Sunspirit

Cecilie og Roberts middelalderbryllup <3 Festen

100 indlæg i dette emne

Tak Mette :hug::) Det var nemlig så vigtigt at temaet var ført HELT igennem. Jeg ville være ked af nogle billeder, hvor der var moderne bygninger i baggrunden, eller at en hvid brudekjole ville ha brudt hele stemningen :) Jeg synes det er blevet så middelalderagtigt som overhovedet muligt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kongebilledet

Nogle af jer har nok set billedet i min tråd, men jeg tillader mig også lige at smutte det ind i beretningen for helhedens skyld. :)

Kongebilledet blev taget ovre ved turningsbanen, oppe på en tribune beregnet til adlen og jeg syntes det er helt fantastisk at have et billede af hele vores familie :) Det bliver ikke mange gange i ens liv man lige samler den flok, når det både er Roberts og min side, så det er helt specielt at have et billede samlet.

post-44861-0-82808800-1347807520.jpg

2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Prøver lige igen :)

elsker billederne og især det du også lagde i første indlæg :a1221:

Normalt er det for mig lidt kedeligt, med billeder af gæsterne, men her er det så spændene at nærstudere tøjet, jeg har især et godt øje til Tanjas(?) blå kjole og hår, det er bare fedt at de har gjort så meget ud af det, og så foretrækker jeg tit middelalder rober fremfor satin og taft, sååå smukt, glæder mig til flere billeder :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fotoshoot / Der var engang..

Nu skal jeg fortælle jer et eventyr - det er måske ikke et helt almindeligt eventyr, da vores helt og heltinde selv er lidt skyld i deres problemer :wink:

Der var engang i det herrens år 1401 en mægtig jarl, der gerne holdt overdådige fester og ridderturneringer for at vise sin store rigdom. Til disse festligheder inviteres hele rigets magtfulde riddere, for at dyste om ære og guld. En septemberdag, mens sensommerens blide sol regnede ned på det grønne Dannerrige hørtes den ringende lyd af sværd mod rustning og sprøde lanser splintredes på strålende skjolde. Midt i begejstrede tilråb og kamplystne øjne sad så tyst en ung adelsfrøken og fulgte modige mænds hensynsløse bedrifter. Heden der blæste imod hende fra svedende blødende kroppe begejstrede hende, men som en ægte mø nøjes hun med at smile forsigtigt og rødme når ridderne kaldte til hende. Hendes hjerte forrådte dog hendes myge optræden, da en høj ung ridder klædt i himmelhavets blå trådte i arenaen ind. Som hestehovenes rasende gallop gennem det tunge sand, begyndte det hjerte at buldre, så højt hun følte alle måtte se mod himlen efter tordenskyer. Hvordan synet af denne mand kunne ramme hende som en lanse i brystet forstod hun ej, og da hans blik fandt hende mærkede hun nådesstødet. En sød død for en ung pige og en flammende fødsel for en forelsket kvinde.

Han bemærkede hende, som man ser den klareste blandt nattehimlens stjerner. Uanset hvor man ellers vender blikket hen, vender man altid tilbage til dette punkt og føler ømhed i gensynet. Hendes øjne smilede åbent mod ham, og syntes ganske at skifte farve hver gang hun flyttede dem mod himlen eller jorden. Den unge mand havde elsket før, og genkendte de varme bølger der pludseligt slugte hans indre. Med vante bevægelser kastede hans sig mod sin modstander og efter få voldsomme stød afgjorde han dysten og kunne nærme sig denne lyse pige. Uden ord lagde han sig på sit knæ under tribunen, hvor hun sad og tilbød hende sit sværd i en overgivende gestus.

post-44861-0-37118600-1347811654.jpg

post-44861-0-08714100-1347811598.jpg

Jarlen så nok de unges lidenskab, for han lovede den unge mand at han kunne tage pigen at vandre en tur, hvis altså blot han vandt turneringen. Ridderen blev glad ved denne pris, og kæmpede med vildskab i sværdkampene. Med et hjerte i brænd, kan lidet stoppe en sand ridder, og han slog sine konkurrenter til Jarlen medgav ham sejr. Pigen frydede sig og sitrede da hun med ridderens sværd slog ham vinder af sværdet.

post-44861-0-22660900-1347811938.jpg

(Ja jeg fjoller lidt, hvis i ikke gider læse historien kan i bare springe den over og smæske jer i vores billeder i stedet :wink: )

Redigeret af Sunspirit
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Prøver lige igen :)

elsker billederne og især det du også lagde i første indlæg :a1221:

Normalt er det for mig lidt kedeligt, med billeder af gæsterne, men her er det så spændene at nærstudere tøjet, jeg har især et godt øje til Tanjas(?) blå kjole og hår, det er bare fedt at de har gjort så meget ud af det, og så foretrækker jeg tit middelalder rober fremfor satin og taft, sååå smukt, glæder mig til flere billeder :loveshower:

Iih tak :7himmel: vil nødig lægge kedelige billeder ind. Tanja lignede også en prinsesse den dag :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fotoshoot - forsat (nu blivder det frækt :tunge: )

Det skete at ridderen og møen vandrede sammen og de talte om alt der lå dem nært og de fandt at under den ild de først havde følt groede et egetræ. Og træet var smukt og stolt og stærkt, og mens mørket faldt på foldede det sine blade ud over deres hoveder og de vidste at så længe de begge blev under dets tag ville det spire, og de ville være skærmet fra solens pile og regnens dolke og tidens økse. Ild og eg fik dem til at længes og de lovede hinanden at han skulle gå til hendes fader når dagen gryede.

Pigens fader så med venlige øjne på det bånd de ønskede at binde og gav dem sin velsignelse. Nu forventedes det at de holdt sig hver for sig indtil deres håndfæstelse, men ridderen og pigen kunne ikke undvære ilden og egen, og han bød hende møde ham i landsbyen. De kerede sig ikke for deres udydighed,men kun for at stjæle kys i smedens gamle stald

post-44861-0-21885600-1347814788.jpg

post-44861-0-82830900-1347814814.jpg

post-44861-0-15218600-1347814841.jpg

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh du rykker her i weekenden .... deeejligt! :) Syns det ser helt vildt flot ud det hele og vildt, at alle folk er gået all-in ift. udklædningen. Altså havde det været min familie, så havde det kun været Kenneth og jeg, der havde været klædt ud, hehe.

Fantastisk billeder altså! :) Også dem i høet :P haha.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Her kommer jeg hjem fra bryllupsrejse, og så er du allerede igang med din beretning, hvor er det da bare FEEEEEEEEEDT. Mere mere mere hæhæ. Jeg er vild med alle billederne, din måde at skrive på og ja din lille historie, rent 13 tal (Ja jeg er en gammel pige er kører efter den gamle karakterskala LOL).

Stort tillykke til jer begge to, hvor er det bare dejligt at se hvordan det hele lykkes så godt, med alle jeres forberedelser. Jeg sidder helt og små tuder, og det plejer jeg altså ikke.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fotoshoot fortsat / på pinebænken

Det skete da ikke værre eller bedre end at Jarlen opdagede deres utugtige stjålne kys og som en god kristen slog han ned som et lyn i egetræet. Hendes fader var skamfuld over deres ugudelige opførsel og lod Jarlen udmåle en passende straf som bod. De unge kunne næppe være et passende ægtepar, når deres samværd fik dem til at glemme Gud. Andre måtte lære af deres eksempel. Pigen var så rød som et dryppende blod da de førte hende til torvet og bandt hende til byens støde. Ridderen blev lænket ved hendes side og kunne knapt se på hende. Tænk at en ridder, der kunne vinde turneringer ved sværdet, skulle lide så pinsom en straf. De talte ikke til hinanden, mens folk sendte dem fordømmende blikke og mødre skærmede deres børn fra synes, som om de var bange for at ægte kærlighed smittede.

post-44861-0-36717000-1347991439.jpgpost-44861-0-17726300-1347991493.jpg

post-44861-0-62729500-1347991557.jpg

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fotoshoot fortsat / Happy ending?

De unge stod der fra morgengry til solnedgang, og da besluttede Jarlen at det måtte være ydmygelse nok af to mennesker med så fint blod i deres årer. I de timer de stod bundet til pælen, blev ilden i mellem dem dog ikke mindre, og selv da de havde lugtet hinandens sved, været irriterede og triste og vrede, var egen stadig stærk og smuk. Både Jarlen og faderen så at støden ikke havde pisket ømheden ud af deres blikke. Derfor besluttede Jarlen i hans visdom, at ridderen skulle rejse på pilgrimsrejse til Santiago del Compostella, og hvis han vendte tilbage og de stadig følte det samme kunne de blive viet. Så rejste han med skib mod Spanien og månederne gik. Men stadig forblev de forelskede og han skrev hende breve med kærlige ord.

De genså hinanden da et år havde passeret og det var som om de aldrig havde være fra hinanden. Hun ventede ham hvor skibene kom ind og de faldt hinanden om halsen.

post-44861-0-50885500-1348125776.jpg

post-44861-0-03250500-1348125910.jpg

post-44861-0-96090000-1348125804.jpg

post-44861-0-68375300-1348125886.jpg

2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fotoshoot / Til deres dages ende :)

Deres genforening blev kun overgået af den dag de sagde ja til hinanden. Jarlen gav dem et hus i bryllupsgave og der bosatte de sig.

post-44861-0-22576600-1348161806.jpg

post-44861-0-48486900-1348161846.jpg

De glædede sig ved deres fælles fremtid, (og kunne nu være så udydige som de lystede :wink: )

post-44861-0-13691900-1348161968.jpg

post-44861-0-68681000-1348161992.jpg

post-44861-0-83083200-1348162028.jpg

Når enden er god er alting godt :tunge: fotoshoot - the end :7himmel:

Redigeret af Sunspirit
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer