Pernille pjuske

Caspar og Pernille - Gift og kan se lys

463 posts in this topic

Annonce ♥

Annonce ♥

Desværre ikke på den computer jeg sidder ved nu. Og jeg har ingen billeder fra før vielsen, så vil helst ikke lægge nogen op før jeg har tid til lige at skrive om den.

det er da helt OK.. :kiss: er bare lidt spændt på at se og høre om det!

0

Kirke og vielse:

Da vi ankommer til kirken, har jeg fået besked på at blive i bilen og vente indtil fotografen kom, for så ville hun åbne og få lidt billeder. Og det gjorde hun da også. Jeg kommer ud og bliver modtaget af mine brudepiger uden for kirken. Min far lægger selvfølgelig mærke til den enes sko, virkelig flotte og lilla, lige noget for min mor :)

Så går turen indenfor i våbenhuset til min smukke buket og min fars brystbuket.

Vi skal gå ind til "Kanon i d" og brudepigerne skal gå først. 2 min inde i sangen er perfekt til min ankomst, så brudepigerne skal gå først, men ikke før sange har kørt i et halvt minuts tid. Vi har timet det rigtig godt med min ene bror som står med musikken på en mobil og en mikrofon. Desværre overtager fotografen denne opgave hen over hovedet på os alle og beder brudepigerne gå ind med det sammen. Det er selvfølgelig helt fint for dem, men min kære mand måtte derefter vente ca. 1 minut (han siger det var et helt år) inden min far og jeg træder ind.

Jeg træder selvfølgelig i min kjole hele tiden og er ved at snuble et par gange. Som om det ikke er nok får min far et vittigt anfald og halvvejs nede af gulvet begynder han at vende om, som om vi skal ud igen. Jeg bliver bare stående indtil han er færdig med at more sig, kunne ikke så meget andet. Så resten af vejen op til gommen.

Jeg husker ikke så meget fra vielsen udover at vi selv skulle sige en masse (dette kan jeg så heller ikke huske længere, for vi skulle egentlig bare læse det op).

Men gift blev vi da og kunne gå ud af kirken. Her blev vi lykønsket efterhånden som folk kommer ud, før vi igen går ind i kirken til billeder. Nogle af dem er blevet fine, andre er bare mærkelige. Fotografen ville have mig til at stå med hånden på døren som om jeg er på vej væk. Det er bare slet ikke mig, men jeg var jo ung, så der skulle lidt spræl i det, mente hun.

Ud igen og vi bliver modtaget af en kæmpe regn af fuglefrø. Folk har det i hvert fald sjovt og min mand og jeg har selvfølgelig fuglefrø overalt, også i det inderste!

Lidt ærgerligt er det også, at vi kun har billeder af vores rygge på lang afstand under hele vielsen.

post-61031-0-82043200-1382989023_thumb.j

post-61031-0-26944300-1382989125_thumb.j

post-61031-0-40498800-1382989149_thumb.j

post-61031-0-12914700-1382989158_thumb.j

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Foto:

Efter vielsen tog vi ud til Munkemose for at få taget billeder, det var meget sjovt at få prøvet og vores fotograf var egentlig rigtig sød og en behagelig person. Hun havde en del ideer og efterfølgende kan jeg konstatere at nogle af dem virkede godt, men bestemt ikke dem alle. Jeg har desværre også et par år her, hvor jeg er virkelig irriteret over mit udseende, jeg har taget 7 kg på siden sidste vinter og kan bare ikke komme af med dem igen og det gør mig så ked af det, at se at på mange af billederne ser jeg endnu større ud, end jeg rent faktisk er (og disse billeder bliver bestemt ikke vist). Derudover er der mange billeder, der er taget på så lang afstand, at man ikke kan se hvem det er, der er på billedet. I det hele taget er jeg ikke særlig tilfreds med de billeder, hvor jeg selv er på og det er desværre de fleste. Alle stemningsbillederne fra før vielsen er til gengæld rigtig gode :)

De viste er af manden; manden og præsten; mandens far; og min mor :)

post-61031-0-81259600-1383585255_thumb.j

post-61031-0-88673400-1383585265_thumb.j

post-61031-0-33486600-1383585274_thumb.j

post-61031-0-10204200-1383585281_thumb.j

0

Festen:

Festen vil jeg kun skrive kort om. Det startede med at jeg var blevet ringet op flere gange under vielsen og senere, af dem med maden, som ville høre om det var i dag, den skulle leveres. Ja, det var det så. Nåh, det endte med at maden var 45 min forsinket, så der røg tidsplanen. Der var ikke nok suppe til alle, det sidste bord fik intet, men ellers var maden god. Under spisningen kom min mor og vores toastmaster et par gange for at høre, hvornår hvad skulle ind og hvem der skulle gøre hvad, selvom begge havde fået en tids- og køreplan og gennemgået sammen med mig. Derudover måtte jeg have min mand til at hente mad til mig, for jeg kunne ikke gå med noget i hånden, mens jeg havde kjole på, så var jeg faldet. Jeg havde det også bare virkelig dårligt, for kjolen sad bare dårligt, men jeg måtte altså ikke komme ud af den før efter brudevalsen sagde alle jeg spurgte om hjælp.

Min mands tale var helt fantastisk smuk og han havde lagt så meget arbejde i den. Jeg havde kun en lille sølle tale, for jeg havde tænkt mig at synge til ham, men i den kjole var det bare helt umuligt, jeg havde det dårligt og jeg kunne ikke trække vejret. Jeg var og er stadig skuffet over at jeg ikke kunne give ham det han virkelig fortjente pga. en åndssvag kjole.

Brudevalsen gik også a h... til. Vi var ellers blevet gode til den, men kjolen fik mig til at falde flere gange og rive sløret blev ved med at falde ud af mit hår, så jeg havde konstant mennesker stående, der ville sætte det i igen, mens vi dansede.

Kort tid efter tog vores toastmaster (min brudepige og bedste veninde) hjem, det samme gjorde to andre af mine veninder. kl. var nok omkring 22. Desværre havde vores toastmaster glemt, at vi skulle have delt gaver ud til dem der har hjulpet os, så de blev halvvejst delt ud når de tog hjem og til sidst valgte jeg selv at stavre op på scenen og dele ud til resten. Over halvdelen af vores gæster tog hjem inden kl. 23. Men jeg kom da endelig ud af den forfærdelige kjole og kunne hygge mig lidt... Ja, der var så ikke rigtig nogen tilbage jeg kendte udover min amerikanske kusine og hendes kæreste, men vi hyggede til gengældt :)

Alt i alt var det en rigtig dårlig dag for mig og jeg har svært ved at komme mig over den store skuffelse, det endte med at blive. I det mindste har jeg præsteret at opretholde en god facade den dag, så min mand fik en rigtig god dag. Gæsterne har også efterfølgende sagt, at det var en god fest. I hvert fald dem der blev :wink:

Min mand har foreslået at vi gør det igen på et tidspunkt, men så tror jeg godt nok hellere jeg vil gøre som Oxytocin og tage i sommerhus med nogle få personer. Og aldrig i livet om jeg skal i den kjole igen, har overvejet, stik imod mine principper at sælge den, fordi jeg simpelthen hader den, men jeg vil ikke lade en anden skulle døje med den horrible kjole. Undskyld min gjalde.

0

Søde søde søde dig, jeg bliver helt ked af at læse om jeres bryllup/din følelse. Det skulle jo gerne have været en fuldkommen fantastisk dag. Jeg er ked af at jeg ikke var med, for så skulle jeg nok have flået den kjole af dig :wink: Jeg smed selv min midt i forretten, fordi den var så stram, og jeg var så dårlig. Og rendte så rundt i en laksefarvet kort kjole. Men jeg kunne trække vejret! Det er da vigtigere at du har det godt på dagen, end at sidde i en stram kjole og ikke kan nyde dagen.

De billeder du har lagt op er rigtig gode, og vi håber jo altid på at se nogle flere af jer :loveshower: Vi syntes jo du er så smuk.

0

Tusind tak for dine ord, jeg ville rigtig gerne have haft en til at hjælpe mig ud af den :) Det gjorde det ikke bedre at jeg i forvejen ikke kunne lide kjolen.

Der kommer måske flere billeder, når jeg ikke bare har lyst til at slette dem alle sammen mere.

0

Annonce ♥

Ej altså at der ikke var nogen forståelse nogen steder fra!?? Du skulle da have været ud af den kjole! Jeg er virkelig ked af at du ikke havde en god dag, og jeg synes kun du skal vise de billeder du har det godt med. No worries, det er jeg sikker på alle zillaerne har forståelse for!

0

Jammen sødeste ven det lyder til du har haft en rigtig skidt fornemmelse i den dumme kjole. Du skulle have taget saksen og klippet den af dig (i drastiske termer), for dit velbefindende er da langt vigtigere end hvad folk syntes du skulle danse brudevals i.

Når det så er sagt... Du ser altså rigtig smuk ud i kjolen, og på de billeder jeg har set af dig er du virkelig skøn i både form facon og med smil på læben. Jeg synes på ingen måde du er for rund, selvom din selvopfattelse siger noget andet. Læs: Du er smuk og som du skal være. De kilo der generer dig kommer nok af stille og roligt, men jeg er totalt blind og ser dem overhovedet ikke.

Jeg tænkte sådan over din far var i drillehumør, og det var ikke lige det rette tidspunkt. Det kan jeg godt forstå du er æv over. Tilgiv og fortæl ham at til andre lejligheder frabeder du dig sjov på de vigtige tidspunkter. Du har min største medfølelse over at du synes det ikke gik som du ønskede dig. Til gengæld vil jeg sladre om at bryllupsfesten heldigvis ikke er selve ægteskabet. Du har fået din elskede, og i har mange år foran jer til at fejre jeres kærlighed (igen og igen).

Mange tanker :hug:

Edited by Namak
0

For fanden altså - hvor ville jeg ønske jeg havde været der, - så skulle jeg sgu nok ha hjulpet dig ud af den kjole :( Og undskyld mit sprog, men jeg bliver arrig når folk lader deres fikse idéer og latterlige traditioner, komme forud for en persons velbefindende. Og endda en person de burde/skulle/formentlig holder af!!

:kiss: og :hug: til dig - og (y) til resten!

0

Ohr altså Pernille.... Hvor er det bare brandærgerligt! Hvem i himlens navn tillader sig at tage fra et bryllup så tidligt? De ved da h or meget arbejde du har lagt i det og hvordan familien fra Lolland har været ... Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Hvor ville jeg ønske for jer at I havde haft lidt mere medvind.

0

Annonce ♥

Sikke en øv oplevelse du har haft. :(

Men tror du ikke at det kun er dig der har haft oplevelsen af at der var meget der gik galt. Har du spurgt din mand om han har set og hørt noget der ikke gik som det skulle? Der skal jo nok ikke så meget til at vælte en brud, hvis kjolen ikke sidder ordentlig og man synes den er hæslig.

Jeg tror at han ville sige at du var smuk i din kjole og at det har været en fantastisk dag. :) op med humøret. Du fik jo din drømmeprins :)

0

Min mand havde en fantastisk dag, heldigvis. Han var også så heldig, at det var hans venner der blev. Vores genbo/fælles veninde var så glad for festen, at hun tog initiativet til endnu en fest i slut november med mandens venner og en af mine venner. Jeg tror at det bliver langt mere fantastisk.

Min mand var også så heldig, at det ikke var ham alle gik til når noget gik galt, det var mig. Og det var mig der måtte huske på gaverne og slikbuffeten. Heldigvis huskede min mor selv natmaden sammen med min kusine, så den kom kun på bordet en time for sent.

Musling87: Vi brugte denne:

min bror hentede den ned på sin telefon og spillede den derfra i en mikrofon til højttalersystemet. Jeg blev sendt ind på tiden 2:18 :) Vi vlagte en strygerudgave fordi min mand spiller klassisk violin. Edit: jeg skulle have været inde 2:18, men fotografen tog styringen (desværre) og sendte brudepiger ind med det samme og mig inden 1:00.

Frklulo: Jeg er rigtig glad for mand, det er slet ikke noget problem at være og jeg er glad for at være gift. Men alle de forberedelser, hvor jeg faktisk startede i det stille før han friede, blot for at kulminere i en for mig utroligt dårlig dag er bare så stor en skuffelse. Kjolen gjorde klart sit kæmpe besyv til den oplevelse, men jeg vidste allerede siden januar, at jeg ikke brød mig om den, jeg havde bare ikke noget valg, så det var jeg egentlig forliget med (jeg havde dog ikke troet at den ville være så dårlig at have på). Det var ligeså meget alt det med at jeg ikke kunne læne mig tilbage og slappe af, selvom jeg på forhånd havde sørget for ikke at have noget ansvar. Vi endte også med et bord hvor der sad 3 ud af 6 under halvdelen af middagen. Vi vidste 1 ville komme senere, men ikke at 2 fra samme bord ville køre afsted for at hente ham.

Edited by Pernille pjuske
0

Det var da også irriterende at fotografen skulle blande sig i noget han ikke vidste noget om!!

Hvordan hentede han den? Jeg har prøvet at købe nogle numre via itunes, men de er ikke nær så gode som strygerudgaven! Ville så gerne have spillet den version til indgangen, men det lyder ikkr godt på orgel, :(

0