AnnaPerenna

Solen står op dine øjne - Anna&Axel 25.8.2012

79 indlæg i dette emne

Så er det vist tid til min beretning!

Jeg venter stadig på billeder fra fotografen men I kan få det jeg har pt :)

Ugen op til brylluppet

Mandag startede med at min ven Anders og jeg tog til teatret,slæbe indkøbte ting op og satte borde op og begyndte at stryge duge.

Det tog RIGTIG lang tid at stryge at duge og jeg blev ikke færdig. Vi nåede omkring Føtex for at hente det indkøbte champagne og betale for de allerede bestilte kransekagetoppe, som skulle bruges til chokoladefontænen. Det var lidt en farce! Jeg havde bestilt 300 kransekagetoppe til 3 kr. stk. men først kunne de ikke finde min bestilling og da de fandt den, mente de at de skulle have 5 kr. stk! Liiidt en anden pris og efter noget snak frem og tilbage fik jeg dem til 3 kr, stk. men ikke uden sure miner og sådan en 'Føl dig meget speciel'. Åhhh! Champagnen gik lige sådan, de mente ikke at det kunne være rigtig at jeg havde fået oplyst 60 kr. flasken for de solgte den aldrig billigere end 65...! Det løste sig dog! At der så kun blev drukket 7 flasker ud af 40 er en anden snak. Vi havde simpelthen regnet helt helt forkert men det kunne heldigvis leveres tilbage! Mandag ringede Axels moster fra Sverige og sagde at hendes mand desværre havde brækket benet og de var ikke sikre på at de kunne komme! Det var så trist, de er jordens sødeste mennesker!

Tirsdag gik med at købe ind i Metro i Århus, der røg lige 4500 kr. men det var også overdrevet lækkert; gode oliven, lækre kiks, masse special oste, italiensk lufttørret skinke, lækre pølser og chorizo samt paté. Uhm...! Mosteren ringede og sagde at hun ville lade manden være hjemme og selv rejse til Danmark, det betød rigtig meget at hun kom - vi ser ikke den svenske familie så meget som vi gerne vil og dette var vores måde at række armen ud. (Axels mor er svensk:))

Onsdag begyndte presset at melde sig.. Vi kunne hente de første lejede ting og tog til Vitskøl for at aflevere ting og sager og begynde at hænge lidt op og gøre klar. Aftenen bød på at lave mandler til Gommens Salte Nødder og min søster kom for at hjælpe. Vi kunne godt se at vi trængte til hjælp så Axel ringede til hans halvbror, der også skulle være toastmaster. Han havde tidligere tilbudt sin hjælp og han sagde at han noget møde om sin kontakthjælp om torsdagen men ville så komme. (vi havde valgt ham for han er lidt et sort får i familien og det trængte til at nogle troede på ham og gav ham en fremtrædende rolle). Fint fint, så ville vi bare hente ham torsdag morgen.

Torsdag hørte vi intet fra broderen men tænkte han gav lyd. Vi hentede det sidste af det lejede og drønede land og rige rundt den dag. Vi fik sat mere op på teatret, hvor receptionen skulle foregå, og det begyndte at ligne noget. Min søster og jeg tog ned og strøg færdig efter aftensmaden og den blev halvsent men jeg er SÅ glad for at vi gjorde det for ellers havde vi ikke nået det. Vi fik sat stager på bordene og sat lys i så der kun manglede blomster. Jeg var også omkring min kosmetolog og få sidste ansigtsbehandling, få ordnet bryn og negle, SKØNT! VI var i krise med bordkort som blev ved med at blive printet skævt ud og Axel var SÅÅÅ træt af det men det lykkedes! Torsdag var også dagen hvor brudepigekjolerne til niecerne på 10 og 12 år ankom. Jeg fortrød i sidste øjeblik at de var i to meget forskellige kjoler og bestilte på nettet i al hast to nye kjoler. Jeg er SÅ SÅ glad for jeg gjorde det, det så meeeget bedre ud! Men det var noget presset!

Vi forsøgte at få fat i halvbroderens mor for at høre og hun ville tage det videre med hvor søren halvbroderen var henne - nu var vi faktisk blevet småbekymrede!

Fredag, DAGEN FØR DAGEN!! Uhh! Vi havde lynende travlt! Virkelig! Axel fik sat ølanker klar på teatret, og vi slæbt mad derop. Min søster og jeg købte blomster og frugt så det var til at tage fat i efter vi var færdige på Vitskøl. Men det tog MEGET længere tid på VItskøl end først regnet (og jeg havde endda en blomsterhandler til at lave alle blomster) men det tog tid at sætte bordkort på. sætte flasker med hyldeblomstdrik og mandlerne på, ordne lysestager og toiletter. Vi kørte først derfra ved 18.00 tiden og vi havde en middagsaftale med min familie i Viborg 19.30 og vi skulle først hjem og i bad og have Axel og Carl ud af huset. Inden vi kører fra Vitskøl ringer Axel og siger at halvbroderen desværre var gået på druk for de udbetalte kontakthjælpspenge og han var nu meget pinlig og flov og vile ikke komme til brylluppet! KRISE! Axel og jeg havde en alvors snak og blev enige om at vi gerne ville have ham som toastmaster men han måtte IKKE IKKE drikke på nogen måde! Halvbroderen havde så heller ikke fået bestilt kjolesæt så da han ankom til Jylland lørdag formiddag måtte han med moderen ud og finde tøj - Han er IKKE en standard størrelse så det havde være overordentligt svært!

Det lykkedes dog det hele og det var skønt at få lidt tid med familien og spise en pizza der om aftenen fredag! Men vi var jo stadig ikke færdige med blomsterne på teatret så vi måtte tilbage og lave 23 dekorationer og var først færdige kl. 23.. Kl. 24 var jeg ENDELIG i seng og totalt klar til næste dag! Uha, det var vildt!

post-13167-0-25854600-1346529371.jpg

post-13167-0-54273400-1346529378.jpg

post-13167-0-14929600-1346529389.jpg

post-13167-0-64548900-1346529399.jpg

Redigeret af AnnaPerenna
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih! Din beretning har jeg glædet mig til :-D

Hvor træls med familiedrama både i Sverige og herhjemme :-/

Hvordan har i fået adgang til Vitskøl?? Hold fast hvor er lokalet smukt sådan som i har indrettet det!

Glæder mig til mere :-)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

DIY

(opdateres løbende som jeg får billeder ind)

Jeg lavede lidt forskellige selv til brylluppet

Personligt stempel

Tears of Joy/Glædestårer

Hr & Fru Skilte

Spisepinde til chokolade fontænen

Personlige chokolader

Dørskilte til værelserne

Risposer

Bordkort

Fornøjelseskurv

Skilte til alle bordene

Favours - Gommens Salte Nødder og Brudens Søde tårer

Redigeret af AnnaPerenna
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

haha lang tid undervejs .... det må man sige .... men glææææder mig til flere billeder og jeg var flegnet totalt på den halvbror der ... gået på druk for hele kontanthjælpen .... gez mand. Hvor gammel er han ?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer