Vibella

FINDES der bare ikke kjoler til kvinder med stor barm?

14 indlæg i dette emne

Kære medsøstre

Nu bliver jeg altså nødt til at lufte min frustration, for drømmen om den perfekte brudekjole er ved at krakelere!

Jeg har været i både Lilly og Nikolai, diverse outlets og den blå avis, men jeg kan ikke finde en kjole, som sidder, som den skal. Var godt klar over, at det kunne blive et problem, da min barm er forholdsvis større end mine hofter - jeg er en 75F ca. st. 40 på resten af kroppen - men er alligevel blevet overrasket.

Sidste løsning er selvfølgelig at få den skræddersyet, men det er budgettet desværre ikke til, så hvad gør man så?

Håber, at der er andre med samme problem, så I kan give mig et tip til at komme videre :)

Vh Vibella

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger 75 H men jeg havde ingen problemer med de 4 kjoler jeg prøvede ved Lilly? Ved så ikke om det bliver et problem i andre mærker.... Det håber jeg da ikke, for det er træls nok ikke at kunne finde bher der passer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frusterende :angry:

Jeg er 85H og kan se jeg har åbentbart været heldig ... Fandt faktisk min brudekjole i Lilly :)

Endte med en kjole med halterneck ... Fandt frem til de støttede bedst mig bedst og gav dét meste "smagfulde" udsyn - Ønskede ikke lige dét var mine bab... der kom op af kirkegulvet med mig :o

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hm, nu har jeg så godt nok også mave, men jeg kunne godt få min G-skål i kjolen. Kan en kjole med snørre ikke være vejen frem? Derudover kan en skrædder måske trylle så den bliver gjort smallere i taljen?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke haft problemer - og jeg er en 70F samt ca 38 på resten af kroppen.

Men ellers - hvad med at finde en kjole i str 42, og så få den lagt ind i siderne. Så er der vel god plads til babserne :b223:

Min kjole er faktisk str. 40 og den skal lægges ind - og der er ingen problemer...

Forøvrigt så tror jeg det handler mere om ekspedienterne end babserne hvis du har haft problemer. Måske er der nogle snit man skal holde fra i den størrelse - og det bør de da vide, og samtidigt finde noget der passer dig.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror også det vigtigste er at du finder en kjole der passer på barmen, og så derefter får den tilrettet til hoften... Det skulle Lilly's tilknyttede skræddere da kunne ordne... Synes det er lidt mærkeligt ekspedienten ikke har nævnt en lignende løsning for dig...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså du kan jo ikke forvente, at du kan få en kjole, der passer perfekt i første hug både ved barmen og hofterne ! :)

Altså min problem er, at jeg er lidt for lille oppe ved barmen ift. over hofterne og så blev den da bare lagt ind i siden ved brysterne :) Kein hexerei. Tror der røg hvad .... 3 cm i hver side.

Så altså .... bare ud og prøve nogen flere og vær ikke så ked af, at det ikke passer perfekt. Kjolerne kan både lægges ud og syes ind overalt .... du skal nok finde een! :) Men altså .... Lilly kjolerne sad heller ik særlig godt på mig .... gjorde nogen andre heller ikke i Glamour her i Odense .... fandt min kjole i Nicolai. Det er altså meget normalt, at der er MANGE kjoler, som man slet ikke syns sidder ordentligt! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nærmest alle kjoler skal tilrettes efterfølgende, selvom jeg er sådan rimelig normal af størrelse og propertioner så skulle min kjole også tilrettes. som mange andre skriver så må du vælge en kjole der passer over barmen og derefter få den tilrettet de andre steder :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er en 65G og en 36 på resten af kroppen og mik kjole er lidt for lille ved barmen så den skal ligges ud. Sådan en kjole skal jo sidde helt perfekt så selv hvis man er en standard størrelse over det hele skal man nok forvente at skulle en tir forbi skræddeten alligevel.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kære Vibella.

Bare rolig der er en kjole derude til dig, som kommer til at sidde som en drøm. jeg vil anbefale at du prøver kjoler et sted hvor de har flere mærker at vælge imellem. Der er nemlig meget stor forskel på pasformen afhængig af hvilket firma der producerer kjolerne. Det er tit en kombination af de vandrette og de lodrette mål, der gør at nogle kjoler bare ikke kan komme til at sidde ordenligt. Har du et brystpunkt der sidder meget højt, og kjolerne er korte i livet, er det svært at få plads til det hele.

For at berolige dig kan jeg fortælle dig, at i de år hvor jeg har solgt brudekjoler har jeg kun to gange oplevet at jeg ikke havde en eneste kjole på lager der sad, eller kunne komme til at sidde perfekt. Den ene kunde havde fået lavet bryster der sad ualmindeligt højt oppe, og lige meget hvad jeg fandt var der ingen der var lange nok i livet, og jeg måtte sige til bruden at jeg ikke kunne hjælpe. Den anden brud havde været i Lilly hvor alle kjolerne passede perfekt til hendes krop, men hvor dem jeg havde i hus på daværende tidspunkt ikke sad lige så godt over barmen. Derfor anbefalede jeg hende, at hun skulle tage tilbage til lilly og købe en kjole der.

Så bare op på hesten igen, med troen på at din drømmekjole er derude. Der er masser af skønne brudebutikker rundt omkring i landet.

Med kærlig hilsen

Anne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusind tak for alle jeres gode og opmuntrende svar :-) Jeg har nok haft den opfattelse, at det var rent salgsteknik, når ekspedienterne sagde at alle kjoler skal rettes til, men der har jeg nok været gal på den! I mellemtiden var jeg en tur i Bridefasion og gæt hvad... Jeg har omsider fundet den rigtige kjole.

Vh Vibella

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer