brenholdt

Ønskeliste

25 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hej Pernille

Man kan altid ønske sig:

- penge til bryllupsreje eller renovation af huset.

- wellness ophold i et par dage.

- 1-2 dages hjælp af en havemand eller tømmer

- gryder

- nye senge

- nye møbler

Lige et par idéer, håber at i finder på noglen.

mvh.

Mette

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er meget almindeligt fx at ønske sig et bestemt stel man gerne vil have til fint brug, med tallerkner osv.

Vi ønskede også lidt andre ting: appelsintræ, boksebold, bryllupsrejsepenge

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ønsker os penge til ny seng og fjernesyn, oplevelsesgaver, flagstang og flag, ny postkasse, lidt vinglas og andet vi aldrig har fået købt så vi har til 12. Mangler også nogle flere ønsker så følger lige med her.. ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til de gæster der er inviteret med til hele dagen, kirke, reception samt fest om aftenen, har vi skrevet følgende liste: økonomisk tilskud til fremtiden, rejsegavekort, oplevelser.

Nu er de de "kun" er inviteret med til receptionen også begyndt at spørge efter ønsker... Heldigvis har jeg oprettet begivenheden på facebook, så der kommer en liste ud der...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg mangler selv inspiration til gaver - synes det er svært, når man har boet sammen i mange år....

Men indtil videre tænker vi:

- Kitchen Aid køkkenmaskine

- Kitchen Aid blender

- Flower pot lamper (sæt til at hænge og bordlampen)

- Kaj Bojesen abe

- Kaj Bojesen fugl (sunshine)

- tilskud til bryllupsrejse

Der er 10 mdr til, så vi kan sagtens nå at få flere ønsker på. Synes der mangler nogle ønsker i den "billige" prisklasse og der kommer nogle gæster der ikke har så meget at give for, så der kommer nok nogle gavekort, kogebøger, puyntepuder osv. på listen som vi nærmer os, så der er lidt for alle...

Synes bare det er svært, for det er jo de store ting, man ikke selv lige får købt, mens de "små" ting som regel bliver købt når man ser dem...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er der jo lidt tid til.. men har da et par ting i tankerne:

- Globalknive; en stor grøntsags, nogle små grøntsags

- Jamie Oliver; pander i div. str. (har tre grillpander - de kan klart anbefales hvis ikke I allerede har. Så bøffer får lækre grill-striber.. og antallet er godt hvis man fx har 12 gæster og maden skal være klar samtidigt)

- WMF Gryder; stor suppegryde, alm 4 liters

- Flora Danica stel (ikke kopi) (...kun hvis man er til lidt bedstemor agtig stil. hehe)

- Georg Jensen, copenhagen; te-skeer, lange te-skeer, spiseskeer, gafler, knive

- Georg Jensen, leaf; div. skåle

- Royal Copenhagen; stjernetegns-figurer (håååber at de når at udgive de mandlige figurer i sort)

- Gavekort til restautant-oplevelser; Noma, Formel-B, EraOra

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er, og ligeledes er H2B blevet opdraget til at man ikke må ønske sig penge og gavekort til bryllup, man må lave en ønskeliste og henvisning til hvor tingene kan købes og hvis gæsterne ikke vil købe noget af det vælger de selv at de så i stedet giver penge eller gavekort til butikken, så de to ting er ikke på vores :)

Men her kan du så se hvad vi har ønsket os, den er på engelsk da vores gæster er af ret blandet sprog :blink:

- Mixing bowls - Hard plastic

- Wooden cutting-board

- Pots and Pans

- Wok pan

- Blender in stainless steel

- Airfryer with baking tray

- King size bedlinnen.

Carrol Boyes:

- Salad Servers "Palace"

- Cake forks (assorted)

- Meat board "dark wood"

- Cake stand

- Pie lifter

Bodum (if colour choice, beige):

- Plunger, all sizes

- Barbeque cutlery

- Spice Chopper (11347-913)

- Electrical Coffee machine (11001-913EURO)

- Electrical Handmixer (11151-913EURO)

- Knife block (11089-913)

- Spell Blends (K11179-913EURO)

Danish brands:

- Menu propeller trivet (probel bordskåner)

- Georg Jensen Alfredo decanter

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

LeneMaj snakkede lidt om det med pengegaver fordi det er helt naturligt i hendes mands kultur at man giver pengegaver, istedet for at give gavekort, eller købe noget som brudeparret alligevel skal bytte, hvis de nu ønskede sig penge til en bryllupsrejse.

Vi havde ikke noget mod at ønske os penge og der er rigtig mange der har forstået hvorfor vi ønskede os dem og gerne ville give os den rejse vi sådan længes efter. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Pernille

Man kan altid ønske sig:

- penge til bryllupsreje eller renovation af huset.

- wellness ophold i et par dage.

- 1-2 dages hjælp af en havemand eller tømmer

- gryder

- nye senge

- nye møbler

Lige et par idéer, håber at i finder på noglen.

mvh.

Mette

Ha ha ha... altid?? Jeg tror vores gæster vil glo lidt hvis vi skriver disse ting på listen - måske fordi vi bor i lejlighed og ikke har et hus eller en have :blink:

:bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lidt et andet spørgsmål (som måske bør i et emne for sig, men nu faldt jeg bare over den her tråd og tænkte jeg lige kunne spørge jer der i det mindste har taget stilling til ønskerne); Hvad gør I med ønskelisten? Altså som i hvor? :) Jeg har tænkt lidt over det og synes måske det er mærkeligt at invitere til bryllup og så I samme øjeblik man har inviteret til bryllup, fortælle gæsterne hvad man ønsker sig (altså hvis man sendte den med i invitationen) Hvis I forstår. Ved ikke om det med en hjemmeside er noget for os og nu er jeg ligesom strandet der.

Hvad gør/gjorde I?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lidt et andet spørgsmål (som måske bør i et emne for sig, men nu faldt jeg bare over den her tråd og tænkte jeg lige kunne spørge jer der i det mindste har taget stilling til ønskerne); Hvad gør I med ønskelisten? Altså som i hvor? :) Jeg har tænkt lidt over det og synes måske det er mærkeligt at invitere til bryllup og så I samme øjeblik man har inviteret til bryllup, fortælle gæsterne hvad man ønsker sig (altså hvis man sendte den med i invitationen) Hvis I forstår. Ved ikke om det med en hjemmeside er noget for os og nu er jeg ligesom strandet der.

Hvad gør/gjorde I?

Vi har valgt en gavekoordinator (h2b´s søster) så kommer der til at stå i invitationen at man kan kontakte hende for gaveønsker og så holder hun styr på at der ikke bliver nogen byttere... min far havde også en gavekoordinator (min søster) til hans bryllup her i sommers og det havde fungeret helt vildt godt - ikke noget som skulle byttes :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lidt et andet spørgsmål (som måske bør i et emne for sig, men nu faldt jeg bare over den her tråd og tænkte jeg lige kunne spørge jer der i det mindste har taget stilling til ønskerne); Hvad gør I med ønskelisten? Altså som i hvor? :) Jeg har tænkt lidt over det og synes måske det er mærkeligt at invitere til bryllup og så I samme øjeblik man har inviteret til bryllup, fortælle gæsterne hvad man ønsker sig (altså hvis man sendte den med i invitationen) Hvis I forstår. Ved ikke om det med en hjemmeside er noget for os og nu er jeg ligesom strandet der.

Hvad gør/gjorde I?

Vi har valgt en gavekoordinator (h2b´s søster) så kommer der til at stå i invitationen at man kan kontakte hende for gaveønsker og så holder hun styr på at der ikke bliver nogen byttere... min far havde også en gavekoordinator (min søster) til hans bryllup her i sommers og det havde fungeret helt vildt godt - ikke noget som skulle byttes :)

Det var selvfølgelig også en mulighed. Så ringer gæsterne bare til hende og får ønskerne? Det kan jeg godt se det smarte i.. Selvom jeg ikke tror vi behøver en decideret koordinator, jeg mener bare at han/hun ikke ville behøve at skulle holde styr på hvad der var blevet købt af hvad- så må vi ud og bytte hvis der skulle være gengangere :) Men god ide ellers.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt et andet spørgsmål (som måske bør i et emne for sig, men nu faldt jeg bare over den her tråd og tænkte jeg lige kunne spørge jer der i det mindste har taget stilling til ønskerne); Hvad gør I med ønskelisten? Altså som i hvor? :) Jeg har tænkt lidt over det og synes måske det er mærkeligt at invitere til bryllup og så I samme øjeblik man har inviteret til bryllup, fortælle gæsterne hvad man ønsker sig (altså hvis man sendte den med i invitationen) Hvis I forstår. Ved ikke om det med en hjemmeside er noget for os og nu er jeg ligesom strandet der.

Hvad gør/gjorde I?

Vi har valgt en gavekoordinator (h2b´s søster) så kommer der til at stå i invitationen at man kan kontakte hende for gaveønsker og så holder hun styr på at der ikke bliver nogen byttere... min far havde også en gavekoordinator (min søster) til hans bryllup her i sommers og det havde fungeret helt vildt godt - ikke noget som skulle byttes :)

Det var selvfølgelig også en mulighed. Så ringer gæsterne bare til hende og får ønskerne? Det kan jeg godt se det smarte i.. Selvom jeg ikke tror vi behøver en decideret koordinator, jeg mener bare at han/hun ikke ville behøve at skulle holde styr på hvad der var blevet købt af hvad- så må vi ud og bytte hvis der skulle være gengangere :) Men god ide ellers.

Fordelen ved koordinatoren er netop at du slipper for at skulle ud og bytte bagefter :) Ved nogen gaver kan det selvfølgelig være ligemeget - men 10 gavekort til det samme sted kan måske godt blive lidt for meget med mindre det er noget man virkelig ønsker sig :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lidt et andet spørgsmål (som måske bør i et emne for sig, men nu faldt jeg bare over den her tråd og tænkte jeg lige kunne spørge jer der i det mindste har taget stilling til ønskerne); Hvad gør I med ønskelisten? Altså som i hvor? :) Jeg har tænkt lidt over det og synes måske det er mærkeligt at invitere til bryllup og så I samme øjeblik man har inviteret til bryllup, fortælle gæsterne hvad man ønsker sig (altså hvis man sendte den med i invitationen) Hvis I forstår. Ved ikke om det med en hjemmeside er noget for os og nu er jeg ligesom strandet der.

Hvad gør/gjorde I?

Vi har lavet en hjemmeside med en masse ekstra info og der her vi også sat vores ønskeliste, samtidig har vi puttet svigermor ind som gavekoordinator :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

angående ting at ønske sig, så er min kæreste og jeg lidt ude i nogle af de "store" ting, vi gerne vil have, men aldrig får brugt penge på. Vi syr begge en del kostumer, og derfor overvejer vi at ønske os sådan en gine, der kan indstilles i forskellige størrelser :) Og måske en overlocker :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er vores liste :-)

Dockingstation/højtalere til iPad/iPhone

Kay Bøjsen dyr i træ

Digital Kamera

Mr. P. One shy man Lampe

iPad

Notebook

KidchenAid rørermaskine

Robotstøvsuger

Gavekort til Norwegian

Kuffert/trolley sæt

Arne Jacobsen kagegafler

Whiskeysten

Global magnetskinne

Vinreol til vægophæng i stål

Weber gasgrill

Weber grill tilbehør

Tassimo maskine + kakao og the kapsler

Holmegaard Cabernet Champangeglas

Gavekort til billetnet/billetlugen

hvid PlayStation3 + spil

Anretterbord på hjul og med opbevaringsmulighedder

Vitrineskab

Ladcykel

Årskort til kbh Zoo

Gavekort til gavekortet.dk

Musselmalet Mega - blå

Aab trøje til ham - BIF trøje til hende

Aab Aktier til ham og BIF til hende

Georg Jensen Johanne Topstjerne

Georg Jensen Saltkar

Nøglefant x 2

lækre bløde badehåndklæder

Gavekort til IKEA

Gavekort til Dubuy.dk

Gavekort til iTunes

Hoptimist

PaperDee køkkenrulleholder

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her er vores forløbige

Grå Vipp toiletspand og toiletbørste

Zwilling knive

Magasin håndklæder i grå, sort, lilla og hvid

Alt fra blå mega mussel stellet

WMF gryder og pander

Kitchenaid blender i sort

Kitchenaid røremaskine i sort eller lilla

Gavekort til oplevelser

Bamix stavblender i sort

Royal Copenhagen Function krukker

Sengetøj i grå eller hvid

Arne Jacobsen café latte og kage gafler

Sengetøj til dobbeltdyne i hvid eller grå

Hay Pinnochio tæppe lilla eller multi farvet

Redigeret af Prinsesse-Sophie
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi ønsker os også lidt 'større' ting, som man som regel skal spare lidt sammen til. Fx:

- Objektiv til spejlrefleks kamera

- Jamie Oliver pander og gryder

- Køkkenknive

- Rejsesæt (kuffeter/weekendtasker)

- Oplevelsesgaver/tilskud til rejser

Og selvom det er lidt ilde set herhjemme, er det, for kæreste og hans kultur, helt naturligt at man opretter en konto, hvor gæsterne kan overføre penge på som gave. Så kan men selvfølgelig selv vælge om det er til fremtidig projekter eller et tilskud til bryllupsrejsen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Pernille

Man kan altid ønske sig:

- penge til bryllupsreje eller renovation af huset.

- wellness ophold i et par dage.

- 1-2 dages hjælp af en havemand eller tømmer

- gryder

- nye senge

- nye møbler

Lige et par idéer, håber at i finder på noglen.

mvh.

Mette

Ha ha ha... altid?? Jeg tror vores gæster vil glo lidt hvis vi skriver disse ting på listen - måske fordi vi bor i lejlighed og ikke har et hus eller en have :blink:

:bearhug:

Der er ingen der siger at det skal være ting man ønsker sig, men go var den :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lidt et andet spørgsmål (som måske bør i et emne for sig, men nu faldt jeg bare over den her tråd og tænkte jeg lige kunne spørge jer der i det mindste har taget stilling til ønskerne); Hvad gør I med ønskelisten? Altså som i hvor? :) Jeg har tænkt lidt over det og synes måske det er mærkeligt at invitere til bryllup og så I samme øjeblik man har inviteret til bryllup, fortælle gæsterne hvad man ønsker sig (altså hvis man sendte den med i invitationen) Hvis I forstår. Ved ikke om det med en hjemmeside er noget for os og nu er jeg ligesom strandet der.

Hvad gør/gjorde I?

Vi har valgt en gavekoordinator (h2b´s søster) så kommer der til at stå i invitationen at man kan kontakte hende for gaveønsker og så holder hun styr på at der ikke bliver nogen byttere... min far havde også en gavekoordinator (min søster) til hans bryllup her i sommers og det havde fungeret helt vildt godt - ikke noget som skulle byttes :)

Gør nøjagtig det samme. H2B´s søster er også vores gavekoordinator.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer