Sign in to follow this  
Followers 0
GinnieB

Ginnie Jesper - Vores ringe er kommet + billeder

48 posts in this topic

Velkommen til vores bryllupsplanlægning :a1221:

PÅ PLADS

Budget - Officielt 110.000,- / Uofficielt 120.000,-........................Dato - 11. maj 2013........................Kirke - Hvidovre Kirke
Tidspunkt - Kl. 13.30..Reception - Bliver betalt og afholdt hos mine forældre ... Feststed - Schæffergården, Restaurant Wohlert
Overnatning - Brudesuiten som vi får af Schæffergården..............Bil - En flot gammel Buick.............Brudekjole - Fra Panayotis

Brudesko - Fra Nicolai................................ Slør - Fra Panayotis (kan ses ved kjolen)................................Halskæde - Fra Lilly
Antal til fest - 50..........Invitationer - Romanticafra Calligrahen.....Fotograf - En fantastisk fotograf som er god ven af familien
Bryllupskage - H2Bs gode kammerat laver den, og regner med 7 lag.......Best man - H2Bs bedste barndomsven.......Musik - DJ
Noget gammelt - Min mormors gamle halskæde...........Noget lånt -Min kusines øreringe............ Lingeri -
Fra Magasin, Femilet
Transport til gæsterne - En bus som kører fra receptionen til festen og fra festen til Hovedbanegården........Tale - kan ses her

Ringe - Fra Guldsmed Apel..............................................Menu - mums!.......................................................... Clutch - Købt i Glitter
Prøvelsesattest

DIY #1 - Tekst under min sko...............DIY #2 - Favoræsker med digt og festregler.................DIY #3 - Anderledes gæstebog
.
.
.

post-62067-0-85474600-1361458771.jpg

.

.

.

IKKE HELT PÅ PLADS

Håropsætning - Inspiration...... Antal til receptionen - Vi har nu et tal på omkring 100-110.....Morgengave - noget er bestilt
Brudebuket - har idéer til farver, blomster og form, men intet 100% på plads
.
.
.

post-62067-0-85474600-1361458771.jpg

.

.

Kort fortalt om os;
Jeg er 22 år og min dejlige forlovede er 30. Vi har været sammen siden 27. oktober 2008, og vi blev forlovet d. 23 juni 2010. Jesper friede til mig i studentergave, og så endda på Sankt Hans Aften - foran mine forældre og min storebror. Det var fantastisk og vidunderligt, og dagen sidder limet fast i i baghovedet på mig! For ca. 1,5 år siden købte vi en dejlig stor 4 vær. andelslejlighed på Amager, og her har vi planer om at slå rødder

Jesper og jeg mødtes i Parken til en FCK-kamp (vi begge er voldsomt passionerede fodboldfans), men det var ikke just kærlighed ved første blik. Mildest talt, så havde vi ikke ligefrem høje tanker om hinanden, og vi kunne egentlig ikke fordrage hinanden. Kort fortalt, så ændrede det sig heldigvis. Vores afsky til hinanden blev langsomt til begær efter hinanden, og vi lavede den aftalte, at vi KUN skulle hygge når vi havde lyst. Ingen af os gad mere end det, da han lige var kommet ud af et langt forhold, og jeg elskede at være single. Vi fandt dog hurtigt ud af, at vi ikke kunne fordrage tanken om, at den anden bare kunne være sammen med en anden, hvis han/hun havde lyst, og at vi egentlig rigtig gerne bare ville være sammen hele tiden. Både fysisk, men også bare at være i samme rum. Vi blev kærester, og fra d. 01. januar 2009, flyttede jeg officielt ind i hans lejlighed, og her blev jeg sgu hængende, og nu sidder jeg her og skriver om vores bryllupsplanlægning :a1221:

Jeg er så utroligt forelsket i denne mand, og mange sætter spørgsmålstegn ved min unge alder, taget i betragtning, at jeg kun er 22 når jeg gifter mig, men tanken om at have en hverdag uden Jesper, ikke at kunne fortælle ham de gode ting der sker for mig, og ikke at kunne læne mig op ad ham når det går skidt, det er en tanke jeg ikke kan bære. Jeg er slet ikke i tvivl om vores kærlighed til hinanden, jeg er kun i tvivl om vores kærlighed overhoved har nået højdepunktet endnu - men det er en tvivl jeg elsker at skruble over :heart:

.
.

De bedste hilsner

Ginnie

:heart:27.10.08 - 23.06.10 - 11.05.13 :heart:

Edited by Martin
0

Annonce ♥

Annonce ♥

Mange tak, Fuglebek! :) og ja, det er mega lækkert der er så meget plads allerede. vi har fået alle vores 1. prioriteringer, og uden stress og jag kan vi nu sætte os tilbage og nyde det! :happy:

0

Annonce ♥

Hehe, ja men tro mig - tiden går virkelig stærkt! Vi har også haft dato klar i over 2 år nu, og pludselig skulle planlægningen virkelig igang. Det er skønt!

Nyd hinanden og det, at I er forlovede, tiden går som sagt virkelig stærkt!! :happy::cheerleader3:

0

Jeg snakkede igår med min H2B omkring farvevalg til blomster, servietter, indbydelser osv - jeg fik da også det forventede svar; at det måtte jeg helt selv vælge, da "de rigtige farver" gør mig mere glad, end det vil gøre ham glad :happy:

anyway, nu står jeg så med problemet.. jeg kan ikke rigtig beslutte mig..

vores indbydelser vil se pænest ud med vaniliefarvet bånd, men jeg kan ikke få teksten i samme farve, så det ville muligvis blive vaniliefarvet bånd og med brun skrift (indbydelsen er ellers hvid og perlemor). Hvis det er hvad jeg/vi vælger, så er det næste blomsterne. Vanilie/cremefarvede blomster? jeg synes ikke, jeg kan komme i tanke om flotte blomster i de farver.

Så overvejede jeg hvidt bånd på indbydelserne, og så bare skriften i den farve, jeg godt kunne tænke mig blomster, og alt det andet, i, men så synes jeg næsten indbydelsen bliver FOR hvid?! suk.

Alle input, tanker og forslag vil blive taget imod med kyshånd :bearhug:

0

Annonce ♥

Så bliver der også bestilt indbydelser om ikke så længe. De skal selvfølgelig bestilles, der skal dobbeltjekkes med alle tidspunkter og om det nu lyder "rigtigt", så skal de ankomme, derefter skal min kusine skrive navne i hver og en, så skal der laves en løs lille seddel med praktisk info og gaveønsker, og så skal de sendes, så der går alligevel et lille stykke tid, før vores gæster har dem.

Til de nysgerrige sjæle, så er det denne fantastiske indbydelse vi bestiller, med vanilie farvet bånd, guldbrun skriftfarve og så bliver det nok med skrift nr. 67 'Liberty' :)

Mums hvor jeg glæder mig til at se dem og til at holde dem i hånden! :happy: :happy:

0

Annonce ♥

Well, jeg var ikke tilfreds med min 'gamle' tråd, så nu fik jeg den lavet lidt pænere :biggrin::happy:

Ja det kan være rart at få ryddet lidt op i sådan en tråd... de kan blive ret lange og uoverskuelige :wink:

Men tillykke med den nye tråd og det kommende bryllup :loveshower: .. glæder mig til at følge dig...

0

Nu er det ved at være virkelig lang tid siden jeg har opdateret min planlægningstråd, så nu vil jeg lige komme med alle mine updates :)

Noget gammelt

Som noget gammelt har jeg valgt at bruge min mormors gamle halskæde. Den kommer til at være under min bryllupshalskæde, men den betyder meget for mig, og den vil være hos mig på dagen;

post-62067-0-40142400-1361455736.jpg

0

Noget lånt

Som noget lånt, låner jeg de øreringe, som min kusine havde i til hendes bryllup. Det er et par fine perledråber, som vil passe perfekt til min halskæde :)

post-62067-0-52910900-1361456052.jpg

Jeg har desværre ikke et større billede af dem, så det her må lige være fint nok :biggrin:

0

Annonce ♥

Håropsætning inspiration

Jeg tror mit hår skal opsættes i stil med dette, men jeg er stadig ikke helt sikker. Det skal i hvert fald helt op, men jeg kan virkelig ikke beslutte mig :blink:

post-62067-0-97223200-1361456440.jpg

Edited by GinnieB
0

Toastmaster

Vi spurgte min kusines mand, som også var toastmaster til mine forældres sølvbryllup for et lille års tid siden. Han gjorde det super godt, og vi var begge enige om at spørge ham - han blev helt stolt over at blive spurgt, og takkede selvfølgelig ja tak.

Vi køber en fin toastmasterklokke til ham, og får indgraveret noget i retningen af "Toastmaster ved vores bryllup d. 11. maj 2013", så han har et lille minde :)

0

Menu på Schæffergården

For to ugers tid siden, var H2B og jeg oppe og snakke menu med vores feststed. Vi kom frem til:

Velkomstdrink med oliven og nødder

Marineret laksefilet med pesto og rucola

2011 Chardonnay de la Chevaliére, Laroche

Helstegt ungdyrsfilet med rødvinssauce

2011 Syrah/Grenache de la Chevaliére, Laroche

Marcel kage med vaniljeis

2008 Muscat de Rivesaltes, Domaine Cazes

Kaffe, cognac

Gullaschsuppe med brød til natmad

Nogle vil kalde mig kræsen, jeg kalder det kvalitetsbevidst, men i hvert fald, det skulle jo være noget som jeg også kunne lide, og jeg glæder mig som et lille barn til ovenstående menu :biggrin:

0

Morgengave til H2B

Jeg har altid ville give Jesper noget personligt, men stadig noget han kunne bruge, som hans morgengave. Jeg kom derfor frem til:

- En skjorte som jeg selv har designet ned til mindste detalje. Jesper tager mit efternavn, så som en fin lille detalje har jeg fået hans kommende initialer på det ene ærme.

Skjorten bliver lidt mørkere end på billedet.

Målene tog jeg direkte på hans krop, men han troede bare han stod model til hjælp til en venindes projekt :biggrin:

- Et slips der passer til skjorten, og når man vender slipset om, står der Forever indeni.

- Manchetknapper med mine fingeraftryk.

post-62067-0-56580400-1361457142.jpg

Alle tre ting kommer til at koste omkring 3500,- :)

UPDATE - SKJORTE OG SLIPS ER KOMMET OG MANCHETKNAPPER ER BESTILT I DAG!

iTailor, I love you!! Fantastiske varer, lækre materialer, og bare super flot lavet!!

post-62067-0-38948500-1362779207.jpg

post-62067-0-75644000-1362779297.jpg

post-62067-0-42286200-1362779312.jpg

post-62067-0-05091800-1362779327.jpg

post-62067-0-63373500-1362779366.jpg

Skjorten skal naturligvis stryges/presses før han får den, og om 14 arbejdsdage vil jeg så også have manchetknapperne med mine fingeraftryk på, og så er hele morgengaven på plads :)

Edited by GinnieB
0