Prinsesse-Sophie

Hvordan skal kjolen opbevares FØR brylluppet?

15 posts in this topic

Hej piger :)

Jeg har læst en del om emnet på amerikanske bryllups forumer og så vidt jeg kan se anbefaler de fleste at man hænger to lagner om den som en "sandwich" og laver hul til bøjlen og så sætter siderne sammen med sikkerhedsnåle - men det er hvis det er i ca. 6 måneder.

Men jeg skal opbevare min i 10-11 måneder. Er det så bedst at putte den i en syrefri æske med syrefrit papir mellem hver lag tyl?

Håber I kan hjælpe :)

0

Annonce ♥

Min hænger i en kjolepose fra Lilly, og der hænger den så til den skal til tilretning om 8-10 mdr

0

Min hænger også bare i en pose fra Lilly - det var det de anbefalede i butikken. Nu skal jeg så ind og have den byttet i næste uge. Da jeg talte med Lilly var det også sådan de gerne ville have jeg opbevarede den for at de kunne bytte rundt.

0

Min hænger i hvide lagener (hos et familiemedlem), dette er anbefalet af en som havde brudekjolebutik, da kjolerposer kan farve kjolerne gule (de kan ikke "ånde" i dem), og dette kan man ikke få væk igen.. Så skyndte mig at få min ud at kjoleposen og få hvide lagener istedet SÅ KLART HVIDE LAGENER

0

Annonce ♥

Min hænger i hvide lagener (hos et familiemedlem), dette er anbefalet af en som havde brudekjolebutik, da kjolerposer kan farve kjolerne gule (de kan ikke "ånde" i dem), og dette kan man ikke få væk igen.. Så skyndte mig at få min ud at kjoleposen og få hvide lagener istedet SÅ KLART HVIDE LAGENER

Det er også det jeg havde læst mig frem til. Vil du opbevare din med lagnerne indtil den store dag?

0

altså med 'udtstrakt' så mener du på bøjle, ikke? Det risikerer man ikke den bliver skæv af? Det læste jeg vist et sted og bliver jo helt nervøs. Min skal opbevares til maj næste år og der er jo længe til! Kan man for øvrigt bruge et gammelt dynebetræk i stedet?

0

Det er også det jeg havde læst mig frem til. Vil du opbevare din med lagnerne indtil den store dag?

Ja det vil jeg - det er det jeg er blevet rådet til både af hende som havde brudekjolebutik og min skrædder.. :-)

0

Gud nej hvor er det en perfekt tråd! Havde ALDRIG før tænkt på dette, men er jo vildt relevant at ha styr på!! Ska selv kun ha kjolen hængende 3-4 uger, men den ska jo ha det godt ☺

0

Annonce ♥

Ok, mange tak for det! Og det er da helt rigtigt, det gør de jo i butikkerne.. :lol: Man skal ikke høre meget før man går i PANIK! Særligt når det handler om kjolen :o Jeg kan nu tage det helt roligt igen :loveshower:

0

Jeg fik at vide hos skrædderen, at brudekjolerne ikke var designet til at skulle hænge på bøjle og at kjolen egentlig heller ikke havde ret godt af det. Så derfor straks efter brylluppet sagde de, at den helst skulle i en æske så, syrefri een af slagsen, hvis man ville bevare den. Dunno ift. før, men altså .... hvis den blir hængt pænt op, burde der umiddelbart ikke være de store chancer for, at den blir skæv el noget :)

0

Jeg fik at vide hos skrædderen, at brudekjolerne ikke var designet til at skulle hænge på bøjle og at kjolen egentlig heller ikke havde ret godt af det. Så derfor straks efter brylluppet sagde de, at den helst skulle i en æske så, syrefri een af slagsen, hvis man ville bevare den. Dunno ift. før, men altså .... hvis den blir hængt pænt op, burde der umiddelbart ikke være de store chancer for, at den blir skæv el noget :)

Det var også det jeg havde hørt! Og når nu der er så forholdsvis lang tid til jeg skal bruge min, blev jeg helt nervøs. Men det er jo rigtigt at kjolerne også hænger på bøjler i butikkerne,så jeg tænker den klarer den :) Så kan den komme i en fin æske bagefter :)

0

jeg havde min hængende hos mine forældre i en måned, og fik af vide, at den skulle bare blive i posen, men at det var vigtigt, at jeg åbnede posen i bunden, og lidt for oven, da kjolen skulle kunne ånde.

Nu hang min kjole jo heller ikke så længe, men der var intet med den, da jeg skulle bruge den. Efter brylluppet stod den på en gine i et år, og nu er den pakket ned i en syrefriæske

0

Annonce ♥

Men nu har min kjole et okay langt slæb på, hvad går jeg så med det? Kan man hænge det op på en måde, eller skal det også bare hænge frit? (for så skal jeg finde et sted med meget højt til loftet, hvor den kan hænge de næste 10 måneder) :)

0

Genial tråd! - TAK!

Jeg har aldrig tænkt over hvordan kjolen skal/bør opbevares før den store dag.

Nu har jeg hverken været ude og prøve kjoler, eller nogen hjemme :biggrin: Men er jo rart at vide til den tid, at jeg skal tænke over hvordan den skal opbeares, og hvor! Tror ikke kæresten kan holde snitterne fra den !! Så vil nok opbevare den hos noget familie eller veninde!

0

Hej piger :)

Jeg har læst en del om emnet på amerikanske bryllups forumer og så vidt jeg kan se anbefaler de fleste at man hænger to lagner om den som en "sandwich" og laver hul til bøjlen og så sætter siderne sammen med sikkerhedsnåle - men det er hvis det er i ca. 6 måneder.

Men jeg skal opbevare min i 10-11 måneder. Er det så bedst at putte den i en syrefri æske med syrefrit papir mellem hver lag tyl?

Håber I kan hjælpe :)

Lagen-tricket har jeg også brugt - det fungerer perfekt :thumbsupsmileyanim: To lagner og så har jeg bare brudt tøjklemmer til at lukke siderne med. Og så har jeg endda fået H2B til at bore en krog ind i væggen helt oppe ved loftlisten inde i soveværelset, så kjolen kunne komme så højt op at slæbet ikke bliver krøllet, jeg har så til gengæld lovet at spartle hullet ud og pletmale når brylluppet er overstået :biggrin:

0