Lumen

Gode ideer til bryllup i/omkring Odense

13 posts in this topic

Hej

Jeg vil gerne giftes i November - det er der jo ikke særlig lang tid til.

Jeg vil gerne have et romantisk/flot bryllup der ikke er for dyrt og står nu med nogle problemer.

1) Hvor kan jeg blive viet? Nogen der har en idé som ikke indebærer en kirke? Udendørs går ikke rigtig på den årstid - og jeg er bange for at det bliver ret kedeligt på rådhuset. (Men det SKAL være i Odense iflg. regler)

2) Hvor kan vi holde festen? jeg har lidt svært ved at finde/gennemskue de tilbud der er i/omkring Odense. Allerhelst ville jeg jo gerne holde det på et slot der er gratis at leje - men det sker nok ikke. Derfor kunne det jo godt være at der var nogen der kendte til andre gode steder som også er til at betale. :)

På forhånd tak

0

Annonce ♥

Bummelum ....

Altså gratis slot at leje, den blir jo nok lidt svær :lol: .... Hockenhavn m. fl. koster vist 30.000+ at leje :P

Hvis det skal være billigt .... altå der ligger jo rimelig mange forsamlingshuse omkring Odense ? Jeg var bla engang ude i eet i Næsby-Broby tror jeg nok det var .... anyway, syns faktisk det var ret fint selve lokalet :) Ved self heller ikke hvor mange mennesker, I blir ? Det er måske lidt en forudsætning for rigtig at kunne anbefale noget :)

Ellers ved jeg, at Brassiet Klitgaard har nogen lokaler, der er kædet sammen med restauranten og tror ikke, at det kommer til at koste en formue at holde bryllup derinde. Ellers er vi måske ude i noget Grand Hotel - men det er nok oppe i skalaen 800 pr næse.

Ellers bum .... Rosenbækhuset måske ? Der er også muligheder for at leje fx Brydegaard ude i Åsum, koster dog 17.000 el lign. og det er sikkert alligevel lejet ud, fordi der er run på de huse der til bryllupper osv.

Tænker så det knager, haha ..... har du prøvet inde på www.selskabslokaler.dk ? Kunne være, at du/I kunne finde noget derinde, der faldt i smag ? hehe.

Ift. vielsen .... altså vil I IKKE ha kirkelig vielse, så yes .... Anker Boye oppe på rådhuset er vist det der normalt blir brugt. Ved dog at han vier folk nede i eventyrhaven om sommeren, hehe.

Det er dog sådan idag, at hvis man spørger et byrådsmedlem pænt, at de så gerne vil komme ud og vie een på den lokation, man end vælger. Spgm er self hvad der er af muligheder, når det skal være indendørs. Altså kunne være på selve feststedet, hvor I så havde dækket op med blomster og måske sådan en hestesko-dims, der står på jorden ? Altså generelt syns jeg den blir lidt sværere, hvis I IKKE vil i kirke på den årstid, for så er vi ude i noget indendørs og kan ik lige hitte på noget her i Odense, der vil egne sig voldsomt til det. Altså måske kun, hvis I fx gør det på feststedet. Der er dog godt med plads nede i Rosenbækhuset og der ligger vist også en "afdeling" oppe på første sal, så kunne måske være fint, hvis man dækkede det op til vielse deroppe og så festen nedenunder.

Poster noget mere, hvis jeg kommer i tanke om noget :)

0

Annonce ♥

Om det er i november eller januar-marts er næsten det samme i forhold til muligheder for feststeder, lokationer m.v. (dog er der firmafester i slutningen af november men de ligger ofte på fredagene). Men du skriver 1/1 2013 ? :)

0

Altså umiddelbart inden for, at det helst gerne skal holdes forh vis billigt, tror jeg Rosenbækhuset måske ville kunne opfylde det, som I gerne vil ha - også i januar - marts måned. Er jo stadig for koldt til at holde vielse ude så :)

0

Annonce ♥

Der er jo restaurant Carlslunde ude ved fruens bøge. De tager imod reservationer til selskaber og der er jo vildt flot derude uanset årstid. Restauranten er også rigtig kær, men jeg har desværre kun set den udefra.

0

Nu kender jeg ikke stedet men det lyder fuldstændig forrykt. Man kunne måske også have en teori om at der er tale om en restaurant som restaurationsmedarbejdernes fagforening og den forhenværende ansatte har set sig ond på. Men naturligvis er det et problem at restauratøren har indrømmet at det er sket i 6 dage. Har man først åbnet for "ballet" er det jo lidt sværre konsekvent at sige at det aldrig er forekommet og at det ikke passer. Men vi taler om en 3 år gammel artikel. Uanset om det er sandt kan der være sket meget siden.

0

Annonce ♥

Var en MEGA historie i Fyens Stifttidende, kan jeg hilse og sige, da den var ude og de har helt sikkert tabt en masse kunder af det her i Odense. Altså vi har ikke været derude siden, hehe. Jeg syns simpelthen det var SÅ ulækkert.

Men det er IKKE stedet til et bryllup efter min bedste overbevisning. Stedet er kendt for Spis-Alt-Hvad-Du-Kan Æggekage til 100 kr pr næse. Ellers så har de traditionelle danske retter. Mørbradbryde med pommes, smørrebrød osv.

Altså Brasseriet Klitgaard skulle ik være helt skidt ....

0