Du og Jeg

C & T - 138 dage tilbage <3

177 indlæg i dette emne

Sommer 2013 bliver det vores tur. :heart:

Grøn = Styr på

Gul = Ved at få styr på

Rød = Slet ikke styr på

Huskeliste 6-12 måneder før brylluppet

- Fastsæt dato og tidspunkt for brylluppet Lørdag d. 24 august 2013 kl. 13.

- Reserver kirke eller et rådhus Gurre kirke

- Lav et bryllupsbudget Ca. 55.000 kr

- Lav en foreløbig gæsteliste 59 53 55 Nogle-og-halvtreds mennesker inkl os

- Reserver festlokale Kulsviergården ved Hillerød, sørger for hele festen

- Book fotograf og/eller videooptagelse Familiemedlem valgt.

- Arranger transportmiddel til dagen Hubby fikser.

- Bestil tid hos frisøren (frisøren kan sagtens hjælpe med valg af frisure og hårpynt)

- Bestil tid til at få lagt makeup (mange vælger også at få en prøvemakeup inden den ”rigtige” makeup lægges)

- Begynd at se efter brudekjolen, skoene og tilbehøret

- Book brudesuiten

- Book musik til festen Playliste skal laves

Huskeliste 3-6 måneder før brylluppet

- Indhent og udfyld en ægteskabserklæring som I får fra jeres kommune (Bemærk at prøvelsesattesten tidligst må være dateret 4 måneder før vielsesdatoen) Hentet og udfyldt. Sendes når tid er

- Brudekjolen, skoene og tilbehøret er købt (evt. tilretning af kjolen er i gang) Tjek, tjek og tjek

- Køb tøj til brudgom Tjek. Han har været i Lilly og købe noget jeg ikke må se

- Køb vielsesringene Guldringe fra Tyrkiet

- Skriv en ønskeliste Lavet og sendt til gavekoordinator

- Skriv en gæsteliste

- Få designet invitationer, vielsesprogram, bordkort, menukort, festprogram og takkekort Takkekort venter vi med til bagefter. Vielsesprogram kommer først når vi kender vielsen, og det samme gælder festprogram. Menukort tror jeg at vi undvære

- Send invitationerne ud (senest 3 måneder før brylluppet) De er sendt, og nu venter vi på svar!! Uuuuh..

- Vælg forlover (ved kirkelig vielse) Kærestens bedste ven

- Vælg 2 vidner (ved både borgerlig og kirkelig vielse) Måske vores mødre

- Vælg brudepiger og –svende Min veninde, søster og svigerinde

- Vælg en toastmaster Min onkel

- Vælg en gavekoordinator Min moster

- Fastsæt/bestil bryllupsmenuen Buffet med lækre ting

- Fastsæt receptionsmenuen Asti og saltstænger i glas (Jep, de SKAL stå i det obligatoriske kedelige glas)

- Bestil bryllupskagen (flere steder kan I få lov at smage kagefyldet, inden I bestemmer jer) Hindbær, Vanilie og Chokolade. 1 lag, og pyntet med fondant

- Vælg farvetema (på f.eks. blomsterne, pynten, invitationerne) Lyserød, Brun og Creme

- Aftal med blomsterhandleren, hvad der skal leveres (brudebuket, knaphulsblomster, hårpynt bordpynt og kirkepynt) Hubby ordner

Huskeliste 2-3 måneder før brylluppet

- Tjek at prøvelsesattesten er kommet fra kommunen og afleverer den til vielsesstedet

- Bestem hvilke salmer der skal spilles i kirken

- Forbered tale/event til din tilkommende

- Hvis I skal på bryllupsrejse så husk at sørge for vaccination og evt. visum

- Sy risposer eller design anden pynt Poser samt kurv er lavet. Mangler ris

- Lær at danse brudevals

- Book hotelovernatning til de gæster som ønsker dette Dette må gæsterne selv sørge for

- Planlæg skifte af efternavn, hvis dette er tilfældet. Hans mellemnavn, og mit efternavn

Huskeliste 1 måned før brylluppet

- Gennemgå vielesritualet og andet med præsten (salmer, udsmykning af kirken, regler for fotografering, regler for at kaste med ris/fuglefoder foran kirken

- Brudekjolen er færdig

- Tjek at brudgommens tøj er ok

- Tjek at brudepiger og –svendes tøj er ok

- Tjek at vielsesringene passer

- Gå brudeskoene til så de ikke klemmer på dagen

- Aftal detaljer med fotografen

- Aftal detaljer med frisøren

- Aftal detaljer og få lagt en prøvemakeup hos kosmetologen

- Aftal detaljer med feststedet (f.eks. regler for at stå på stole m.m.)

- Aftal detaljer med transporten (f.eks. hvis I gerne vil køres en anden rute en først planlagt)

- Aftal aftenens forløb med toastmasteren

- Lav bordplan

- Giv feststedet besked på hvor mange gæster der kommer

- Køb morgengaver

- Lav et detaljeret skema der viser de ting, som skal gøres lige før, under og efter brylluppet

Huskeliste 1-2 uger før brylluppet

- I er nu eksperter i at danse brudevals

- Puds forlovelsesringene hvis de bruges som vielsesringe

- Prøv tøjet en sidste gang måske det skal finjusteres

- Lav en kontrol på at alt er i skønneste orden

Huskeliste dagen før brylluppet

- Pak en taske med det tøj, som I skal have på dagen efter brylluppet (sørg for at det bliver transporteret til overnatningsstedet)

- Sørg for at makeup og andre praktiske ting (plaster, panodil, nål og tråd) er i brudens taske

- Brudgommen lakerer sine tånegle så de ser smarte ud når hans sokker klippes

- Gå tidligt i seng så I er udhvilede til jeres store dag

- Slap af tænk på noget helt andet (gå evt. i biografen, Tivoli eller andet)

Huskeliste efter brylluppet

- Aflever alt lånt/lejet retur

- Send brudekjolen til rensning

- Send brudebuketten til balsamering/tørring

- Sørg for at nogen tager sig af praktiske ting (passer hund og vander blomster osv. mens I er på bryllupsrejse)

- Udsende takkekort til alle gæster og dem I har modtaget telegrammer og buketter fra

- Indberetter navneændring (bank, pas, arbejdspladsen osv.)

- Får fremkaldt film hvis I selv har taget billeder

post-62089-0-93657800-1355007587.jpg

Redigeret af Du og Jeg
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Sommer 2013 bliver det vores tur. :heart:

Kirke: Helsingør

Feststed: Hillerød

Vi er et ungt par som glæder os til at sige ja :)

Hvilken af kirkerne i Helsingør? :)

Det er gurre kirke. Så heelt helsingør er det ikke. Vi høre dog til stens kirke, men har fået tilladelse i gurre :)

Skal du også giftes heroppe? :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

DOBBELT BRYLLUP!!!!

Altså næsten.. Min bedste veninde skal giftes 3 uger efter mig. Juuuubiiii!!!! Så kan hun måske komme i ligeså meget bryllupsmode som jeg er :cheerleader3:

Vi har allerede lavet aftale om polter, da vi jo skal arrangere hinandens. Jeg har august + september, og hun har så alle månederne før.

Redigeret af Du og Jeg
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er gurre kirke. Så heelt helsingør er det ikke. Vi høre dog til stens kirke, men har fået tilladelse i gurre :)

Skal du også giftes heroppe? :)

Hæhæhæ, jeg skal slet ikke giftes endnu. Mangler lige at finde ham gommen, som skal stå i kirken og vente :(

Men jeg synger i Helsingør, så det kunne jo være, at det var "min" kirke, du skulle giftes i :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er gurre kirke. Så heelt helsingør er det ikke. Vi høre dog til stens kirke, men har fået tilladelse i gurre :)

Skal du også giftes heroppe? :)

Hæhæhæ, jeg skal slet ikke giftes endnu. Mangler lige at finde ham gommen, som skal stå i kirken og vente :(

Men jeg synger i Helsingør, så det kunne jo være, at det var "min" kirke, du skulle giftes i :rolleyes:

Årh... Hehe... Held og lykke med at finde ham heroppe. Udvalget er ikke så godt. Haha...

Uha. Ja det kunne have været sjovt. Hvilken kirke synger du i? Vi har desværre fravalgt dem alle sammen af forskellige årgsager

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er gurre kirke. Så heelt helsingør er det ikke. Vi høre dog til stens kirke, men har fået tilladelse i gurre :)

Skal du også giftes heroppe? :)

Hæhæhæ, jeg skal slet ikke giftes endnu. Mangler lige at finde ham gommen, som skal stå i kirken og vente :(

Men jeg synger i Helsingør, så det kunne jo være, at det var "min" kirke, du skulle giftes i :rolleyes:

Årh... Hehe... Held og lykke med at finde ham heroppe. Udvalget er ikke så godt. Haha...

Uha. Ja det kunne have været sjovt. Hvilken kirke synger du i? Vi har desværre fravalgt dem alle sammen af forskellige årgsager

Jeg bor i København, så her er udvalget en lillebitte smule større :biggrin:

Resten tager jeg lige i en PM :happy:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

DOBBELT BRYLLUP!!!!

Altså næsten.. Min bedste veninde skal giftes 3 uger efter mig. Juuuubiiii!!!! Så kan hun måske komme i ligeså meget bryllupsmode som jeg er :cheerleader3:

Vi har allerede lavet aftale om polter, da vi jo skal arrangere hinandens. Jeg har august + september, og hun har så alle månederne før.

Arh men det er jo hyyyygge :)

Så kan i planlægge og ose og fnidre og fnise sammen.. Skønt! :thumbsupsmileyanim:

Men stakkels kommende ægtemænd med dobbelt op på soon-to-be-brides... :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

DOBBELT BRYLLUP!!!!

Altså næsten.. Min bedste veninde skal giftes 3 uger efter mig. Juuuubiiii!!!! Så kan hun måske komme i ligeså meget bryllupsmode som jeg er :cheerleader3:

Vi har allerede lavet aftale om polter, da vi jo skal arrangere hinandens. Jeg har august + september, og hun har så alle månederne før.

Arh men det er jo hyyyygge :)

Så kan i planlægge og ose og fnidre og fnise sammen.. Skønt! :thumbsupsmileyanim:

Men stakkels kommende ægtemænd med dobbelt op på soon-to-be-brides... :tunge:

Det er total hygge.... :loveshower:

Vi er faktisk ikke slemme. hvis vi selv skal sige det.. Hahahahahaha...

Ej - hånden på hjertet så kommer vi aldrig til at blive det obligatoriske mareridt hvor hele vores liv kredser om bryllup og ligegyldige detaljer. :fløjt: Ikke at der er noget galt med det - meeeeen 2 af dem er måske lige lidt for meget..

Heldigvis vil vi vidt forskellige ting, og hverken kjole, stil, tema, budget kommer til at ligne hinanden. Så "vi" planlægger bare 2 skønne bryllupper nu, istedet for 1 :)

Redigeret af Du og Jeg
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer