vestus

Hvad gør I med ønskelisten?

25 posts in this topic

.. altså som i hvor? :) Med i indbydelsen eller på en til formålet oprettet hjemmeside? Jeg spurgte i en anden tråd og fik det udmærkede forslag at gøre noget med en gavekoordinator, men jeg kunne godt tænke mig at høre hvad andre har gjort eller påtænker at gøre, sådan til inspiration. Byd endelig ind med forslag!

0

Annonce ♥

Jeg har været til to bryllupper, den ene med en gavekoordinator den anden med ønskeliste hos imerco og kun der... Ingen af delene synes jeg der virkede optimalt og jeg tror altså jeg vil sende en seddel med ud og så bare tage de ting man eventuel skal bytte med...

0

Vi synes ikke den skulle ud sammen med indbydelsen, men min hjemmeside bliver rettet til når indbydelserne er sendt ud, for lige nu er det hemmeligt. Så vi ligger den på hjemmesiden og så sørger vi for at der bliver printet nogen ud til "de gamle", som ikke har internet...

0

Annonce ♥

VI har en hjemmeside, hvor vi stopper al info ind. De par-tre bedsteforældre der ikke har net, kan spørge deres respektive børn. Men vi har så også tænkt os kun at ønske os bidrag til bryllupsrejsen. Hvis vi udvider til mere materielle ting, vil vi nok skrive en gavekoordinator på hjemmesiden. Synes ikke en ønskeliste har noget i en invitation at gøre - højst kontaktinfo til gavekoordinator.

0

VI har en hjemmeside, hvor vi stopper al info ind. De par-tre bedsteforældre der ikke har net, kan spørge deres respektive børn. Men vi har så også tænkt os kun at ønske os bidrag til bryllupsrejsen. Hvis vi udvider til mere materielle ting, vil vi nok skrive en gavekoordinator på hjemmesiden. Synes ikke en ønskeliste har noget i en invitation at gøre - højst kontaktinfo til gavekoordinator.

Jeg synes heller ikke den hører til i invitationen. Men med en hjemmeside skal man også have lidt styr på det, ellers bliver det lidt tamt. De par bryllupper jeg har været til der havde hjemmesider havde ikke gjort ret meget ud af det, og det var sådan lidt fesent. Og nu er jeg bare på ingen måde sådan it-sej - og det ligger heller ikke rigtig til os at lave en hjemmeside - så synes lidt den er ude. Selvom det er smart.

Kan ikke rigtig finde ud af det. Hvad gjorde man før hjemmesider? :)

0

Jeg har lavet en "pocket" invitation og i "lommen" lægger jeg også en ønskeseddel. Egentlig synes jeg heller ikke den hører til men jeg ved også bare at alle vil spørge efter den på et tidspunkt og da jeg ikke har tænkt mig at lave hjemmeside så gider jeg ikke at sende den ud efterfølgende... Men hvis jeg havde lavat hjemmeside havde jeg nok valgt at lægge den der.

Samtidig har jeg også en gavekoordinator men det er mere for at vi ikke får alt for mange dobbeltgaver - hvis jeg kan slippe for at bruge tid på at bytte vil det jo være dejligt.. :)

0

Annonce ♥

Jeg lavede en gratis hjemmeside (og den er rigtigt gratis og ikke kun 30 dage) hos mywedding.com - de har en fin skabelon med mange forskellige designmuligheder. Vores invitation var meget enkel og kortfattet, og så henviste den til den hjemmeside. På hjemmesiden var der en menu, jeg kaldte Ønskeseddel, og her skrev jeg så, at min mor gerne hjalp med at koordinere gaver, og så linkede jeg til en ønskeseddel, jeg havde oprettet på onskeseddel.dk, for der kan man lægge fine billeder ind, og så er det nemt at printe det ud i pænt format derfra, hvis man vil det. Vi havde snakket om, at gå i imerco eller lignende og scanne, men nu var der faktisk ikke ret meget, vi ønskede os fra isenkram, og vi ville heller ikke binde folk til ét sted at handle. Håber du kan bruge mit input :) Der var nogle stykker, der kontaktede min mor, men der var også nogle gaver, der kunne tåle gengangere, fordi vi bl.a. havde ønsket os ting som "oplevelser (gerne i selskab med gavegiveren)" og "god middag" (her smed vi forslag ind til steder, hvor vi godt kunne tænke os at spise)...

0

Vi laver en pocket invitation - hvor ønskelisten er vil ligge i lommen og derved bliver den sendt ud med invitationerne.. Vil ikke bruge tiden på en hjemmeside, da jeg mener, at der er meget andet jeg skal have styr på og ikke får tid til hele tiden at opdatere hjemmesiden...

Men igen hver sig smag - og der er jo op til det enkelte par hvad de gør :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin:

0

Jeg synes heller ikke den hører til i invitationen. Men med en hjemmeside skal man også have lidt styr på det, ellers bliver det lidt tamt. De par bryllupper jeg har været til der havde hjemmesider havde ikke gjort ret meget ud af det, og det var sådan lidt fesent. Og nu er jeg bare på ingen måde sådan it-sej - og det ligger heller ikke rigtig til os at lave en hjemmeside - så synes lidt den er ude. Selvom det er smart.

Kan ikke rigtig finde ud af det. Hvad gjorde man før hjemmesider? :)

Har faktisk aldrig været i bryllup hvor de havde hjemmeside! Jeg kan bare godt li' at lave hjemmesider, og har gjort det i mange år, så det er ikke så stor en opgave synes jeg. Det ville være meget verre hvis vi skulle have invitationer med al information ud på de fem forskellige sprog :huh: Jeg gidder dog ikke sidde og nørde koder i denne omgang, så vi bruger weebly.com, helt gratis og med et meget nemt og overskueligt program. Tænker, at det jo ikke behøves at være en underholdningsside, men at den nødvendigide information som præsenteres pænt og ordentlig.

0

... tror vi smider dem i indbydelse... evt. bagpå et af de andre kort...

eller hvis søde kæresten laver en hjemmeside, så kommer de derpå...

enten eller, dog med telefonnummer til gavekoordinator (FANTASTISK ide... især efter at have været gæster til et bryllup, hvor parret fik 8 (OTTE!) ens gaver)

Er selv en af dem der haaaader at skulle presse ønskeliste ud af folk... Især hvis man kun får stykket 3 ønsker i hovedet eller et "bare find på noget" eller "kun penge".

Jeg sætter stor pris på, at den følger med indbydelsen, mailes eller er klar i det mindste. Det gør det meget nemmere for mig som giver :)

0

Annonce ♥

Vi har en hjemmeside med praktiske oplysninger på mywedding.com og her ligger ønskelisten. Den kan så rettes til/tilføjes undervejs, og det er jo meget smart. Jeg har selv været til og inviteret til en del bryllupper de seneste 3 år og prøvet lidt af hvert. Både ingen ønsker, gavekoordinator, lister i butikker, kombination af begge og alm. ønsker.

Vi har valgt at ligge ønsker ud og gøre meget opmærksom på at det er tænk som inspiration for dem der ønsker. Jeg mener at det er vigtigt at huske hvad en gave er, nemlig en gestus fra et/flere mennesker til andre. Synes derfor ikke at man kan diktere hvad folk "må købe" fordi de fleste ting på listen er taget, eller være så krakilsk med at man ikke gider bytte evt. fejlkøb eller dobbeltkøb. Folk skal have lov at give en gave hvis de ønsker, og en gave efter deres hoved.

Men der er mange måder at gøre det på, og mange forskellige bryllupper, familier og traditioner.

En ting jeg 100 synes du skal - det er at kigge på mywedding.com

Du kan evt. lure på vores egen side :)

0

Tusind tak for alle jeres input og ideer, det er jeg glad for!

Og jeg er egentlig meget enig med dig Røde, gaver er en gestus, og jeg har heller ikke noget imod at skulle bytte og bryder mig heller ikke så meget om at være for 'bestemt' i mine (HOV - vores! :rolleyes: ) ønsker. En gavekoordinator ville for os bare være en der står for videreformidlingen af ønskerne (hvilket jeg jo så sådan set også selv bare kunne gøre..hmm)

Jeg har også overvejet det med en pocketinvitation, det skal vi nok have alligevel sådan til andre praktiske ting, men synes lidt der er noget principielt galt i at invitere til bryllup og så ligger ønskerne klar med det samme.. Hmm. Men er det sådan man har gjort hidtil (altså før det blev smart med hjemmesider? :) ) Det lader til jeg må ind og lure på sådan en alligevel!

Men det er dejligt at høre lidt for og imod de forskellige ting og om hvad I har gjort. Det er super! :thanks:

0

Jeg er faktisk lidt enig med jer alle sammen. Men jeg synes altså det er en god ide med en gavekoordinator, ikke fordi jeg ville have noget imod at skulle bytter evt. dobbelt gaver, men fordi jeg ved hvor ærgeligt det at være gæst og så se min gave blive pakket op når der allerede stå en magen til på bordet, så ville jeg hellere have vidst det og så købt noget andet.

0

Jeg er faktisk lidt enig med jer alle sammen. Men jeg synes altså det er en god ide med en gavekoordinator, ikke fordi jeg ville have noget imod at skulle bytter evt. dobbelt gaver, men fordi jeg ved hvor ærgeligt det at være gæst og så se min gave blive pakket op når der allerede stå en magen til på bordet, så ville jeg hellere have vidst det og så købt noget andet.

Ah, det er selvfølgelig også en pointe! Det havde jeg ikke lige tænkt over :wink: Men det har du da ret i! Det ville jeg også selv være ked af... NÅ. Det er vist godt jeg har noget tid at overveje endnu :)

0

Annonce ♥

Vi har en hjemmeside med praktiske oplysninger på mywedding.com og her ligger ønskelisten. Den kan så rettes til/tilføjes undervejs, og det er jo meget smart. Jeg har selv været til og inviteret til en del bryllupper de seneste 3 år og prøvet lidt af hvert. Både ingen ønsker, gavekoordinator, lister i butikker, kombination af begge og alm. ønsker.

Vi har valgt at ligge ønsker ud og gøre meget opmærksom på at det er tænk som inspiration for dem der ønsker. Jeg mener at det er vigtigt at huske hvad en gave er, nemlig en gestus fra et/flere mennesker til andre. Synes derfor ikke at man kan diktere hvad folk "må købe" fordi de fleste ting på listen er taget, eller være så krakilsk med at man ikke gider bytte evt. fejlkøb eller dobbeltkøb. Folk skal have lov at give en gave hvis de ønsker, og en gave efter deres hoved.

Men der er mange måder at gøre det på, og mange forskellige bryllupper, familier og traditioner.

En ting jeg 100 synes du skal - det er at kigge på mywedding.com

Du kan evt. lure på vores egen side :)

Tak for tippet - skal også have lavet en hjemmeside der :-)

0

Vi havde skrevet ønskeseddel bagpå vores invitation. Der var flere efter brylluppet, der gav positiv tilbagemelding om det, for de synes at det var rart at man ikke skulle enten på en hjemmeside eller kontakte en gavekordinator for at få ønsker. Men synes i skal gøre hvad der falder jer bedst.

0

Ah, det er selvfølgelig også en pointe! Det havde jeg ikke lige tænkt over :wink: Men det har du da ret i! Det ville jeg også selv være ked af... NÅ. Det er vist godt jeg har noget tid at overveje endnu :)

Hehe med mindre I har gæster der minder om min kæreste og jeg, vi tjekker slet ikke med gavekoordinator hvis sådan en eksisterer, og så er man jo lige vidt.. ;)

0

Annonce ♥

Hehe med mindre I har gæster der minder om min kæreste og jeg, vi tjekker slet ikke med gavekoordinator hvis sådan en eksisterer, og så er man jo lige vidt.. ;)

Ved du hvad det er jeg faktisk også i tvivl om jeg selv ville gøre. Det kom ihvertfald nok lidt an på hvem værterne er, om vi er meget tætte osv.

Men altså! Jeg er jo ikke blevet klogere. Det er svært når jeg lidt er imod både hjemmeside og at putte den i invitationen. Og en gavekoordinator nok heller ikke rigtig passer ind i vores 'lad-os-holde-en-afslappet-fest' koncept. Og så synes jeg faktisk også Ditte's pointe med at undgå at gæsterne skal for meget omkring for at få den åndssvage liste var meget god.. Det vil jeg også gerne undgå.

Bum bum.. Tilbage til tegnebrættet :) Der er ikke nogen der har et fjerde forslag? :wink:

0

.. altså som i hvor? :) Med i indbydelsen eller på en til formålet oprettet hjemmeside? Jeg spurgte i en anden tråd og fik det udmærkede forslag at gøre noget med en gavekoordinator, men jeg kunne godt tænke mig at høre hvad andre har gjort eller påtænker at gøre, sådan til inspiration. Byd endelig ind med forslag!

Vi har henvist til vores mailadresse - hvor gæsterne kan maile og få ønskelisten retur på mail :wink:

0

Vi har henvist til vores mailadresse - hvor gæsterne kan maile og få ønskelisten retur på mail :wink:

God ide faktisk - så kan de også få kontaktoplysninger til en evt koordinator i samme mail. Så er det kun dem der beder om det, der får en liste - og andre der ville føle at det er for anmasende kan blot lade være med at efterspørger en

0

Den der tankegang har jeg aldrig rigtig kunne sætte mig ind i. Har en veninde, der hver jul blev mega ked af det, hvis hendes gave til mig var noget, jeg havde fået af en anden også, for "så kunne jeg jo ikke bruge hendes gave"

Det synes jeg er noget pjat. En gave betyder ikke mindre, fordi der er dobbelt op på den (eller tredobbelt op eller fire, hvis man er rigtig heldig). Gaven er stadig valgt med omtanke, gaven er givet med glæde, og gaven kan da bare byttes. Så kan det godt være at skålen bliver til et fad. Men derfor er det stadig en gave fra en god veninde.

Men sådan er vi jo forskellige :)

Jeg tror vores ønskeseddel kommer ud med invitationerne, da der alligevel er en masse praktisk info, der skal med - overnatning osv. Jeg kan godt lide, der er styr på det, og det er der, hvis alt sendes ud samtidig, synes jeg :) Regner desuden heller ikke med at lave en hjemmeside, så deeet.... :)

0