Du og Jeg

C & T - 138 dage tilbage <3

177 indlæg i dette emne

Synes kirken er en rigtig god ide :) I skulle holde fest på Kulsviergården ikke? Klart det er super smart at blive viet i Alsønderup Kirke, det giver så god mening :) Det kunne i godt få lov til mht sognebånd og sådan?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes kirken er en rigtig god ide :) I skulle holde fest på Kulsviergården ikke? Klart det er super smart at blive viet i Alsønderup Kirke, det giver så god mening :) Det kunne i godt få lov til mht sognebånd og sådan?

JO det skal vi nemlig... Så det ville være total perfekt..

Det aner vi ikke endnu. Vi har ikke spurgt.... :(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes kirken er en rigtig god ide :) I skulle holde fest på Kulsviergården ikke? Klart det er super smart at blive viet i Alsønderup Kirke, det giver så god mening :) Det kunne i godt få lov til mht sognebånd og sådan?

JO det skal vi nemlig... Så det ville være total perfekt..

Det aner vi ikke endnu. Vi har ikke spurgt.... :(

Altså nu er det jo ikke en "hip" kirke, som fx domkirkerne og flere andre store kirker, så tror ikke det er så stramt med det sognebånd. Man må nok bare spørge pænt. Et par gange til gudstjeneste så er det vel strengt taget opstået et sognebånd. :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes kirken er en rigtig god ide :) I skulle holde fest på Kulsviergården ikke? Klart det er super smart at blive viet i Alsønderup Kirke, det giver så god mening :) Det kunne i godt få lov til mht sognebånd og sådan?

JO det skal vi nemlig... Så det ville være total perfekt..

Det aner vi ikke endnu. Vi har ikke spurgt.... :(

Altså nu er det jo ikke en "hip" kirke, som fx domkirkerne og flere andre store kirker, så tror ikke det er så stramt med det sognebånd. Man må nok bare spørge pænt. Et par gange til gudstjeneste så er det vel strengt taget opstået et sognebånd. :tunge:

Vi har tænkt os at spørge meget meget pænt :thumbsupsmileyanim:

Jeg forstår dog ikke hypen omkring domkirkerne.. Vi har en i vores sogn - puha nej tak.. :fløjt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes kirken er en rigtig god ide :) I skulle holde fest på Kulsviergården ikke? Klart det er super smart at blive viet i Alsønderup Kirke, det giver så god mening :) Det kunne i godt få lov til mht sognebånd og sådan?

JO det skal vi nemlig... Så det ville være total perfekt..

Det aner vi ikke endnu. Vi har ikke spurgt.... :(

Altså nu er det jo ikke en "hip" kirke, som fx domkirkerne og flere andre store kirker, så tror ikke det er så stramt med det sognebånd. Man må nok bare spørge pænt. Et par gange til gudstjeneste så er det vel strengt taget opstået et sognebånd. :tunge:

Vi har tænkt os at spørge meget meget pænt :thumbsupsmileyanim:

Jeg forstår dog ikke hypen omkring domkirkerne.. Vi har en i vores sogn - puha nej tak.. :fløjt:

Man behøver ikke altid løse sognebånd for at blive viet i en kirke, hvor man ikke har anden tilknytning end at feststedet ligger i sognet :)

Min far har viet mange brudepar, der ikke havde anden tilknytning til sognet end feststedet. Så bare spørg præsten pænt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min NYE brudekjole:

Jeg har on and off snakket meget om min kjole krise, og nogle af jer har været rigtig søde til at rose min "gamle" kjole.

Denne kjole har jeg altid synes var virkelig smuk - bare ikke til mig. Jeg har haft mine op og nedture, og dette har jeg nævnt flere gange. Efter at have skrevet herinde, blev jeg igår kontaktet af kjoledrømme (hvor min kjole er fra), og der fik jeg et fantastisk flot tilbud. Jeg fik lov at komme MED min kjole, og hvis jeg fandt noget andet kunne jeg bytte lige over, eller blot betale differencen.

Nå.... Men den dag kom så idag. Jeg bookede en tid hurtigst muligt!

Kl. 11.30 kommer jeg ind i butikken, og bliver mødt af en sød ekspedient. Maria hedder hun vist. Vi snakkede lidt, og hun tilbød mig noget at drikke før vi gik i gang. Efter det gik vi så ned i rummet med de mange forskellige kjoler, og sammen hev vi en masse forskellige designs ned, så jeg kunne prøve de forskellige stilarter.

Da vi kommer op siger Maria (ja, jeg håber at navnet er rigtigt), at hun synes vi skulle starte med at prøve min egen kjole, og så kunne vi tage den derfra. Jeg hopper derfor i den smukke kjole, og fortæller og forklare hvor mine tvivl er, så hun måske kan spore sig ind på hvilken retning vi skal gå.

Vi prøver lidt kjoler, og er meget enige i hvad der fungere, og hvad der bestemt ikke fungere! A-line var uden tvivl det bedste snit til mig. Vi tager os god tid, og får prøvet en masse. Efter at have prøvet omkring 20 of-the-rack kjoler, går vi ud til stativerne med deres egne designs. Her finder vi nogle stykker i a-line som kunne være gode.

Maria kaster mig i en kæmpe tyl kjole, så jeg en gang for alle, kan få aflivet min illusion om at det passer til mig. Bevares, den var da smuk i spejlet - men jeg følte mig som en kransekagefigur.

På et tidspunkt får en kjole på, og den er SÅ behagelig. Jeg kigger ned af mig selv, imens hun binder snørreryggen, og jeg elsker det jeg ser. Det føles bare så rigtigt, og jeg krydsede alt hvad jeg havde, for at følelsen ville vare, når jeg vendte mig om til spejlet. Inden jeg vender mig om, får jeg dog lige slør, diadem og sko på.

Og så kom øjeblikket - den var perfekt!!! Den var alt hvad jeg havde drømt om, og meget mere til. Det var bare den, og jeg skulle slet ikke prøve flere. Jeg elsker den!!! Og for helved jeg så godt ud - ja i kan jo selv bedømme ud fra billederne... Jeg følte mig endelig som en brud...

Nu sidder jeg herhjemme, og jeg har absolut ingen tvivl. Den er lækker.... Ja jeg gentager mig selv - men skidt med det...

Så tak til Maria - Du er simpelthen en stjerne!

Flot, flot service fra kjoledrømme - og SMUK kjole!!! Tillykke med den, det må være så dejligt at få det på plads, når nu det har fyldt så meget :loveboard:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min NYE brudekjole:

Jeg har on and off snakket meget om min kjole krise, og nogle af jer har været rigtig søde til at rose min "gamle" kjole.

Denne kjole har jeg altid synes var virkelig smuk - bare ikke til mig. Jeg har haft mine op og nedture, og dette har jeg nævnt flere gange. Efter at have skrevet herinde, blev jeg igår kontaktet af kjoledrømme (hvor min kjole er fra), og der fik jeg et fantastisk flot tilbud. Jeg fik lov at komme MED min kjole, og hvis jeg fandt noget andet kunne jeg bytte lige over, eller blot betale differencen.

Nå.... Men den dag kom så idag. Jeg bookede en tid hurtigst muligt!

Kl. 11.30 kommer jeg ind i butikken, og bliver mødt af en sød ekspedient. Maria hedder hun vist. Vi snakkede lidt, og hun tilbød mig noget at drikke før vi gik i gang. Efter det gik vi så ned i rummet med de mange forskellige kjoler, og sammen hev vi en masse forskellige designs ned, så jeg kunne prøve de forskellige stilarter.

Da vi kommer op siger Maria (ja, jeg håber at navnet er rigtigt), at hun synes vi skulle starte med at prøve min egen kjole, og så kunne vi tage den derfra. Jeg hopper derfor i den smukke kjole, og fortæller og forklare hvor mine tvivl er, så hun måske kan spore sig ind på hvilken retning vi skal gå.

Vi prøver lidt kjoler, og er meget enige i hvad der fungere, og hvad der bestemt ikke fungere! A-line var uden tvivl det bedste snit til mig. Vi tager os god tid, og får prøvet en masse. Efter at have prøvet omkring 20 of-the-rack kjoler, går vi ud til stativerne med deres egne designs. Her finder vi nogle stykker i a-line som kunne være gode.

Maria kaster mig i en kæmpe tyl kjole, så jeg en gang for alle, kan få aflivet min illusion om at det passer til mig. Bevares, den var da smuk i spejlet - men jeg følte mig som en kransekagefigur.

På et tidspunkt får en kjole på, og den er SÅ behagelig. Jeg kigger ned af mig selv, imens hun binder snørreryggen, og jeg elsker det jeg ser. Det føles bare så rigtigt, og jeg krydsede alt hvad jeg havde, for at følelsen ville vare, når jeg vendte mig om til spejlet. Inden jeg vender mig om, får jeg dog lige slør, diadem og sko på.

Og så kom øjeblikket - den var perfekt!!! Den var alt hvad jeg havde drømt om, og meget mere til. Det var bare den, og jeg skulle slet ikke prøve flere. Jeg elsker den!!! Og for helved jeg så godt ud - ja i kan jo selv bedømme ud fra billederne... Jeg følte mig endelig som en brud...

Nu sidder jeg herhjemme, og jeg har absolut ingen tvivl. Den er lækker.... Ja jeg gentager mig selv - men skidt med det...

Så tak til Maria - Du er simpelthen en stjerne!

Flot, flot service fra kjoledrømme - og SMUK kjole!!! Tillykke med den, det må være så dejligt at få det på plads, når nu det har fyldt så meget :loveboard:

Det er virkelig skønt. Jeg er bare SÅ glad for mit valg. Det er the one jeg har fundet.... Og i morgen skal jeg prøve det hele :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er vores ringe :)

post-62089-0-74736000-1348873582.jpg

De er i 14 karat ren guld (og lidt hvidguld) og meget utraditionelle.

De er købt i udlandet, så derfor har vi tænkt os at få dem vurderet herhjemme. Vi er ikke i tvivl om hvorvidt de er ægte eller ej for det er et ordenligt autoriseret guldcenter vi har købt dem i (bodrum goldcenter) men mht prisen så vil vi gerne se om vi har gjort en god handel eller en meget god handel.

Salgsprisen for dem dernede lå på 18.500 (de er meget tunge, og har derfor meget guld) - men vi fik forhandlet os frem til en virkelig god pris.

Indeni er de graveret med navn og bryllups dato

Sikke nogle smukke ringe I har købt, kan virkelig godt lide at der er så mange elementer med blank, mat og hvdguld.. Fedt at de er anderledes :-) Jeg har selv været i Bodrum guldcenter for mange år tilbage, det var under den først ferie kæresten og jeg var på på egen hånd :) Bliver spændende at få dem vurderet og se hvor god en handel I har gjort - kan være svaret står længere fremme i din tråd, men er ikke kommet så langt endnu :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så fik jeg læst resten af din tråd :) Hvor er det bare en smuk kjole du har fundet, og hvor var det bare skønt at drømmekjolen selv tilbød dig at bytte over.. Nu har jeg ikek set den første så kan ikke kommentere i forholdt til den, men det aller vigtigste er også den følelse du beskriver at du fik. Den kender jeg selv fra min kjoleprøvning, og det er bare vigtigt, du ser rigtig smuk ud.. Det bliver spændende at prøve den med al udstyret til :) Det var spændende at læse om jeres kirkeskift, og vi overvejer faktisk lidt det samme, her ligger der også en kirke tæt på feststedet hvor vi ellers skal køre 45 min det vil jo gøre det noget nemmere for gæsterne.. Samtidig er det også det jeg vil kalde for en rigtig kirke, hvor vores egen er en meget moderne kirke, og jeg savner lidt den der rigtige kirkestemning. Men valget er svært for vores søn er også døbt i vores egen kirke, og det har også en del betydning for mig.. :a1221: Det bliver spændende at følge din planlægningstråd :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine brudepiger!

Til at starte med skulle jeg slet ikke have nogle. Det var fjollet, dumt og helt ubrugeligt..

Så kom der en... Så kom der 2... Og nu har jeg netop spurgt en 3. om hun vil være det. - Og så skal jeg altså heller ikke have flere :fløjt:

Min søster kom først. Hun ville enormt gerne være en brudepige (hun er 14 på dagen), og jeg kan godt se hvor stort det må være i den alder, så det fik hun skam lov til efter lidt betænkningstid. Vi har aldrig haft et tæt forhold (udelukket pga aldersforskellen), men for et års siden blev vi knyttet tæt sammen. Har altid sagt at mine søskende (jeg har også en bror som er 15 på dagen) kunne komme til mig hvis der var noget - og jo, jo, jeg mente det da, men det er jo bare obligatorisk storesøster snak. Dette huskede min søster heldigvis da hun stod i en situation hvor hurtigt handling betød liv eller død. Jeg var hendes eneste liv line idet hendes telefon var gået ud, og hun kun kunne komme på nettet. Tilfældigvis så jeg beskeden på facebook med det - og da jeg opdaget alvoren (en besked med blot med ordet "Hjælp" - sendt på min mors fødselsdag, var vel bare et problem med at finde en gave. Og noget jeg kunne have taget mig af efter jobbet), fløj jeg ud af døren på jobbet, og tog mig af hende. Som lægerne siger - havde jeg ikke set den besked med det samme og reageret på den, havde hun ikke været her i dag.

Og derfor tror jeg også at hun ville være rigtig stolt over en titel på min store dag!

Dernæst kom min veninde. Hun går meget op i maid of honer titlen, og er helt suveræn. Hun er klippe 24/7 døgnet rundt hvis der er noget, og hun nyder det. Hun har selv påtaget sig titlen, og det har jeg det ganske fint med.

Til sidste kom min svigerinde. Og det er udelukket valgt på mavefornemmelsen! Dagen inden brylluppet har jeg valgt at have min mor, søster, veninde - og min svigerinde sammen med mig. De har alle en praktisk funktion på selve dagen, og er mit gør-smuk team. Vi har sparet en frisør væk, så min veninde lægger make-up, svigerinden skal ordne mit hår, min søster skal være der fordi det betyder meget for hende, og min mor skal være der.... Tja... Fordi hun er min mor, og hun skal bare være der for mig.

Og når nu min svigerinde skal lave det samme på dagen som de 2 andre, er det meget naturligt at hun også er min brudepige. - Hun blev meget beæret og sagde ja med det samme!

Så nu har jeg altså 3 styks. Det de skal er i daglig tale, at være mine små tjenere hele dagen. De skal sørge for min inden kirken, og sørge for at holde styr på min ting. De skal hjælpe mig/os hvis der er noget.

De skal tage hen til kirken i god tid, sørge for pyntning, risposer mm. De skal stå til rådighed for gæsterne i kirken, så min kæreste kan koncentrere sig om alt andet end praktiske ting. Han er jo sikkert skide nervøs - så det er rart med nogle hænder til at hjælpe.

Mht til tøjet, så skifter jeg mening hver dag. Den ene dag er jeg ligeglad og den næste dag minder jeg om en bridezilla. Hahahaha! Nej pjat, men jeg overvejer 2 ting. Enten at de skal have blå kjoler på, og være mit something blue - eller også skal de have hhv lyserød, sølv/grå og brun på, som er vores farvetema. Kjolerne behøver dog ikke at være ens.

Jeg har ikke røven fuld af penge, men jeg har tænkt mig at give dem et budget på 500 kr hver - og hvis det bliver dyrere må de selv spæde til. For 500 kr kan man komme langt på udsalg, så jeg synes mit beløb er helt fair.

Min plan er, at vi skal ud sammen på tøsetur og kigge efter det, og hvis de har nogle helt andre ideer, så er jeg åben overfor det. De skal trods alt føle sig godt tilpas, men når jeg selv bidrager til kjolerne, vil jeg gerne sikre mig, at der er en helhed i deres tøj, og at de passer sammen. Hvis det er helt umuligt (alder og størrelse er meget spredt), så kan de bare tage noget flot tøj de allerede har i klædeskabet.

Redigeret af Ki Schou
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Så endte du med en harem af brudepiger :thumbsupsmileyanim:/> Skønt :lol:/>

Hvad skete der med kirkeskift? På den invitationstekst du har lagt op i en anden tråd står der stadig Gurre kirke?

Jep et helt harem af tjenere.. Haha...

Jamen kæresten trak lidt i land. Han ville gerne have den hvide kirke på bakketoppen. Og da jeg begyndte at plabre om, at vi kunne køre væk fra den nærliggende kirke i sæbekasse biler, blev han vist enig med sig selv om at vi IKKE skifter kirke. Haha

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

He he, ja man har jo en holdning til man tager en ny :fløjt:

Synes det lyder som nogle gode valg du har taget dig :happy:

Det lyder da alvorligt med din lillesøster :( Godt du var der!

Ja lige præcis... Hihi.. Jeg er nu også godt tilfredd med mine valg :)

Mmm.. Det er altid alvorligt, når tiden afgør om det er ambulancen eller rustvognen der skal komme. Heldigvis har hun det rigtig godt nu, og der er slet intet længere :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

He he, ja man har jo en holdning til man tager en ny :fløjt:

Synes det lyder som nogle gode valg du har taget dig :happy:

Det lyder da alvorligt med din lillesøster :( Godt du var der!

Ja lige præcis... Hihi.. Jeg er nu også godt tilfredd med mine valg :)

Mmm.. Det er altid alvorligt, når tiden afgør om det er ambulancen eller rustvognen der skal komme. Heldigvis har hun det rigtig godt nu, og der er slet intet længere :)

Okay, det var godt at høre :)

Redigeret af LiseMM
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer