Nessie

katastrofekjole - ideer?

20 indlæg i dette emne

Hej søde piger -

Jeg har købt en meget billig kjole fra Luccas outlet. Fik den hjem i dag, og den ligner bare ikke billedet overhovedet... Den er helt blank, der er en masse underlige fjær på den, og den gør ikke, det jeg gerne vil have den gør for min figur. Men jeg har ikke helt afskrevet den, så vil I hjælpe mig med at finde nogen løsninger? Ku' jo være den havde potentiale, hvis de geniale BK-damer fik frit spil!

Skal der laves noget om, andet end the obvious (længden og fjærene altså)? Kan et skørt gøre hofterne pænere? Hvad gør jeg ved, at jeg lige pludselig har deller på ryggen, selv om den ikke er snøret særlig stramt?

post-52278-0-16031400-1348266283.jpg

post-52278-0-86846000-1348266290.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig med dig i at fjererne skal af, Hvis det efterlader steder hvor det ser mærkeligt ud, så ville jeg se om jeg kunne finde et tyndt, ell fint stykke blonde at sættte over istedet. Alternativt sy 10-20 perler i forskellige størrelser på , hvis det ikke skal være blonde. Så kunne man måske dekorere halternecken på samme måde??

Tror skørt ville gøre meget.

Ved ikke m dellerne på ryggen - skal den måske snøres strammere ved taljen og så mindre stramt v skulderbladene? Tror der er rigtig mange der har haft dem, men du ser nu ikke ud som om, du normalt er en der slåsser med rygdeller;-D

Håber du kan bruge det til noget. Er lidt i tvivl om et sash ville være en løsning(efter fjererne er væk) Og så dekorere halterneck med similisten??

knus sanne:-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes faktisk at dine hofter ser fantastiske ud i kjolen, men ja et skørt kan ændre det, om ikke andet så vil det føles anderledes for dig.

Mht ryggen, så tænker jeg om der kan sys ekstra stof på, så den bliver højere? Bare en anelse så det dækker

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Gode pointer I to... Jeg tænker, at meget er gjort når den får den rigtige længde og bliver snøret på rigtig måde. Fjer skal væk, også er der nogen underlige "pollendimser" lavet af perler indeni blomsterne, der også skal væk - evt bare sy en enkel perle ind istedet. Blondeelementer er meget velkomne, så den tager jeg med. Er ikke så meget til bling, men måske kunne blonde på halternecken være noget? Blomsterne, ihvertfald de store, skal uanset væk.

Min største pine er egentlig draperingen og hvor skinnende stoffet er. Sammenlignet med billedet i netbutikken er det ret påfaldende... den ser bare billig ud. Nu har den sføli også kostet 500kr, men det er jo ikke et billig mærke ellers. Jeg troede det ville være i en slags blød, tyl-lignende kvalitet, også får jeg sådan noget stift, blankt noget!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i dag skrevet til butikken, fordi jeg ikke mente det kunne passe at kjolen ligner billedet på hjemmesiden så lidt.

Svaret var så, at det måtte være fordi kjolen laves i to versioner - en med taft, som jeg har fået, og en i blonde, som er afbildet på hjemmesiden. Nu undrer jeg mig grøn over, at det ikke lige blev nævnt noget før? Som fx. da jeg spurgte, hvilket materiale kjolen var lavet af. Eller det bare havde stået på hjemmesiden. Tør jeg springe ud i at den bliver byttet, hvis de har den i blonde? Vil den blive bedre når bare den skinnende taft bliver skiftet ud med blød, simpel blonde?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke rigtig - eller, jo, sikkert, men dette var Luccas outlet, hvor de har sat den ned fra 13,000kr til 500kr. Sååå... ehem. Tror ikke lige jeg får den til 500kr noget andet sted. Men jeg prøver lige at høre dem ad ang. bytte. Hvis de dækker det hele, så gør jeg det. Ellers har jeg lige lagt annoncen ud på dba.dk.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Prøver lige om jeg ikke kan få det til at ske - kan jo være de ikke nævnte noget fordi de ikke har kjolen hjemme i blonde. Hvilket gør det endnu mere underligt at de har billeder af den på hjemmesiden. Risikoen er jo så bare, at den nye kjole heller ikke er "rigtig" - den ville jo være den samme, bare simpel blonde istedetfor den blanke taft. Tror den vil blive meget bedre - jeg er jo tosset med den på billedet - men altså...

Ej det går nok. Jeg skal prøve. Jeg havde bare virkelig glædet mig til at få kjolen i hus, også får jeg det der plastfoliemonstrum!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville helt klart skrive til dem. Taft og blonde er jo altså langt fra det samme - du har slet ikke fået det produkt du har bestilt og betalt!!

Uanset om du har betalt 500 eller 13.000 for kjolen, så ER den ikke som beskrevet..

Jeg er desværre ikke super stærk udi brudekjoletilpasning, så ingen kreative tips herfra.. ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du skal altså ha den kjole til en skrædder ..... for det er de eneste, som kan afgøre, om den rigtig kan komme til at sidde ordentligt el ej.

Jeg var ude og prøve kjoler med en veninde, som 1 måned senere fandt ud af, at nu skulle de også giftes! haha .... anyway .... hun sagde, at hun havde fundet ud af, at kjolerne havde forskelligt snit omme på ryggen. Enten sad snittet lidt højt eller det sad lavt .... og at rygdellerne kom på hende også (hun er en str 38/40) hvis hun fik kjolerne med det høje snit .... mens de var helt væk med det lave. Så umiddelbart for at få vingerne væk bagpå, så skal den altså syes om i ryggen.

Men jeg ville klart tage den til en skrædder .... og hvis du har bestilt en anden kjole, end den du har fået ..... jamen altså .... så ville jeg da få den byttet ? Altså SÅ grim tror jeg heller ikke den kan være, den kjole du får hjem :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fra mailkorrespondencen med butikken, virker det ikke som om hun helt kan se problemet. Og der er interesse for kjolen på dba, så jeg skubber den da bare videre - måske kan en anden have glæde af den. Uanset hvor mange ændringer jeg laver på kjolen, er den lavet af skinnende, skift materiale - ikke lige mig. Og så går det jo ikke, så skal hele kjolen laves om.

Tusind tak for hjælp, kære BK-eksperter!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ryg deller kan skubbes. Forklaring lyder måske lidt underlig men den virker...

Når du har kjolen på, får du en til at stikke to fingre ned i "sprækken" midt for ryggen og køre fingrene lidt langsomt ud til hver sin side op imod under armene.

Det fif fik jeg da jeg købte kjole:-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak Marie! Kommer forbi dig på et tidspunkt, hvis du stadig har nogen kjoler tilbage af de billige! Det er ret øv med kjolen ja, og du har selvfølgelig ret i, at det er grund til at de ikke er blevet solgt. Selv om den fantastisk Neve model også var på udsalg! Havde de sendt mig den der faktisk var afbildet på hjemmesiden ville det have været meget nemmere. Kjolen er jo god nok, det var bare ikke den jeg bestilte.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

120kr gav jeg, og 150kr koster det at sende tilbage. Så vi prøver lige.

Har afsat 5000kr til mit look, så nu ser jeg lige om det kan lade sig gøre. Ellers tusind tak for tippet.

I øvrigt - tusind tak for al støtte og tips i det her! Det var nok blevet lidt større en krise hvis jeg ikke lige kunne lufte det herinde... Så tusind tak alle sammen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer