amyfameflame

Gruppe for ++ der ønsker et vægttab over 15 kg

134 indlæg i dette emne

HEj ++ Piger

Jeg er fed ved det godt-

men jeg drømmer aligevel om, at når jeg om mange år ser mit bryllups billede, at jeg så kan tænke, at jeg egentlig en gang var ganske ung og ganske lækker. og at min h2b kunne bære mig over dørtærsklen unden at pådrage sig en varirg rygskade.

Ville høre, om der var nogen der var i samme båd som mig, der gerne vil tabe nogle af de alt for mange kilo, som klæber til deres krop-

Jeg har prøvet at være på iforms forum for at tabe mig, hvor man registere hvad man spiser, og man registere sit vægttab men det er meget demotivverende for mig at læse om alle dem der kæmper med de "sidste 5 kilo" når den vægt de allerede har ligger langt under hvad jeg nogenside turde drømme om. så faktisk iform som et sted hvor folk pralede med hvor tynde de allerede var-

jeg vejer 105 kg og er 172 høj og skal giftes 18-05-2013

første mål er at komme under 100 kg og det skete den torsdag den 2 november...

Amyfameflame

List over dem der indtil nu er igang med at smide kilo i denne tråd :cheerleader3:

Amyfameflame mål 40 kg smidt 10,2 kg

Trineschmidt mål 42 kg smidt 25,4 kg

Webmor mål 10- 15 kg smidt 0 kg( ved ikke om du er interesseret i en opdatering på forum?)

Tera Mål 16,5 kg smidt 8 kg (så flot og så på kun 28 dage er meget imponeret keep up the good work)

Camils 30 kg smidt 6 kg

Camilla 87 mål 25 kg smidt 1 kilo

Andre er mere end velkomne til at skrive deres data så skal jeg nok føre dem ind

Redigeret af amyfameflame
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jep har været hos lægen for at høre om jeg kunne komme til en diætist eller, hvad han ville råde mig til-

han sagde at jeg jo godt vidte, hvad det var jeg ikke måtte spise, men det handlede om mængden jeg skal frem over øse mad op på talærkenen og så tage og smide halvdelen ud, og så skulle jeg venne mig til at være sulten.

hurraaa ved godt at det aldrig kan blive andres problem end mit, men håbede, at når man beder om hjælp, at man så også ville få den. har været inde og se på vægt konsulenternes program og det ser meget lovende ud. er der nogen der har nogen erfaringer med det?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

med DDV er man i hvert tilfælde ALDRIG! sulten... næsten tværtimod....

Jeg kunne ikke spise kød og kulhydrater når først mængderne af grøntsager var spist....

Jeg synes ærlig talt, at din læge er tarvelig. Det er jo netop når et menneske ønsker hjælpen, at de skal have den... lige en stor bunke motivation og knus til dig :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

med DDV er man i hvert tilfælde ALDRIG! sulten... næsten tværtimod....

Jeg kunne ikke spise kød og kulhydrater når først mængderne af grøntsager var spist....

Jeg synes ærlig talt, at din læge er tarvelig. Det er jo netop når et menneske ønsker hjælpen, at de skal have den... lige en stor bunke motivation og knus til dig :)

jeg tager dit ord for det, og håber at det kan hjælpe mig. starter på onsdag, hvor der er møde i ddv-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Piger.

Jeg skal giftes den 18. maj 2013, hvis jeg når mit vægttab inden/omkring oktober - mangler 3 kg. (jeg har selv sat mig målet... 19 kg. på 16 uger). Jeg vil gerne tabe mig inden jeg skal til kjoleprøvning hos Lilly, på deres lagerudsalg, derfor er målet allerede her til oktober :rolleyes: Jeg får hjælp fra en kostvejleder, som er en god støtte. Jeg spiser efter syre/base-princippet. Jeg skal ikke måle maden eller tælle kalorier. Jeg spiser frugt de første 4 timer jeg er vågen eller frem til kl.12. Resten af mine måltider er delt ind i 1/3 del syre (kød, mælk osv.)og 2/3 base (grønsager og frugt). Og har undgået sukker, pasta, brød og hertil sidst også kartofler, men det er fordi jeg har travlt med at tabe det sidste... Jeg synes ikke det har været svært at følge, og har også planer om at skal smide 3 kg. yderligere...

Håber I kan blive inspireret :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Du. Jeg synes helt klart at du skal tale med en diætist. Jeg vejer omkring det samme som dig, og det er det bedste jeg har gjort for mig selv, jeg har tabt 12 kilo nu. Jeg ved ikke hvor du bor, men der ligger en på standvejen i hellerup der er fantastisk. jeg synes ærlig talt at din læge er latterlig, selvfølgelig ved man godt hvad man ikke må spise hvis man vil tabe sig, men det er sgu svært og der kan være mange grund til at man ikke kan tabe sig. Jeg prøvede i 4 år at tabe mig, indtil jeg fik konstateret PCO. Jeg må f eks. ikke spise stivelse og næsten ikke noget frugt og mange andre ting, som man jo normalt spiser for at tabe sig. Så jeg synes du skal ringe til en diætist, for de er en god støtte med maden og også meget motiverende.

Held og lykke

Charlotte

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det første skridt i den rigtige retning er at erkende, at nu skal der ske noget og jeg ved præcis hvordan du/I har det.

Jeg har været en del overvægtig i nogle år og efter at jeg fik min datter i januar 2010 gik det helt galt. :(

Da jeg nåede mit højeste, som var 120 kg. puha, det er meget og når jeg ser billeder fra dengang, får jeg det helt skidt over, at man bare har ladet sådan stå til. :unsure:

Efter sommeren 2010 tog jeg mig sammen og smed ca. 12 kg og så stod det stille længe... alt for længe, men pyt er nu igang igen og denne gang går det bedre end nogen sinde. :)

Jeg fik et tilbud om at blive zumba instruktør i det lokale center og da jeg havde takket ja tak, besluttede jeg mig til, at smide yderligere 10 kg. inden jeg skulle have mit eget zumbahold. Følte mig ikke rigtig tilpas med mig selv med alle de kg. foran så mange mennesker.

Det er nu min 8. uge jeg er igang med og har smidt 9,5 kg, jubii :-) og har endda ca. 4 uger mere inden jeg skal have mit eget hold :thumbsupsmileyanim:

Min vægt er nu på 98,4 kg... Det føles bare så FEDT!!! Sikke en følelse, at komme under de 100 kg. :cheerleader3:

Nu da jeg skal giftes, har jeg tænkt mig, at fortsætte... Det kører bare for mig lige nu og jeg håber at det lykkes, at få smidt ca. 20 kg. mere inden mit bryllup.

Jeg træner rigtig meget og spiser 6 gange om dagen. Spiser det helt rigtige og lysten til søde sager er helt væk :-) Dette er ikke en kur for mig, men en livstilsændring og jeg giver den da gas, når der skal festes og engang imellem spiser jeg det man ikke må... Men er sikker på, at det er med til at holde motivationen igang... Det vigtigste er jo bare, at det er op på hesten igen med det samme, så man ikke falder helt i igen.

Hvis nogen har lyst til at høre nærmere om hvad jeg præcis spiser og gør, så giv lyd... Kunne jo være, at jeg kunne hjælpe andre igang :wink:

Redigeret af TrineSchmidt
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

trine

det lyder helt vildt godt

jeg har mit første møde i aften i DDV, og det glæder jeg mig meget til- men mit problem er at jeg har lidt svært ved at komme igang med noget motion... har prøver at gå/løbe men mine knæ kan ikke rigtigt holde til det.

jeg her ikke prøvet at gå i træningscenter da jeg er bange for at træningscenteret er fyldt med jane fonda-er i g-streng und alles... og så vil jeg føle mig en smule uden for nr....

har bare lidt svært ved at finde en sport som jeg for det første syntes er sjovt og for det andet kan føle mig godt tilpas med at lave....

syntes det lyder godt med dit eget Zumba hold hvor i landet er det?

Amy

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Amy... Jeg har for mange år siden prøvet DDV og var egentlig meget glad for det, der hvor jeg synes filmen knækkede, var at der var så mange regler for hvad man skal spise og hvor meget af hver. Synes det var svært, hvis man blev inviteret ud at spise ved nogle venner og sådan, men det virker. Det har jeg set ved flere.

Jeg har bestemt heller ikke følt mig tilpas i træningscenteret, men hvad er vigtigst... At man taber sig og bliver sundere eller at blive hjemme, så andre ikke ser en?? Ja ved godt at det måske er hårdt sagt, men man er jo ikke den eneste som ikke er tynd. Flere fra det lokale centeret er begyndt at kommentere mit vægttab og det er jo helt kanon :-) Så jeg synes bestemt, at du skal se igennem finger med, at du ikke er den mindste og så komme afsted til noget motion... Man får det simpelthen så godt af det :biggrin:

Det er i Hadsten, at jeg skal starte som instruktør... bliver så spændende og noget af en udfordring :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg træner rigtig meget og spiser 6 gange om dagen. Spiser det helt rigtige og lysten til søde sager er helt væk :-) Dette er ikke en kur for mig, men en livstilsændring og jeg giver den da gas, når der skal festes og engang imellem spiser jeg det man ikke må... Men er sikker på, at det er med til at holde motivationen igang... Det vigtigste er jo bare, at det er op på hesten igen med det samme, så man ikke falder helt i igen.

Hvis nogen har lyst til at høre nærmere om hvad jeg præcis spiser og gør, så giv lyd... Kunne jo være, at jeg kunne hjælpe andre igang :wink:

6 gange om dagen, lyder af rigtig meget... Jeg er ikke god til at spise de små potioner, syntes jeg bliver mere sulten ..

Men jeg vil gerne vide hvad du spiser og hvor meget, og hvor mange kcal er det i døgnet?

Jeg motionere 2 gange i ugen i motionsrum (ca. 60-80 minutter pr. gang)

Men syntes bare det går alt for langsomt, :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hejsan

1. vejning!!! værre end frygtet!!! ideal vægt 65,8!!!! det har jeg ikke vejet siden jeg gik i folkeskole.... er i vrkelighede 32 men en metabolisk alder på 49!!

39,2 kg unødig vægt!!!

er dog positivt opverraskete over at min muskel masse ligger meget højt. hvis man da kan være det efter at jeg har set de skræmmende tal sort på hvidt-

Så startede dagne med 30 g havregryn kogt til grød 2,5 dl mæl 1 figne og 2 skiver knækbrød-

håber at jeg kan finde ud af alle reglerne men tænker at der kun er en måde at lære det på og det er ved at gøre det....

er dog stadig optimistisk, da jeg har taget første skridt i den rigtige retning....

Amy

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu vil jeg ikke blande mig i hvad DDV siger, men er enig i at man skal have protein om morgenen... Jeg er selv stor fan af havregrød, og har i mange år spist det som morgenmad...

Jeg spiser 60 g. grovvalsede havregryn m. ca. 2 dl. mælk som grød... Tilsætter kanel (godt for forbrændingen) og 2 spsk proteinpulver... Jeg lover jer at jeg kan mærke en væsentlig forskel efter jeg er begyndt at tilsætte proteinpulver - der går altså længere tid før jeg bliver sulten!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

amyfameflame: Jeg mener heller ikke at det er forkert det du skal til at spise, min søster var medlem af ddv og tabte sig 17 kilo, det er forskelligt hvad der passer til den enkelte person. Jeg synes bare at det lyder af meget kulhydrat du skal spise, det er ren stivelse. Men igen hvis det fungere for dig, er det jo perfekt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg træner rigtig meget og spiser 6 gange om dagen. Spiser det helt rigtige og lysten til søde sager er helt væk :-) Dette er ikke en kur for mig, men en livstilsændring og jeg giver den da gas, når der skal festes og engang imellem spiser jeg det man ikke må... Men er sikker på, at det er med til at holde motivationen igang... Det vigtigste er jo bare, at det er op på hesten igen med det samme, så man ikke falder helt i igen.

Hej Trine :)

Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvad du spiser - og hvor mange gange om ugen træner du?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

dag 2

Er totalt overraket over hvor meget jeg måtte spise- er virkelig overasket. gik 5 km i går eftermiddag,og idag skinner solen så tror jeg vil cykle mig en tur ned til vandet... det virker motiverende for mig, at jeg ved, at jeg skal vejes af en anden på næste torsdag og så skulle der jo helst være røget noget af vægten...

jeg kan se, at i skriver at i træner, jeg vil gerne vide hvad i træner. for jeg ved at jeg skal have pulsen op 30 min hverdag.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg kan se, at i skriver at i træner, jeg vil gerne vide hvad i træner. for jeg ved at jeg skal have pulsen op 30 min hverdag.

Jeg træner 2-3 gange om ugen. Det er en kombination af konditionstræning og styrketræning - nogle gange med maskiner, andre gange på hold. Det er lidt forskelligt :)

Udover det går min kæreste og jeg til dans en gang om ugen - det er standard- og latindanse, og der får man faktisk også pulsen ret godt op :)

Jeg plejede også at cykle i skole, men mit baghjul er fladt. Så nu enten går jeg, eller tager bussen og står af et par stop før, for at få gået bare lidt - det kommer an på, om jeg er i god tid eller ej. Men det er selvfølgelig kun til min cykel er fikset :wink:

Redigeret af Camils
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej piger.

Jeg vil også gerne være med her. Jeg er startet på min kur i dag d. 1 Oktober og jeg skal tabe mig 16,5 kg.

Trine jeg vil også gerne vide hvad du gør :)

Indtil videre er min plan at få hurtige resultater ved at skære næsten alt andet end grøntsager, frugt og havregryn væk. Og så powerwalke/løbe om aftenen.

Jeg dyrker derudover også lidt motion på skolen :wink:

Jeg har dog overvejet nogle "hjælpemidler" når det nu er 16 kg. jeg skal tabe, ellers er jeg bange for at gå helt i stå og vende om :td:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rettelse! ^^

Mit mål er 16,5 kg.

I realiteten er det nok med 11, men jeg må da kunne nå mit mål når der ikke er større forskel på de to tal?? :fløjt: :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Så fik jeg taget mig til sammen til at svare jer :biggrin: som har spurgt mig om, hvad det er jeg gør

Har nedenfor beskrevet, hvordan min dag typisk ser ud:

Om morgenen spiser jeg enten rugbrød uden smørelse med hamburgerryg eller ost og lidt syltetøj eller havregrød. Det er godt at få noget, hvor maven skal igang med at arbejde. Husk nu at spise morgenmad, det er så vigtigt.

Til frokost får jeg en stor salat med noget fisk eller kød til, eller to skriver rugbrød uden smør med magers pålæg og en masse grønt, peber, tomater, agurk eller lign.

Til aften spiser jeg grøntsager (kogt kål, gulerødder, rosenkål, rodfrugter eller lign) med kød... prøver så vidt muligt at undgå kartofler, ris og pasta samt lyst brød...(kartofler, ris, pasta og lyst brød sætter sig på maven) :td:

Samtidigt spiser jeg en lille ting (frugt, en kanel knækbrød, figenstang eller lign.) til formiddag, eftermiddag og igen ved 20 - 21 tiden..

Derudover drikker jeg masser af vand hele dagen. Drikker stort set kun vand, kaffe og the og får en enkelt gang imellem et glas cola light.

Drikker kun alkohol til specielle lejligheder og en gang i weekenden får jeg lyst brød til morgenmad uden smør og hvis jeg bruger smør, så ingen pålæg på...

Samtidigt dyrker jeg meget motion, hvor jeg kommer til at svede, ca. 4 - 5 gange. Udover dette er jeg begyndt at tænke anderledes. F.eks. når der skal handles ind, så holder jeg ved et af supermarkederne og går rundt til de forskellige butikker. Danser rundt med mit barn til musik... jeg får motion og hun elsker det...

Husk at juice og lign. er tomme kallorier, så lad hver med at bruge dine kallorier på dem.

En ting, som jeg mener, er utrolig vigtig, for at blive ved med at holde gejsten oppe og blive ved, det er at man tillader sig sig, at hygge engang imellem. Når vi bliver inviteret ud til venner og spise, så spiser jeg det som bliver serveret, men.... Jeg tænker mig stadig om. Tager meget lidt af de usunde ting, men jeg tillader mig at smage dem og det er med til, at jeg ikke har fået nogen af de tilbage fald, at man bare går helt amok i noget, man slet ikke burde. Det bliver simpelthen for surt, hvis man intet må!! Men samtidigt, skal det også siges, at det er op på hesten igen med det samme, for det bliver man bare nød til, ellers køre man af sporet igen.

Efter at jeg har været på denne livstilsændring, er jeg gået fra at få slik og søde sager flere gange om dagen, til faktisk næsten ikke at have lyst til sødt. Er ikke sukker afhængig mere...Det er bare så skønt :cheerleader3:

Håber I kan bruge mit svar og rigtig mange gange held og lykke :biggrin:

Jeg har nu selv smidt 22 kg siden jeg var størst, så det går stadig den rigtige vej :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer