Webmor

Hvornår sender i indbydelsen ud?

23 indlæg i dette emne

Hej alle sammen

Jeg snakkede med min kære mormor igår, som fortalte at hun var inviteret til bryllup af sit barnebarn (altså min kusine) Hun fik indbydelsen igår altså d. 14 / 9, og brylluppet er allerede d. 6 / 10, det vil sige ca. 3 uger før brylluppet sender de indbydelsen ud! :huh: Syntes det er meget meget sent!

Min mormor kan så slet ikke komme med, fordi hun jo allerede har lavet andre aftaler den dag.

Men hvornår "plejer" man at sende indbydelser ud? 3-4 måneder før?

Jeg tænker her især på dem der ikke sender en STD kort ud først :wink: Jeg har dog planer om selv at sende et STD kort ud inden jul til vores bryllup.

Men hvad gør I andre?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes jeg også er lidt knapt. Gæsterne skal rejse til tyskland til vores bryllup og helst ikke have lavet andre planer, så vi sender STD ca. 8 måneder før og invitationer 4 måneder før med su 2 måneder før - så vi kan planlægge hvem der kommer til hvad (o;

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer også an på hvilket slags bryllup man holder, og hvornår det er besluttet. Hvis det der et lille intimt rådhus bryllup, som kun de nærmeste kender til, så synes jeg det er fint nok. Især hvis beslutningen førster taget et par måneder før. Men hvis det er med stor fest, og med mange mennesker og at planlægningen har været i gang i ca. Et år, vil jeg også sige ca. 2-4 måneder før (uden std kort.)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi sender vores ca 6 måneder før.

Hvorfor??

Tja... Vi har styr på både kirke og fest så der er vel ingen grund til at vente. Vi skal giftes næste sommer og sender dem derfor omkring slut januar.

Vores su er 2 måneder før så vi har godt tid til bordplan og de andre detaljer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En måned før... det er måske nok lige optimistisk nok hvis man gerne vil have at alle gæsterne kommer :unsure:

Jeg regner med at sende invitationerne ca. 6 måneder før uden STD-kort - dog har vi fortalt mange af dem vi gerne vil se at de lige skal huske at sætte kryds i kalenderen :)

Jeg havde egentlig tænkt mig at sætte SU til en måned før, men efter at have læst hvad i andre gør overvejer jeg nok 1½-2 måneder før :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer vel lidt an på hvornår man har bryllup...

Vi holder bryllup i sommerferien og selvom datoen er meldt ud til de nærmeste, så regner vi med at få invitationer ud indenfor den næste 1-2 måneder, dvs. i løbet af oktober/november, altså 8-9 måneder inden...

Hvis ikke vi holdt bryllup i sommerferien, så ville vi nok tidligst gøre det 6 måneder inden...

Men altså: tre uger inden brylluppet, det er jo ALT for sent - især hvis man ikke har meldt datoen ud på forhånd! Hvor er det da synd for din mormor at hun så ikke kan komme med...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har en kollega der også først lige har fået invitation til et bryllup d. 13/10. Hun bandede også lidt over det..

Vi sender ud så snart vores præst beslutter sig for hvornår på dagen vi på blive gift - så det bliver 8-9 mdr før. Ved ikk hvorfor vi skulle vente. Der er styr på alt andet :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusind tak for alle svarene.

Jeg regner som sagt selv med at sende STD kort ud inden jul, og den rigtige indbydelse 4-5 måneder før, hvor deres SU er inden 2 måneder fra bryllupsdagen, så jeg kan få styr på bordplan og alt det :happy:

Ja min mormor er nu også lidt ked af hun har lavet andre planer, men 3 uger før brylluppet .. Ja så ønsker man måske ikke alle gæsterne skal komme.

Min mormor var ikke varslet om datoen inden.

Hun ved derimod allerede nu at vi skal giftes næste år i september :blush: Jeg er I god tid, ønsker især min mormor skal komme!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kommer meget an på, hvornår bryllupet skal stå - altså er det højsæson (sommer) eller uden for sæson? Uden for sæson gør, at færre givetvis vil have problemer med at komme, mens sommerbryllupper kræver, at gæster ved det i god tid, pga. ferie. Selv blev jeg friet til 5 måneder før dagen skal stå, vi sagde til de vigtigste vi mødte på vores vej at de skulle reservere datoen, og sendte invitationer ud 2 måneder før...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle sammen

Jeg snakkede med min kære mormor igår, som fortalte at hun var inviteret til bryllup af sit barnebarn (altså min kusine) Hun fik indbydelsen igår altså d. 14 / 9, og brylluppet er allerede d. 6 / 10, det vil sige ca. 3 uger før brylluppet sender de indbydelsen ud! :huh: Syntes det er meget meget sent!

Min mormor kan så slet ikke komme med, fordi hun jo allerede har lavet andre aftaler den dag.

Men hvornår "plejer" man at sende indbydelser ud? 3-4 måneder før?

Jeg tænker her især på dem der ikke sender en STD kort ud først :wink: Jeg har dog planer om selv at sende et STD kort ud inden jul til vores bryllup.

Men hvad gør I andre?

Vi har sendt std kort ud, og vi har gæster der kommer fra tyskland. Men vi regner alligevel med at sende invitationer ud til december hvor brylluppet skal holdes i juni

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi sendte STD ud, så snart vi havde datoen (og det viste sig at være en god ide, da der åbenbart er mange der skal giftes samme dato som os).

Vi har netop været til møde med vores feststed, som anbefalede os, at vi sender invitationerne ud umiddelbart efter nytår, da alle vores gæster skal finde overnatning i Skagen. Så det er det, vi gør, selvom det er i god tid.

Min bror og hans kæreste skal giftes i maj, og de sender vist også invitationer ud omkring nytår.

Sådan er man jo så forskellige :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi sendte vores ca 2-3 måneder før, og de fleste kendte datoen i forvejen, hvilket har medført at vi ikke har fået nogle afbud... endnu :)

Vi sendte ikke STD ud til folk, men efterhånden som vi mødte folk, så fortalte vi datoen til dem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sendte indbydelser ud i starten af april - altså ca. 5 måneder inden brylluppet. De fleste havde vi dog allerede informeret om datoen en måneds tid i forvejen for indbydelserne. Vi ville ikke risikere at der var nogen der bestilte rejser og dermed blev forhindret i at deltage, vi ville jo gerne have alle med :)

Vi besluttede først at vi skulle giftes i slutningen af februar måned, så ialt har vores bryllupsplanlægning taget 7 måneder, så vi kunne dårligt have informeret tidligere.

Jeg synes at et halvt års tid i forvejen er passende at melde datoen ud, hvis man planlægger bryllup lige midt i feriehøjsæsonen, måske endda tidligere.

Men altså det sker jo ofte at folk planlægger spontane- eller lynbryllupper - og så kan fristen jo være meget kort :wink: , men så må man jo leve med at nogen af ens inviterede gæster kan have andre uopsættelige planer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal giftes i august næste år. Har informeret alle om datoen (ingen STD, bare når vi har mødt dem), og det var der flere der var glade for, fordi de allerede var i gang med ferieplaner både hjemme og på arbejde. De fleste af vores gæster skal også lige sætte weekenden af til at komme til Danmark, så invitationerne kommer med når vi tager på familierunde til jul. Så slipper vi også for porto, og risikerer forhåbentlig ikke at folk har bestilt sin ferie.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sendte ud omkring d. 1 i denne måned altså............ :huh: tælle tælle................2,5 måned før... Ville faktisk ha gjort det 3,5 måned før, men tidsplanen skred lidt, fordi vi havde problemer med at bestemme sted for receptionen.... Vi har ingen afbud modtaget endnu, tilgengæld mangler kun et par enkelte gæster at svare tilbage om de kommer... Og indtil videre overnatter alle :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi sender snart STD ud, da vi har en dato som rigtig mange andre brudepar også har valgt :rolleyes:

Det er så også her vi fortæller folk at vi skal giftes, det er kun nærmeste der ved det nu...

Og så vil vi sende invitationer ud 2-3 måneder før, ca. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer