Malene C

Hjælp! Vielsestidspunkt og program for dagen..

12 posts in this topic

Hej kære B2b :thumbsupsmileyanim:

Jeg har brug for lidt input her....

Jeg er bare så meget i tvivl om, hvad tid vi skal booke vielsen i kirken, og hvor lang tid vi skal bruge på eftermiddagens program.

Vi har ikke alle detaljer på plads endnu, men vi ved at vi skal giftes i kirke, vi skal derefter holde en reception for alle der vil med (også dem der desværre ikke er budget til, til om aftenen), vi skal have taget billeder, og så skal vi holde fest om aftenen.

Først da vi bookede kirken fik vi vielsestidspunktet kl. 13.30. Og så blev jeg i tvivl om det var for sent, hvis vi skulle nå det hele. Mine tanker gik på at vielsen tager ca. 1 og 15 min med riskastning og løkønskninger. Dér hvor vi lige nu tænker at holde reception, ligger 3 km fra kirken, så kl. er vel ca 15 når folk ankommer dertil. Og vi har booket feststedet som ligger 4 km fra receptionen til kl 17. Det giver kun lige under to timer til reception OG fotografering af os. I mit hoved er det meget lidt, fordi vi gerne vil nå at tale med alle dem, der desværre ikke skal med til festen senere.

Derfor skrev jeg til kirken og nu har vi så fået vielsestid kl 12.00. Det lyder bedre i mit hoved... Men, så kom jeg til at tænke at det måske bliver en meget lang dag (eller eftermiddag) for gæsterne! Og jeg vil jo ikke have at gæsterne bliver tidligt trætte eller måske endda keder sig i løbet af den lange reception..

Argh.. jeg er i vildrede! :pokey:

Hvad har I selv gjort jer af tanker på dette område, og er der nogle indput til mine tanker? Er jeg helt galt på den, eller lyder det rimeligt?

Hvad ville I gøre?

0

Annonce ♥

Vi skal vies klokken 13 og holder efterfølgende reception, som vi tænker skal vare fra ca. 14.30-17.00 og derefter er der er der velkomstdrink for de inviterede om aftenen omkring klokken 17.30-17.45. Vi skal også fotografes efter vielsen ca et kvarter fra kirken og så derefter til receptionen. Tror at det er tid nok så folk ikke kommer til at kede sig alt for meget.

Så syns at din tid lyder fint nok :)

Så længe i bare sørger for at der er noget frokost af en art til gæsterne til receptionen da de nok ikke har spist frokost inden klokken 12.00 :)

0

Vi skal vies klokken 13 og holder efterfølgende reception, som vi tænker skal vare fra ca. 14.30-17.00 og derefter er der er der velkomstdrink for de inviterede om aftenen omkring klokken 17.30-17.45. Vi skal også fotografes efter vielsen ca et kvarter fra kirken og så derefter til receptionen. Tror at det er tid nok så folk ikke kommer til at kede sig alt for meget.

Så syns at din tid lyder fint nok :)

Så længe i bare sørger for at der er noget frokost af en art til gæsterne til receptionen da de nok ikke har spist frokost inden klokken 12.00 :)

Frokost er jeg helt med på at der skal være. Vi vil nemlig heller ikke servere kagen her, så noget andet spiseligt skal der være.. Og jeg når nok heller ikke selv at spise meget før vielsen, så mad efter stemmer jeg selv for.. :wink:

0

Kl. 12 er meget tidligt hvis man opererer med reception/fest fremfor at gæsterne bare ankommer til feststedet lige inden middagen. Så hellere rykke gæsternes ankomst til feststedet til kl. 17.30, hvorved 13.30 eller 14 er mere passende. For ja det bliver en meget lang dag for gæsterne og en reception skal nok ikke trækkes meget mere end 2-3 timer

0

Annonce ♥

Vi bliver viet kl 13.00. Jeg forventer at reception begynder kl 14 til 17.00. Så begynder middagsfest kl 17.30. Gæster har tid til at sige farvel til hinanden og de andre gæster får også tid til at gå overpå. Festen sal ligger jo 1.sal. Reception ligger stuen-sal.

Så synes jeg at jeres tidspunkt ser meget fint ud.

0

Hej kære B2b :thumbsupsmileyanim:

Jeg har brug for lidt input her....

Jeg er bare så meget i tvivl om, hvad tid vi skal booke vielsen i kirken, og hvor lang tid vi skal bruge på eftermiddagens program.

Vi har ikke alle detaljer på plads endnu, men vi ved at vi skal giftes i kirke, vi skal derefter holde en reception for alle der vil med (også dem der desværre ikke er budget til, til om aftenen), vi skal have taget billeder, og så skal vi holde fest om aftenen.

Først da vi bookede kirken fik vi vielsestidspunktet kl. 13.30. Og så blev jeg i tvivl om det var for sent, hvis vi skulle nå det hele. Mine tanker gik på at vielsen tager ca. 1 og 15 min med riskastning og løkønskninger. Dér hvor vi lige nu tænker at holde reception, ligger 3 km fra kirken, så kl. er vel ca 15 når folk ankommer dertil. Og vi har booket feststedet som ligger 4 km fra receptionen til kl 17. Det giver kun lige under to timer til reception OG fotografering af os. I mit hoved er det meget lidt, fordi vi gerne vil nå at tale med alle dem, der desværre ikke skal med til festen senere.

Derfor skrev jeg til kirken og nu har vi så fået vielsestid kl 12.00. Det lyder bedre i mit hoved... Men, så kom jeg til at tænke at det måske bliver en meget lang dag (eller eftermiddag) for gæsterne! Og jeg vil jo ikke have at gæsterne bliver tidligt trætte eller måske endda keder sig i løbet af den lange reception..

Argh.. jeg er i vildrede! :pokey:

Hvad har I selv gjort jer af tanker på dette område, og er der nogle indput til mine tanker? Er jeg helt galt på den, eller lyder det rimeligt?

Hvad ville I gøre?

Vi blev viet 13.30. Det tog max 45 min. i kirken incl. sangerinde. Det tog altså 1 time incl. lykønskninger foran kirken. Vi var ca. 5 - 6 km. fra feststedet. Vi og alle gæsterne var ved feststedet ca. 15.30 - velkomst og så skar vi bryllupskage for kl. 15.45. kl. 16.15 - 17.15 fik vi taget on location billeder - 17.15 - 18 pakkede vi gaver op og så spiste vi fra 18 - 22.30 ca.

Kaffen fik vi fra 22.30 - 23.30 og så dansede vi brudevals - alt fungerede fint tidsmæssigt. Det bliver en laaaaang dag for alle, og hvis man gerne vil have, at folk bliver der i sidste ende til at danse og gi' den gas - så tror jeg ikke man skal starte meget tidligere :wink: Pøj Pøj med planlægningen :)

0

Vi blev viet kl. 12:00 og havde reception i kirkens lokaler til ca. kl 15:00. Omkring kl 14:30 tog vi ud og fik taget billeder ca. 3km fra kirken og meget tæt på feststedet. Kl. 16:30 mødtes vi med middagsgæsterne i haven ved feststedet, og fik taget familie/vennebilleder. Kl. 17:00 agtigt var der velkomstdrinks og vi satte os til bords omkring en halv time senere. Vi dansede brudevals allerede før 22 (lige efter desserten, nærmest), så vidt jeg husker, havde så noget instrueret skotsk folkedans (min mand er skotsk og alle var helt vilde med det :P) og derefter blev natmaden serveret. Festen sluttede kl. 00:00, da vi ikke havde booket stedet længere, men da var de fleste også ved at være trætte. Dog kunne de unge nok sagtens være blevet længere, men vi syntes selv at det var tid til at smutte hjemad.

Hvis man regner med en fest til langt ud på morgenen, tror jeg godt det kan blive en meget lang dag, hvis man starter kl. 12, men hos os virkede det bare rigtig godt med en 12-timers dag/fest :)

0

Vores vielse tog kun en halv time. Vi blev viet kl 13:30, holdtes reception fra 14-16:30 og folk var inviteret til 17:30 om aften. Vi kørte fra receptionen kl 15 og fik taget billeder i 2 timer. Der var rigeligt med tid.

Jeg ved i skal vies i højdevangens kirken af peter ikke? For det var det samme her, og der tog vielsen altså kun en halv time.

0

Annonce ♥

Vores vielse tog kun en halv time. Vi blev viet kl 13:30, holdtes reception fra 14-16:30 og folk var inviteret til 17:30 om aften. Vi kørte fra receptionen kl 15 og fik taget billeder i 2 timer. Der var rigeligt med tid.

Jeg ved i skal vies i højdevangens kirken af peter ikke? For det var det samme her, og der tog vielsen altså kun en halv time.

Hej Marie. :) Godt at få en længde på vielsen.. Jo - eller vi håber VIRKELIG på at det bliver Peter, men pga at det er sommerferie periode ved vi det ikke endnu.. :pokey:

Men det lyder måske lidt på folk herinde som at jeg måske skal se om jeg kan flytte tiden tilbage igen.. hmm.. sikke noget...

Tak for svar til alle, og flere er stadig velkomne. :thumbsupsmileyanim:

0

Vi blev viet 13.30, hvilket passede perfekt for os. Ved os tog det lidt længere i og foran kirken, men vi havde også en sanger i kirken, og brugte rigtig meget tid på at skåle med alle - særligt dem, der kun var kommet for at se vielsen. Det hele passede sammen - vi havde god tid til både fotografering og reception, men ikke så god tid, at gæsterne begyndte at blive rastløse. :)

Vores dag så vist nogenlunde sådan ud:

13.30 - 14.20: Vielse

14.20 - 14.45: Lykønskninger og champagne

14.45: Kørsel til location

16-ish: Kørsel fra location til feststed

16.15 (måske lidt senere?) - 17.30 (igen - måske lidt senere?): Reception med slikbuffet og bryllupskage (slikket var mest til gæsterne, så de havde noget at tage sig til inden vi kom)

Derefter: Velkomstdrinks og middag

Da vi skulle lægge en tidsplan for vores dag, spurgte jeg om nogenlunde det samme som dig. Måske kan den tråd hjælpe dig?

http://www.bryllupsklar.dk/forum/70895/vielse-kl-13-eller-kl-14.html/page__fromsearch__1

0

Kl. 13.00 - Vielse

Kl. 14.15 - riskastning samt snakkeri slut

Kl. 15.00 - ankomst feststed for gæster - turen tager ca 30 min

Kl. 16.00 - brudepar ankommer efter billeder

Kl. 17.00 - Mad

Vi satser på at vores gæster gider snakke sammen og spise lidt snack samt drikke velkomstdrink.

Der er 60 af dem, så mon ikke de nok kan finde nogen de kan snakke med i den time før vi kommer.

Og hvis de keder sig.... Jamen så skal de da være velkomne til at lege gemmeleg, dåseskjul eller whatever de nu skulle have lyst til :fløjt:

0

Annonce ♥