Sign in to follow this  
Followers 0
Guest StrawberryPie

Rådhusbryllup - hvilket rådhus er bedst?

8 posts in this topic

Hej alle

Min kæreste og jeg skal giftes til næste år og overvejer et rådhusbryllup. Tilstede vil blot være brud og gom og vores tilsammen tre forældre.

Vi vil gerne finde det bedste rådhus at blive viet på, og vi har intet imod at køre efter det. Vi vil under alle omstændigheder have overnatninger i forbindelse med brylluppet, så om det ligger i den anden ende af landet er intet problem (vi er fra Fyn).

Så, er der nogen der kan anbefale et rådhus, hvor salen er flot og vielsen IKKE er samlebåndsarbejde overstået på 5 minutter?

Eventuelt nogle rådhuse som vi bør undgå?

0

Annonce ♥

Jeg kan varmt anbefale Ringkøbing rådhus der blev min mor gift :-) salen er lidt mørk men det ligger helt ud til vesterhavet med stor glasparti ud mod vandet så mens i bliver gift har i vesterhavet som udsigt super smukt ;-)

0

Min søster og svoger blev gift på Københavns Rådhus i 2010, og jeg må sige at jeg synes at det var langt mere hyggeligt og romantisk end jeg havde forestillet mig (og end de tidligere rådhusvielser jeg har været til).

Der er utroligt smukt i bryllupssalen, hvor man opholder sig og venter indtil man skal ind til vielsen i det lille vielseskontor, som er meget lille, men superhyggeligt og intimt. De blev gift en fredag middag og der var flere brudepar der ventede i bryllupssalen med deres følge, indtil det blev deres tur, men jeg synes alligevel ikke at det virkede som "samlebånd" og giftefogeden var rigtig sød og holdt en lille tale.

Det var en rigtig god oplevelse både for min søster og svoger (naturligvis :wink: ) og også for os andre! :)

Jeg har googlet et billede af bryllupssalen

post-21019-0-54692600-1347523439.jpg

Edited by Luciabruden
0

Jeg kan varmt anbefale Ringkøbing rådhus der blev min mor gift :-) salen er lidt mørk men det ligger helt ud til vesterhavet med stor glasparti ud mod vandet så mens i bliver gift har i vesterhavet som udsigt super smukt ;-)

Min kæreste kommer fra en sejlerfamilie, så han var meget positivt stemt overfor havudsigten. Vi kigger nærmere på det, tak for svar. :-)

Min søster og svoger blev gift på Københavns Rådhus i 2010, og jeg må sige at jeg synes at det var langt mere hyggeligt og romantisk end jeg havde forestillet mig (og end de tidligere rådhusvielser jeg har været til).

Der er utroligt smukt i bryllupssalen, hvor man opholder sig og venter indtil man skal ind til vielsen i det lille vielseskontor, som er meget lille, men superhyggeligt og intimt. De blev gift en fredag middag og der var flere brudepar der ventede i bryllupssalen med deres følge, indtil det blev deres tur, men jeg synes alligevel ikke at det virkede som "samlebånd" og giftefogeden var rigtig sød og holdt en lille tale.

Det var en rigtig god oplevelse både for min søster og svoger (naturligvis :wink: ) og også for os andre! :)

Det ser unægteligt flot og indbydende ud, og det lyder som en positiv giftefoged. Vi vil tygge lidt på det. Tak for feedbacken. :-)

0

Annonce ♥

Vil sige at så kan det ikke passe bedre og Så kunne man jo evt få taget noge super smukke billeder ved vandet :-)

Min kæreste kommer fra en sejlerfamilie, så han var meget positivt stemt overfor havudsigten. Vi kigger nærmere på det, tak for svar. :-)

Det ser unægteligt flot og indbydende ud, og det lyder som en positiv giftefoged. Vi vil tygge lidt på det. Tak for feedbacken. :-)

0

Jeg blev selv gift på Københavns Rådhus, og jeg vil give de samme anbefalinger som Luciabruden :) Det eneste minus jeg synes der er, er at man ikke selv kan bestemme hvilken tid på dagen man bliver gift.

Vielsen tager ikke mere end 5 minutter, men det er så fantastisk hyggeligt, og det virker slet ikke samlebåndsagtigt eller forhastet. Giftefogeden og de to andre kvinder, der hjalp til (én åbnede døren, en anden stod med en kuglepen... tror jeg :biggrin:), var alle meget smilende og det virkede virkelig som om, at de var utrolig glade på vores vegne. Så jeg vil klart anbefale det - og omgivelserne er fantastisk flotte :)

0

I holstebro vælger man selv tid, og der er afsat en halv time. Der var intet samlebånd over det, og det var meget romantisk.

Det er et typisk 70'er rådhus - se billeder i min beretning :)

0

Annonce ♥