Miss-Lena

Boheme... Passer den trendy boheme stil til et dansk bryllup?

15 indlæg i dette emne

Jeg er rigtig meget inspireret af specielt 2 trends: 20'erne og boheme.

Jeg laver absolut ikke kommercielle hårsmykker der skal være til flertallets smag - jeg laver det jeg synes er super flot og smart, meeeen vil nu alligevel gerne høre jer om jeres mening om boheme stilen. Passer den til et dansk bryllup? Er det mere til en udendørs vielse eller rådhus end et kirkebryllup?

Som sagt elsker jeg bohemestilen. Og skulle jeg giftes i dag ville jeg nok ikke være SÅ traditionel, og springe ud i noget mere anderledes. Men hvad synes I?

pink_wedding_dress1.jpg

il_fullxfull.376061359_f83x.jpg

il_fullxfull.372293628_pr1s.jpg

26_07_2008_0491341001217073545_ewamarie_rundquist.jpg

JannieBaltzer2013-sandraaberg--52.jpg

il_fullxfull.372651976_l1hp.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er meget enig med Susanne. Da vi blev gift i haven ville jeg vildt gerne ha' kørt boheme-stil, men jeg havde bare en idé om at jeg ikke rigtigt kunne 'pull it off'... Tænker at stilen ville passe til mange forskellige bryllupper af den lidt utraditionelle slags.

Redigeret af msmountains
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes faktisk det er en stil, der kan passe mange - Det er jo egentlig bare at være stylet naturligt. Det stiller ikke så høje krav til ens figur (altså både for tykke og tynde - og alle dem midt imellem).

Det som jeg tænker er bare om man selv sætter den blokade for om det nu er forenligt med en højtidelig kirke. Men igen - hvorfor egentlig ikke?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

stilen er smuk... meget :)

Men jeg synes at den er sværere at bære. Selv med de alm. hårbånd/pandebånd der har været på markedet, synes jeg at der i gadebilledet har

været en del som SLET ikke kunne bære det.

mig selv inklusiv :)

ærgeligt... til gengæld er de der kan bære den stil suuuuper smukke :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det behøver ikke kun at være pandebånd til det look, friske blomster eller andet kunne jo også være en mulighed - og kjolerne er jo som sagt lette kjoler gerne i flere lag, så de burde kunne passe alle :)

Smider lige flere inspirations billeder

il_570xN.372309031_7olb.jpg

mignonne-by-mignonne-bridal-headpieces-2011-wedding-trends-nature-girl-halo-nude-pink.jpg

hairwreath.jpg

il_570xN.345765587.jpg

il_570xN.365921264_9amn.jpg

285429_262850290484491_1635159933_n.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror at det er et fåtal, altså i forhold til, hvor mange der rent faktisk bliver gift i Danmark, der går efter/bruger lige præcis den stil... :)

Til gengæld er der mange af dine andre ting der bare passer lige ind i hjertet på de fleste danske brude Lena, du har jo også en bestseller... :)

Tror måske det handler lidt om, hvor stort markedet er... Fx er USA jo kæmpe stort og mange flere bliver gift, så der er også et større publikum... :)

Jeg synes personligt at det ser vildt smukt ud, men da jeg SKAL ha' håret oppe, så jeg ikke sveder for meget, passer det ikke helt... :)

Edit: altså jeg tror absolut der kan sælges hårdimser i den stil, tror bare at der OGSÅ skal være andre hårdimser... :)

Redigeret af NBN84
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså jeg er selv det jeg kalder en luksus hippie, det er jo bohemestilen hvor man gerne vil havde noget der ser naturligt, men lækkert ud :) Hvis jeg skulle holde et mere traditionelt bryllup var jeg gået efter den stil :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror at det er et fåtal, altså i forhold til, hvor mange der rent faktisk bliver gift i Danmark, der går efter/bruger lige præcis den stil... :)

Til gengæld er der mange af dine andre ting der bare passer lige ind i hjertet på de fleste danske brude Lena, du har jo også en bestseller... :)

Tror måske det handler lidt om, hvor stort markedet er... Fx er USA jo kæmpe stort og mange flere bliver gift, så der er også et større publikum... :)

Jeg synes personligt at det ser vildt smukt ud, men da jeg SKAL ha' håret oppe, så jeg ikke sveder for meget, passer det ikke helt... :)

Hvis du ser på Jannies B's billeder er modellen stylet med opsat hår.

Jeg er jo så heldig at jeg kun laver hårsmykker som hobby, og jeg derfor ikke behøver at lave til det brede flertal. Jeg er også typen, der til trods for jeg nok selv er ret gennemsnitlig selv, synes at det er liiiiiiiiiiiidt kedeligt og ikke noget man skal stræbe efter :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror at det er et fåtal, altså i forhold til, hvor mange der rent faktisk bliver gift i Danmark, der går efter/bruger lige præcis den stil...

Til gengæld er der mange af dine andre ting der bare passer lige ind i hjertet på de fleste danske brude Lena, du har jo også en bestseller...

Tror måske det handler lidt om, hvor stort markedet er... Fx er USA jo kæmpe stort og mange flere bliver gift, så der er også et større publikum...

Jeg synes personligt at det ser vildt smukt ud, men da jeg SKAL ha' håret oppe, så jeg ikke sveder for meget, passer det ikke helt...

Hvis du ser på Jannies B's billeder er modellen stylet med opsat hår.

Jeg er jo så heldig at jeg kun laver hårsmykker som hobby, og jeg derfor ikke behøver at lave til det brede flertal. Jeg er også typen, der til trods for jeg nok selv er ret gennemsnitlig selv, synes at det er liiiiiiiiiiiidt kedeligt og ikke noget man skal stræbe efter :lol:

Nej man vil jo absolut ikke ligne andre... :wink: Sådan tror jeg de fleste brude har det, men efter at ha' været i brudeland i over et år, synes jeg bare at mange af os brude alligevel ender op med, at ligne hinanden lidt alligevel... :)

Men det er jo også super smukt og fedt at der overhovedet er nogle derude der tilbyder den type hårdims (for lack of better word)... :biggrin:

Og så bliver ting bare smukkere, når man elsker at lave dem, i forhold til at lave ting, der SKAL laves... Giver det mening?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sunspirit, du er da super Boheme... Og jeg kan rigtig godt lide dit look og det det udstråler.

Ja okay :) jeg er vist nok også boheme i stilen på på bryllupsdagen. Tak :) det var så vigtig for mig at jeg udstrålede det samme som kendetegner mig til hverdag, og selvom der er så mange smukke hvide tyl. blonde og silke brude herinde, så var det nok aldrig rigtig en mulighed for mig. Jeg er forelsket i det grønne og naturlige :tunge:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal vidst lige ind og kigge på din hjemmeside Lena, så jeg er da helt solgt! Tror ikke egentlig der er noget der hedder "danske brylluper", de er så forskellige at det næsten ikke kan trækkes de helt tydelige paraleller. Kender flere der got kunne have kørt bohemestilen til sit bryllup, og ville ha' elsket dine pieces.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu skal jeg godt nok vies udendørs, men jeg går lidt efter boheme stilen... Løst hår (dog glat, så ikke helt naturligt i mit tilfælde) og et bånd eller lignende i panden... Alt andet er umiddelbart ret traditionelt...

Det er slet ikke sådan folk forventer jeg ser ud, men kan bare mærke at det trækker i mig... Skulle jeg vies i en kirke, ville jeg stadig vælge den stil...

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

altså om de passer til et dansk bryllup ved jeg ikke, meeeen hvem siger, det kun er til bryllupper, man skal bruge hårsmykker. Jeg vil jo meget gerne selv have et på til vores kommende trolds barnedåb, men tænker også at det kunne bruges til større fester :)

så lav du bare flere og gerne nogle med noget farve i, så de ikke bliver helt så brude agtige

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer