Pleazure

transport fra kirken - hvad vælger i?

15 posts in this topic

Hejsa,

Jeg tænker pt på transport fra kirken til feststedet - hvad skal det være? Skal vi blot få pudset vores egen bil, skal vi få et familiemedlem til at køre os i en veteranbil, eller noget helt tredje?

Jeg kunne godt være hooked på noget lidt utraditionelt - jeg ved bare ikke hvad? :a1221:

Hvad vælger i andre?

0

Annonce ♥

Det afhænger jo af flere faktorer: hvor langt er der fra kirke til feststed, hvor mange penge er I villige til at bruge på det osv...

Vi er endt med en kirke i gåafstand fra feststedet (begge ligger i Kbh. NV), så vi går nok bare i samlet flok efter vielsen :-)

Inden vi nåede til den beslutning, så overvejede vi dog cykeltaxa eller Christaniacykel (eller Nihola... Hvad vi ville kunne låne os frem til), hvis vi skulle vies på Nørrebro, som vi overvejede. Hvis vi havde længere fra kirke til feststed (og ikke var på budget), så havde det ultimative for os været en Caddilac :biggrin:

0

Det afhænger jo af flere faktorer: hvor langt er der fra kirke til feststed, hvor mange penge er I villige til at bruge på det osv...

Det har du selvfølgelig helt ret i :wink:

Vi skal giftes på landet og har ca 3 km's afstand, så en gåtur er ikke en mulighed. Budgettet er ikke så afgørende igen, men ingen af os har lyst til noget "vildt" (helikopter, den største limo e.lign.) - så hellere noget sjovt og anderledes.

Da jeg blev student kørte vi i en gammel motorcykel med påhængsvogn, det var meget sjovt. Meen, med en hvid stor brudekjole bliver det vist lidt for sammenkrøllet :lol:

0

Altså 3 km er jo ikke ret meget :) Skal jeg være helt ærlig, så er det et sted, jeg ville spare. Der er voldsomt mange udgifter ift. et bryllup og taxameteret tæller bare derudaf KONSTANT. Lige gyldigt hvad I bestiller, så vil turen måske ikke blive så lang ... medmindre I skal et stykke væk og ha taget billeder osv .... så for mig at se, vil det måske være lidt spild af penge på en måde. Men altså ... smag og behag ... de 4000,- der oftest koster, ville jeg klart hellere bruge på andre ting og så bare pynte jeres egen bil fx - eller hvis een i familien har en flot Audi el noget :)

0

Annonce ♥

Vi satser også på at der er gå-afstand fra kirke til sted, eller meget kort i hvert fald, og vores fotolocation er lige ved kirken, så vi forsøger at låne en flot bil (vores egen er desværre på gule plader), så vi ikke skal ud og bruge en masse penge på at leje. Dem vil jeg heller bruge på noget andet.

0

Vi holder reception over gaden fra kirken, og skal derfra til et eller andet sted i nærheden og få taget billeder, og så til feststedet som vel er 5km væk. Vi har sådan set ikke tænkt os at bruge noget som helst på transport - ingen kommer til at se det, og vi går ikke op i det. Og vi skal have fotograf med etc. Så det bliver nok til at vi låner min far og hans old gamle Ford Focus. Hvis det kulle være, ville vi nok låne en ladcykel eller få en cykeltaxa, bare for billedernes skyld, men så kan fotografen jo ikke komme med!

0

Vi har cirka 35-40 min. kørsel fra kirke til feststed, så jeg har booket en gammel Volvo Amazon fra 1969 i cremefarvet. Grunden til at det netop skulle være sådan en var at det er min mands ynglings bil af gamle modeller :happy: Så i al hemmelighed fandt jeg en vi kunne booke og overraskede ham med det den ene aften :a1221: Han glæder sig vildt meget til at komme ud og køre i den, så det har i hvert fald gjort lykke. Men der er jo masser af muligheder, så det er bare at gå igang med søge :biggrin:

0

Uha - vi har en del transport på vores dag :)

Fra kirken skal vi køre i en gammel bil som en bekendt har (læs: gratis). Så kommer det lidt an på vejret om vi skal til stranden og have taget billeder eller om vi blot skal direkte til receptionen og skære kage for. Denne tur til receptionen (ca. 30 km) regner vi også med skal være i den gamle bil. Når så vi har skåret kage for skal vi have taget lidt flere billeder, meget tæt på receptionen, så der tror jeg bare vi kører med fotografen. Hvis vejret tillader det skal vi have en god ven til at sejle os tilbage til receptionen. Vi holder fest på havnen, og vores sidste fotolocation er på industrihavnen, så det kunne være fedt at komme sejlende tilbage.

Når vi så skal fra festen og til vores overnatning har vi omkring 200 meter, men H2B kan rigtig godt lide idéen med at vi ligesom tager afsted, så vi har lånt en christiania-bike som han kan cykle os i.

:thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Vi har valgt at bruge vores egen bil. Den bliver pyntet en smule op men det bliver vist også det. Vi har ca. 30 km fra kirke og til feststedet og da vi undersøgte hvilke muligheder vi egentligt havde, så var de så begrænsede og så dyre at det simpelthen ikke var noget for os :)

0

Transport var et sted uh valgte at spare. Nok mest fordi det absolut intet havde af betydning også var der ikk længere end vi kunne gå. Uh kørte i egen bil. Min far kørte bilen til kirke (min mand gik, da han klædte om hos min søster og svoger som bor over for kirken). Også kørte min mand bilen fra kirke til fotograf og videre for at læsse ungerne af hos barnepigen.

Der er jo et utal af muligheder og kun fantasien sætter grænser;-)

0

Annonce ♥

Der er kun ca. 30-50meter fra kirken til receptionen, så jeg tænker mig at det bliver med kædedans og sang balleder.

Skal holde Jane Austen bryllup med dans gennem tiden - H2B og jeg går til en helt masse dans - er med i en middelalder sang og ballade gruppe, går til folkedans og barok dans...

Så det bliver nok vores gruppe "Falsterpiben" vi beder om, at synge samtidig med at de laver farendole/kæde med små løbe trin der skal føre gæsterne afsted fra kirken til receptionen (vi kunne også danse lidt med i starten og derefter gå ud af kæden...men jeg risikere, at kjolen bliver griset lidt til, så det går jo nok ikke...skal først have taget en bunke billeder - derefter kan kjolen klare lidt støv mm.).

Derefter er der ingen der ser H2B og mig stikke afsted med fotografen...så det bliver nok vores egen ganske almindelige bil...

Selv om vi skal fra reception til festlokale hvor der er 2,5km går det nok med en ganske almindelig bil... vil hellere spare her. og bruge pengene på fx. musikken. :wink:

0