TrineSchmidt

B&T 7.9.13 - Beretning i gang og takkekort sendt ud

1,426 indlæg i dette emne

Starten på vores forhold

Min kæreste, Bo (kommende mand) og jeg fandt sammen i marts 2006, efter at have fundet hinanden på netdating.
Vildt nok, men allerede efter kort tid, var jeg sikker på, at han var manden i mit liv og der må jo være noget om snakken, når nu vi skal giftes.
Tingene gik stærkt for os i starten. Efter 4 måneder flyttede vi sammen i et hus vi havde købt, og mange synes det var hurtigt, men for os, var det helt rigtigt at gøre, og det kan man jo også se i dag.

I januar 2010 fik vi vores fælles datter Cecilie, så der er nu 3 børn i husstanden. Min kæreste har 2 piger fra et tidligere forhold på henholdsvis 10 og 12 år.
Efter vi fik vores datter, prøvede jeg mange gange, at "stikke" til Bo, om det ikke snart var på tide, at vi skulle giftes. Men hver gang, fik han altid snakket sig udenom emnet, eller også sagde han: "Jeg skal ikke giftes med en enlig mor" Selvfølgelig med et stort smil på læben, så da det endelig skete, tog han virkelig røven på mig, men også pga. det han sagde.


Her er hvad der blev sagt, da han friede:
Vi var til fyrværkerifestival i Ulstrup og har lige hørt Queen Machine, virkelig en fed koncert og alle var i super humør. Vi havde lige bestilt en ny omgang øl og havde efterhånden fået en del at drikke... Der var jo fest og super god musik

Bo siger: "Jeg synes vi skal skåle for at det er lørdag d. 8.9.12"
Trine tænker: Ej hvad nu... Hvorfor nu det og det er da en mærkelig grund til at skåle, men selvfølgelig gør jeg det...
Bo siger: "Prøv engang og tænk. I dag er det den 8.9.12, igår var det den 7.9.12, om et år, er det lørdag, hvor datoen er 7.9.13 og der vil jeg jeg høre, om du vil gifte dig med mig Trine?"
Trine: Jeg var fuldstændig i chok, for det kom virkelig bag på mig, havde ikke set det komme og det var heller ikke helt unormalt, at Bo kunne finde på at sige sådan noget fjollet noget, men jeg sagde selvfølgelig JA!!

Efter frieriet, måtte jeg simpelthen ringe til min mor og mine svigerforældre og fortælle den gode nyhed, det var jo så stort det her. Det sjove var, at de alle havde samme kommentar til mig... Er du nu sikker på, at han kan huske det i morgen? Han har jo fået noget at drikke....


Dette billede er taget på fyrværkerifestivallen, inden Queen Machine gik på scenen og det var efter denne koncert, at Bo friede til mig.
post-62186-0-52118300-1347964701.jpg



Tanker og forberedelser:
Da vi ikke har usædvanligt mange penge til vores bryllup, skal der tænkes anderledes, så vi kan gøre det så billigt som muligt.
Tænker, at vores tema til festen, skal være strandtema...Der har man nemlig mulighed, for at finde mange smukke ting på stranden til pynt og lign. og det koster GRATIS
Hvis nogen har nogle gode ideer, så kom endelig med dem.

Redigeret af TrineSchmidt
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bryllupskage muligheder

Min fætters kone, har tidligere lavet den dåbskage, som vi havde til vores datters barnedåb og jeg vil spørge hende, om hun kunne være interreseret i at lave vores bryllupskage. Hun er hammer dygtig, så hvis hun siger ja, er jeg sikker på, at jeg nok skal få en flot kage. :cheerleader3:

Dette er inspiration til min kage:

post-14951-1168682471.jpg

post-33980-1220900306.jpg

beach_wedding_cake01.jpg

Er simpelthen så vild med den første kage, måske er der lidt for meget pynt.

Redigeret af TrineSchmidt
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kirken

Så er der ved at være styr på kirken. Vi har fået opfyldt vores ønske om at blive gift i Ødum Kirke og der var heldigvis ledig på datoen d. 7.9.13. Vi skal vies kl. 13.30.

post-62186-0-45118400-1348168826.jpg

Det er bare sådan en lettelse, at vi fik den kirke, som vi ønskede.

Desværre holder den præst, som er der nu, da han skal pensioneres, så det bliver spændende, at se hvem vi så får.

Jeg er meget i tvivl om, hvor meget der skal pyntes i kirken, står man selv for det hele og skal man pynte? Hvad gør I?

Redigeret af TrineSchmidt
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til og tillykke med det kommende bryllup! Det er så hyggeligt med endnu en 2013 brud :-)

Alexandra Worm Danbo havde disney/strandtema. Jeg kan desværre ikke linke (er på iphone), men der ligger beretning fra hende i beretningstråden og hun havde også en fin planlægningstråd :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til og tillykke med det kommende bryllup! Det er så hyggeligt med endnu en 2013 brud :-)

Alexandra Worm Danbo havde disney/strandtema. Jeg kan desværre ikke linke (er på iphone), men der ligger beretning fra hende i beretningstråden og hun havde også en fin planlægningstråd :-)

Tak skal du have og i lige måde... Det bliver et spændende år, 2013 http://www.bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/laugh.png

Tak for informationen om Alexandra... Det vil jeg prøve at kigge nærmere på http://www.bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/thumbsupsmileyanim.gif

Redigeret af TrineSchmidt
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bordpynts muligheder når/hvis temaet skal være strand

Er der nogen som har holdt strandtema, eller som har planer om det?

Lad endelig høre fra dig, så jeg kan få noget mere inspiration

bord_deko_strand.jpg

1140%20056_icon.jpg

DK_08_08_024.jpg

Redigeret af TrineSchmidt
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvem skal inviteres
Vi har haft snakket om mange forskellige måder vi kunne holde vores bryllup på.
Først snakkede vi om, at holde et lille bryllup for de nærmeste, men blev hurtig enige om, at vi ville give den max gas :cheerleader3:
Så vi holder et bryllup, hvor det så skal ende ud i et brag af en fest, når alle de "gamle" er gået hjem. Derfor har vi besluttet at invitere mange af vores venner med. Vi vil simpelthen have så meget ud af dagen, som vi kan :biggrin:
Vi sad en eftermiddag og skrev alle dem op, som vi ønsker at invitere...
Vi endte på 63 personer :oops: Og der må man sige, at der kom mange på den liste. Vi skal lige have tjekket den igennem, inden vi er 100% sikker på, at alle skal med.

Redigeret af TrineSchmidt
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fedt med et strandtema, det har jeg endnu ikke set før, men ser fedt ud med kagerne og pynten! :loveflag:

Jeg følger også din tråd nu..

Vi "skal" jo følges ad hele vejen, da vi jo har samme vielses dato, bliver spændende at følges syntes jeg :wink:

Tillykke med det forestående bryllup, og din egen tråd! :cheerleader3: Hep hep! Det gør at vi andre kan "snage" :tunge: hehe

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hehe og til med gæsterne! ja vi er pt. på 71, og jeg tror nu også lige der skal sorteres lidt i den! :blush:

Jeg prøver at vende den sådan her "Ville jeg selv blive inviteret til deres bryllup, hvis de holdte et?" ... Og hvis nej, ja så kommer de heller ikke til mit, hehe! :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe og til med gæsterne! ja vi er pt. på 71, og jeg tror nu også lige der skal sorteres lidt i den! :blush:

Jeg prøver at vende den sådan her "Ville jeg selv blive inviteret til deres bryllup, hvis de holdte et?" ... Og hvis nej, ja så kommer de heller ikke til mit, hehe! :wink:

Ja der skal tænkes godt over, om alle skal med... Hvor mange har i planer om at I skal være?

For vores vedkommende, vil jeg gerne ligge på nogen og 50 personer.. Men nu må vi se om vi kan blive enige herhjemme :wink: hehe.

Redigeret af TrineSchmidt
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hehe og til med gæsterne! ja vi er pt. på 71, og jeg tror nu også lige der skal sorteres lidt i den! :blush:

Jeg prøver at vende den sådan her "Ville jeg selv blive inviteret til deres bryllup, hvis de holdte et?" ... Og hvis nej, ja så kommer de heller ikke til mit, hehe! :wink:

Ja der skal tænkes godt over, om alle skal med... Hvor mange har i planer om at I skal være?

For vores vedkommende, vil jeg gerne ligge på nogen og 50 personer.. Men nu må vi se om vi kan blive enige herhjemme :wink: hehe.

Jeg håber vi kan komme ned på 60 måske 65 ..

Men det er også uden os talt med, kun gæsterne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hehe og til med gæsterne! ja vi er pt. på 71, og jeg tror nu også lige der skal sorteres lidt i den! :blush:

Jeg prøver at vende den sådan her "Ville jeg selv blive inviteret til deres bryllup, hvis de holdte et?" ... Og hvis nej, ja så kommer de heller ikke til mit, hehe! :wink:

Ja der skal tænkes godt over, om alle skal med... Hvor mange har i planer om at I skal være?

For vores vedkommende, vil jeg gerne ligge på nogen og 50 personer.. Men nu må vi se om vi kan blive enige herhjemme :wink: hehe.

Jeg håber vi kan komme ned på 60 måske 65 ..

Men det er også uden os talt med, kun gæsterne.

Pøj pøj... Det vi er kommet frem til, er med os :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi startede også på 89 :blink:

Og er nu nede på 79 inkl. os selv.. :unsure:

Det er stadig mange, men så er det dem vi gerne vil have med til at dele vores specielle dag med os :heart:

Ja det var da pænt mange, men sådan er det jo, når man gerne vil have mange med, til at fejre ens store dag. Vi har været højere oppe end vi er nu... Så måske vi ikke får fjernet flere fra listen, men så går det også :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hehe og til med gæsterne! ja vi er pt. på 71, og jeg tror nu også lige der skal sorteres lidt i den! :blush: Jeg prøver at vende den sådan her "Ville jeg selv blive inviteret til deres bryllup, hvis de holdte et?" ... Og hvis nej, ja så kommer de heller ikke til mit, hehe! :wink:
Ja der skal tænkes godt over, om alle skal med... Hvor mange har i planer om at I skal være? For vores vedkommende, vil jeg gerne ligge på nogen og 50 personer.. Men nu må vi se om vi kan blive enige herhjemme :wink: hehe.
Jeg håber vi kan komme ned på 60 måske 65 .. Men det er også uden os talt med, kun gæsterne.
Pøj pøj... Det vi er kommet frem til, er med os :rolleyes:

Jo tak, skal nok få skåret lidt fra! :)

Vi startede også på 89 :blink: Og er nu nede på 79 inkl. os selv.. :unsure: Det er stadig mange, men så er det dem vi gerne vil have med til at dele vores specielle dag med os :heart:

Ja det lyder måske også af mange, men der er jo nogle der har over 100 gæster, så begynder jeg at syntes det er mange! Men under 50 syntes jeg måske også bliver for lidt, men det kommer også an på hvad man "er til" :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Brudebuket

Jeg har seriøst overvejet at lave min egen brudebuket, da der her er mulighed for at spare lidt penge. Samtidigt, synes jeg at det er mange mange penge, for en buket, som man kun har glæde af en dag... Der er jeg jo nok lidt nærrig, men kan jeg overhovedet selv lave en? ALtså jeg ved godt, at man selv kan, men kan jeg finde ud af det? Det skal i hvert fald prøves af først. :help:

Er der nogen som selv har haft lavet der egen buket? Lykkes det og har du eventuelt et billede, jeg må se af den?

Jeg er utrolig vild med roser, så jeg regner stært med, at det skal være en buket med roser.

Her er lidt inspiration til min buket. Den skal holdes i de her lyse/hvide farver

Brudebuket91.jpgBrudebuket98.jpg

post_25_1061651695.jpg

brudebuket15.jpg

post_11966_1162242199.jpg

Redigeret af TrineSchmidt
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg syntes også det er svimlende hvad sådan en koster! :o

og især når man tænker på at der måske "kun" bliver brugt 20 blomster mere, end i en buket blomster til 2-300 kr!

Jeg har ikke overvejet at lave min selv, da jeg ikke dur til sådan noget. Men har en veninde hvis faster eller er det moster er blomsterbinder med egen butik, måske man kunne få lidt rabat den vej :) Det skal jeg lige have undersøgt!

Fine billeder du har fundet, jeg er så ikke til roser. Men de er nu meget søde de bukette :happy:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg syntes også det er svimlende hvad sådan en koster! :o

og især når man tænker på at der måske "kun" bliver brugt 20 blomster mere, end i en buket blomster til 2-300 kr!

Jeg har ikke overvejet at lave min selv, da jeg ikke dur til sådan noget. Men har en veninde hvis faster eller er det moster er blomsterbinder med egen butik, måske man kunne få lidt rabat den vej :) Det skal jeg lige have undersøgt!

Fine billeder du har fundet, jeg er så ikke til roser. Men de er nu meget søde de bukette :happy:

Ja det er også det jeg tænker.. Synes det er for dyrt!

Jeg ved heller ikke om det bliver en for stor opgave for mig, men det skal afprøves og så må jeg jo bedømme det bagefter. Så har man da gjort et forsøg :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer