig og så unik, har ikke set noget tilsvarende hverken før eller senere:) Turde simpelthen ikke risikere at jeg ikke ville kunne finde noget ligeså godt senere.

Det gode ved brugte kjoler er altså også lidt at der er en historie der går igen, et brudepar, der allerede en gang har haft en smuk og særlig dag med den. Tænker de er fulde af god karma:) Hende der solgte min kjole hed for øvrigt det samme som mig, og hendes mand det samme som min kæreste! Det var da sjovt. Og helt sikkert et tegn;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville gerne købe en brugt kjole... Kan godt lide konceptet i at man ikke bare bruger-og-gemmer-væk. Ting skal bruges hvis de kan. Det vil sige at en brudekjole, da skal finde flere brude hvis den er i fin stand.

Hvis det nu varen kjole med helt speciel dårlig karma fx at gommen var løbet skrigende fra alteret,vil jeg ikke udelukke, at jeg ville blive grebet af overtro og ikke købe den.... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ville faktisk heller ikke ha haft noget problem med at købe en brugt .... går ikke super meget op i alt det overtro og har ikke haft noget nyt, gammelt. lånt etc på overhovedet :) hehe.

jeg er dog plus size og der er umiddelbart ikke ligeså meget at vælge imellem, når vi snakker brugt .... så det blir umiddelbart sværere at finde een. jeg tror dog, at jeg havde grebet det sådan an på, at jeg havde prøvet kjoler i butikken og så ledt efter noget magen til brugt. har en veninde, der har ledt efter brugte kjoler og må ha været ude og prøve mindst 10 forskellige, der ikke liiige var det... og tror man kan komme til at spilde mange penge og tid på at køre rundt og lede efter en brugt kjole, så hvis man skal købe een, skal man være rimelig klar i mælet ift hvad man går efter.

ift. min egen kjole, så er den ny og har ikke fortrudt et sekund, at jeg brugte næsten 10k samlet incl tilretning, selvom den ligger og er totalt smadret efter dagen herhjemme, hehe. det handler bare om at finde KJOLEN :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg ville faktisk heller ikke ha haft noget problem med at købe en brugt .... går ikke super meget op i alt det overtro og har ikke haft noget nyt, gammelt. lånt etc på overhovedet :) hehe.

jeg er dog plus size og der er umiddelbart ikke ligeså meget at vælge imellem, når vi snakker brugt .... så det blir umiddelbart sværere at finde een. jeg tror dog, at jeg havde grebet det sådan an på, at jeg havde prøvet kjoler i butikken og så ledt efter noget magen til brugt. har en veninde, der har ledt efter brugte kjoler og må ha været ude og prøve mindst 10 forskellige, der ikke liiige var det... og tror man kan komme til at spilde mange penge og tid på at køre rundt og lede efter en brugt kjole, så hvis man skal købe een, skal man være rimelig klar i mælet ift hvad man går efter.

ift. min egen kjole, så er den ny og har ikke fortrudt et sekund, at jeg brugte næsten 10k samlet incl tilretning, selvom den ligger og er totalt smadret efter dagen herhjemme, hehe. det handler bare om at finde KJOLEN :)

Sådan er det vel ligemeget om det er en brugt eller en ny? For nogle tager det riiiigtig lang tid, før man finder den rigtige kjole - også i butikkerne, så synes ikke, det er noget, der kun er aktuelt ved brugte kjoler:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ik helt enig, for billeder kan jo godt snyde en del fx på DBA .... og man tager jo ud og prøver een kjole ad gangen ...tager man i en kjolebutik, så er der jo MASSER af kjoler og prøve og chancen for at finde een er en del større ... syns jeg ihvertfalled :) Ved bare, at hun sagde, at hun max ville bruge 3000 på en kjole og tog ud og prøvede oceaner af brugte, men det var bare MEGET svært at finde noget - også selvom billederne havde set flotte ud :)

men altså ... har man tid til at tage ud og prøve masser af kjoler i nord, syd, øst og vest, så skal man jo bare gøre det! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil bare høre jeres mening om at købe sin brudekjole brugt?

Nogen der har nogle erfaringer eller nogle gode fif?

Jeg ville på ingen måde have et problem med at købe en brugt kjole. Den eneste grund til at jeg ikke har givet mig i kast med det er det besvær jeg synes det må være først at finde en kjole at forelske sig i, for derefter så at finde den i den rigtige str. Og hvad nu hvis kjolen jeg forelsker mig i, ikke kan findes i min str?? Så ville jeg blive ked og skuffet og ikke rigtig føle at det var den helt perfekte kjole. Men selve idéen med at kjolen har været brugt ville jeg ikke have et problem med!

:bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville have oplevelsen af at at være i en brudekjole butik, derfor købte jeg ikke brugt. Man bliver jo nærmest behandlet som en prinsesse, uha uha :7himmel:

Jeg kan dog godt ærgre mig, nu hvor jeg står med en smuk kjole som er yderst svær at sælge :wink:

Man kan jo godt tage i butikker og prøve kjoler, selvom man køber den brugt.

Jeg tog ind i en brudebutik og prøvede kjoler. Fandt kjolen, som jeg godt kunne tænke mig. Men prisen var jeg ikke så meget for, så jeg gik på jagt og fandt samme kjole brugt, i perfekt længde, som skal ligges 2 cm iind i siden, Men det skulle den også i butikken. Prisen for den brugte var til gengæld under halv pris, så jeg har det godt med at bruge lidt tid på nettet, og så spare 9000,-

Kh Anell

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer