Centenary

LCHF - den "nye" diæt

110 posts in this topic

Hvor er det fantastisk... :)

Jeg forstår slet ikke at min sliklyst er væk... Før spiste jeg nok slik eller chokolade mere eller mindre hver dag, (og som sagt har vi lige holdt ferie, hvor jeg spiste alt igen), men bare på de 6 dage der er gået siden jeg bestilte kjole-tid, er min sliklyst pist forsvundet igen... Kæresten sidder og spiser chokolade, og jeg er egentlig ligeglad... :o:thumbsupsmileyanim:

Min nye aftensnack kan jeg lige dele...

Jordbær-"sauce":

150 g jordbær

2-3 spsk sukrin

½ tsk vanille

Jordbær blendes og blandes med sukrin og vanille i en gryde... Koges kort... Køles herefter ned... Jordbær-"saucen" bruges ovenpå skyr blandet med en smule vanille... Det smager overraskende godt!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep, og må snart skrive derinde. Der sker ikke en hylende fis med min vægt nu!!!

Men jeg har købt den nye bog Kom i gang med lcfh på 14 dage. Den kommer mandag. Og jeg sidder og skriger efter sukke. Fååårk noget møg.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den har min mor også købt... Glæder mig til at kigge i den... :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det er svært at tage sig sammen, jeg vil virkelig gerne tabe mig, men føler slet ikke jeg kan overskue at skulle ændre SÅ vildt i mit forhold til mad. For når jeg siger til mig selv jeg ikke må, så har jeg virkelig meget lyst til at spise.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg syntes også det var hårdt i starten, men jeg har vænnet mig til det, og det er da noget af det bedste jeg har gjort! Ud over vægttab så har jeg bare fået det bedre indeni. Og det er værd at tage med!

Det var forbløffende let at smide kulhydraterne af H til - minus min frokost hvor jeg stadig spiser rugbrød af ren dovenskab. Jeg har i dag lavet en opskrift fra Thomas Rhodes bog Palæo, og den holder max! Det var så godt, selvom det er sundt det hele. Jeg har 5 andre af hans opskrifter på madplanen i næste uge :)

Jeg tror du skal fokuserer på det du må spise, i stedet for det du ikke må spise. Og når du får noget fedt samtidig med, så er det nemmere at slippe alle de dårlige vaner.

Men start op i det blide. I starten kan du have 3 dage om ugen hvor du stadig spiser som du vil, og så kører god lchf de andre 4 dage. Så vænner du dig stille og roligt til det. Men self. bliver det hårdt, indtil du er "afgiftet", men hold ud!! :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

I får lige den grundlæggende viden!

Man må gerne spise:

Æg

i alle former - kogte, stegte, røræg, omelet.

Fisk og skaldyr. Fede fisk som laks, sild og makrel er suveræne.

Kød. Lam, vildt, okse, svin.

Fugl. Kylling, kalkun.

Sovser, dressinger, mayonnaise, olivneolie, rapsolie. Ikke light-produkter! Bearnaise, hollandaise.

Du kan også spise:

Grøntsager som blomkål, hvidkål, rødkål, rosenkål, grønkål, asparges, broccoli, squash, aubergine, oliven, spinat, svampe, agurk alle slags salat, avocado, løg, peberfrugt, tomater.

Mælkeprodukter

Smør eller Kærgården, undgå alle margariner.

Ost, gerne de fede, Philadelphia, Haloumi, Feta, Mozzarella, Hytteost

Fløde, creme fraiche, yoghurt - almindelig eller græsk/tyrkisk, mælk

Hvis du har svært ved at tabe dig kan du begrænse mængden mælkeprodukter i din kost. Start med at fjerne de mindst fede.

Undgå helst:

Sukker og sirup, slik, sodavand, kager.

Kartofler, pasta, brød det er også sukker, bare i en anden form. Også fuldkorn

Ris, majs, couscous, bulgur er også sukker. Popcorn er junkfood.

Margarine, som er et kemisk produkt. Hertil hører også flydende margarine og Becel.

Pølser og andre kødprodukter som indeholder tilsat glutamat og sukker. Tjek varedeklarationen, der findes gode undtagelser.

Omega6-rige olier som majsolie, peanutolie, soyaolie og solsikkeolie.

Øl, som er flydende sukker.

Frugt er slik, altså sukker! Og tørret frugt er derfor koncentreret sukker. Bær er bedre, hindbær har færrest kulhydrater.

Ved fest kan du tillade dig:

Mørk chokolade med mindst 70% kakao.

Alkohol som tør vin f.ex.

Nødder som mandel, paranødder, macadamianødder.

Må man gerne spise brød og hvis ja, så hvilken slags??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej egentlig ikke.

Medmindre du laver det uden mel. Altså et lchf brød på kerner og æg.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det samme som Victorias Secret siger... På LCHF spiser man ikke kornprodukter, men det er jo altid op til en selv at beslutte om man fx vil være 75% eller 100% LCHF'er...

Man kan også bage mange forskellige "hvide" brød på mandelmel...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

Annonce ♥