LTovgaard

Program med vielse kl. 15.30?

13 indlæg i dette emne

Hejsa..

Jeg vil lige høre om andre skal vies kl. 15.30 og hvordan programmet for resten af dagen så ser ud?

Lige nu synes jeg programmet bliver lidt presset med fotografering, gaveudpakning mv.. :o Tænker at vi nok må vente med at pakke gaver ud og evt bede folk om af få gaver pakket ind i celofan... Hvad tænker I?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Udkast til tidsplan;

Vielse 15:30 - 16:15

Afgang fra kirke 16:45

1 time til billeder: tidligst ankomst til fest kl 18

Jeg ville dø af stress tror jeg.

Men - dermed ikke sagt at det ikke KAN lade sig gøre.

Redigeret af tanja_allen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi blev gift kl. 15 og havde følgende program:

kl. 15.00 - 15.30 - Vielse

kl. 15.30 - 16.00ish Lykønskninger

kl. 16ish - 17.15 - Fotografering

kl. 17.15 - 17.50 - Transport fra indre København til Roskilde

kl. 17.50 - 18.10 - Vi fik ris og måtte derefter end på værelse og "afrises" :tunge:

Kl. 18.10 - 18.30 - Velkomst (gæsterne havde fået deres velkomstdrinks kl. 18.00)

Herefter var middagen igang fra 18.30 til 22.30, herefter var der kaffe og hyggepause.

Vi dansede brudevals omkring 23.30 - 23.40 og spiste derefter kage.

Vi brugte en lille time på gaver efterfølgende, og festede derefter til den lyse morgen!

Vi stressede ikke på noget tidspunkt og nød bare dagen. For om man vil det eller ej, sådan en bryllupsdag føles som et enkelt sekund !Så jeg vil sige at det sagtens kan lade sig gøre først at blive viet 15.30, bare jeres feststed er fleksible og I sørger for at tage tingene som de kommer, og ikke lader præcise klokkeslet bestemme dagen (undtagen vielsens start, naturligvis :lol:)

Redigeret af MMF
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa..

Jeg vil lige høre om andre skal vies kl. 15.30 og hvordan programmet for resten af dagen så ser ud?

Lige nu synes jeg programmet bliver lidt presset med fotografering, gaveudpakning mv.. :o Tænker at vi nok må vente med at pakke gaver ud og evt bede folk om af få gaver pakket ind i celofan... Hvad tænker I?

Bare et dumt spørgsmål, men skal i giftes en søndag??

på din signatur står der 15.9.13 og det er da en søndag??

For hvis det er en søndag, bør man nok også tænke over at det hele ikke bliver for sent, hvis folk, skal op på arbejde dagen efter.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ups nej skal da ikke giftes en søndag og heller ikke i september.. :) Skal giftes 22. juni - det sku gerne være en lørdag.. Er rettet i min profil nu.. :)

Ud fra din tidsplan MMF så kan det jo nok godt lade sig gøre.. Hvis jeg tror vores tidsplan kommer til at se nogenlunde sådan ud, er det så helt skævt?

15.50-16.15 Vielse

16.15-16.45 lykkeønskninger ved kirken

16.45-17.00 kørsel til fotolocation

17.00-18.00 fotografering

18.00-18.15 kørsel til festen

18.30 Velkomst

18.45 middagen starter

Vi skal have buffet til hovedret hvilket vel heller ikke tager helt så lang tid som a la carte...??!! Og så tror jeg at jeg vil skrive i invitationerne at gaver skal indpakkes i cellofan så vi ikke skal bruge vildt meget tid på at pakke gaver op og uanset hvad bliver det først efter maden.

Men ja det er nok vigtigt at man ikke stresser men vi skal holde festen i et forsamlingshus så der er jo som sådan ingen der skal "bestemme" hvornår vi skal hvad og festen slutter heller ikke kl 2 så der er nok tid efter midnat til at danse til den lyse morgen...

Hmm.... håber det kan gå... ellers må jeg snakke med præsten om det kan rykkes.. Synes også bare at kl. 14.00 er tidligt og det bliver hurtigt en lang dag for gæsterne... :/

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi tog bryllupsbilleder forrige gang kl. 15.30, og det passede med at de gik til bords omkring kl. 18 (der var vist ikke velkomstdrink som sådan, i og med at gæsterne have forsynet sig da de kom fra kirken). Der var masser af tid til de billeder som de nu ønskede (dog samme location, ellers duer det ikke). Så det tror jeg nok i kan.

Men jeg vil mene at buffet tager noget længere tid end tallerkenservering, for der er altid liiiige nogen der skal op og have mere. Når tallerknen er tom, ja så er der jo ikke mere.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså måske det hjælper lidt på det, hvis jeg fortæller dig at vi først skal giftes kl 17.00?

Vores program er mere eller mindre sådan her:

  • 17.00-17.30 - vielse
  • 17.45-18.45 - fotografering, mens gæster får punch og snacks udenfor ved receptionsstedet (vi vies og holder fest samme sted så det tager 5-10 minutter at gå mellem de to steder for gæsterne)
  • 18.45-19.00 - vi ankommer til feststed og siger hej til vores gæster!
  • 19.00 - dørene til festsalen åbnes og forretten står på bordene

Vi skal alle være ude mellem 23.30 og 24.00, da dette er regler for feststedet.

Derfor har vi valgt at mellem retterne er der mulighed for at holde tale, samt dansegulvet vil være åbent. Når alle retter er serveret og spist (regner med dette vil være omkring kl 21.00), skærer vi kagen for, så gæsterne kan tage et stykke når de har lyst og så har vi yderligere 2 1/2 time til dans.

Vi serverer buffet til hovedret og dessert og regner derfor ikke med at det vil tage mere end 2 timer at komme igennem maden! :)

Håber du kan bruge noget af det til at føle dig mindre presset! :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal også giftes klokken 15.30 og jeg synes det er helt perfekt :loveshower: Programmet er der ikke helt endnu, men forestiller mig noget der

hedder

15.30 - 16.15 vielse

16.15 -16.45 ish hilsen på gæster osv

16.45 - 17.30 - fotografering

17.30 - velkomstdrink

Sådan ca. Og så har vi også lidt at give af, egentlig kunne velkomsten godt være klokken 18.00. Det skal så lige siges at feststedet ligger lige ved siden af kirken og vi skal ikke ud at køre for at få taget billeder, vi går bare om bag kirken og bruger det smukke landskab :) og så regner jeg i øvrigt med sådan en af de der Trash/love the dress sesioner efterfølgende, for det er sikkert ikke helt nok tid til billeder :fløjt:

Jeg synes helt personligt at sådan en bryllupsdag tit og ofte bliver noget lang i det. Jeg ved godt at det bliver noget andet når det er mig selv der skal giftes og at den kommer til at flyve afsted, men nu har prøvet at ligge lidt mærke til de sidste par bryllupper jeg har været til, og synes altså ret ofte det bliver lidt langstrukkent for gæsterne. Det er som om der er lang tid til det sjove skal begynde og det synes jeg er lidt synd. Men det er selvfølgelig meget forskelligt hvordan man er og hvad man har lyst til :rolleyes: Men jeg synes altså det er et godt tidspunkt :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og nårh ja, så overvejer vi at vente med gaverne til dagen efter, men det er ligeså meget fordi jeg har hørt fra rigtig mange at dte godt kan opleves som lidt af et antiklimaks når hele bryllupshalløjet er slut, og at det derfor er rart at sidde i ro og mag og hygge med udpaknigen dagen efter. Også fordi mange af gæsterne tit har gjort noget særligt ud af kort og indpakning, og så er der bare lidt mere tid til at nyde det :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og nårh ja, så overvejer vi at vente med gaverne til dagen efter, men det er ligeså meget fordi jeg har hørt fra rigtig mange at dte godt kan opleves som lidt af et antiklimaks når hele bryllupshalløjet er slut, og at det derfor er rart at sidde i ro og mag og hygge med udpaknigen dagen efter. Også fordi mange af gæsterne tit har gjort noget særligt ud af kort og indpakning, og så er der bare lidt mere tid til at nyde det :)

Det gør vi også, da der er tradition for det i H2B's familie og min svigerinde siger, det er simpelthent så rart bare at sidde der nygifte og hygge sammen med te og gaver! :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså vores tidsprogram fungerede perfekt og vi blev først gift klokken 4, og så blev vi jo gift samme sted som vi holdt festen, så der var ingen transport tid. :) Det kommer også lidt an på om det er en kirkelig vielse eller en borgerlig :)

16.15 vielsen starter - 16.45 vielsen slutter velkomst drinks - 17.10 familiebilleder og kongefoto - 17.30 fotoshoot med min nye mand :) 18.30 vi spiser :) resten af dagen er bryllupskage klokken 12. efter brudevalsen. :)

Vi åbnede først gaverne dagen efter.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for imput søde piger.. Kan godt se der både er "for" og "imod". Jeg har snakket min min H2B og er blevet enige om at vi vil høre præsten om vi kan flytte tidspunktet til kl 14. Og ellers ja så må vi tage det som det kommer og håbe at middagen ikke tager så lang tid. Bryllupskagen kan vi jo altid vente med til efter midnat hvis det skulle være.

Jeg ville helst giftes kl. 15.30 netop også fordi jeg synes dagen kan blive ret lang for gæsterne men på den anden side er det også VORES dag og jeg vil ikke sidde og få stress under middagen fordi fotografen har brugt 1½ time i stedet for 1. Vi har så også ca 15 min kørsel fra kirke til feststed og lidt længere til fotolocation så der skal indregnes transporttid.. Men nu må vi se hvad præsten siger og så tager vi den derfra. Tænker at hvis vi kan få det rykket går vi nok til bords allerede 17.30 igen for at tiden ikke blir for lang for gæsterne.. og så er der jo bare mere tid til at feste og danse i senere hvis middagen ikke trækker ud.. ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer