Guest Babyrex

Tage hensyn til gæster

44 indlæg i dette emne

Nu har jeg læst alkohol tråden som vist er kørt lidt af sporet....

Derfor opretter jeg en ny for at debattere en anden problematik som højest sandsynlig forekommer ved de flere bryllupper.

Hvordan vil i tackle en gæst som enten er vegetar, er på antabus, ikke kan tåle "normale" ting osv....

Vil i tage hensyn, og evt hvor langt vil i strække jer?

Jeg har selv en kusine som er vegetar, og vi regner derfor med 56 kuverter + 1 vegetar. Vi har nævnt det ved vores første samtale med feststedet, og de sagde at der ingen problemer var, og det fandt vi bare ud af.

Jeg ved at hun spiser alt (undtagen kød) og hun er slet ikke kræsen. Derfor tænker jeg at køkkennet kan få frit spil til at lave en lækker forret til hende samt sørge for at der er noget på buffeten uden kød som mætter.

Det samme gælder for natmaden.

Jeg mener at det er vigtigt at tage hensyn til sådanne ting, for det ville jeg selv synes var rarest hvis jeg havde et eller andet problem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også en vegatar på gæstelisten - og kommer hun - så sørger vi selvfølgelig for at der er noget til hende også :)

Og jeg ville i tilfælde af nogen på antabus sørge for noget festligt drikkelse uden procenter i ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De 2 eksempler er da helt sikkert noget man skal tage hensyn til synes jeg. Ligesom hvis der er overfølsomhed for diverse ting. Kræsenhed ville jeg ikke tage særligt hensyn til, hvis menuen generelt er ret normal

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har nogle som ikke kan lide fisk.. Derfor skal vi ikke have fisk til forret - mener at det er ting man skal tage hensyn til.. At der så er nogle der ikke kan lide den ene grønsag efter den anden, vil jeg ikke tage hensyn til, men da det specifik drejer sig om fisk - er problemet til at løse..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Enig at at man skal tage nogle hensyn til hvis en gæst er veganer eller ikke tåler fisk. Men, her er min svoger feks. MEGA kræsen - spiser kun hvidt brød og hakket oksekød - og der må jeg sgu ærlig indrømme at det bliver hans hovedepine ikke min. Vi laver ikke en speciel ret til ham - vi skal ha en alm bryllupsmenu som de fleste ville kunne spise noget fra...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil tage hensyn på den facon at overveje menuens sammensætning. Hvis det er muligt at spise uden om det der er problemet, så vil jeg ikke ændre noget. Men selvfølgelig skal overfølsomme personer kunne få noget at spise :) - Men, - så længe ingen kommer med noget af sig selv - så gør jeg ingenting :) Folk går uden om alkohol af flere årsager i dag - de må bare tage en sodavand :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man bør tage hensyn der hvor man kan og der hvor det ikke bliver så meget et kompromis at man selv giver alt det man selv ønsker fra sig.

Vi tager hensyn til vores gæster, der kommer 2 vegetarer som dog spiser skaldyr og fisk.. og der er både skaldyr og fisk til forret og fisk til hovedret. De fik tilbudt at der kom endnu et alternativ til hovedretten men de er helt tilfredse med den fisk der er og så grøntsager osv.

Så er der mig, bruden, der ikke spiser svinekød, men der er så også svinekød til hovedretten og det elsker H2B og mange af vores gæster. Der er også kalvekød til hovedretten og det er helt fint for mig. Vi skal jo have buffeet så der er rigeligt for alle at vælge imellem. Jeg fik dog tilbudet fra feststedet og H2B at skifte grisen ud med kylling, men det synes jeg ikke vi behøvede.

Så er der de af vores gæster der ikke drikker alkohol og de får udover vand og sodavand andre alternativer til til vinen. Så er der dem med allergi og alle kager er bestilt uden kokos og uden nødder.

Vi tror helt sikkert vi får den bedste fest ved at tilgodese vores egne og vores gæsters ønsker og behov. Vi har ikke lyst til at vores gæster skal sidde og ikke nyde dagen og maden og det hele. Ligesom vi ikke selv vil sidde og være trætte af vi gjorde en hel masse vi egentlig ikke rigtigt føler for.

Var der en på antabus ville jeg som udgangspunkt ikke føle et ansvar for det ved ikke at servere alkohol men ville tage hensyn til det. Jeg ville helt sikkert sørge for at der var nogle gode alternativer i form af drikkevarer. Jeg ville tage hensyn og arrangere andet end vand og sodavand men jeg ville ikke fravælge vin eller champagne eller hvad det nu er man skal drikke.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig at at man skal tage nogle hensyn til hvis en gæst er veganer eller ikke tåler fisk. Men, her er min svoger feks. MEGA kræsen - spiser kun hvidt brød og hakket oksekød - og der må jeg sgu ærlig indrømme at det bliver hans hovedepine ikke min. Vi laver ikke en speciel ret til ham - vi skal ha en alm bryllupsmenu som de fleste ville kunne spise noget fra...

Det er da godt nok også en meget begrænset mulighed for mad :wink: .. der er det jo næsten helt umuligt at tage hensyn... med mindre I servere en cowboy toast til ham :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Enig at at man skal tage nogle hensyn til hvis en gæst er veganer eller ikke tåler fisk. Men, her er min svoger feks. MEGA kræsen - spiser kun hvidt brød og hakket oksekød - og der må jeg sgu ærlig indrømme at det bliver hans hovedepine ikke min. Vi laver ikke en speciel ret til ham - vi skal ha en alm bryllupsmenu som de fleste ville kunne spise noget fra...

Det er da godt nok også en meget begrænset mulighed for mad :wink: .. der er det jo næsten helt umuligt at tage hensyn... med mindre I servere en cowboy toast til ham :lol:

Præcis haha... også en masse ketchup og evt pølser - så han tilfreds - men hell no.... den dag må han bare gå sulten i seng så

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min mor spiser ikke svinekød pga religion og det tager vi hensyn til men det er også det eneste :)

Jeg vil såvidt tage hensyn til at alle skulle kunne gå mætte fra bordet men jeg vil ikke tage hensyn til kræsne mennesker :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er selvfølgelig rigtig svært at tage hensyn til ALLE ved festen, men f.eks. vegetarer er jo normalt ikke noget "problem" at tage hensyn til. Vi havde 2 til vores bryllup, de spiste dog begge fisk, så forretten var ikke noget problem og til hovedret fik de det samme tilbehør som os, men tror de fik en nøddekurv til hovedret.

Selvfølgelig skal man lave festen til ens eget, men jeg kunne aldrig finde på at sige at der ikke var cola til festen, fordi det drikker jeg ikke selv. Jeg ved godt at festen er for en selv, men for mig handler det lige så meget om at mine gæster føler sig velkomne og kan se at jeg har gjort noget ud af at de skal føle sig godt tilpas - jeg tænker, det er jo ikke sjovt at holde en fest, hvis gæsterne synes det er noget crap?! JEg tænker at det også handler lidt om pli :)

Men jeg vil ikke tage hensyn til at min kusines mand ikke kan tåle kiwi eller at min mor ikke kan lide karry eller at min fætter ikke kan lide remolade - altså forstå mig ret, man kan i det store hele godt tage hensyn hvis der er mulighed for det, men man KAN altså heller ikke gøre alt efter f.eks. 80 menneskers hoved.

Det er en rigtig rigtig lang diskussion som der aldrig vil være noget facit på, men det er da sjovt at læse hvor forskellige vi er...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes faktisk denne tråd er præcis modsat af alkohol tråden - hvor der tages udgangspunkt i hvad man tager hensyn til ved gæsterne, og ikke hvad gæsterne skal tage hensyn til ved brudeparret :)

Vegetarer, allergikere, religion vil der absolut blive taget hensyn til. Nu skal vi ikk have tallerken servering, så specielle retter vil naturligt ikke komme på tale, men jeg ville tale med de enkelte omkring forslag til buffetten der ville gøre den spændende for dem også, også selvom jeg ikke selv gider nødde postej og tofu.

Kræsenhed: kun hvis vi valgte en ret hvor det ville være sandsynligt at mange ikke ville kunne lide det. Haggish, hund, hest, fisk (til hovedret), den slags - så ville jeg sørge for alternativer eller helt vælge en anden hovedret. Jeg har ikke brug for at maden skal være et statement. Det skal være noget alle kan samles om og hygge sig med.

Antabus: jeg vil uanset hvad sørge for at der er læskedrikke og mulighed for alkohol frie drinks da der også er nogle der jo skal køre hjem, men som en anden også siger; det er bare ikke mit ansvar at han ikke må drikke. Og det er i øvrigt nok heller ikke hverken første eller sidste gang, vedkommende kommer i en situation hvor der er alkohol tilgængeligt.

Folk der ikke drikker: må tage noget andet at drikke end alkohol

Folk der ikke bryder sig om at andre drikker: tror jeg ikke findes i vores omgangskreds. Men var det mig der var gæst og havde et problem med folk der drak ville jeg sige det til brudeparret - noget i stil med at jeg gerne vil med til festen, men når jeg synes det er for meget, kører jeg hjem. Det ville jeg som værtinde have stor forståelse og respekt for

Bum.. Hvad ellers. Folk der ikke spiser noget pga en eller anden kur de er på: deres problem. Så må de sørge for at holde sig fra kager/kulhydrater mv. Hvis de altså vil holde fast i deres kur den aften. Lige der er min tolerance ikke så stor. Men det er nok fordi jeg selv aldrig ville påtvinge andre at skulle tage hensyn til og ansvar for min slankekur.

Spiser jeg kun bambusskud eller drikker jeg kun shakes, ville jeg høre brudeparret om det var ok at jeg selv tog det med.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi stod heldigvis ikke med nogen gæster, som spiste noget anderledes, eller som skulle tages særlig hensyn til. Eller jo vi havde to børn, som ikke lige synes maden var noget, de gik så bare med tjeneren ud i køkkenet og fik lavet, lige hvad de ønskede sig.

Meeen jeg er selv ufattelig kræsen, det er blevet bedre med årene, men helt godt er det nu ikke. Derfor havde vi valgt buffet til vores bryllup. Feststedet sagde godt nok, at det ikke var, hvad de var vant til til bryllup, fordi det er en lidt finere fest. Men det var en kæmpe succes, og der var noget til alle (altså noget alle kunne lide)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Buffet er ihvertfald en måde at komme omkring det på hvor gæsten ikke behøver at føle sig til besvær :)

Glemte lige RYGERE: min kæreste ryger. Men derfor får alle nu lov til pænt at gå ud af teltet hvis de skal ryge

Festnarkomaner: (dem der gerne lige vil have en joint ell en stribe i forb m fest) vi har 2 venner der synes den slags hører sig til. Jeg har det virkelig træls med det, og min kæreste tager en snak med dem. Det skal ikke kunne ses eller mærkes - heller ikke af de andre gæster. Dvs ingen pulver rester på toilettet. Ingen stank af hash på toilettet osv.

Helst ville jeg at vi bare kunne sige at det ønskede vi ikke, men jeg er realistisk nok til at vide at det gør det nu nok alligevel. Og så vil jeg egentlig bare gerne have nogle retningslinjer på plads. Gør de det for sig selv, og betyder det at de har en bedre fest, og er der ingen der bemærker noget, er det ok. Ellers må de tage en taxa hjem

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan heller ikke helt følge "enten eller" .... Vi holdt en bryllupsFEST, fordi vi gerne ville dele dagen med familie og venner og i mit hovede betyder det at det skulle være en fest for alle !

Derfor planlagde vi selvfølgelig efter at alle skulle nyde at være en del af vores bryllup ...pointen i at holde fest er vel at ALLE hygger sig :)

En bryllupsdag er en FESTdag og hvordan man syntes det skal foregå er jo helt individuelt, men vil man kke sænke gæste eller omgivelser "hensyn", så blir´man vel gift i tosomhed !?

Måske hårdt sat op, men ønsker vi andre skal ta´del i vores glæde og kærlighed .... ja så, syntes jeg ærlig talt også vi bør vise dem lidt kærlig omtanke :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror heller ikke man kommer ret langt med ente - eller og tror ej heller man fuldt ud nyder en fest der er på den måde.

Det jeg synes kan være rigtigt ærgeligt for et brudepar er hvis venner eller familie kommer med meget negative kommentarer eller på ingen måder er imødekommende overfor brudeparrets valg selvom valgte går imod det vennerne og familien er vant til eller forventer. Selvfølgelig må man regne med nogle kommentarer når man vælger noget der måske ikke er tradition for i omgangskredsen eller familien.. eller måske er normen et bedre ord...

Men jeg synes så man burde kunne forvente at man kan snakke om det og få vent de forskellige synspunkter og måske på begge sider rykke sig så festen og planlægningen bliver en positiv oplevelse. Og igen. så er det jo nok ikke så ligetil alligevel.. det er bare sådan jeg tænker det burde være...

Selv har jeg den holdning at festen er for alle gæster og brudeparret og at det er en lykkelig og glædelig dag der skal fejres.. og alle skal nyde dagen og få en fantastisk oplevelse. At vi så selv har frabedt os nogle traditioner ( riven og klippen i slør og sokker og kasten med ris) tror jeg ikke har den store betydning for om gæsterne ser det som et rigtigt bryllup... ihvertfald har vi mødt stor forståelse for vores valg ved at snakke om det og lyttet til andres mening der var en anden for det kunne jo være man ændrede mening eller holdning :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes også det handler meget om at gæsterne skal have det godt, og de skal kunne mindes dagen med glæde - ikke irritation... Derfor kan jeg ikke bare følge mit eget hoved denne dag, og det har jeg det okay med...

Mad: Jeg er selv meget kræsen, og går også ret meget op i helse... Det er et dagligt problem herhjemme, da det skaber en del udfordringer i forhold til planlægning og madlavning... Men dette må jeg skubbe lidt til side denne dag, og så bare sortere de ting fra jeg ikke selv spiser... Hvis der kommer vegetarer eller lignende til vores bryllup vil vi helt sikkert bestille en særlig menu til dem... Ligesom der nok bliver bestilt særlig menu til de to børn der skal med...

Alkohol: Folks alkoholvaner/problemer må stå for egen regning... Lige bortset fra en enkelt gæst som ganske enkelt ikke får lov til at drikke, da han kan blive YDERST skandaløs...

Rygere: Er det dårligt vejr vil vi sørge for noget læ til rygerne, da dette skal foregå udendørs...

Alt i alt synes jeg det er vigtigt at sørge for en dejlig og positiv oplevelse for alle - folk skal føle at der er plads til alle... Jeg ønsker at folk skal sige: "DET var et fedt bryllup!!"

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Festnarkomaner: (dem der gerne lige vil have en joint ell en stribe i forb m fest) vi har 2 venner der synes den slags hører sig til. Jeg har det virkelig træls med det, og min kæreste tager en snak med dem. Det skal ikke kunne ses eller mærkes - heller ikke af de andre gæster. Dvs ingen pulver rester på toilettet. Ingen stank af hash på toilettet osv.

Helst ville jeg at vi bare kunne sige at det ønskede vi ikke, men jeg er realistisk nok til at vide at det gør det nu nok alligevel. Og så vil jeg egentlig bare gerne have nogle retningslinjer på plads. Gør de det for sig selv, og betyder det at de har en bedre fest, og er der ingen der bemærker noget, er det ok. Ellers må de tage en taxa hjem

Den her har vi også haft oppe at vende, da flere af vores venner kan have en tendens til at være glad for det hvide pulver... Og til vores bryllup bliver der total forbud! Og hvis jeg får viden om nogen der ikke kan holde næsen i ro, så ryger de altså ud!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde et par stykker der ikke kunne lige fisk. Deri blandt vores bedste venner og dem ville jeg gerne ta hensyn til. Vi er selv store fikse spiser. Min veninde sagde til at vi bestemt ikke skulle ta hensyn til at de ikke spiste fisk, det var vores bryllup også skulle vi da ha den forret som vi bedst kunne lige. Så vi fik fisk. Og min veninde var så sulten at hun alligevel spiste forresten bare ikke tomaten, der sætte hun alligevel grænsen:-P

Min svoger (min mands bror) er vegetar. Men overhovedet ikke vanskelig og forventes ikke at der bliver vist hensyn. Havde besluttet at selvfølgelig skulle der være noget andet til ham. Men efter at ingen (uden over min svigerfar) mødte op til min mands polterabend,fra hans familie, ja så blev jeg sgu tøse sur og fornærmet, så der blev ikk serveret andet for ham end det vi fik. Han spiste bare grønsagerne og brokkede sig overhovedet ikke! Men det gjorde svigermor og sangerinde.

Vi havde et venne par som var nybagte forældre. Så de fik lov til at tage deres lille datter med, tiltrods for at det var et "børn ingen adgang" bryllup. De sad ved døren ud til gangen og havde fået et værelse som de kunne gå ind i hvis de fik behov for det. Og bebse kunne stå og sove.

Ellers var der drikkevarer af alle slags. Så der også var alkohol til de der ikke drak øl og vin. Og alle slags sodavand.

Gæsterne havde hver fået et musik ønske så der både var musik for hende på 16 og de gamle på 87;-)

Synes det er rigtig fint at ta hensyn, for nogen bruger rigtig mange penge på ens bryllup.

Men alt med måde. Ville fx ikke høre lavt musik en hel aften fordi en gammel tante ikke bryder sig om højt musik. El fordi en er på antabus. Og de der bare skal være på tværs;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tog hensyn til dem med diabetes og allergi. Der var ingen vegatarer med. Havde der været det og vi var blevet spurgt, havde vi helt sikkert også taget hensyn til det.

Fra reception og til festen sluttede var der både alm og alkoholfrie vine og drinks.

Rygning foregik lige udenfor festlokalet, og det gik rigtig godt med at styre det. Toastmasteren gjorde opmærksom på, at NU var der tid til at ryge...

Redigeret af Musenberg
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har jeg læst alkohol tråden som vist er kørt lidt af sporet....

Derfor opretter jeg en ny for at debattere en anden problematik som højest sandsynlig forekommer ved de flere bryllupper.

Hvordan vil i tackle en gæst som enten er vegetar, er på antabus, ikke kan tåle "normale" ting osv....

Vil i tage hensyn, og evt hvor langt vil i strække jer?

Jeg har selv en kusine som er vegetar, og vi regner derfor med 56 kuverter + 1 vegetar. Vi har nævnt det ved vores første samtale med feststedet, og de sagde at der ingen problemer var, og det fandt vi bare ud af.

Jeg ved at hun spiser alt (undtagen kød) og hun er slet ikke kræsen. Derfor tænker jeg at køkkennet kan få frit spil til at lave en lækker forret til hende samt sørge for at der er noget på buffeten uden kød som mætter.

Det samme gælder for natmaden.

Jeg mener at det er vigtigt at tage hensyn til sådanne ting, for det ville jeg selv synes var rarest hvis jeg havde et eller andet problem.

Vi tager hensyn til allergikere og antabus... hvis folk er kræsne etc. er det ikke vores problem. Dog overvejer vi om vi vil have fisk til forret, fordi vi jo heller ikke vil betale for en forret som måske 10-12 ikke vil spise.

:bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er måske blevet mere kynisk i bryllupsplanlægningen,(ikke at der er så meget af den for tiden, for huset står under en god omgang renovering :) ), men jeg synes oftere og oftere at jeg skal lægge øre til andres ønsker, som slet ikke stemmer overens med hvad vi gerne vil. Og en forventning om, at når de ønsker det, så bør vi gøre det. Og selvom vi begge er utrolig large med mange ting, så må jeg indrømme at jeg går mere i grøften: vores dag, vores beslutninger. Heldigvis har min kæreste påvirket mig lidt, ellers blev det nok andres ønske om en bryllupsfest og ikke vores :)

allergi, diabetes, særlige forhold omkring mad eks. vegetarer, muslimer osv. vil vi heeelt sikkert tag hensyn til.

I starten udelukkede jeg endda fisk fordi 2 (TO ud af 60) ikke kunne lide det, men den er jeg heldigvis hoppet fra, for både min kæreste og jeg kan godt lide fisk :)

Så er folk kræsne, så må de spise brød og så gå virkelig til den under hovedretten og desserten :)

alkoholikere på antabus kan jo evt drikke sodavand, læskedrik, saft osv. Jeg mener ikke at det skal forhindre nogen i at servere alkohol :) Vi ville i hvert tilfælde ikke overveje at tage hensynet og droppe alkohol hvis vi skulle have en gæst med sådanne forudsætninger med til festen :) eller som en anden skriver, servere alkoholfrie vine og øl. Man kan jo komme langt med alternativer.

Og evt spædbørn/børn under 1 år. ja i starten var jeg virkelig med på at dem kunne man ikke frabede sig, men det vil jeg helt ærligt nok foretrække at gøre alligevel. Især efter en god snak med min kæreste, som absolut ikke ser nogen grund til at de skal med om aftenen. men om vi tør at melde så kontant ud til hans bror og kæresten ved jeg ikke.

Men ligemeget hvor meget hensyn jeg ikke mener vi skal tage, så gør vi det nok alligevel til den tid, for vi vil jo helst have at alle er glade og tilfredse den dag :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og evt spædbørn/børn under 1 år. ja i starten var jeg virkelig med på at dem kunne man ikke frabede sig, men det vil jeg helt ærligt nok foretrække at gøre alligevel. Især efter en god snak med min kæreste, som absolut ikke ser nogen grund til at de skal med om aftenen. men om vi tør at melde så kontant ud til hans bror og kæresten ved jeg ikke.

Den her er jeg altså også lidt i tvivl om... Vi har et vennepar som bliver forældre til februar, så barnet vil være 4-5 måneder til brylluppet... Ud fra en samtale med min veninde, kunne jeg godt høre at hun nok ikke vil være klar til at lade barnet passe så tidligt - det var dog ikke en samtale der omhandlede brylluppet, så det har hun ikke haft in mente...

Nu er jeg så blevet lidt i tvivl - "tvinger" jeg dem til at melde afbud ved at invitere uden børn? Eller burde vi gøre en undtagelse?

Kæresten siger at der ikke hører børn til ved vores type af bryllup, og det er jeg jo helt enig i, men synes det er lidt svært...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og evt spædbørn/børn under 1 år. ja i starten var jeg virkelig med på at dem kunne man ikke frabede sig, men det vil jeg helt ærligt nok foretrække at gøre alligevel. Især efter en god snak med min kæreste, som absolut ikke ser nogen grund til at de skal med om aftenen. men om vi tør at melde så kontant ud til hans bror og kæresten ved jeg ikke.

Den her er jeg altså også lidt i tvivl om... Vi har et vennepar som bliver forældre til februar, så barnet vil være 4-5 måneder til brylluppet... Ud fra en samtale med min veninde, kunne jeg godt høre at hun nok ikke vil være klar til at lade barnet passe så tidligt - det var dog ikke en samtale der omhandlede brylluppet, så det har hun ikke haft in mente...

Nu er jeg så blevet lidt i tvivl - "tvinger" jeg dem til at melde afbud ved at invitere uden børn? Eller burde vi gøre en undtagelse?

Kæresten siger at der ikke hører børn til ved vores type af bryllup, og det er jeg jo helt enig i, men synes det er lidt svært...

Jeg tvivler også hele tiden på om det er den rigtige beslutning vi har taget omkring, at aftenen og festen er for voksne. For hvis vi tvinger den ene af dem til at forlade os om eftermiddagen, vil vi så hellere have barnet med (og så til gengæld ikke se mine svigerforældre ved vores bord resten af aftenen, fordi jo -naturligvis- er meget mere optagede af deres første barnebarn) - og er det i øvrigt for meget, at vi vil have dem "lidt for os selv" ved hovedbordet på vores bryllupsdag???

Og er vi villige til at risikere at de tager det personligt og bliver kede/vrede?? Og tager vi hensyn til dem, hvad så med alle andre der har børn??

Jeg elsker børn. de er skønne, men jeg orker bare heller ikke at al fokus kommer til at være på dem den ene dag i vores liv. :tunge:

Jeg tænker også, det er jo "kun" om aftenen at barnet evt. skal passes. (Og jeg er pædagog... puuuha hva? :huh: )

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer