Victorias secret

Jeg har brug for jeres råd..

39 indlæg i dette emne

Altså sikke en tankevirksomhed det kræver at planlægge bryllup :lol:

Nu vil jeg meget gerne bede om jeres mening/råd, for vi har brug for en sparringspartner - som kan forholde sig til det.

Vi havde jo oprindeligt sat dato 18. maj 2013, men da kirken aflyste vores vielse, skiftede vi kirke, og var nødt til at vælge ny dato, som blev 25. maj. Så vi fik flyttet alle bookinger til den 25. maj, og alt var på plads og weeee :)

Ak, så hørte vi jo altså lidt for meget dårligt om vores feststed til at vi tør holde festen der alligevel. Så nu er vi på den igen :) Jeg kom så i tanke om Odense Teaterrestaurant, og der har vi været til møde i dag. Og jeg har en rigtig god følelse i maven :cheerleader3: MEN de er booket den 25. maj :boohoo: Dertil er stolene i brunt læder, og væggene er malet i sådan en mørk rød farve, som egentlig er sidste nye skrig for tiden, farvemæssigt. Det lyder hæsligt på skrift, men det er det sådan set slet ikke i virkeligheden (og man sidder så godt på de stole!), men nu holder vores farvetema slet ikke! Lilla og rosa, til brune stole og vinrøde vægge?

Vi snakker med 2 andre restauranter også, men jeg er sku vildt med OT. Han er så fleksibel, ham der står for det, og udsigten er skøn (og maden skulle være rigtig god), og han kan lave rundvisning på Odense teater osv. om eftermiddagen. Og det bliver måske nødvendigt.

Hvis vi flytter dato IGEN, så bliver det måske nødt til at være på en dag hvor der er en anden vielse kl. 14, og så må vi jo tage vores kl. 12.30, og så er der jo en del timer om eftermiddagen i ventetid for vores gæster.

Kan i følge med? Puha, jeg synes det er lidt overvældende pt, og det skal jo gå relativt stærkt, for der er under 9 mdr. til. Hvad skal vi gøre mht. datoflyt og tidspunkt for vielse? Hvad ville i gøre?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange af dem som gifter sig så tidligt vælger at "give gæsterne fri" og undlade at holde reception hvorefter gæsterne så bare indfinder sig på stedet 1/2 til en hel time før middagens start. Men det er selvfølgelig problematisk hvis I ønsker receptionen eller hvis der er gæster som kommer langvejs fra.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Narj, det er som sådan ikke et ønske, og ingen kommer så langsvejs fra at de ikke kan køre hjem igen, eller hjem til os. Vi vil bare være sikker på at have et sted at gøre af dem imens vi får taget billeder osv. Men vi har klart tænkt os at sige til gæsterne, at de selv må vælge om de vil køre hjem i mellemtiden.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lilla og rosa kan SAGTENS gå til, især hvis du smider lidt dybrøde roser i

Se her:

red_and_purple.jpg

115543bouquet_purple_red_2.jpg

1000 tak skal du have :heart: pyh en sten der lige faldt fra mit hjerte der. Jeg havde ganske vist forestillet mig de "lette farver", og den der bliver lidt tung, men det er meget flot :)

Redigeret af Victorias secret
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og i kan jo vælge at blive viet kl. 15.00, 15.30 eller kl. 16.00 - ingen siger det skal være først på eftermiddagen. Blev selv viet kl. 15, og med vielse, lykønskninger, billeder, samt transport fra indre KBH til Roskilde blev kl. 18.30 da vi var klar til velkomstdrinks. Og vores gæster havde hygget sig inden vi ankom :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kirken vil gerne have 2 timer imellem vielserne, men jeg håber at kunne presse dem til halvanden time. Men hvis vi så bliver gift kl. 15.30, så er vi først færdige med riskast osv. kl. 16.15, og så skal vi have taget billeder i lidt over en time givetvis + transport, og så bliver klokken nok for mange i sidste ende. Så det ideelle er nok kl. 13.30-14-30.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Alternativt kunne I overveje en af de der Trash/Love the dress et par dage efter brylluppet, hvor I i ro og mag kan få en fotograf ud og bruge flere timer på det :rolleyes: Og så bare få taget et par billeder på dagen, men uden at stresse eller bruge for meget tid på det og i stedet hygge med jeres gæster. Er selv blevet lidt hooked på den version :) Kan helt personligt bedst lide vielser der ligger midt på/sidst på dagen, det er jo en festdag og der champagne skal der til! Og det går altså bedre når dagen er lidt mere fremskreden :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alternativt kunne I overveje en af de der Trash/Love the dress et par dage efter brylluppet, hvor I i ro og mag kan få en fotograf ud og bruge flere timer på det :rolleyes: Og så bare få taget et par billeder på dagen, men uden at stresse eller bruge for meget tid på det og i stedet hygge med jeres gæster. Er selv blevet lidt hooked på den version :) Kan helt personligt bedst lide vielser der ligger midt på/sidst på dagen, det er jo en festdag og der champagne skal der til! Og det går altså bedre når dagen er lidt mere fremskreden :)

De kommer også til at ske :rolleyes: Da vi betaler 10.000 for fotografen på dagen, så vil vi også gerne have taget "officielle" billeder den dag. Det giver også et pusterum til os. For gæsterne kan jeg sagtens se ideen og logikken i, at vielsen er sen - for så er der ikke ventetid. Jeg syntes bare ikke det spiller for brudeparret, der er altså for få timer..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså ja ... problemet er self kirken og 12.30 er temmelig tidligt at blive viet, selvom mange er blevet det herinde :) Men altså ... hvis du kan få booket noget rundvisning på teatret og I skal ikke ha reception ? Altså .... blir I viet fx kl 15.30, så er I ude på fotoshoot kl 16.30 ca og så får gæsterne rundvisning fra kl 17 fx .... og så har I 1 1/2 time og er tilbage kl 18 og middagen starter 18.30 ? Altså det blir godt nok lidt stramt i det, men så er du jo også sikker på, at gæsterne ikke får noget spildtid ? :) Altså jeg ville nok selv syns, at det var for mange timer, hvis det blir 12.30 .... og syns altså ikke det er ideelt at tage hjem igen for så at møde op kl 18. Det ville jeg syns var lidt en party-killer.

Men håber I finder ud af det :) Altså jeg ville nok kigge de andre steder igennem et par extra gange og snarligst muligt, inden jeg aflyste noget som helst :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg syntes også 12.30 er tidligt. Virkelig. Så det bliver sidste udvej hvis det er. Men vi har jo 4 datoer mindst at jonglere med. Så håber jeg bare at kirken er med os.

Vi vil gerne til bords kl. 17.30, for at festen ikke skal slutte kl. 4, nødvendigvis. Vi vil gerne have mest muligt ud af det. Men nu har vi et møde mere i morgen med et andet sted, og et mandag med et 3. sted. Jeg tror dog ikke at det bliver 3. sted. Jeg syntes det er for småt.

Lige nu er jeg en anelse irri. på min kæreste for at være så sent ude med det frieri.. Det ville jo være ideelt med et efterårsbryllup - også i forhold til de røde vægge og brune stole, men det kan vi ikke nå i år, og det er udelukket til næste år, for der er jeg rundet de 30.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Om I går til bords 17.30 eller 18 har ikke den store betydning i sidste ende. Det handler i højere grad om hvor stramt toastmasteren styrer tøjlerne. Vælger I 15.30 vil kl. 18 dog nok også være det tidligste tidspunkt I kan starte middagen med tanke på at der skal afsættes ihvertfald en halv time til velkomstdrinks.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forsåt du gerne vil have taget billeder på dagen! Det vil jeg også:) tænkte bare det kunne gøres på kortere tid for at have tid til alt det andet. Håber I finder en løsning der passer på det hele :) Men må jeg spørge hvorfor det er udelukket at blive gift når du er blevet 30? Jeg runder selv det skarpe hjørne kun en måned før vores bryllup og det tænker jeg ikke har den store betydning.. Eller? Du må gerne gøre mig klogere! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan godt forsåt du gerne vil have taget billeder på dagen! Det vil jeg også :) tænkte bare det kunne gøres på kortere tid for at have tid til alt det andet. Håber I finder en løsning der passer på det hele :) Men må jeg spørge hvorfor det er udelukket at blive gift når du er blevet 30? Jeg runder selv det skarpe hjørne kun en måned før vores bryllup og det tænker jeg ikke har den store betydning.. Eller? Du må gerne gøre mig klogere! :)

Det er fordí jeg er så underlig ;)

Jeg har hele mit liv sagt, at jeg gerne vil være gift inden jeg er 30 - for der er man tudsegammel jo (der er altså bare noget med mig og 30 - det kommer til at gøre ondt). Min kæreste har vidst det i 4½ år nu, og har hele tiden lovet, at det var slet ikke noget problem. Narj.. Det er da lige til øllet nu. Jeg har også tænkt tanken om at flytte det til efter, men det gør ondt på mig. Det har været min drøm altid, og noget der betyder virkelig meget for mig (som nok er fuldkommen ligegyldigt for andre).

Jeg håber også det hele kommer til at gå op. Det er jo en stor dag, så jeg har ikke lyst til at haste igennem noget af det, og self. heller ikke trække det i uendeligt langdrag - det er en fin balance. Jeg syntes bare at der hurtigt går en time med bryllupsbilleder (jeg har jo efterhånden taget en del), så det kan næsten ikke gøres ret meget kortere, uden det bliver haste haste.

Jeg håber virkelig, at vi enten finder et andet sted der er lige så godt som OT og som kan på datoen, eller at alt andet kan rykkes så vielsen fortsat er kl. 14.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

AJ, nu må du altså holde op med at være så sart ift. at fylde 30, haha. Jeg var 30, da vi blev gift og hubby 35 .... og jeg har haft 5 store tønder ude i haven, der måtte svejses op af pedellerne heromkring, for der var INGEN chance for, at jeg selv nogensinde kom til at fjerne den lol. Og det var nu meget sjovt det chok man får om morgenen, når man træder udenfor ... hvordan nogen i nattens mørke har været ude og sætte sådant et ordentligt skrammel op uden vi har hørt en prutskid! hehe.

Alder idag er bare et tal :) Selvom jeg er 31 nu, så føler jeg mig da overhovedet ikke gammel, haha. Det eneste der tikker er det biologiske ur, men det er også det :) Altså jeg syns måske heller ikke, at det vinrøde og de mørke farver passer til et forårsbryllup, hvis jeg skal være helt ærlig ... men altså så alligevel ... hallå.... se nogen af alle de rædselsfulde lokaler, der ligger rundt omkring .... det lyder jo til at være MEGA pænt ift. .... og så kan farverne jo et el andet sted være skide lige meget, så længe det ikke er diarre farvet, haha.

Men op på hesten :P Og hvis der er mange flere datoer at køre på, så burde det jo være muligt at finde een :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kan

Jeg kan godt forsåt du gerne vil have taget billeder på dagen! Det vil jeg også :) tænkte bare det kunne gøres på kortere tid for at have tid til alt det andet. Håber I finder en løsning der passer på det hele :) Men må jeg spørge hvorfor det er udelukket at blive gift når du er blevet 30? Jeg runder selv det skarpe hjørne kun en måned før vores bryllup og det tænker jeg ikke har den store betydning.. Eller? Du må gerne gøre mig klogere! :)

Det er fordí jeg er så underlig ;)

Jeg har hele mit liv sagt, at jeg gerne vil være gift inden jeg er 30 - for der er man tudsegammel jo (der er altså bare noget med mig og 30 - det kommer til at gøre ondt). Min kæreste har vidst det i 4½ år nu, og har hele tiden lovet, at det var slet ikke noget problem. Narj.. Det er da lige til øllet nu. Jeg har også tænkt tanken om at flytte det til efter, men det gør ondt på mig. Det har været min drøm altid, og noget der betyder virkelig meget for mig (som nok er fuldkommen ligegyldigt for andre).

Jeg håber også det hele kommer til at gå op. Det er jo en stor dag, så jeg har ikke lyst til at haste igennem noget af det, og self. heller ikke trække det i uendeligt langdrag - det er en fin balance. Jeg syntes bare at der hurtigt går en time med bryllupsbilleder (jeg har jo efterhånden taget en del), så det kan næsten ikke gøres ret meget kortere, uden det bliver haste haste.

Jeg håber virkelig, at vi enten finder et andet sted der er lige så godt som OT og som kan på datoen, eller at alt andet kan rykkes så vielsen fortsat er kl. 14.

Det kan jeg nu altså sagtens forstå og tror absolut ikke du er den eneste der har det sådan! Tror der er rigtg mange der har noget med de 30, at de gerne vil være mor inden, være blevet gift inden osv.. Troede bare det var noget andet det handlede om..

Jeg skal skam heller ikke lyde som om det er ligegyldigt for mig, jeg bliver bare mere sådan 'det skal ikke have lov til at betyde noget' og derfor mentalt prøver at modarbejde det, ved f.eks. at planlægge bryllup en måned efter. Det er da også underligt :) Til gengæld håååber jeg at mine veninder finder på at holde PA den dag jeg bliver 30. Det kunne være så fedt :)

Jeg ved ikke hvor slemt det ville være at rykke dagen, du skriver godt nok det ville gøre dig ked af det, men jeg tænker bare at hvis du kan få det lige som du vil have det, bare en måned senere, så var det måske værd at overveje.

Jeg håber virkelig for jer at det bliver lige som I vil have det! Og at I finder et sted der tager kegler eller at I kan finde en anden kirke.. Det MÅ da kiunne lade sig gøre :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hele forårstemaet er i hvert fald fløjet laaangt væk hvis vi skal holde det på OT. Men vi kan sku da også godt holde det i juni, juli eller august - det er dybest set ligegyldigt jo - hvis det bliver før jeg er 30 ;) Bare det kommer til at KØRE og vi betaler for noget vi har det godt med.

Og jeg tænker at juni kan vinrødt godt gå hahahaha. Bonderoser og roser i det hele taget, de kommer jo frem i juni (gør de ikke?) og der er mange i den dybrøde farve.

Vi har lige været et andet sted i dag, og de kunne godt d. 25. Men bum bum.. Lokalet er gammelt og rustikt, med forskellige borde og stole. Joe, det kan da have sin charme, og jeg havde da nok også været til det, hvis ikke det lå inde i en gård, lige over for et diskotek, og med toiletter i kælderen 2 etager ned, og ingen elevator. Men hende vi snakkede med kendte godt det sted vi oprindeligt har booket og frarådet os at holde det der. Hun havde også hørt meget skidt om det fra gæsterne, og har selv arbejdet for dem (det tager vi så lige med et gran salt, for tidl. medarbejdere kan godt have horn i siden på tidl. arbejdsgiver, men stadig..) så hun håbede at vi ville vælge noget andet. SUK.

Op på hesten igen så :) Vi kigger lige på Klitgaard også (Maria har også nævnt dem flere gange, så vi skal bare lige have ringet til dem) - med OT spøger altså ;) Jeg sender manden derind for at tage billeder, så smider jeg dem op her. For hvis vi vælger dem, så får jeg seriøst brug for råd og ideer til farvetema og pynt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Syntes godt nok kl. 12.30 er MEGET tidligt for en vielse ... Ikke nok med du skal op før en vis herre får sko på dén dag, så du kan nå at blive klar, så får jeres gæster også en MEGET LAAAANG dag :o

Jeg kender godt følelsen af, at man så gerne vil ha´så meget ud af dagén så muligt og dén skal helst vare så længe så muligt .... Men husk, bryllupsdagen starter når i/du vågner og ikke først i kirken :)

Tror også dét i "vinder" ved en tidlig start bliver "tabt" i den anden ende ....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ingen tvivl om at det er tidligt. Men det kan, som andre også har været inde på, sagtens lade sig gøre og blive godt :)

Som Bent siger kan I give jeres gæster fri efter kirken - I kan få taget nogle fantastiske billeder og har god tid til dette.. og så kan I også sagtens nå at være klar til kl. 17.30... Det bliver rigtigt svært med en sen vielse...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uden at du må hænge mig op på det så er det min fornemmelse at mange af de brudepar som bliver gift kl. 16 ikke har fotografering eller kun har meget minimal fotografering inden. Og nej , tidligere medarbejder eller ej så skal man nok ikke lytte for meget til feststeders omtale af andre feststeder der ligger i nærheden.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror at vi er nødt til at finde en dato hvor det passer med vielse kl. 13.30 eller 14 - måske til nøds 14.30. Alt andet bliver enten for sent eller tidligt.

Men hvis vi siger 13.30, så bliver tidsplanen vel ca: (og her må i gerne lige rette, hvis jeg tager fejl)

Vielse 13.30 - 14.15

14.15-14.45 lykønskninger og riskast

14.45-15 Vi går til foto og gæsterne kører til stedet

kl. 15 er gæsterne der ca. og hvis de så får lidt at spise og evt. en rundtur på teatret, tror i så ikke at de kan klare sig til kl. 16-16.15 hvor vi kommer?

kl. 16.15 kan vi så få bryllupskage og vi kan pakke gaver ud osv.

kl. 17.30 kan vi gå til bords (3 ½ ret)

kl. 22.00 vil jeg meget sidde ved kaffen

kl. 22.45 brudevals

kl. 23 bandet går på

Og så slutter festen ca. kl. 2 måske 3

er det realistisk, og til at holde ud for alle?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det ser meget realistisk ud. Dog kan det måske være lidt optimistisk at kalkulere med kaffe til kl. 22 medmindre den serves på bordene i direkte forlængelse af middagen men med lidt hård styring fra toastmasterens hånd skal det nok gå og skulle klokken blive 22.30 før I får kaffe, går det nok også. Så bliver kaffepausen bare det kortere, hvilket også sagtens kan gå når I har fået bryllupskage om eftermiddagen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det ser meget realistisk ud. Dog kan det måske være lidt optimistisk at kalkulere med kaffe til kl. 22 medmindre den serves på bordene i direkte forlængelse af middagen men med lidt hård styring fra toastmasterens hånd skal det nok gå og skulle klokken blive 22.30 før I får kaffe, går det nok også. Så bliver kaffepausen bare det kortere, hvilket også sagtens kan gå når I har fået bryllupskage om eftermiddagen.

Se det tænkte jeg nemlig lige også :) Førhen regnede vi nemlig med at få kagen til kaffen om aftenen, men i og med at vi gerne skulle kunne nå at få den om eftermiddagen nu (og det vi helst vil), så er der jo tid af give af efter middagen.

Og skulle vielsen være kl. 14, så tror jeg da nok det skal gå alligevel.

Men hvor lang tid før, er det en god ide at få kagen? Jeg er ikke ret vild med ideen om at spise kage, sætte tallerknen og så gå til bords. Der må gerne være lidt tid imellem tænker jeg...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Medmindre man skal indtage kaffe i et separat rum (mens personalet rydder af) eller ved andre borde så serveres kaffen ofte enten ved bordene direkte i forlængelse af middagen eller den stilles frem sammen med øvrige drikkevarer til høflig selvbetjening. Med tanke på at I formentlig skal have velkomstdrinks nen middagen, hvilket godt kan løbe op i en halv time, at der lige skal bydes velkommen fra toastmasters side m.v. så bliver forretten formentlig først serveret ved 18 tiden og derved næsten 2 timer fra folk har fået bryllupskage. Derudover er forretter jo lette retter hvor der nok går 1 time før den egentlige hovedret serveres. Det bliver derfor næppe noget problem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer