Sunspirit

Cecilie og Roberts middelalderbryllup <3 Festen

100 posts in this topic

fantastisk fotoshoot, og dejligt eventyr, som fulgte med

0

Annonce ♥

Super smukke billeder :loveshower: Det er virkelig gennemført, fantastisk, I er smukke - elsker det :7himmel:

0

Fotoshoot - resten af bunken der ikke lige passede ind historien :tunge:

post-44861-0-77096900-1348208857.jpg

post-44861-0-59838800-1348208886.jpg

post-44861-0-95760200-1348208767.jpgpost-44861-0-45393500-1348208791.jpg

post-44861-0-81741500-1348208835.jpg

Edited by Sunspirit
3

Ih, I har mange fine billeder. Jeg er helt vild med det sidste, hvor der er fokus på jeres ansigter :loveshower:

0

Annonce ♥

ej hvor er du dog smuk - særligt på det sidste billede, som du har uploadet

1

Tillykke med brylluppet.

Sikke nogle flotte billeder i har fået taget i fine omgivelser.

Dejligt at se at så mange af gæsterne har valgt at følge temaet.

vh Louise

0

ej hvor er du dog smuk - særligt på det sidste billede, som du har uploadet

Tak det er helt sikkert også et af mine yndlings :7himmel:

0

Annonce ♥

Når enden er god, er alting godt

Super fedt billede! Og super dejlig historie!!!

Hehe vi er ret glade for klap i numsen billedet :) behøver ikke være være så officielt for os

0

Rundvisningen

Imens vi var rundt og fik taget billeder viste Ærlige Søren resten af vores gæster rundt i centeret og fortalte grufulde historier om livet i middelaldern og straffe. Flere af vores gæster blev hængt, lagt på hjul og stejle og min søster og min veninde blev gift væk til flere forskellige mænd :tunge:

post-44861-0-55410200-1348326964.jpg

post-44861-0-57825600-1348327021.jpg

Min veninde asta tog billederne på turen og fik også lige snuppet et af os der var igang ved krigsmaskinerne.

post-44861-0-55952200-1348327256.jpg

Er ærlige Søren ude til venstre. Min søster er normalt ikke så glad for at være i centrum.

post-44861-0-09394000-1348327406.jpg

post-44861-0-87600700-1348327452.jpg

Gæsterne meldte tilbage at det havde været så sjovt. Og også fedt, for dem der aldrig har været der før og nok ikke lige kommer der igen, når de fx bor i Jylland, at se centeret og få en god historie. Vi synes det var en god måde at ryste folk sammen på og så slap de for at stå og glo, den time vi var igang.

0

På restaurenten

Da vi kom tilbage til restaurenten var gæsterne også færdig med turen og begyndte langsomt at trække ind. De fleste var hunde sultne og Robert og jeg var vist mest bare høje over vielsen og tiden sammen hvor vi tog billederne :) Folk syntes det var meget sjovt med bordplanen og har generelt sagt og skrevet til os efter at det er noget vi aldrig vil glemme.

Billeder fra Asta min veninde

post-44861-0-17126600-1348329517.jpg

post-44861-0-18471000-1348330182.jpg

post-44861-0-14728500-1348329708.jpg

post-44861-0-93043000-1348329734.jpg

Vi bød velkommen og der blev forklaret kort om bordskikke i middelalderen og så begyndet personalet at spørge folk hvad de ville have at drikke, Der var vin fra romerriget, mjød fra Danmark og øl fra Rhinen.

post-44861-0-12645600-1348329977.jpg

Jeg var ikke lige til alkohol, så jeg fik hyldeblomst og skovens bær saft :) Bordene var fyldt med levende lys og der var ret varmt og hyggeligt derinde.

0

Fotografens (Emil Ryes) billeder fra restaurenten

Forreten bestod af en buffet af restaurentens hjemmerøgede pølser og laks, med brød og grov senep og salat. Der var koldrøget og varmt røget laks og okse og lammespegepølse. Det smagte bare helt vildt lækkert. Det er ligesom at alt vores moderne behandling af mad ikke kan få samme smag frem i mad, som råvarer behandlet på den gammeldages facon. Det var middelalder gourmet :metteholm

post-44861-0-52459600-1348330895.jpg

post-44861-0-40758000-1348330922.jpg

post-44861-0-81199700-1348330949.jpg

post-44861-0-42877700-1348330982.jpg

Folk var godt tilfreds med maden, selvom det voldede noget besvær at finde ud af hvordan man skulle spise med kun en træske og en kniv.

post-44861-0-62429200-1348331208.jpg

post-44861-0-02477200-1348331263.jpg

post-44861-0-73164600-1348331289.jpg

Svigerfar var en glad mand den dag :)

post-44861-0-89274800-1348331312.jpg

Edited by Sunspirit
0

Annonce ♥

Super godt stemningsbilleder fra middagen :loveshower:

0

Super godt stemningsbilleder fra middagen :loveshower:

Ja ik, jeg er også meget glade for dem. :) troede det var for mørkt derinde til at kunne fange noget derinde, men vores fotograf havde lige købt en ny linse specielt til bryllupet :)

1

elsker virkelig dine billeder de er så flotte

0

Annonce ♥

wow hvor er det gennemført. Meget imponerende :-)

0

Fedt fedt fedt....

Og hvor ser du smuk og bedårende ud!

0

Taler m.m.

Nåh jeg må jo hellere få gjort min beretning færdig her :) har stadig lige et par billeder at dele.

Talerlisten var jo rimligt omfattende, men vi nåede kun nogle af dem inden jeg fik det skidt:

1.Min mor og far

2. Robert

3. Min søster

4. Roberts ene bror

Udover dem vi nåede der, så havde min mor og far en sang + en leg, min mormor havde 2 sange, Robert anden bror ville også have sagt noget og Roberts mor, jeg fik heller ikke holdt min tale og min faster havde også lavet en sang. Min mors og min fasters sang samt Roberts mors tale fik vi om morgenen, til morgenmaden og jeg holdt min tale for Robert om aftnen efter bryllupet, hvor vi sad tæt sammen og lod tårerne strømme endnu en gang. :) Jeg vil skåne jer for det meste, men i får lige lidt billeder af min mor og far mens de holder tale og vores toastmaster Roberts søster Henriette.

post-44861-0-86511600-1348674194.jpg

Min mors og fars tale var ret sjov og handlede mest om at det havde været lidt at en overvindelse for dem at forstå at deres lille pige var så voksen hun skulle giftes som de sagde:

"Ja da i kom og fortalte det var vi jo lidt overvældede. Mor skulle havde lugtesalt og far tog på weekendtur til Sverige med hans psykologvenner." -HAHA-

Til Robert sagde de at jeg var en pige der krævede man var meget kærlig og at han jo var lidt af en ridder, når vores faste måde at gå tur om vinteren på involverer at Robert går forrest og tramper en bred sti gennem sneen så prinsessen kan gå uden at få våde buskeben :tunge:

Der blev leet:

post-44861-0-63011800-1348674231.jpg

og smilet ømt

post-44861-0-47134300-1348674258.jpg

Og så et billede af Roberts søster henriette

post-44861-0-89865600-1348674327.jpg

Min søsters tale handlede om når vi legede med ridder legetøj som små, og at hun glædede sig til at lære Robert at kende. Mens Nick, Roberts brors tale handlede om hvor godt vi passede sammen og at jeg var okay til at køre bil :tunge: Er vist en form for mande ros.

post-44861-0-48806500-1348674951.jpg

Roberts tale får i her, den var meget rørende og overraskende god :rolleyes:

Min højt elskede Cecilie og hustru. Jeg har skrevet denne her tale så mange gange oppe i mit hoved, men må igen og igen skrive den om, da jeg har svært ved at finde de ord der virkelig dækker over hvor højt jeg elsker dig og hvor meget du betyder for mig.

Det beskrives nok bedst ved at starte ved begyndelsen. Den december aften vi havde aftalt at mødes. Hvor underligt det kan lyde, så selvom det første jeg så af dig faktisk var dine ben der kom gående forbi udenfor vidste jeg bare det var dig, som om allerede inden jeg havde mødt dig var der en eller anden form forbindelse. Ja faktisk vidste jeg ikke hvad du hed på det tidspunkt får havde aldrig fået taget mig sammen til at spørge og gjorde det faktisk heller ikke. I stedet fanget jeg det da du hilste på en af mine kammerater. Du skulle jo nødig vide det. Tiden fløj hurtig den aften meget hurtigt. Først var den væk og snart forsvandt hele weekenden hvor vi havde været sammen. Det var ligesom om ingen af os rigtig havde lyst til vi skulle væk fra hinanden. Der gik da heller ikke mange dage før trangen til at være sammen var blevet for stor og du var hos mig igen.

Mobil telefonerne glødede da jeg tog til Jylland for at fejre jul med min familie. Håber du kan huske den sms jeg sendte dig omkring nytårsaften, hvor jeg skrev at de sidste par år ikke havde været så gode, men at jeg håbede med dig ville det næste år blive bedre.

Når jeg tænker tilbage er de år vi har været sammen været meget bedre end jeg nogensinde turde håbe. Det er ligesom om at den brik jeg manglet i mit pusle spil er med dig kommet på plads. Når du ikke er der er det ligesom om at der mangler noget, en plads i mit sind og mit hjerte der ikke er udfyldt. Jeg havde aldrig troet at noget kunne føles så rigtigt som når jeg er sammen med dig. Det hele føles så naturligt. Hvilket næsten til tider kan gøre det så uvirkeligt så man tror man er død og kommet i paradis. Godt nok er jeg da heldigvis ikke død, men at leve sammen med dig er nok det tætteste jeg kan komme på at være i paradis.

Hvis man nogensinde har brug for hjælp kan man altid regne med Linda (Cecilies mor). Selv når man faktisk ikke helt beder om den. Glemmer aldrig første gang jeg skulle hjem og møde dine forældre og bedste forældre. Vi havde egentlig ikke rigtig snakket om at være kærester, men der var Lindas hjælp uovertruffen. Får bedst som vi står ude i køkkenet og snakker, inden maden, udbryder hun højt og klart. "Ja det er så let at se når Cecilie er forelsket" og tror faktisk ikke det var lige det du synes din mor skulle sagt der og jeg kunne ikke lade være med at trække lidt på smile båndet og tænke jamen tak så behøver jeg da ikke at være i tvivl om det. Selvom jeg nok egentlig havde det på fornemmelsen, for havde det selv på samme måde.

Så var den sag jo ligesom ude af verden, tiden gik og ja du var næsten mere hos mig end hos dine forældre, faktisk så meget at du blev lidt forvirret og kunne ikke finde ud af hvad der egentlig var dit hjem. Men som altid kom dit direkte væsen frem og beskeden var klar. Enten skulle du flytte ind, eller osgså kunne vi ikke være så meget sammen. Så var det jo egentlig ikke så svært et valg, for kunne og KAN! jo ikke undvære dig, så selvfølgelig flyttede du ind kort efter. Til Gizmos (vores hunds) store fortrydelse, for du var jo meget spændende, lige indtil han opdaget du altså ikke tog af sted igen. Plus at du ville til og bestemme over ham. Ja det tog nok længere tid at overvinde ham end mig.

Til sidst vil jeg gerne sige tak til Søren og Linda får at have fået og opdraget sådan en fantastisk kvinde, som jeg nu er så heldig at skulle dele resten af mit liv med. Desuden en stor tak til min mor og far, får at have gjort mig til den jeg er i dag og den mand Cecilie er faldet for. Udover det vil jeg gerne forsøge at give udtryk for hvor stolt og lykkelig jeg er over at du har sagt ja til at blive min hustru og vil dele resten af dit liv med mig. Blive mor til vores børn og opdrage dem med mig. Jeg elsker dig overalt på jorden, du er mit et og alt. Vil gå gennem ild og vand for dig og hvad der nu ellers skulle blive nødvendigt. Vil altid være ved din side og støtte dig i med og modgang. Forsøge at inspirer dig til at gøre de ting du elsker og være alt det du kan være. Give dig friheden til flyve mod højderne velvidende at du har en sikker base at vende hjem til, uanset hvad du nu end måtte kaste dig ud i.

Nu vil jeg gerne bede folk rejse sig og udbringe en skål for Cecilie, min hustru og livsledsagerske

1

Kysserunde og gæstebog/træ

Ja nu gik fotografen altså hjem og det var herefter at jeg fik det skidt. Uden at gå dybere ind i det, så blev jeg svimmel - på grænsen af at besvime - og havde monster kvalme. Jeg gik ind og lagde mig i et rum ved siden af. Robert var så sød og kom og puttede mig og sagde at jeg bare skulle sove og hentede cola m.m. Jeg sov også det meste af tiden og heldigvis klarede gæsterne at underholde sig selv. Var mest ærgelig over de taler og sange folk havde arbejdet med. Robert var ikke særligt sulten, så ingen af os fik noget af hovedret eller dessert. Men gæsterne roser maden hver gang vi snakker med dem.

Hovedretten bestod af, kanelkylling, gnavben med særlig sauce til, And i damesovs, Lam i herresovs, ristede og røgede lammepølser med syltede rødbeder, samt salat brød og senep.

Desserten var æbletærte med rosencreme, ost og frugt.

Robert kom regelmæssigt ind og tjekkede til mig og så var han jo udsat for en laaang kysserunde. :tunge:

post-44861-0-26535200-1348675736.jpg

Efter det gik gæsterne op til vores gavebord, skrev i gæstebog og morede sig med fingeraftryk træet. :) De troede at jeg havde lavet så det var lidt stamtræs agtigt og gik meget op i hvem der skulle sætte sit aftryk hvorhenne.

post-44861-0-41869200-1348675816.jpg

post-44861-0-03601100-1348675840.jpg

Her kan man se gavebordet med den boksepude vi fik, der ligger nedenunderbordet.

post-44861-0-38690800-1348675955.jpg

post-44861-0-15426900-1348675873.jpg

0

Annonce ♥

Super fine billeder!

Jeg er enig med de andre: det sidste billede af jer fra jeres location billeder er vildt godt! Dine øjne stråler :7himmel:

Synes det lyder til at have været en super dag - for jer og for gæsterne! Rigtig god måde I "underholdt" dem på mens i fik taget billeder :thumbsupsmileyanim:

0

Hvor er det bare et helt fuldendt eventyr og et fantastisk et af slagsen!

Og det sidste lokationsbillede : hold nu kæft nogle flotte øjne du har!

0

Hvilket fantastisk bryllup i har haft! Utrolig smukke billeder <3

jeg elsker at i har valgt et historisk tema, det ville jeg selv rigtig gerne, men manden vil helst have et klassisk bryllup.

0

Hvor er det hele bare flot og gennemført :)

0