TrineSchmidt

Hvilket tidspunkt skal I giftes?

63 indlæg i dette emne

På hvilket tidspunkt skal I giftes? Og er der nogen som ved, hvor lang tid, det tager i kirken?

Jeg er lidt i tvivl om, hvor lang tid man skal have efter vielsen til man skal begynde på middagen.

Hvor lang tid tror du man skal have?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal vies 13.30, og kirken plejer at tage en lille halv time.. :)

Vi holder reception efter kirken, og fra kl 18 er der fest og middag, til de heldige, et 3. sted :)

Redigeret af GinnieB
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har booket kirke til kl 12 lige nu, men rykker der nok til kl 13 eller 13.30...

Edit: så lige resten af spørgsmålet... Det kommer jo an på, om man har reception samt hvor lang transport man har til reception/fest...

Vi skal have reception - i samme lokale som vores middag/fest (lokalet kan deles op), og det ligger 5 min fra kirken...

Redigeret af CilleTX
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal først vies kl. 17.00

Skal holde bryllup i Afrika og midt på dagen er det omkring 40 grader i november, så vi har valgt at rykke det til senere, så vores gæster og os selv ikke dør af varme under vielsen :)

Vi regner med at vielsen varer 20-30 minutter :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal vies kl 15 - og ingen reception. Der er 10 min fra minerne til feststedet så der vil være lidt kage og sager til folk efter vielsen, og så forventer jeg at vi går til bords ved 18tiden

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores er kl. 15:30 og vielsen tager ca. 1 time, og derefter til velkomst drinks i festlokalet.

Ej hvor sjovt.. :lol:

Har lige set at vi skal giftes i den samme kirke. Er du fra Ødum?

Kan se at du har skrevet at det tager ca. 1 time, er det Ole Juhl som har sagt at det vil tage en time? For så vil mit da også være en time

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg regner med at vi skal have kaffe og bryllupskagen efter kirken, så hvis man nu vælger kl. 13.30 og det vare ca. 40 min. så er kl. 14.10 så står man vel 30 min ved kirken eller sådan?? Så er den 14.40. Så tager det ca. 10 min. at køre hen til det lokale (som vi regner med vi skal have) og så er den 14.50.

Er ca. 3 timer til kaffe, kage og udpakning af gaver ikke passende?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores er kl. 15:30 og vielsen tager ca. 1 time, og derefter til velkomst drinks i festlokalet.

Ej hvor sjovt.. :lol:

Har lige set at vi skal giftes i den samme kirke. Er du fra Ødum?

Kan se at du har skrevet at det tager ca. 1 time, er det Ole Juhl som har sagt at det vil tage en time? For så vil mit da også være en time

Hihi ej hvor sjovt =) Nej jeg er opvokset i voldum, men blev konfirmeret af Ole Juhl. Ja det er Ole som har sagt at det ca. tager 1 time =)

Ej så når du ikke at det er Ole som skal vie jer kan jeg se på datoen..

Redigeret af kralle3
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi skal vies kl. 13 og regner også med at det tager en lille times tid, oppe i kirken, og 20-30 min udenfor bagefter, og så er der ca 30 min. kørsel til feststedet... havde så regnet med at folk kunne få en kop kaffe eller to, og småkager inden, mens vi pakker gaver op, og ungerne kan komme ud og få brugt lidt energi inden de skal ind og sidde stille i mange timer ;-) og folk kan få hilst på hinanden...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores er kl. 15:30 og vielsen tager ca. 1 time, og derefter til velkomst drinks i festlokalet.

Ej hvor sjovt.. :lol:

Har lige set at vi skal giftes i den samme kirke. Er du fra Ødum?

Kan se at du har skrevet at det tager ca. 1 time, er det Ole Juhl som har sagt at det vil tage en time? For så vil mit da også være en time

Hihi ej hvor sjovt =) Nej jeg er opvokset i voldum, men blev konfirmeret af Ole Juhl. Ja det er Ole som har sagt at det ca. tager 1 time =)

Ej så når du ikke at det er Ole som skal vie jer kan jeg se på datoen..

Ja det er da lidt skægt... Nej jeg når desværre ikke at blive viet af Ole.. Men hvem det bliver, ved de ikke endnu, det kan jeg først få at vide engang efter sommerferien... Spændende

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja det er da lidt skægt... Nej jeg når desværre ikke at blive viet af Ole.. Men hvem det bliver, ved de ikke endnu, det kan jeg først få at vide engang efter sommerferien... Spændende

Har du overvejet, at du kan spørge Ole, om han gerne vil vie jer? :) Selvom han går på pension, som jeg tror, så må han gerne virke som præst. Han må bare ikke have fast embede :)

Redigeret af GoldRumble
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal vies kl 13:30, og har fåe afvide at vielsen tager omkring 30-45 minutter.

Bagefter vil der være eftermiddags kaffe og kage til gæsterne, tænker også at hvis der evt skulle være nogen ikke inviteret venner/bekendte, vil de også være velkomne her. Vi skal selv bruge 1-2 timer lige efter kirke på bryllupsfotos, så vi skal have "underholdt" gæsterne imens.

og så kl 17:30-18 stykker, vil ikke inviteret blive "smit ud" og dørene vil blive åbnet til festsalen. =)

Sådan forstiller jeg mig det hvertfald end til vider. =)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi blev viet kl. 11. Det passede helt perfekt.

Efter vielsen var der reception. Der var vi kl. 12.45, efter alt det halløj der også var uden for kirken. Vi havde kun ca 5 gang til receptionslokalet.

Her serverede vi mousserende vin til velkomst og sandwich med øl og vand. Så fik vi taget billeder i haven, og derefter var der bryllupskage med kaffe og te.

Folk begyndte og bryde op ved 15.30-16 tiden. De fleste skulle med til festen om aftenen, så de tog hjem og klædte om og smed benene op et stykke tid.

Så var der inviteret til fest kl. 17,30 ( hvor vi. brudeparret selvfølgelig kom for sent!!!!!).

Tidsmæssigt passede det os helt perfekt. De fleste af gæsterne har efterfølgende fortalt at de syntes at det var en god måde at gøre det på.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer