LTovgaard

Lykke <3 Mikkel - 22. juni 2013 - Jubii - Vielsesringe.. :)

87 posts in this topic

Så kaster jeg mig også for alvor ud i det her bryllupsplanlægning, Jeg er så småt igang og hvor er det bare spændende og FEDT at komme igang med at planlægge det bryllup jeg altid har drømt om.. :)

Lidt info om os

Vi har kendt hinanden siden marts 2009 og fik i februar 2012 en dejlig dreng - Victor :heart:. Efter fødslen da jeg lå med Victor i mine arme for første gang faldt Mikkel på knæ og friede til mig.. Han havde ingen ring og det var slet ikke planlagt men han følte bare det var det rigtige tidspunkt.. :heart:

Jeg er 29 år og arbejder som kunderådgiver i Andelskassen. Min H2B er speditør.

Fakta

Datoen: 22. juni 2013

Kirke: Enghøj Kirke - Randers

Festen: Romalt Forsamlings- og kulturhus.

Gæster: 50-60 pers.

Budget: 50.000-60.000

Planlægningen/Ideer/tanker mv:

Det gennemgående farvetema bliver sort og hvid med et tuch af sølv... Vi er begge til det helt enkle og stilrene så der var ikke så meget at diskutere vedr. farverne.

Vi vil gerne have et bryllup som gæsterne tænker tilbage på som "en mega god fest". Derfor har vi også valgt at holde festen i et forsamlingshus sådan at vi kan fortsætte til den lyse morgen hvis det er det vi har lyst til.

I det følgende er både inspiration og de endelige beslutninger.. :)

Invitationer/bordhæfte

Bordet

Ringe - Vi har været ude og kigge lidt på ringe og har også fundet nogle der tiltaler os men vi har endnu ikke besluttet os. Vi ved dog at de skal være enkle og i hvidguld.

Brudekjole - de første prøvninger..

BRUDEKJOLEN

Hår/make Up - Jeg har en veninde der er frisør/make up artist som jeg håber kan ordne hår og make up såfremt hun ikke skal arbejde.

Blomster - En anden veninde er blomsterdekoratør og har sat kryds i kalenderen til at lave blomster/brudebuket mv.

Fotograf - Vi skal ud og finde en fotograf og et location.. Det oplagte ville være Fussingø Sø men det er bare så brugt.. Ville gerne noget andet og skal også have et alternativ såfremt vejret er dårligt.. :rolleyes: Vedr. fotografen så ville jeg gerne hvis man efterfølgende kunne købe cd'en med billeder så man senere hen kunne få fremkalt billederne. Men leder stadig efter en der også er til at betale sig fra... :(

Bryllupskage

Vægttab... :o- Jeg skulle gerne nå at smide 5-10 kg inden brylluppet.. Helst 10 men 5 er også ok. Jeg har tabt de 2 så mon ikke jeg når de 5 i hvert fald.. Det går bare meget langsomt og så snart jeg synder det mindste sker der ikke noget.. :( . Men jeg er motiveret og det er det vigtigste.. Jeg tog 20 kg på ved min graviditet og de er da væk så det er da et plus.. :thumbsupsmileyanim:

Dagens program

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Huskeliste:

Har gjort, er igang, ikke gjort

6-9 måneder før:

• Lav en foreløbig gæsteliste - vi bliver omkring 50-60 stykker.

• Fastsæt bryllupsdatoen - 22. juni 2012

• Reserver kirken: Enghøj Kirke kl. 14.00 - Endelig tidspunkt!

• Reserver lokale til fest: Romalt kultur og forsamlingshus.

Arranger musik/DJ - Så er DJ Ole hyrret.

• Arranger fotograf - Keller foto - pris 2.800.

- Arranger overnatning.

• Lav et budget.

• Vælg forlover - Mikkel skal ha spurgt Asger

• Vælg toastmaster - Min moster Bodil har sagt ja. Den eneste rigtige til opgaven.

• Lav invitationer

- Lav omslag til bordkort

• Lave en ønskeliste

• Køb brudejole - Var heldig på Lilly's lagerslag. 3500 for kjole, skørt, slør og sko.. :)

ca 6 måneder før.

• Send invitationerne ud – registrer omhyggeligt alle tilsagn og evt. afbud

• Arranger transport til og fra kirken - Mikkel står for dette.

• Bestil tid hos frisøren

• Køb vielsesringene og snak med guldsmeden om evt. indgravering af jeres navne, datoer og symboler

- Køb smykker til kjolen (evt. ønsker jul/fødselsdag)

- Lav DIY projekter

- kurv til herre/dame toilet + skilt til dør,

- blad der skal udfyldes af gæster i stedet for gæstebog.

4-5 måneder før:

• Aftal menuen med Hanne.

• Bestil bryllupskagen (vi mangler dog smagen af den men skal til kagesmagning 18/5)

3 måneder før:

• Bestilt en ægteskabserklæring.

• Øv jer på brudevalsen

• Køb gommens påklædning

• Arranger pasning af Victor efter receptionen.

2 måneder før:

• Lav indholdet til bordkortene.

• Lav bordplan

- Brudebuketten og knaphulsblomster til gommen, forlover og brormand skal bestilles.

- blomsterpynt til bordene skal bestilles.

1 måned før:

• Hvem sover hvor natten før brylluppet og med hvem? Jeg sover hjemme. Mikkel sover ved Asger og Victor sover ved mormor. :)

• Hent vielsesringene - de bliver sendt!

• Giv det endelige antal på gæsterne til Hanne.• .

• Kontroller at I har modtaget prøvelsesattesten.

• Arranger møde med præsten, hvor I gennemgår vielsesritualet. Vælg salmer og forhør jer om kirkens udsmykning og kor, samt regler for fotografering/video. Aflever evt. også prøvelsesattesten ved denne lejlighed.

• Kontroller at tøjet til bruden og gommen er i orden.

14 dage før:

• Gå nye sko til derhjemme

• Tag en sidste kontrol af bryllupstøjet + smykker

• Afstem aftenens forløb med toastmasteren

• Øv jer på brudevalsen

Dagen før:

• Pak taske med skiftetøj til dagen efter brylluppet hvis vi ikke sover hjemme.

• Dæk bordene og læg bordkort på plads og pynt op.

• Gennemgå morgendagens plan og gå tidligt i seng – hver for sig!

- Pak taske til Victor.

Bryllupsdagen:

• Victor gøres klar - find en hjælper.:

• Brudebuket og knaphulsblomster skal afhentes hos Stine - det gør Mikkel.

• Bodil er toastmaster og har styr på aftenens indslag.

• Marianne noterer hvem der kommer med hvilke gaver og blomster - hvis ikke hun føder. Fin en suppleant!

• Bryllupsgaverne skal pakkes ned og transporteres hjem - det sørger vores forældre for i det omfang de kan være i taxaen.

Efter brylluppet

Få brudebuketten sendt til tørring/konservering hurtigst muligt?

• Udsend takkekort

- Lav bog med billeder.

- Lav billed til "de gamle" og søskende.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

DIY-projekter:

Pocket Invitationer

Bordhæfte med bordkort, menu og bordplan.

Kurv til herre og dametoilet

Skilt til toiletterne.

post-58009-0-77787000-1347520361.jpg

Edited by Martin
0

Annonce ♥

Velkommen til :) vi skal jo næsten giftes samme dag!

Vi havde også overvejet Romalt forsamlingshus.. Kan faktisk ikke huske hvorfor vi gik fra det igen.

Og havde da helt glemt fussing ø! Der er jo mega smukt - kunne være det skulle på listen over mulige locations :)

0

Annonce ♥

Tak for det.. :)

Og ja Tanja_allen det skal vi da også.. Hvad har I af andre locations til bryllupsbilleder? Måske jeg kan hente lidt inspiration der.. :wink:

Forsamlingshuset i Romalt tiltalte os da det er lyst og højt til loftet og så kan lyset dæmpes.. Det er mere os i forhold til ældre mørke forsamlingshuse.. :)

Skal lige finde ud af det her forum.. Det er lidt forvirrende men mon ikke man bare skal bruge det nogle gange.. :wink:

0

Invitationer/bordhæfte

Jeg går pt hjemme på barsel og er gået igang med invitationer og bordhæfter. Da vores budget er lidt stramt har jeg valgt at lave det hele selv og hvor er det fedt at man kan følge video'erne under DYI. Jeg påtænker at sende invitationer ud i starten af januar da brylluppet holdes forholdsvis tæt på sommerferien og jeg vil gerne have at folk får sat kryds hurtigst muligt.. :)

Her er lige et billed af invitation og bordhæfte som de kommer til at se ud.

post-58009-0-77787000-1347520361.jpg

Monogram

Det var egentlig ikke meningen at jeg ville lave monogram for jeg synes det var sådan lidt... tja måske bare lidt for meget.. Men så kom jeg alligevel til at sidde og tumle med det (ja det er SKØNT at have barsel) og nu har jeg altså fået lavet et rigtig fint monogram synes jeg. Det skal selvfølgelig gå igen på de ting vi laver så der er en fin rød tråd. :)

post-58009-0-40936100-1348215421.png

Edited by LTovgaard
0

Annonce ♥

Brudekjole - de første prøvninger

UHA det blir spændende... :) Jeg har bestilt tid ved Lilly lagersalget i Vejle den 9. oktober og håber at finde KJOLEN der. Inden da skal jeg forbi Skott i Rold http://www.skott-rol...RUDEKJOLER.aspx og ABC Brudekjoler http://www.abc-brude...rudekjoler.html den 29. september for at spore mig lidt ind på hvordan kjolen skal se ud, for jeg kan forestille mig at den ENE time man har ved Lilly går pænt hurtigt hvis man slet ikke ved hvad men går efter..

Min mor, moster og veninde skal med til Vejle og min mor, moster og svigermor skal med til Rold.

Edited by LTovgaard
0

Vi har nu endelig besluttet at vielsen skal være kl. 14.00 og ikke kl 15.30 som vi først havde planlagt. Jeg var simpelthen bange for at dagens program blev for presset og stressende under fotograferingen. Godt vi stadig kunne få det rykket ved præsten. :)

Dagens program ser nu således ud:

14.00 - 14.45 Vielse

14.45 - 15.15 Hilse på gæster udenfor kirken

15.15 - 15.30 Kørsel til fotolocation/gæsterne kører til forsamlingshus

15.30 - 16.30 Fotografering/gæsterne ankommer til forsamlingshus og får små sandwich

16.30 - 16.45 Kørsel til forsamlingshus

17.00 - 17.30 Velkomstdrink og gæster bydes velkommen

17.30 - ?? Middag og efterfølgende fest.

0

Annonce ♥

Bordet

Selve borddækningen går jeg ret meget op i. Jeg elsker at der er en rød tråd og at det er stilet. Vores farvetema generelt er sort og hvid og evt. lidt søv/grå.

Bordene vi skal sidde ved er ovale og der kan sidde 8-10 mennesker ved hver. Der skal hvide duge på og tallerknerne er også hvide. Jeg ville rigtig gerne havde sølv dækketallerkner under men det må vi se om budgettet er til når vi når lidt længere frem.

Vi skal have sorte servietter som foldes som "lyset" og til at fastne det med har jeg købt noget selvklæbende hjertebånd hvis som jeg håber kan bruges.

Mine bordhæfter/kort har jeg lavet lidt om da det papir jeg havde fået købt ikke var hvidt nok.. Men nu er de sorte og hvide og jeg er godt tilfreds. :) Jeg indsætter lige et billed når jeg får det sidste lavet.

Af pynt på bordet tænker jeg sorte rosenblade og klare "diamanter". Derudover skal jeg have noget helt enkelt blomster halløj og evt. noget lys.. Her har jeg en god veninde der er dekoratør som kan hjælpe mig.. :)

Edited by LTovgaard
0

Så fik jeg prøvet kjoler ved Skott og hold da op hvor var det FEDT at føle sig som en prinsesse.. De havde rigtig mange flotte kjoler men umiddelbart skal jeg kigge noget mere før jeg beslutter mig. Jeg har dog fundet ud af at jeg skal have noget med hjerteform for oven.. Det er bare pænest til mig.. :)

Jeg var også ved ABC brudekjoler i Aalborg og ja... det var lige så dårligt som jeg nok havde forventet efter jeg har læst om dem her på siden.. Sikke dårlig kvalitet i forhold til det jeg lige havde prøvet. Og ja det med at stå i en kæld er og der ikke er noget omklædning det er bare ikke lige mig. Men altså nu er det prøvet og så er jeg den oplevelse rigere.. :wink:

Her er lige et par af de kjoler jeg prøvede..

post-58009-0-64501600-1349879079.jpg

post-58009-0-45031300-1349879154.jpg

Edited by LTovgaard
0

Annonce ♥

KJOLEN.. :)

Jubiii...!!! Så fandt jeg KJOLEN. :cheerleader3:

Jeg var i går på lagersalg ved Lilly og fandt lige den kjole jeg skulle ha.. Jeg havde udvalgt mig nogle kjoler i str. 42 og så en enkelt i str. 44 fordi det var den eneste størrelse i den model.. Jeg prøvede alle de andre kjoler først men skævede hele tiden til den i str 44. Jeg var bare bange for at den var alt for stor da jeg i nogle af de andre modeller måtte ned i str 40. Men da jeg ENDELIG kom i den, passede den jo bare helt perfekt. Den skulle sidde lidt til ved hoften og da jeg er lidt bred der kunne den ikke være mindre.. Og med min forholdsvise store barm kom den også fint til at passe der.. :thumbsupsmileyanim:

Ihh jeg er så glad.. Og så til de penge.. :) Jeg købte samtidig sko, slør og skørt så nu mangler jeg ikke meget. Min moster har et blå strømpebånd jeg låner (blåt og lånt) og kjolen er ny.. Så nu mangler jeg bare noget gammelt. Håber min mor har et gammel smykke jeg kan låne men jeg vil helst have hvidguld på og det er ikke det hun har mest af.. Men nu må vi se..

I får lige et par billeder af mig i kjolen..

post-58009-0-85980900-1349878780.jpg

Edited by LTovgaard
0

Her har jeg ikke været før... Velkommen til og tillykke med dit kommende bryllup.

Sikke en fin kjole :c166: Det er lige mig :biggrin: Må være skønt, at have det på plads.... Jeg skal tabe mig en del inden brylluppet, så jeg venter til engang i det nye år, inden jeg skal prøve kjoler.

0

Annonce ♥