Regnbuen

brudekjole køb - for tidligt?

18 indlæg i dette emne

Hej alle

Jeg skal giftes d. 3. august næste år - og jeg går så småt og leger med tanken om at kigge brudekjole. Men er det for tidligt? Og hvornår er det lige, butikkerne har udsalg? Ikke at den SKAL købes på udsalg, men kunne man nu spare nogle penge. Jeg har ikke så meget idé om, hvad jeg går efter, så derfor er det måske også meget smart at komme afsted og prøve nogle ting? Eller?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså de brudekjole forretninger som jeg har snakket med siger at der kommer nyt i januar. MEN LILLY har vist udsalg nu.

Forretningerne siger at man helst skal prøve kjolerne ½ år før man skal giftes for at kunne få det hele hjem. Og at 1 år før er for tidligt da man jo kan ændre figur.

Men alt i alt er det jo op til bruden selv, hvornår hun vil købe kjolen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skader jo ikke at kigge, især for at finde ud af hvad man overhovedet vil have. Og falder man for en model, behøver man jo ikke købe den nu. Den kan vel bestilles senere også.

Jeg kiggede lige ind i Panayotis i dag, og hun fortalte at de holder stort udsalg sidst i september og først i november.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde ikke kigget på noget som helst da jeg købte min kjole i maj - vi skal giftes til oktober. Faktisk nød ekspedienten at jeg ikke havde set på noget da jeg var inde til prøvning, for jeg var meget åben over for hendes idéer, og havde ikke en forudbestemt mening om hvordan min kjole skulle se ud.

Selvfølgelig havde jeg nogle idéer hvad jeg kan lide og ikke kan lide, men havde på ingen måde fundet en kjole som det bare skulle være...

Du kan sagtens begynde at kigge kjoler nu, men jeg vil råde dig til at vente med at købe, for der kan altså ske rigtig meget på et år! Både med kroppen og kollektionen

:bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg blev gift den 30.6. - begyndte at prøve kjoler i oktober,og fandt kjolen i november. Jeg nåede at være igennem 4 butikker, så jeg er glad for jeg ikke begyndte senere

Du skal også tænke på, at det kan tage 3-4 mdr at få en kjole hjem, og at der også skal sættes tid af til skrædderen, så det er kun godt at begynde i god tid. 3/4 år inden er nok meget passende. :)

I øvrigt var de fleste butikker begyndt at få nye kjoler hjem, da jeg begyndte i oktober. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså i forhold til at finde ud af også en fornemmelse for hvilken slags kjole du ønsker, synes jeg du sagtens kan tage ud nu.... Så har du masser af tid og ro på til at finde det rigtige og så kan du jo, for at tage højde for en evt str ændring...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej alle

Jeg skal giftes d. 3. august næste år - og jeg går så småt og leger med tanken om at kigge brudekjole. Men er det for tidligt? Og hvornår er det lige, butikkerne har udsalg? Ikke at den SKAL købes på udsalg, men kunne man nu spare nogle penge. Jeg har ikke så meget idé om, hvad jeg går efter, så derfor er det måske også meget smart at komme afsted og prøve nogle ting? Eller?

Hejsa

Jeg skal giftes til maj næste år, var i sidste uge til prøvning, bare for at få en idé :wink: Endte med at købe KJOLEN :biggrin: dagen efter ringede ekspedienten og fortalte at den var bestilt og kom hjem den 10. jan. næste år + jeg jo skal til prøvning derefter og den kan heldigvis syes ind, hvis jeg forhåbentlig får smidt nogle kilo inden :biggrin: , så enden på min historie er, at det ikke er for tidligt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal også giftes 3 august næste år. Og der er booket kirke og feststed. Og jeg prøvede kjole i går :) :) :)

Men det er nok også lige tidligt nok med kjoleprøvning. Hehe - kunne simpelthen bare ikke lade vær. Hun sagde i Panayotis, at hvis man køber en kjole hos dem, men der pludselig kommer en ny model, så har de en Panayotis garanti, så man kan få lov at bytte.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal først giftes den 17. august næste år, og var ude i fredags og prøve kjolen, og fandt også KJOLEN. Men ekspedienten sagde at nogle kjoler har en leveringstid på 4-6 måneder (f. eks. Maggie Sottero), og hvis man så også lige skal have den skrædder også, så skal man nok ikke være alt for sent ude.

Mange af de kjoler man prøver nu, er jo også 2012 modeller, og de kunne ikke sige hvornår de udgik - så lidt ærgrelig at man har forelsket sig i en kjole og den er så ude af kollektionen, når man beslutter sig på at købe den :(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har forelsket mig i en fra lilly, og da jeg lige kiggede i dag, var den sat ned til 1500 :( Det var virkelig svært at overbevise mig selv om, at jeg ikke skal købe den nu, men det er det eneste formuftige :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har forelsket mig i en fra lilly, og da jeg lige kiggede i dag, var den sat ned til 1500 :( Det var virkelig svært at overbevise mig selv om, at jeg ikke skal købe den nu, men det er det eneste formuftige :)

Er det? 1500 lyder ret billigt i mine ører - hvis det var min drømmekjole, ville jeg da slå til. Med mindre du har planer om at tabe dig væsentligt eller hvis du er lidt i tvivl om det er KJOLEN, så synes jeg da du skal slå til :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der sker jo aldig noget ved, at kigge....

Jeg har selv haft samme tanke om hvornår det er rette tid. Men endte med kun at være i en butik, hvor der var udsalg, for at se om man kunne være heldig. Endte ikke med en udsalgskjole, men fandt KJOLEN :) Men det var næsten for nemt, kun at besøge et sted. Men er sikker på det er det rigtige valg...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er SUPER billigt, men jeg har planer om at tabe mindst 13 kilo mere inden jeg overhovedet begynder at kigge på kjole, og det er altså 2-3 tøjstørrelser, så jeg tør ikke springe til :) Jo mere jeg taber mig, jo større udvalg får jeg jo også :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg købte min i december sidste år, og jeg skal først giftes maj næste år. Så jeg var virkelig tidligt ude, men min kjole var også bare perfekt, og var bange for, den ville blive solgt ugen efter, da Panayotis havde udsalg. Så det er jo bare om at holde figuren som den er, og så glæde dig over, at du kan krydse noget så stort af, og at du pludselig ikke står og får nerver på over, at du ikke kan finde din drømmekjole :)

jeg synes i hvert fald det har været fantastisk, at jeg ved min kjole er på plads, og at det er den helt rigtige kjole til mig! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er SUPER billigt, men jeg har planer om at tabe mindst 13 kilo mere inden jeg overhovedet begynder at kigge på kjole, og det er altså 2-3 tøjstørrelser, så jeg tør ikke springe til :) Jo mere jeg taber mig, jo større udvalg får jeg jo også :)

Ja, så forstår jeg :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer