LEAntropisk

Cupcakes -hvad smag?

19 indlæg i dette emne

Hej søde BK'er

Jeg vil selv lave bryllupskagen, som skal bestå af cupcakes, men jeg kan ikke finder ud af hvad for slags det skal være.

I selskabet er der folk der ikke kan lide chokolade (yes, i know... :blink: crazy!!!) og der er også nogle stykker der ikke kan tåle nødder.

Og selvom jeg bager utrolig meget, er jeg spejlblank.

Synes jo de gerne må være sådan lidt vupti.

Sidder der nogen der ligger inde med nogle lækre ideer til cupcakesmage?

:metteholm

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vanille, citron, appelsin, makron, marcipan (forudsat at nødder ikke inkluderer mandler). Hvis du er interesseret kan jeg i aften lægge en opskrift ind hvor der er rosenblade i :)

Mandler er desværre også et no-go og er personligt ikke så vild med rosen-smagen, selvom det altid se så flot ud.

Men tusinde tak for ideerne :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lemon cupcakes med vanille er klart min favorit ! :) Nu går jeg selv og drømmer lidt om en cupcake bryllupsskage, men, hvordan vil du anrette dem? tænker at de vel skal være på en eller anden form for opsats ? og i så fald, hvordan skaffer man lige sådan en der er stor nok? ..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lemon cupcakes med vanille er klart min favorit ! :) Nu går jeg selv og drømmer lidt om en cupcake bryllupsskage, men, hvordan vil du anrette dem? tænker at de vel skal være på en eller anden form for opsats ? og i så fald, hvordan skaffer man lige sådan en der er stor nok? ..

Ah det har jeg også tænkt meget over, fordi det koster en bondegård at købe/leje et stativ af en art. Så jeg er ude i, at lave et selv a la dette her:

post-58951-0-36945800-1346846739.jpg

Redigeret af LEAntropisk
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Når nu man skal lave cupcakes behøves der vel ikke kun en opskrift? Du kan vel lave en 2-3 forskellige varianter og så kan de flestes ganer blive tilfredsstillet.. Jeg ved jeg ihvertfald ville blive lidt skuffet hvis jeg kom til et bryllup med cupcakes hvor der ikke var nogle med chokolade eller mandler :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lemon cupcakes med vanille er klart min favorit ! :) Nu går jeg selv og drømmer lidt om en cupcake bryllupsskage, men, hvordan vil du anrette dem? tænker at de vel skal være på en eller anden form for opsats ? og i så fald, hvordan skaffer man lige sådan en der er stor nok? ..

Ah det har jeg også tænkt meget over, fordi det koster en bondegård at købe/leje et stativ af en art. Så jeg er ude i, at lave et selv a la dette her:

post-58951-0-36945800-1346846739.jpg

Ohh, oki, ja så ska man da ud i lidt kreative udfoldelser.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg spamme din tråd, og bede om opskrifter? Ganske vist ikke til bryllup, men fødselsdag :rolleyes: Jeg har aldrig bagt cupcakes før, så mangler en afprøvet opskrift, der er god, og hvor toppingen ikek er vammel sød :)

Selvfølgelig! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Må jeg spamme din tråd, og bede om opskrifter? Ganske vist ikke til bryllup, men fødselsdag :rolleyes: Jeg har aldrig bagt cupcakes før, så mangler en afprøvet opskrift, der er god, og hvor toppingen ikek er vammel sød :)

Om toppingen er "vammelsød" afhænger af hvor meget sukker/flormelis du kommer i :)

Dette er en opskrift jeg selv har brugt og som var meget populær:

Cupcakes

125 g smør

2 æg

125 g mel

125 g sukker

1 tsk bagepulver

Korn fra 1 vanillestang (eller 2 tsk vanillesukker)

½ tsk salt

½ dl mælk (helst sødmælk)

100 g blandet appelsinsaft og skal

Bland smør og mælk. Pisk æggene i. Bland mel, salt, vanille, sukker og bagepulver i en anden skål (så det bliver godt fordelt og ikke klumper sammen). Rør væsken i og rør til dejen er glat. Herefter tilsættes smagen, her appelsinsaft og skal. Bages i 15-20 min. ved 200 grader, almindelig ovn.

Frosting

250 g saltet smør

250 g flormelis

Kornene fra 1 vanillestang

Lidt citronsaft (max 10 dråber)

100 g blandet appelsinsaft og skal

Lad smøret opnå stuetemperatur (vigtigt). Tilsæt vanille og flormelis. Pisk til det er hvidt, luftigt og skummende. Herefter tilsættes citronsaft og appelsinsaft og skal. Herefter kommes det på cupcakes'ne. Du bør nok bruge lidt mindre flormelis, så det ikke bliver for sødt, eller du kan putte mere citronsaft i.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med gulerod eller squash, med en lækker osteglasur? Det lavede vi til en venindes datters barnedåb og det var et stort hit :)

Kan ikke lige huske opskrift, men der ligger en masse gode opskrifter på kager på nettet, fx. Alletiders Kogebog...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville nok også lave flere forskellige slags, så der er lidt forskellige smagsvarianter... Noget chokolade, noget bær og noget vanille... :) Nu er du jo glad for farver til din havefest, så man kunne jo have forme i 3 forskellige farver, og så et skilt der forklarer hvad hver farve indeholder... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med at lave forskellige cupcakes??

Ellers tror jeg, at det bliver meget svært at finde en cupcake der udelukker alle de ting??

(Måske min hjerne der ikke kan tænke - tænker det er er chokket over, at der findes nogle som ikke kan lide chokolade) :smiley-eatdrink026:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer