Ildtiger

Diverse traditioner kan man frabede sig noget og hvis hvordan ?

12 indlæg i dette emne

Hej

Ja jeg står i den lykkelige situation at jeg skal GIFTES :loveshower:

Men er meget i tvivl med diverse traditioner så som at sløret skal klippes/rykkes i stykker kan man godt frabede sig det da jeg helst ikke vil have det ødelagt :( men hvordan siger man det på en pæn måde ???

Det med at kaste brudebuket og strømpebånd...er det ikke rigtigt at jeg skal kaste den til alle ugifte piger der er med ???? eller kan andre også være med i den del ????

min mand skal kaste strømpe båndet til alle single mænd ikke ??????

hvordan gør i med evt. brudepige kjoler kan jeg godt forlange at de diverse brudepiger selv betaler den ?

Det var vist lidt for mig håber i kan hjælpe derude

Redigeret af Ildtiger
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du/I kan gøre lige som I syntes. Det er ikke unormalt at bruden frabeder sig at der rives i sløret eller slet ikke har slør på. Løsningen er at sige det til gæsterne under festen og også gerne at lade toastmasteren gentage det når brudevalsen nærmer sig. Jeg siger som det som regel også selv lige inden jeg sætter brudevalsen igang.

Brudebuketten kastes til singlerne og de ugifte piger men det hænder at der sniger sig andre med. Noget der ofte laves lidt sjov ud af. Det er så ikke altid at det sker for mange vælger at gemme deres brudebuket og nogle sætter den på en nærtståendes gravsted efterfølgende.

Den med strømpebåndet og single mænd har jeg aldrig hørt om eller oplevet, udover at han skal pille hendes strømpebånd af og det er heller ikke altid den tradition følges. Det samme med boxershorts som de mange steder slet ikke har hørt om.

Brudepigekjoler ? Det er der andre der er bedre til at svare på end jeg er. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hjerteligt tillykke med det kommende bryllup.

Vi gjorde selv det at vi i invitationerne skrev at brudeparret frabeder sig riven og klippen i sløret samt i gommens strømper og butterfly ( det sidste fordi min mand var i uniform )

Jeg kastede ikke brudebuketten jeg tog den med hjem ( selvom jeg havde i starten valgt at lægge den på min farmors grav.. men der kom blomsterne fra kirken istedet )

Brudepigekjolerne... Jo jeg synes godt du kan sige de skal betale den selv... men tror så bare de måske selv skal være med ind over valget ? Altså selvfølgelig er det jer der bestemmer farvetema. Vi betalte for vores brudepiges kjole, jeg havde en brudepige. Havde haft flere havde vi nok også betalt dem. Men det er jo op til en selv.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjerteligt tillykke med det kommende bryllup.

Vi gjorde selv det at vi i invitationerne skrev at brudeparret frabeder sig riven og klippen i sløret samt i gommens strømper og butterfly ( det sidste fordi min mand var i uniform )

Jeg kastede ikke brudebuketten jeg tog den med hjem ( selvom jeg havde i starten valgt at lægge den på min farmors grav.. men der kom blomsterne fra kirken istedet )

Brudepigekjolerne... Jo jeg synes godt du kan sige de skal betale den selv... men tror så bare de måske selv skal være med ind over valget ? Altså selvfølgelig er det jer der bestemmer farvetema. Vi betalte for vores brudepiges kjole, jeg havde en brudepige. Havde haft flere havde vi nok også betalt dem. Men det er jo op til en selv.

Hej tak for dit svar

Tænke samme tanke med brudepige kjoler jeg skal nok have 3 eller 4 Brudepiger så jeg tror jeg at vil vælge farve også kan de tage med og vælge kjolen og selv betale for den på et budget de alle sammen kan holde ud

Tror jeg vil gøre det samme i invitaionerne skrive pænt at vi frabeder os at der bliver klippet eller rykket i sløret

Redigeret af Ildtiger
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hjerteligt tillykke med det kommende bryllup.

Vi gjorde selv det at vi i invitationerne skrev at brudeparret frabeder sig riven og klippen i sløret samt i gommens strømper og butterfly ( det sidste fordi min mand var i uniform )

Jeg kastede ikke brudebuketten jeg tog den med hjem ( selvom jeg havde i starten valgt at lægge den på min farmors grav.. men der kom blomsterne fra kirken istedet )

Brudepigekjolerne... Jo jeg synes godt du kan sige de skal betale den selv... men tror så bare de måske selv skal være med ind over valget ? Altså selvfølgelig er det jer der bestemmer farvetema. Vi betalte for vores brudepiges kjole, jeg havde en brudepige. Havde haft flere havde vi nok også betalt dem. Men det er jo op til en selv.

Hej tak for dit svar

Tænke samme tanke med brudepige kjoler jeg skal nok have 3 eller 4 Brudepiger så jeg tror jeg at vil vælge farve også kan de tage med og vælge kjolen og selv betale for den på et budget de alle sammen kan holde ud

Tror jeg vil gøre det samme i invitaionerne skrive pænt at vi frabeder os at der bliver klippet eller rykket i sløret

Der var ingen af vores gæster der ikke overholdt vores ønske. Faktisk skrev vi også at brudeparret forventer at alle gæster respektere dette. Vi tænkte ikke så meget over om det lød for hårdt eller lidt uforskammet... vi tænkte mest på hvad vi ønskede og ikke ønskede.

I kan også få jeres toastmaster til at minde om det lige inden i præsenteres til brudevalsen ( hvis I altså gør det på den måde selvfølgelig ).

Vi fik også stor støtte fra koordinatoren på feststedet inden og under brudevalsen. Han fortalte at han holdt øje men at han ikke forventede vores gæster ville gøre noget. Og det var ret rart fordi jeg jo havde lidt " brudehjerne ".....

God idé med et budget de alle kan være med på

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hjerteligt tillykke med det kommende bryllup.

Vi gjorde selv det at vi i invitationerne skrev at brudeparret frabeder sig riven og klippen i sløret samt i gommens strømper og butterfly ( det sidste fordi min mand var i uniform )

Jeg kastede ikke brudebuketten jeg tog den med hjem ( selvom jeg havde i starten valgt at lægge den på min farmors grav.. men der kom blomsterne fra kirken istedet )

Brudepigekjolerne... Jo jeg synes godt du kan sige de skal betale den selv... men tror så bare de måske selv skal være med ind over valget ? Altså selvfølgelig er det jer der bestemmer farvetema. Vi betalte for vores brudepiges kjole, jeg havde en brudepige. Havde haft flere havde vi nok også betalt dem. Men det er jo op til en selv.

Hej tak for dit svar

Tænke samme tanke med brudepige kjoler jeg skal nok have 3 eller 4 Brudepiger så jeg tror jeg at vil vælge farve også kan de tage med og vælge kjolen og selv betale for den på et budget de alle sammen kan holde ud

Tror jeg vil gøre det samme i invitaionerne skrive pænt at vi frabeder os at der bliver klippet eller rykket i sløret

Der var ingen af vores gæster der ikke overholdt vores ønske. Faktisk skrev vi også at brudeparret forventer at alle gæster respektere dette. Vi tænkte ikke så meget over om det lød for hårdt eller lidt uforskammet... vi tænkte mest på hvad vi ønskede og ikke ønskede.

I kan også få jeres toastmaster til at minde om det lige inden i præsenteres til brudevalsen ( hvis I altså gør det på den måde selvfølgelig ).

Vi fik også stor støtte fra koordinatoren på feststedet inden og under brudevalsen. Han fortalte at han holdt øje men at han ikke forventede vores gæster ville gøre noget. Og det var ret rart fordi jeg jo havde lidt " brudehjerne ".....

God idé med et budget de alle kan være med på

Ja det skal vi hvertfald have snakket om hvordan vi gør om vi bare for toastmasteren til at sige det eller om jeg selv rejser mig og siger det (selvom folk nok vil opfatte mig som en snob så) eller om jeg kan få en af brudepigerne til det det skal hvertfald kordineres da vi skal invitere 64 mennesker men hovdeparten er voksne mennesker så mon ikke de kan forstå det

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes ikke det er snobberi overhovedet. for mig handlede det om at den tradition intet sagde mig ( og jeg sagde for sjov til mine herlige veninder at de selv kunne finde deres egen lykke og ikke skulle nasse på min... sagt med et stort grin og de var helt med på den ) og så synes jeg ikke det var fedt at bruge 1900 kr på et slør for blot at ødelægge det.. Det handler måske også om at man gerne vil gemme det og har brugt oceaner af planlægning på at finde det helt rette slør :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal ikke selv have slør på til min store dag, men jeg har da tidligere herinde læst, at nogen køber et meget billigt slør eller noget tylstof eller lign de så lige skifter til inden brudevalsen... Det er da ret smart og så behøver du jo ikke være bekymret for at det flotte slør går til spilde og alligevel lade folk udøve den del af traditionerne...smiler Held og lykke og tillykke med det kommende bryllup

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer