Guest fruvismark

Kaste brudebuket.

34 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Kære alle,

Jeg har også været meget i tvivl om, hvad man gør. De bryllupper, jeg har været til - der har bruden ikke kastet buketten. Gør man det i Danmark?

Ja, det er vel et spørgsmål om, hvad man selv har lyst til...........men jeg ville så nok også vælge at kaste den lige før afgang.

Hvad har I gjort, I der er blevet gift?????

:seeyeah:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Jeg har ikke oplevet at brudebuketten er blevet kastet til de bryllupper jeg har deltaget i ... tror ikke det er en dansk tradition ... jeg kaster ikke min ... det er der ikke rigtigt nogen idé i da der kun er en ugift med til brylluppet og de skal giftes inden for et par år ved vi ... så jeg beholder den selv hvis ikke jeg får arrangeret at den kan blive lagt på min onkels grav ...

Jeg tror det er inden man forlader festen man kaster den .. men det er jo kun én selv der kan beslutte hvornår det bedste tidspunkt er ...

knus

Lene :bud:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er, som så mange andre ting, en amerikansk tradition... Men jeg synes den er så hyggelig, så jeg har da tænkt mig at kaste min... (når vi forlader festen...)

Måske er det også fordi jeg er blomsterdekoratør, og bedst kan lide blomster friske. Så jeg ville ikke ane, havd jeg skulle stille op med den bagefter.. Og ville ikke nænne bare at smide den ud!! Så det løser et problem for mig, samtidig med, at jeg jo altså synes, det er hyggeligt!

Det med at udveksle ringe i kirken, er jo heller ikke dansk...

Og det med forloveren, kommer også fra det store udland...

Og juletræer stammer fra Tyskland!!!!

Så jeg synes, man skal gribe de traditioner, man har lyst til selv!!

:denmarkflag:

Redigeret af fru Norholt
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Var nu heller ikke fordi der er noget galt i det ikke er en dansk tradition .. vi har skam oz juletræ og forlover og alt muligt ...

jeg mente såmænd bare at der vist ikke er nogen fast tradition for hvornår man kaster buketten ... i danmark that is ...

så man kan gøre lige hvad der passer én også på det punkt !

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster kastede den også lige efter brudevalsen.

Der er jo så meget der ikke er dansk tradition og heldigvis må man gøre LIIIIGE som man vil!! ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Sådan var det også for mig....

Det var så min nevø der greb den :) - første en sejrsrus - indtil han opdagede at det skulle han nok ik´ ha´ gjort GP:) - så overgav den til min gravide veninde :(:(

:) Heidi

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Jeg vil helt bestemt også kaste min lige efter brudevalsen... mest fordi at jeg har set det før og fordi at jeg for nyligt har bestemt mig for at mit slør ikke må klippes eller rives!

Jeg ved ikke om jeg er fej (er jeg?) men jeg kan ikke rigtig nænne det - min mor har syet det efter en ide min veninde (som har taget STOR del og interesse i vores bryllup) fik. Med de mange timer og den affektionsværdi... nej, jeg kan ikke nænne det.

Derfor er der alligevel "lidt til pigerne" lige efter valsen, hvor fyrene jo har travlt med strømperne. 9 ud af 10 af vores venner er ugifte, så der vil være en hel flok at kaste til!

- Og desuden ville jeg ikke vide hvad jeg skulle gøre af den. Det ville bare været for trist at se den visne og jeg er SLET ikke til de der "bobler" man kan få dem op at hænge i. Både mine og min mands bedsteforældre er væk, så jeg har heller ikke nogen bestemt grav, jeg synes kan udvælges...

Altså skal den kastes - sgu! ;)

Carina

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kaster IKKE brudebuketten. Min plan er at tørre den og så se hvor lenge jeg gemmer den.

Vi har noget andet til de ugifte kvinder.

Min far kommer fra Chile og der har de denne tradition:

Inni kagen stikker man små guldfarvede plastdimser der er festet i et hvidt silkebånd. Silkebåndet henger ud af kagen. Plastdimsene er figurer der har hver sin betydning og den der får ringen er så den neste der bliver gift.

Ring= bryllup

baby= baby

fisk=svømme videre alene

hare i tophat=overraskelse

violin=sød musik

osv

Jeg synes dette er en sød tradition

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hej

tja jeg ved det ikke rigtigt. jeg er også itvivl.

et punkt jo så kunne det være skægt da der kun er 3 par ud af 30 der er gift. men er det kun single pigerne? eller er det også dem der har boet sammen uden at ha været gift??????

jeg overvejer stadig, og afgører det når jeg ser den tror jeg.

knuzzer :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kaster heller ikke min brudebuket... De fleste af mine gode veninder er ved at være gidt og sådan... Men jeg vil heller ikke beholde den. Så jeg følger mit hjerte og en anden gammel tradition, tror jeg nok det er... og lægger den på min mormors gravsted. Det er smukt, synes jeg selv.

Men hvis jeg skulle kaste den, ville jeg nok gøre det, når vi skulle stikke af fra festen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke planer om at kaste min buket, jeg regner med at lægge den på min svigermors grav. Det syntes jeg er at ære de døde, jeg vil jo gerne være på god fod med hende selvom jeg aldrig har set hende. Men for mig vil det betyde at nu ved hun at hendes søn er blevet viet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jrg kaster heller ikke min, men ligger den på min farmors grav. Hun er mit store forbillede og hun er det familiemedlem jeg bedst har kunnet indentificere mig med. Desværre døde hun da jeg var 8 år. :hjerte:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kaster ikke min buket...... mest fordi det er en buket til over 2000 kr så det ville jeg føle som at smide med mange penge.....men også fordi det ikke er særlig udbredt i DK.....

Hvornår man kaster den er der ikke nogen regler for i DK da traditionerne er en del anderledes.

For i USA er det lige inden brudeparret forlader festen og det gør de jo forholdsvis tidligt (har en veninde i usa der også er blevet gift derovre).

Men i DK hvis man venter til lige inden man forlader fester så er der en stor chance for at nogen, måske ovenikøbet mange, allerede vil være gået da det sjældent er brudeparret der forlader festen først her i landet....

håber det gav mening......

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En rigtig dejlig tanke at sende til en afdød, ved at ligge buketten på graven.

Måske jeg skulle ligge min ved min kærestes farmors grav.

Hun døde for 2 år siden, men havde en del penge på kiste bunden, og vi får 10000 kr som vi enten kan vælge at få som bryllupsgave eller som hjælp til brylluppet.

Pernille

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer